Jump to content
piotrekM461

Subaru autem wyprawowym jest! Wyprawowy Forester

Recommended Posts

34 minuty temu, HiszpanskaInkwizycja napisał:

Nominalne obciążenie dachu w jeździe to 80kg. Statyczne nie wiem, ale dwie osoby dorosłe + platforma z zawartością znosi bez problemu.

A co wg ciebie w tej konstrukcji ma wątpliwy sens? Bo spanie na dachu ma wiele zalet: zawsze płasko, zawsze równo, zawsze czysto, sucho, większe poczucie bezpieczeństwa niż na ziemi (jedziemy na tereny gdzie jest dużo dziczyzny w lasach), brak robactwa czy jakiejś żmii wpełzającej od gruntu. No i namiot jest prawie zawsze rozłożony, nie trzeba go wyciągać, składać prętów, zapinać naciągów itp.
Od konstrukcji gotowych odróżnia go taniość (Maggiolina kosztuje nawet 12 tys. a tanie chińczyki od 3 tys) i lekkość (ok. 11kg sama platforma vs gotowa konstrukcja ok. 50kg).

Ważne,że dla Was ma sens,dla mnie przecież nie musi:) Tak na pierwszy rzut oka konstrukcja jest chyba raczej głośna z uwagi na kształt, no i dach Forka ciut wąski i krótki mi się wydaje,dlatego pewnie takie fabryczne namioty z poszerzaną podstawą/podłogą sprawdzały by się lepiej,ale ceny chore. Szanuję pomysł,sam kiedyś myślałem o przygotowaniu Forka SF na drogę do Mongolii,ale po podliczeniu wyszła mi słaba relacja kosztów przygotowania do pojemności/wielkości auta.

Ps. żmije i inne niebezpieczne stwory w namiocie w EU? C'mon..:)

Share this post


Link to post
Share on other sites
12 minut temu, Yanas napisał:

Ważne,że dla Was ma sens,dla mnie przecież nie musi:) Tak na pierwszy rzut oka konstrukcja jest chyba raczej głośna z uwagi na kształt, no i dach Forka ciut wąski i krótki mi się wydaje,dlatego pewnie takie fabryczne namioty z poszerzaną podstawą/podłogą sprawdzały by się lepiej,ale ceny chore. Szanuję pomysł,sam kiedyś myślałem o przygotowaniu Forka SF na drogę do Mongolii,ale po podliczeniu wyszła mi słaba relacja kosztów przygotowania do pojemności/wielkości auta.

Ps. żmije i inne niebezpieczne stwory w namiocie w EU? C'mon..:)

 

W Rumunii czy na Bałkanach lepiej patrzeć, na co się stąpa a w namiocie nie pogardzę brakiem choćby mrówek itp. ;-D

Namiot nie jest głośniejszy w czasie jazdy od rowerów na dachu :-) a przy zamkniętych oknach jest w czasie jazdy tak samo jak bez platformy.

Co do szerokości to konstrukcja IMO jest idealnego rozmiaru w stosunku do szerokości i długości dachu.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Jakby był ktoś chętny na oświetlenie dalekosiężne, to mam na zbyciu 3x hella fi 190 z pozycjami, zaślepkami i płytką montazową pod tablicę rejestracyjną z nierdzewki.

Całość zdarta z outbacka. 

Share this post


Link to post
Share on other sites

Planuję zaadaptować forka na auto turystyczno-wyprawowe z bagażnikiem dachowym budowanym we własnym zakresie. Problemem jest organizacja noclegu w aucie.

Potrzebne łoże min. 195 cm dł. i mam dwie koncepcje:

1. Płyta, sklejka szer. 120 cm X dł. 60 cm umieszczona na położonych oparciach tylnej kanapy i dosunięta do przednich foteli.

Płyta miałaby być zawieszona linkami na górnych mocowaniach pasów bezpieczeństwa przednich foteli i opierać o położone oparcie tylnej kanapy.

Materac piankowy 10 cm, szyty na miarę z szablonu łoża, dzielony na trzy części dla łatwego manipulowania i przechowywania.

2. Demontaż tylnej kanapy i jej oparcia. Budowa płyty jak w pierwszej wersji, tylko dłuższej i na zawiasach (mocowaniach) oparcia tylnej kanapy.

Tę ostatnią koncepcję uważam za najlepszą ze względu na uzyskanie dodatkowej objętości bagażowej po usunięciu tylnej kanapy.

Ale mam wątpliwości, czy użytkowanie auta bez kompletu siedzeń jest zgodne z prawem/przepisami, a nie chciałbym wracać do domu, gdzieś z Europy na lawecie?

Pozdrawiam

 

 

Share this post


Link to post
Share on other sites
6 godzin temu, cewie napisał:

Ale mam wątpliwości, czy użytkowanie auta bez kompletu siedzeń jest zgodne z prawem/przepisami, a nie chciałbym wracać do domu, gdzieś z Europy na lawecie?

Pozdrawiam

tak długo jak są to tylko usunięte siedziska, masz wszystkie fabryczne pasy, pkt montażowe to nikt się czepiać nie powinien. OT wyjąłeś bo Ci akurat przeszkadzały w przewiezieniu czegoś większego.

ALE na przeglądy powinno się jeździć z kpl foteli, więc lepiej ich nie wyrzucać.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Wyrzucać foteli nie będę, bo pracować muszę prawie cały rok, a wakacje są bardzo krótkie.:)

Ale i tak podniosłeś mnie na duchu, dzięki.

 

Plany:

Bagażnik dachowy własnego projektu, a na nim: markiza 2,2m x 2,5m. rura fi 200mm (taki box dachowy) na krzesełka i stolik, czarna rura na wodę do prysznica/zmywania i kufer, skrzynia na lekkie szpargały (ściany do markizy, dywanik, kuchenka na kartridże, patelnia) Wszytko max 80 kg.

Organizacja wnętrza: wygodne łoże z gąbki gr. 10cm dzielone na 3 części, siatka pod wolną od okna dachowego przestrzenią sufitu na pościel, lodówka za p. fotelem pasażera, torba na żywność wraz ze szpejami jak kieliszki, sztućce, itp. za p. fotelem kierowcy. W tylnych oknach zasłonki z kieszeniami na kosmetyki. Moskitiera na okno dachowe. Zasłonki do pozostałych okien. Dwie torby na ubrania w czasie snu na przednich fotelach, a w czasie jazdy na tylnych. Chodzi o to, że jak dojedzie się do noclegowni w niesprzyjających warunkach pogodowych, można było zorganizować sypialnię bez wyścibiania nosa na zewnątrz.

Część wyposażenia już mam, bo od kilku lat podróżuję na sposób cygański Multivanem T4.

Pozdrawiam

 

Share this post


Link to post
Share on other sites
Wyrzucać foteli nie będę, bo pracować muszę prawie cały rok, a wakacje są bardzo krótkie.
Ale i tak podniosłeś mnie na duchu, dzięki.
 
Plany:
Bagażnik dachowy własnego projektu, a na nim: markiza 2,2m x 2,5m. rura fi 200mm (taki box dachowy) na krzesełka i stolik, czarna rura na wodę do prysznica/zmywania i kufer, skrzynia na lekkie szpargały (ściany do markizy, dywanik, kuchenka na kartridże, patelnia) Wszytko max 80 kg.
Organizacja wnętrza: wygodne łoże z gąbki gr. 10cm dzielone na 3 części, siatka pod wolną od okna dachowego przestrzenią sufitu na pościel, lodówka za p. fotelem pasażera, torba na żywność wraz ze szpejami jak kieliszki, sztućce, itp. za p. fotelem kierowcy. W tylnych oknach zasłonki z kieszeniami na kosmetyki. Moskitiera na okno dachowe. Zasłonki do pozostałych okien. Dwie torby na ubrania w czasie snu na przednich fotelach, a w czasie jazdy na tylnych. Chodzi o to, że jak dojedzie się do noclegowni w niesprzyjających warunkach pogodowych, można było zorganizować sypialnię bez wyścibiania nosa na zewnątrz.
Część wyposażenia już mam, bo od kilku lat podróżuję na sposób cygański Multivanem T4.
Pozdrawiam
 

Tez mi chodzi po głowie taki plan, przerabiasz jakoś zawieszenie czy zostawiasz?

Share this post


Link to post
Share on other sites

Zawiasu nie przerabiam bo ze mnie raczej turysta, a nie wyprawowiec. W większości kempingi, tylko czasami spanie na dziko jeśli prawo danego kraju pozwala. No i spanie na terenie strzelnic, przy okazji zawodów strzeleckich.:)

Dodatkowy akumulator. Mam w T4 i muszę mieć w forku. Lodówka i światło przy wieczornej biesiadzie niezbędne.

W przestrzeni bagażowej jest gniazdko zapalniczki i wnęki za nadkolami. W jednej z wnęk planuję zamontować mały żelowy akumulator ładowany z zasilania gniazda zapalniczki w czasie pracy silnika. Poniżej wpięcia dodatkowego aku będą włączone diody, aby ten dodatkowy aku nie brał udziału w zasilaniu rozrusznika. Czyli w gniazdku zawsze będzie napięcie. Oczywiście przy dodatkowym aku będzie bezpiecznik.

Zadziała?

 

Jeśli nie jasno opisałem, to wrzucę fotkę ze schematem.

 

Share this post


Link to post
Share on other sites

Aku chcesz mieć cały czas wpięty w gniazdko zapalniczki? Jak chcesz podłączyć diody?
Dodatkowy aku powinien mieć wyłącznik - żeby bez problemu wypiąć z obwodu auta.


Przy okazji mała podpowiedź: jeśli chcesz spać w środku, możesz pociągnąć linkę od mechanizmu klapy tak, zeby mieć możliwość otwierania klapy od środka - dużo wygodniejsze niż wygrzebywanie się przez tylne drzwi.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Po zgaszeniu silnika następuje zanik napięcia na GZ gniazdach zapalniczek. Po modyfikacji na schemacie, tylko w gnieździe zapalniczki bagażnika będzie zawsze napięcie bo dioda nie puści z dodatkowej baterii napięcia na pozostałe układy elektryczne. Dioda również zabezpieczy dodatkową baterię przed poborem prądu do rozruchu silnika.

Czarne, to dorysowany bezpiecznik pomiędzy dodatkowym aku, a GZ.

 

O tylnej klapie myślałem, aby gdzieś zamontować włącznik bo mam tam zamek elektryczny.

Oczywiście dioda i bezpiecznik będą tuż przy gnieździe zapalniczki. Nie będą prowadzone przewody bezpośrednio z zasadniczego akumulatora.

gz1.jpg

Edited by cewie
  • Downvote 1

Share this post


Link to post
Share on other sites

Witajcie,

 

Jestem tu nowy i mam problem - nie widzę większości zdjęć. Większość z nich straciła już pewnie ważność na imageshack i innych ale bardzo by mi zależało, żeby zobaczyć projekt camperforestera. Macie pomysł co z tym zrobić?

Witajcie,

 

Może piotrekM461 ma je jeszcze w swoich zasobach? Ale z innymi zdjęciami też kłopot :(

Share this post


Link to post
Share on other sites

Płyty sklejki 10mm pod dedykowany materac. Jutro kupię linę do zawieszenia płyt na prętach zagłówków przednich foteli.

Niebawem foty gotowego do snu zestawu.

Aby uzyskać płaską powierzchnię dla materaca należy wcześniej wyjąć zagłówki z oparcia tylnej kanapy i otworzyć gniazdo na kubki/butelki w jej siedzisku.

 

 

DSC_0505.JPG

DSC_0502.JPG

 

Edyta.

Obiecane foty materaca.

Materiał, szorstka trochę, czarna kordura podklejona PCV o gramaturze 620.

Deseczki w malowaniu na czarno.

Jutro foty

 

 

DSC_0506AA.png

DSC_0509.JPG

DSC_0508.JPG

DSC_0507.JPG

Edited by cewie
  • Like 4
  • Upvote 2

Share this post


Link to post
Share on other sites

No to teraz moja produkcja :D Pozdrawiam :)

GOPR7295.JPG

  • Like 2
  • Upvote 2

Share this post


Link to post
Share on other sites

Świetne:)

Jak rozwiązałeś podparcie materaca w przedniej strefie auta?

 

Ja przymierzam się do zbudowania bagażnika dachowego, zintegrowanego z zadaszeniem. Przeszły mi pomysły zastosowania rur jako boksy. Będzie fabryczny boks dachowy.

Inspiracja zadaszenia.

 

dbf71f11d99f8b425400f4a4b4b7bf9a.jpg

Share this post


Link to post
Share on other sites

Na ten moment mam tam dwa plastikowe pudła na graty i pasują idealnie, ale zrobię przed wiosną jakiś drewniany element na który będzie się kładło materac :)

Materac zrobiony na wymiar i wszystko się składa do bagażnika :)

Share this post


Link to post
Share on other sites

Nie bardzo mam teraz warunki na składanie deseczek do fotki. Deski ze zdjęć powyżej mają wywiercone po dwa otwory do przewleczenie liny, których pętle zawieszone są przez rurki zagłówków przednich foteli. Konfiguracja do spania wymaga przesunięcia i spionizowania przednich foteli. Łoże ma prawie 2m długości. Tam gdzie trzymasz pudła ja umieściłem lodówkę i dużą torbę piknikową.

Jednak znalazłem fotkę deseczek :-)

DSC_0510.JPG

Edited by cewie

Share this post


Link to post
Share on other sites

Hej. Czy próbował ktoś z Was zrobić samemu markizę ? Myślę nad jakimś tanim materiałem, z którego go wykonam. Może ktoś coś polecić ?

Share this post


Link to post
Share on other sites

Dwa kije od szczotki i plandeka ze sklepu ogrodniczego.

23ca9f6c1eca7f35f9bc38506df6480e.jpg

Share this post


Link to post
Share on other sites

Jak przetrwać we wnętrzu auta w upalne noce bez robali.

Moskitiery uszyte na zamówienie w salonie firan. 2 x 30,-zł

DSC_0554.JPG

DSC_0555.JPG

  • Like 1
  • Upvote 4

Share this post


Link to post
Share on other sites

Spisuje się to ? Jestem w trakcie szycia podobnych, ale będę to rozwiązywał magnesami.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Spałem kilka dni na kempingu (Węgry) z założonymi moskitierami. Moim zdaniem, rewelacja. Moskitierę naciąga się na ramkę drzwi jak skarpetę, bo tkanina jest nieco elastyczna. Na dole jest wszyta guma od majtek :-)

Share this post


Link to post
Share on other sites
W dniu 14.07.2019 o 16:32, cewie napisał:

Jak przetrwać we wnętrzu auta w upalne noce bez robali.

Moskitiery uszyte na zamówienie w salonie firan. 2 x 30,-zł

DSC_0554.JPG

DSC_0555.JPG

Patent super. Ale jak się nie ma ramek.... To lypa

Share this post


Link to post
Share on other sites

Widziałem prostsze rozwiązanie, do siatki są przyklejone magnesy płaskie. Łapią się one ramki szyby, o ile ta ramka jest :)

Share this post


Link to post
Share on other sites

Create an account or sign in to comment

You need to be a member in order to leave a comment

Create an account

Sign up for a new account in our community. It's easy!

Register a new account

Sign in

Already have an account? Sign in here.

Sign In Now

  • Recently Browsing   0 members

    No registered users viewing this page.

×
×
  • Create New...