overpl Posted April 19, 2014 Share Posted April 19, 2014 (edited) Drodzy forumowicze, Przepraszam, że bez przywiatania - ale jako nieposiadający (jeszcze) Subaru, chciałbym poznać Waszą opinię na temat egzemplarza, który jest mi oferowany :-) Mogę kupić Legacy z 1999 z silnikiem 2.2 z instalacją gazową BRC. Legaś jest od 1 właściciela z przebiegiem poniżej 150tys w automacie, skóra, klima itd. Podobno jest w stanie idealnym. Nie wiem czy to wersja Limited - bo L po prawej stronie tak by mi sugerowało. Kolejne pytanie to czy łatwo taki samochód potem sprzedać - nie ukrywam, że zamierzam wygrać w Lotka i kupić nowy;P a poważnie po prostu martwie się, że w pewnym momencie będę musiał sprzedać samochód i zamienić go na jakiegoś szrota - chciałbym wiedzieć (o ile to możliwe) czy te samochody w takiej konfiguracji są zbywalne i jeżeli tak to jakie są średnio ceny (wiem, że mam otomoto, ale tam stoją ogłoszenia od miesięcy niektóre i ciężko powiedzieć czy ktoś nie zejdzie z ceny, czy schodził już 4x - bo takie za 3999 też można kupić ). Przepraszam, jeżeli popełniłem jakieś fałks pałks pisząc tutaj w tym dziale - ale będę bardzo wdzięczny za odpowiedź i sugestie Przepraszam też za brak zdjęć - lakier moim zdaniem na zdjęciach wygląda ok ale zobaczę go z bliska to ewentualnie dopiszę - nie chciałbym, żeby właściciel gniewał się za wrzucanie gdziekolwiek fotek - wrzucam tylko kawałek tyłu z umiejscowieniem znaczka L i spoilerem. Pozdrawiam! EDIT: jeszcze chętnie bym poznał od wyjadaczy info na temat tego co w takim samochodzie pada najczęściej - ile kosztuje eksploatacja, czy są jakieś nieuniknione stałe awarie, z którymi trzeba się mierzyć? O co zapytać właściciela? Wiem, że rozrząd był robiony niedawno. No i czy to jest silnik SOHC czy DOHC - jak to znosi gaz oraz czy rzeczywiście trzeba robić luzy zaworowe co chwila i wyjmować do tego silnik ? Edited April 20, 2014 by overpl Link to comment Share on other sites More sharing options...
Qba25 Posted April 20, 2014 Share Posted April 20, 2014 (edited) Legacy z 1999 z silnikiem 2.2 Jesteś pewien, że nie 2,5? od 1 właściciela z przebiegiem poniżej 150tys w automacie, skóra, klima Pierwszy właściciel + przebieg = nie powinno być problemów. Czy jeżeli samochód jest bez rdzy i rzeczywiście na chwilę obecną nic mu nie dolega, to cena jest Adekwatna do stanu. Na pewno znajdziesz na allegro tańsze, pytanie o ich stan. czy łatwo taki samochód potem sprzedać Generalnie niełatwo Pojemność+automat nie budzą zaufania. Auta te kupują najczęściej świadomi użytkownicy, a takich też nie brakuje. No i czy to jest silnik SOHC czy DOHC - jak to znosi gaz oraz czy rzeczywiście trzeba robić luzy zaworowe co chwila i wyjmować do tego silnik ? Tu przyznam, że nie wiem, bo z 2,5 mam tyle wspólnego, co z mercedesami, czyli nic. Wydaje mi się jednak, że to SOHC, niech mnie mądrzejsi poprawią, ale ja obstawiam, że to 2,5 a nie 2,2. Edited April 20, 2014 by Qba25 1 Link to comment Share on other sites More sharing options...
matros1 Posted April 20, 2014 Share Posted April 20, 2014 Silnik to zapewne EJ22 i cytując za internetami jest to SOHC Usage: Impreza 95-01 Legacy 90-99, Outback 95-96 Specifications Displacement: 2212 cc Bore: 96.9 mm Stroke: 75.0 mm Compression Ratio: 9.5:1 - 9.7:1 Valvetrain: SOHC Fuel Delivery multi-point fuel injection EJ221 Naturally Aspirated Horsepower: 135 bhp (101 kW; 135 bhp) @ 5800 rpm Torque: 137 lb·ft (186 N·m) @ 4800 rpm EJ222 Naturally Aspirated (1999) Horsepower: 142 bhp (106 kW; 144 PS) @ 5600 rpm Torque: 149 lb·ft (202 N·m) @ 3600 rpm Wysłane z mojego iPhone przez Tapatalk Link to comment Share on other sites More sharing options...
overpl Posted April 20, 2014 Author Share Posted April 20, 2014 (edited) Dzięki część rzeczy już wiem w takim razie - pozostaje jeszcze kilka niepewności ;-) Silnik to zapewne EJ22 i cytując za internetami jest to SOHC No właśnie cytując za internetami, to jest SOHC ale Phase II czyli kolizyjny - ale ja się na tym znam jak małpa na komputerze, więc pewien nie jestem. Jesteś pewien, że nie 2,5? Absolutnie pewien - to 2.2 z '99 - końcówka serii wyprodukowana jako Limited (chyba) - bo z tego co zdążyłem zauważyć na zdjęciach ma symbol "L" i spoiler, którego jakoś w innych modelach nie widziałem ale soiler to może po prostu dodatek, którego na allegro nie ma zbyt często - nie wiem ;-). Generalnie niełatwo Pojemność+automat nie budzą zaufania. Auta te kupują najczęściej świadomi użytkownicy, a takich też nie brakuje. Czyli nie łatwo :/ Szukam samochodu, który albo posłuży mi lata, albo posłuży lata komuś, komu go sprzedam (wiem, że trzeba dbać, ale jeżeli mi tu ktoś powie, że mam co 30-50tys robić luzy zaworowe za 3000-5000 - to po prostu nie mam kasy i nie jestem pasjonatem, żeby wrzucać 50% wartości samochodu + inne naprawy :/ Może ktoś ma doświadczenie z gazem w takich silnikach i się wypowie? Edited April 20, 2014 by overpl Link to comment Share on other sites More sharing options...
szczur75 Posted April 20, 2014 Share Posted April 20, 2014 Jeśli to EJ22 to regulacja zaworów jest na śrubki. Koszt niewielki. Link to comment Share on other sites More sharing options...
leon Posted April 20, 2014 Share Posted April 20, 2014 co w takim samochodzie pada najczęściej Przy takim wieku, to blacha. I rzeczy eksploatacyjne: łożysko, zderzak. No i z fotki, to na Legacy III wygląda. Link to comment Share on other sites More sharing options...
overpl Posted April 20, 2014 Author Share Posted April 20, 2014 Jeśli to EJ22 to regulacja zaworów jest na śrubki. Koszt niewielki. Ha. Tylko jak to sprawdzić? Przy takim wieku, to blacha. I rzeczy eksploatacyjne: łożysko, zderzak. No i z fotki, to na Legacy III wygląda. A jak z kosztem tych cześci? Tak relatywnie - to jest jakoś drogo czy dorównuje normalnym częścią - zamienników dużo? Co do II/III - to mi się wydaje, że to jest na 30lecie model z 1999 roku, więc jeszcze Legacy II - ale podobno tu już były zmiany jakieś też w bebechach niewielkie - no i kogo tu zapytać czy luzy będą kosztowały majątek czy nie ? :/ Dodatkowe pytanie do użytkowników modeli z podobnego rocznika - ile rocznie wydajecie na eksploatacje? Dzięki chłopaki - strasznie mnie zżerają wątpliwości - samochód bardzo fajny się wydaje, bezpieczny i wygodny.. dynamiczny - ale boję się wsiąść na minę ;-) Link to comment Share on other sites More sharing options...
leon Posted April 20, 2014 Share Posted April 20, 2014 Tak relatywnie - to jest jakoś drogo czy dorównuje normalnym częścią - zamienników dużo? Dostępność i ceny prawie jak do Opla. Tu masz Legacy II -> http://otomoto.pl/subaru-legacy-sedan-lpg-C32818931.html Link to comment Share on other sites More sharing options...
overpl Posted April 20, 2014 Author Share Posted April 20, 2014 Tu masz Legacy II -> http://otomoto.pl/su...-C32818931.html To jest identyczny - tylko ladniejszy i przebieg mniejszy, w skórze i z tym "L" na dupie, no i automat (nie wiem czy to w przypadku tego samochodu dobrze czy nie(??)), więc myślę, że to to: http://autos.msn.com/research/vip/Spec_Glance.aspx?year=1999&make=Subaru&model=Legacy&trimid=3621#trimsel Kogo tu spytać o ten gaz i zawory:/ w to boję się najbardziej wpaść :/ Link to comment Share on other sites More sharing options...
qbutek Posted April 20, 2014 Share Posted April 20, 2014 Ha. Tylko jak to sprawdzić? Jak odkręcisz wlew oleju od pokrywy zaworów, to zobaczysz. Link to comment Share on other sites More sharing options...
overpl Posted April 20, 2014 Author Share Posted April 20, 2014 Jak odkręcisz wlew oleju od pokrywy zaworów, to zobaczysz. OMG ;-) zwykły korek od oleju? i co tam zobaczę? Jakiś mini-manual dla zielonego?? Link to comment Share on other sites More sharing options...
qbutek Posted April 20, 2014 Share Posted April 20, 2014 Wlew, to element plastikowy w który wkręca się korek. Przykręcony jest do pokrywy zaworów na dwie śruby (chyba 10). Należy je odkręcić (odwrotnie do wskazówek zegara) i wyciągnąć wlew. Przez otwór w pokrywie zobaczysz dźwignie zaworowe i na ich końcu rodzaj regulacji. Możesz cyknąć fotę jakby co, to Ci tu ktoś doprecyzuje. 1 Link to comment Share on other sites More sharing options...
leon Posted April 20, 2014 Share Posted April 20, 2014 no i automat (nie wiem czy to w przypadku tego samochodu dobrze czy nie(??)) A lubisz stare automaty ? W sensie ich tempa zmiany biegów ? Bo to może zniechęcać. 1 Link to comment Share on other sites More sharing options...
overpl Posted April 20, 2014 Author Share Posted April 20, 2014 A lubisz stare automaty ? W sensie ich tempa zmiany biegów ? Bo to może zniechęcać. Nie jestem ani fanem ani przeciwnikiem... ogólnie wole manual - ale nie szukałem Legacy jako takiego - po prostu znajomy ma, a ja szukam samochodu. Bardziej mnie martwi, że to zapewne 4 biegowy, a to mało ekonomiczne ;-) Czy po VINie można jakoś dojść jaki to silnik? Bo szczerze mówiąc raczej sobie nie poradzę z tą operacją odkręcania śrubek na szybkich oględzinach - ew. poproszę o wizytę w warsztacie i tam powiem, żeby zwrócili uwagę na to jaki to silnik. Update z wersji jest taki, że jest to wersja amerykańska, wersja L nie anniversary - czyli ta: http://autos.msn.com/research/vip/Spec_Glance.aspx?year=1999&make=Subaru&model=Legacy&trimid=3619#trimsel 2.2 142 KM z 99 roku. Nie da się nigdzie sprawdzić jaki to miało montowany silnik i czy czeka mnie droga przeprawa i skarbonka, czy w miarę tani w utrzymaniu samochód? Link to comment Share on other sites More sharing options...
leon Posted April 20, 2014 Share Posted April 20, 2014 czy czeka mnie droga przeprawa i skarbonka, czy w miarę tani w utrzymaniu samochód? To w największym stopniu zależy od tego, jak był traktowany, bo to są dość solidne samochody, o ile nie były zaniedbane. A swojego kolegę chyba Ty znasz najlepiej. Link to comment Share on other sites More sharing options...
overpl Posted April 20, 2014 Author Share Posted April 20, 2014 To w największym stopniu zależy od tego, jak był traktowany, bo to są dość solidne samochody, o ile nie były zaniedbane. A swojego kolegę chyba Ty znasz najlepiej. No podobno był traktowany dobrze - tylko ta instalacja LPG - mimo, że to BRC - to czytałem tu i uwdzie, że do robienia będą często luzy zaworowe - no i że w takim legasiu trzeba wyciągać silnik żeby je zrobić :/ jak to zdementuje to bede miał spokojniejsze sumienie.. Podobno miał w zeszłym roku taki full serwis z naprawą wszystkiego co wymagało naprawy. Weź tu bądź mądry i kup coś ;-) Link to comment Share on other sites More sharing options...
markos007 Posted April 20, 2014 Share Posted April 20, 2014 Tu masz Legacy II -> http://otomoto.pl/su...-C32818931.html @@leon, wkleiłeś tego Legaca dla przykładu czy go może oglądałeś? te 130KM to chyba właściciel z drzewa urwał Link to comment Share on other sites More sharing options...
leon Posted April 20, 2014 Share Posted April 20, 2014 że w takim legasiu trzeba wyciągać silnik żeby je zrobić nie trzeba wkleiłeś tego Legaca dla przykładu tylko i wyłącznie Link to comment Share on other sites More sharing options...
markos007 Posted April 20, 2014 Share Posted April 20, 2014 wkleiłeś tego Legaca dla przykładu tylko i wyłącznie gdyby był z klimą przejechałbym się go obejrzeć. Ale w dobie efektu cieplarnianego auto bez klimy to nie auto Link to comment Share on other sites More sharing options...
leon Posted April 20, 2014 Share Posted April 20, 2014 (edited) edit Edited April 20, 2014 by leon Link to comment Share on other sites More sharing options...
overpl Posted April 20, 2014 Author Share Posted April 20, 2014 (edited) Na 100% nie trzeba silnika wyjmować? Edited April 20, 2014 by overpl Link to comment Share on other sites More sharing options...
adamski Posted April 20, 2014 Share Posted April 20, 2014 Na 100% nie trzeba silnika wyjmować? Widzę, że kolega mocno wystraszony daj namiar do znajomego to zaraz zwinę Ci go i będziesz miał problem z głowy A na poważnie, jeśli stan takie jak piszesz i jesteś pewny sprzedającego to będziesz zadowolony. Jeśli przerażają Cię wydatki (mniejsze lub większe), będą nieuniknione z czasem, to daj spokój. Jednak, gdy jesteś na kupnie jakiegoś samochodu to się nie wahaj. Ja kupiłem z pewnego źródła 2.2 MT z 92r, za nie małe złotówki, dwa lata temu z przebiegiem 235kkm i nie żałuje- koszty jak do tej pory porównywalne ze Skodą (i tu sie brać forumowa ucieszy ) Link to comment Share on other sites More sharing options...
overpl Posted April 20, 2014 Author Share Posted April 20, 2014 Ja kupiłem z pewnego źródła 2.2 MT z 92r, za nie małe złotówki, dwa lata temu z przebiegiem 235kkm i nie żałuje- koszty jak do tej pory porównywalne ze Skodą (i tu sie brać forumowa ucieszy ) w gazie? Bo to istotny element - o to najbardziej się boję :/ podobnoż w gazie szybciej się luzy zaworowe zużywają i gdzieś się naczytałem, że trzeba do regulacji wyjmować silnik w tych modelach - a może tyczyło się to innego tylko jakiś mądrala pisał - dlatego to takie istotne bo regulacja z wyjmowaniem silnika to 3000 minimum. No i to automat - a w historii samochodów mojej rodziny automaty lubiły się psuć może ktoś zdementuje to pod kątem subaru Link to comment Share on other sites More sharing options...
adamski Posted April 20, 2014 Share Posted April 20, 2014 Ja kupiłem z pewnego źródła 2.2 MT z 92r, za nie małe złotówki, dwa lata temu z przebiegiem 235kkm i nie żałuje- koszty jak do tej pory porównywalne ze Skodą (i tu sie brać forumowa ucieszy ) w gazie? Bo to istotny element - o to najbardziej się boję :/ podobnoż w gazie szybciej się luzy zaworowe zużywają i gdzieś się naczytałem, że trzeba do regulacji wyjmować silnik w tych modelach - a może tyczyło się to innego tylko jakiś mądrala pisał - dlatego to takie istotne bo regulacja z wyjmowaniem silnika to 3000 minimum. No i to automat - a w historii samochodów mojej rodziny automaty lubiły się psuć może ktoś zdementuje to pod kątem subaru Tak w gazie. Już przejechane 130kkm. U mnie nie trzeba regulować, bo hydraulika. W tych nowszych to niestety nie wiem jak jest, ale duża szansa, że również. Co do AT to samochód ma już swoje lata, może być różnie, ale w końcu nie kupujesz samochodu za 80k PLN, można podjąć ryzyko. Link to comment Share on other sites More sharing options...
szczur75 Posted April 20, 2014 Share Posted April 20, 2014 dlatego to takie istotne bo regulacja z wyjmowaniem silnika to 3000 minimum Człowieku, przestań panikować i zmień źródło wiedzy. Regulacja zaworów w EJ22 powinna zamknąć się kosztem 150-300 pln + uszczelki. Zależnie od tego kto to robi i ile się ceni. No i to automat - a w historii samochodów mojej rodziny automaty lubiły się psuć może ktoś zdementuje to pod kątem subaru Ważne aby regularnie serwisować/wymieniać olej w skrzyni. Wszelkie zaniedbania mogą zemścić się okrutnie. Link to comment Share on other sites More sharing options...
Recommended Posts
Create an account or sign in to comment
You need to be a member in order to leave a comment
Create an account
Sign up for a new account in our community. It's easy!
Register a new accountSign in
Already have an account? Sign in here.
Sign In Now