autopaga Posted April 17, 2014 Share Posted April 17, 2014 Po kupnie auta zauważyłem że siedzisko kierowcy nie podnosi mi się równomiernie, fotel rzecz jasna elektryczny, podnosi się jedynie jedna strona, spotkał się ktoś z takim problemem? Silniczek pad, coś się ułamało czy kabelki mogły odmówić posłuszeństwa? Link to comment Share on other sites More sharing options...
marhof Posted April 17, 2014 Share Posted April 17, 2014 Strona w sensie prawa/lewa czy przód/tył? Link to comment Share on other sites More sharing options...
autopaga Posted April 17, 2014 Author Share Posted April 17, 2014 W sensie prawa lewa, unosi mi się tylko przednia prawa strona. Fotel pasażera podnosi mi się prawidłowo. Link to comment Share on other sites More sharing options...
Yaroslav Posted April 18, 2014 Share Posted April 18, 2014 Ja mam taką samą awarię. Nie miałem jeszcze czasu się tym zająć, bo i tak mam fotel w najniższej pozycji, ale chętnie posłucham mądrzejszych. Link to comment Share on other sites More sharing options...
autopaga Posted April 23, 2014 Author Share Posted April 23, 2014 Naprawione:) Wyrwały się dwa zgrzewy, trzeba było je rozwiercić i dać nity. Da się to zrobić pod przechylonym do tyłu fotelem. 1 Link to comment Share on other sites More sharing options...
Yaroslav Posted April 23, 2014 Share Posted April 23, 2014 Da się to zrobić pod przechylonym do tyłu fotelem. Czyli? Trzeba odkręcać fotel? Link to comment Share on other sites More sharing options...
autopaga Posted April 23, 2014 Author Share Posted April 23, 2014 Tak odkręcić 4 śruby i 1 spinkę z przodu, wtyczek pod fotelem nie trzeba wypinać. Przechylony w tym sensie że przód jest podniesiony do góry a oparcie opiera się o siedzisko tylnej kanapy. Link to comment Share on other sites More sharing options...
maslany Posted September 19, 2014 Share Posted September 19, 2014 (edited) Dwa dni temu zdarzyło mi się to samo. Coś chrupnęło i lewa część fotela kierowcy się zapada. Nie unosi się przy podnoszeniu przodu siedziska. Ew. podnosi się przy braku nacisku, ale po nacisku opada na dno. Wybitnie irytujące bo czuć, że fotel wyraźnie mniej "mnie trzyma". Na razie obszedłem to zupełnie obniżając przód siedziska, ale to tylko chwilowe obejście, bo podniesienie przodu też służyło uczuciu bycia pewnie trzymanym przez fotel, tylko w kierunkach przód-tył. Niemniej nie mogąc się dogadać na szybką wizytę w warsztatach (albo są koszmarnie daleko, albo mój czas pracy pokrywa się z ich czasem) postanowiłem spróbować załatwić problem samodzielnie. Teraz pytania: 1. O które dokładnie śruby chodzi? Te trzymające szyny pop których fotel porusza się do przodu/tyłu? Czy może jakieś śruby gdzieś wyżej? 2. Czy przy tej akcji konieczne jest demontowanie tego plastiku w którym znajduje się joystick do sterowania ułożeniem fotela? z góry dzięki za odpowiedź, M. Edited September 19, 2014 by maslany Link to comment Share on other sites More sharing options...
maslany Posted October 12, 2014 Share Posted October 12, 2014 Trochę minęło, ale udało się uporać z problemem. Korzystałem z pomocy znajomego warsztatu, ale jakby ktoś miał narzędzia jak wiertarka wystarczająca do przewiercenia 1-2mm metalu (raczej nie wkrętarka, a przynajmniej nie słaba) i jakaś rozsądna nitownica na podorędziu, to da radę się samemu ogarnąć. Pewnie od biedy zamiast nitownicy można pordzić sobie ze śrubkami i nakrętkami, ale trzeba się dużo bardziej napocić, by śrubkę włożyć - ciasno tam. Procedura jest prosta: 1. Tak jak pisał powyżej 'autopaga', odkręcamy 4 śruby trzymające szyny i unosimy lekko całą konstrukcję. 2. Odpinamy spinkę od (filcowej?) osłonki z przodu fotela. 3. Kabli pewnie nie trzeba odpinać, natomiast ich odpięcie i wyciągnięcie fotela na zewnątrz zdecydowanie ułatwia manewrowanie. Na pewno przed wypięciem trzeba wybadać sytuację i ustawić fotel w dobrej pozycji. Np. u mnie trzeba było pozycję skorygować tak by ruchomą część, w której puściły spawy móc doprowadzić na pierwotne miejsce (w obniżonej pozycji fotela blokowała się o jeden z elementów podnośnika). 4. Nawiercamy dwie dziurki w części, w której puściły spawy. 5. Nitujemy do fotela* i voilà Jeżeli będziemy wyciągali fotel, to lepiej robić to we dwóch. Wyciągamy go razem z szynami wystającymi poza fotel, a producent nie zadbał, żeby tapicerka była odporna na obtarcia/nacięcia metalowymi przedmiotami -------- * Ci od śrubki zamiast nitownicy pocą się chwilę dłużej 1 Link to comment Share on other sites More sharing options...
Recommended Posts
Create an account or sign in to comment
You need to be a member in order to leave a comment
Create an account
Sign up for a new account in our community. It's easy!
Register a new accountSign in
Already have an account? Sign in here.
Sign In Now