Jump to content

siłownik podnoszenia siedziska fotela


autopaga

Recommended Posts

Po kupnie auta zauważyłem że siedzisko kierowcy nie podnosi mi się równomiernie, fotel rzecz jasna elektryczny, podnosi się jedynie jedna strona, spotkał się ktoś z takim problemem? Silniczek pad, coś się ułamało czy kabelki mogły odmówić posłuszeństwa?

Link to comment
Share on other sites

Tak odkręcić 4 śruby i 1 spinkę z przodu, wtyczek pod fotelem nie trzeba wypinać.


Przechylony w tym sensie że przód jest podniesiony do góry a oparcie opiera się o siedzisko tylnej kanapy.

Link to comment
Share on other sites

  • 4 months later...

Dwa dni temu zdarzyło mi się to samo. Coś chrupnęło i lewa część fotela kierowcy się zapada. Nie unosi się przy podnoszeniu przodu siedziska. Ew. podnosi się przy braku nacisku, ale po nacisku opada na dno. Wybitnie irytujące bo czuć, że fotel wyraźnie mniej "mnie trzyma". Na razie obszedłem to zupełnie obniżając przód siedziska, ale to tylko chwilowe obejście, bo podniesienie przodu też służyło uczuciu bycia pewnie trzymanym przez fotel, tylko w kierunkach przód-tył. :) Niemniej nie mogąc się dogadać na szybką wizytę w warsztatach (albo są koszmarnie daleko, albo mój czas pracy pokrywa się z ich czasem) postanowiłem spróbować załatwić problem samodzielnie.

 

Teraz pytania:

1. O które dokładnie śruby chodzi? Te trzymające szyny pop których fotel porusza się do przodu/tyłu? Czy może jakieś śruby gdzieś wyżej?

2. Czy przy tej akcji konieczne jest demontowanie tego plastiku w którym znajduje się joystick do sterowania ułożeniem fotela?

 

z góry dzięki za odpowiedź,

M.

Edited by maslany
Link to comment
Share on other sites

  • 4 weeks later...

Trochę minęło, ale udało się uporać z problemem. Korzystałem z pomocy znajomego warsztatu, ale jakby ktoś miał narzędzia jak wiertarka wystarczająca do przewiercenia 1-2mm metalu (raczej nie wkrętarka, a przynajmniej nie słaba) i jakaś rozsądna nitownica na podorędziu, to da radę się samemu ogarnąć. Pewnie od biedy zamiast nitownicy można pordzić sobie ze śrubkami i nakrętkami, ale trzeba się dużo bardziej napocić, by śrubkę włożyć - ciasno tam. Procedura jest prosta:

1. Tak jak pisał powyżej 'autopaga', odkręcamy 4 śruby trzymające szyny i unosimy lekko całą konstrukcję.

2. Odpinamy spinkę od (filcowej?) osłonki z przodu fotela.

3. Kabli pewnie nie trzeba odpinać, natomiast ich odpięcie i wyciągnięcie fotela na zewnątrz zdecydowanie ułatwia manewrowanie. Na pewno przed wypięciem trzeba wybadać sytuację i ustawić fotel w dobrej pozycji. Np. u mnie trzeba było pozycję skorygować tak by ruchomą część, w której puściły spawy móc doprowadzić na pierwotne miejsce (w obniżonej pozycji fotela blokowała się o jeden z elementów podnośnika).

4. Nawiercamy dwie dziurki w części, w której puściły spawy.

5. Nitujemy do fotela* i voilà :)

 

Jeżeli będziemy wyciągali fotel, to lepiej robić to we dwóch. Wyciągamy go razem z szynami wystającymi poza fotel, a producent nie zadbał, żeby tapicerka była odporna na obtarcia/nacięcia metalowymi przedmiotami :D

--------

* Ci od śrubki zamiast nitownicy pocą się chwilę dłużej :)

  • Upvote 1
Link to comment
Share on other sites

Create an account or sign in to comment

You need to be a member in order to leave a comment

Create an account

Sign up for a new account in our community. It's easy!

Register a new account

Sign in

Already have an account? Sign in here.

Sign In Now
  • Recently Browsing   0 members

    • No registered users viewing this page.
×
×
  • Create New...