Tzighan Posted April 17, 2014 Share Posted April 17, 2014 Witam szanownych kolegów, w swoim Bug'u WRX 2001r. mam problem z szarpaniem przy przyspieszaniu, mianowicie przy wyprzedzaniu, czy też przy ponownym dodaniu gazu po wyhamowaniu silnikem samochód szarpie (raz czasami dwa) i znowu się zbiera. Krótko po zakupie samochodu podłączyłem go po pod kompa i wyskoczyły dwa błędy, pierwszy to błąd czujnika położenia wałka rozrządu, drugi sonda - Pan mechanik stwierdził że błąd sondy może być spowodowany tym pierwszym, więc wpierw wymieniłem czujnik, błędy już się nie pokazują ale szarpanie nadal występuje. Wymieniłem także świece, cewki i nadal to samo. Więc zacząłem się zastanawiać się czy to nie kwestia ciśnienia paliwa, i tak podłączyłem manometr przed regulatorem zwrotnym paliwa, po odpaleniu ciśnienie było ok 1, jednak po krótkiej chwili spadło do 0 i tak już pozostało, zakładam więc że regulator ciśnienia otworzył się i po prostu. Stąd moje pytanie, czy możliwe jest by przez ów regulator ciśnienia występowały wspomniane szarpania? Nie jestem fachowcem mechaniki, ale logicznie patrząc, wydaje mi się że jeżeli regulator otwiera się i leje wszystko spowrotem do baku, to przy puszczeniu gazu następuje niedobór ciśnienia na dolocie (czego nie sprawdziłem bo przyżąd pomiarowy uległ awarii) w wyniku czego występuje przyduszenie, następnie ciśnienie powraca i paliwko trafia do silnika w takiej ilości co powinno więc samochód jedzie, prawda? Bardzo proszę o jakieś sugestie. Pozdrawiam Wojtek Link to comment Share on other sites More sharing options...
Mike85 Posted April 17, 2014 Share Posted April 17, 2014 Jedz do kogoś kto się tymi autami zajmuje- przez nieprawidłową diagnozę możesz sobie tylko kosztów narobić. Link to comment Share on other sites More sharing options...
kamilwro Posted April 17, 2014 Share Posted April 17, 2014 (edited) tzighan" mam podobnie. A gdzie sie podłaczyłes dokładnie? dlaczego takie niskie cisnienie masz skoro ja mam ponad 4bar. Moze filtr paliwa masz zapchany-wymien na knecht,pzdr z tym ze ja mam pompe DW 255l moze dlatego, sprawdz jeszcze pompe paliwa w zbiorniku i podepnij sie z zegarem pod weze zasilajace paliwem i sprawdz jakie masz cisnienie, a najlepiej podłacz na trójniku i przeciagnij zegar do kabiny i deptaj auto, wtedy bedziesz miał kontrole nad cisnieniem caly czas,pzdr Edited April 17, 2014 by kamilwro Link to comment Share on other sites More sharing options...
Tzighan Posted April 17, 2014 Author Share Posted April 17, 2014 (edited) Mike85: Niestety w rejonie mojego zamieszkania nie ma zbyt wielu fachowców, którzy mogliby coś takiego zdjagnozować, jedyne co mogłem to pożyczyć manomentr od znajomego, który w branży mechanicznej bądź co bądź działa ale specializuje się w dieselach i nie bardzo wiedział co powiedzieć, dlatego wystąpiłem z tym na forum. Kamilwro: Podpinałem się tuż przed regulatorem zwrotnym (to czarne maleńkie, czarne, metalowe cudeńko tylko na drugim przewodzie - zwrotnym) i wyszło jak opisałem, kiedy podłączyłem manometr za filtrem paliwa (trójnikiem na wejściu) to po zapłonie miałem 3.5-4 bara, jednak nakrętka trójnika była pęknięta i zaczęło pryskać paliwem we wszystkie strony więc zaniechałem dalszych działań i niestety nie znam nikogo kto mógłby mi takowe urządzenie (jednak sprawne) użyczyć - dlatego też sądziłem że nawet po tak ubogim pomiarze, znalazłby się ktoś kto mógłby to zdiagnozować, bo przecież chyba tak nie powinno być że na wejściu ciśnienie jest wysokie a na wyjściu spada do 0? - stąd moje przypuszczenia o skopanym regulatorze, a czy może to być coś wczeniej, gdzieś na wtryskach, jakieś pomysły? Z góry dzięki Edited April 17, 2014 by Tzighan Link to comment Share on other sites More sharing options...
kamilwro Posted April 20, 2014 Share Posted April 20, 2014 ja u siebie wyciagnąłem ten czarny zaworek bo tez byłem ciekawy co to, i u mnie jest rurka na przelot i nie ma tam zadnego zaworka w niej, wiec po to jest- nie wiem? Link to comment Share on other sites More sharing options...
carfit Posted April 20, 2014 Share Posted April 20, 2014 Zanim zaczniesz na ślepo zamawiać części , to pierwsza rzecz to sprawdz rozrząd i napinacz hydrauliczny !!! Link to comment Share on other sites More sharing options...
Tzighan Posted April 23, 2014 Author Share Posted April 23, 2014 (edited) Dopiero co wymieniony cały rozrząd, objawy nie ustąpiły, to samo działo się przed wymianą. Dziś naprawiłem manometr i jutro z rana mam zamiar pomierzyć wszystko raz jeszcze i tym razem pod obciążeniem, najlepiej może ponagrywam działanie i będę mógł się z wami ów filmami podzielić, może wówczas ktoś będzie w stanie to zdiagnozować. Edited April 23, 2014 by Tzighan Link to comment Share on other sites More sharing options...
eres Posted April 23, 2014 Share Posted April 23, 2014 O ile dobrze doczytałem to piszesz o ciśnieniu na powrocie na poziomie 1 bara na jałowym? stanowczo za mało moim zdaniem. przyczyn może być kilka, od pompy, poprzez filtr albo zawór na powrocie. To podstawowe problemy po stronie paliwa ale tak jak napisał @carfit może leżeć też gdzie indziej. Link to comment Share on other sites More sharing options...
Tzighan Posted April 24, 2014 Author Share Posted April 24, 2014 Witam ponownie, dzisiaj ponownie pomierzyliśmy ciśnienie na dolocie i na zwrocie (poniżej linki do filmików, z góry przepraszam za jakość ale kręcone komórką), niestety nie miałem jak zmierzyć tego pod obciążeniem (brak takiego węża by sięgnął do kabiny). Rzućcie proszę okiem na ów wskazania i powiedzcie czy tak to powinno być czy też nie - jak na moje spadek ciśnienia do 0 na zwrocie raczej nie powinien występować. Pomiar na dolocie: https://www.youtube.com/watch?v=HpZHKprwvlc Pomiar na zwrocie: https://www.youtube.com/watch?v=8oCzZZd6Vhg Link to comment Share on other sites More sharing options...
eres Posted April 24, 2014 Share Posted April 24, 2014 zwrot czyli na powrocie? a po której stronie zaworu? przed od strony listwy czy za nią bezpośrednio na wężu do baku? Link to comment Share on other sites More sharing options...
Tzighan Posted April 24, 2014 Author Share Posted April 24, 2014 (edited) Na powrocie (sorki za niefachowe określenie ), przed zaworem, od strony listwy. Edited April 24, 2014 by Tzighan Link to comment Share on other sites More sharing options...
eres Posted April 24, 2014 Share Posted April 24, 2014 W takim układzie moim zdaniem ewidentnie daje ciała zawór na powrocie, ale niech potwierdzą to znawcy. Na szybko możesz to zrobić wstawiając kawałek rurki np z CU i po zaklepaniu jej zmniejszasz prześwit i tym samym podnosisz ciśnienie na listwie, tak jak napisałem, rozwiązanie tylko na chwilę i tylko dla diagnostyki. 1 Link to comment Share on other sites More sharing options...
Tzighan Posted April 24, 2014 Author Share Posted April 24, 2014 Dzięki za pomysł z rurką, muszę to sprawdzić, pytanie tylko jaki prześwit tam powinien być, by nie zdusić go za mocno? Może jakiś kran działkowy na moment zamontuję, będę mógł wspomniany prześwit regulować Link to comment Share on other sites More sharing options...
eres Posted April 24, 2014 Share Posted April 24, 2014 Nie zdusisz, zostaw 1/8 prześwitu i doklepuj Link to comment Share on other sites More sharing options...
kamilwro Posted April 24, 2014 Share Posted April 24, 2014 no właśnie: jesli chodzi o ten zaworek, to ja mam całkowicie go na przelot czyli otwarty. Jak powinna wygładać srednica tego zaworku zwrotnego i jak on działa? wczesniej w aucie miałem zamontowaną pompe walbro 255l i moze wypchneła tą cześć , która była w nim w strone zbiornika i dlatego mam taki problem? jaki jest koszt takiego zaworka i do kogo sie po niego zwrócić z forum. Też mi sie wydawało to podejzane od samego początku ale myslalem, ze on działa jakos inaczej niz zwykły zawór zwrotny który puszcza tylko w jedną strone. Zauważyłem tez, ze w srodku tego zaworka sa dwie małe dziurki w rurce i do czego one słuza. Jutro załoze jakis inny i zobacze co sie dzieje a jauz teraz rozejze sie za nowym ori,pzdr Link to comment Share on other sites More sharing options...
respect Posted April 24, 2014 Share Posted April 24, 2014 @@Tzighan, Jesli juz będziesz tak sie bawił to -zamiast rurki zastosuj kawałek gumowego przewody benzynowego i wtedy małym kluczem zaciskowym lub innym ściskaczem mozesz przygniatać i popuszczać. -zmierz ciśniene na powrocie za zaworkiem .Może się dzieje coś z przewodem powrotnym. 2 próby : z korkirm i bez korka wlewu. 1 Link to comment Share on other sites More sharing options...
Tzighan Posted April 24, 2014 Author Share Posted April 24, 2014 (edited) Jutro załoze jakis inny i zobacze co sie dzieje a jauz teraz rozejze sie za nowym ori Podziel się doświadczeniami i byłbym wdzięczny za namiary gdzie takowy zaworek nabyć, jakbyś już namierzył -zamiast rurki zastosuj kawałek gumowego przewody benzynowego i wtedy małym kluczem zaciskowym lub innym ściskaczem mozesz przygniatać i popuszczać. -zmierz ciśniene na powrocie za zaworkiem .Może się dzieje coś z przewodem powrotnym. 2 próby : z korkirm i bez korka wlewu. Dzięki za podpowiedź, w sumie to będzie nawet prostrze, niż metalowa rurka, założę manometr i będę zaciskał dopóki nie uzyskam ~3 barów, wówczas sprawdzę sobie czy dalej szarpie, jeżeli przestanie to rozwiązanie oczywiste Edited April 24, 2014 by Tzighan Link to comment Share on other sites More sharing options...
kamilwro Posted April 24, 2014 Share Posted April 24, 2014 czy to normalne, ze przy kazdym tankowaniu jak odkręcam korek wlewu paliwa to zasysa mi tak głosno powietrze do srodka lub wypycha-nie wiem? ale to tak ssa ze czasami az strach otwierac. Słychac to bardzo głośno za kazdym razem. Macie tak samo w swoich subarakach czy tylko u mnie takie "cuś" się dzieje? bede wdzieczny za wszelkie odpowiedzi. czy ten zaworek moze za to odpowiadać? i ma ktos moze jakies zdjecie tego zaworka? jak od srodka ta rurka ma wyglądać-ma byc przelotowa czy nie? jesli nie to co tam ma być? Dziękuję Kamil Link to comment Share on other sites More sharing options...
hati Posted April 25, 2014 Share Posted April 25, 2014 Jutro załoze jakis inny i zobacze co sie dzieje a jauz teraz rozejze sie za nowym ori Podziel się doświadczeniami i byłbym wdzięczny za namiary gdzie takowy zaworek nabyć, jakbyś już namierzył -zamiast rurki zastosuj kawałek gumowego przewody benzynowego i wtedy małym kluczem zaciskowym lub innym ściskaczem mozesz przygniatać i popuszczać. -zmierz ciśniene na powrocie za zaworkiem .Może się dzieje coś z przewodem powrotnym. 2 próby : z korkirm i bez korka wlewu. Dzięki za podpowiedź, w sumie to będzie nawet prostrze, niż metalowa rurka, założę manometr i będę zaciskał dopóki nie uzyskam ~3 barów, wówczas sprawdzę sobie czy dalej szarpie, jeżeli przestanie to rozwiązanie oczywiste Chlopaki, a poszukajcie troche po forum info na temat cisnienia paliwa, bo zdaje sie ze w silnikach turbo to dziala troche inaczej niz Wy tutaj sobie zamierzyliscie. Jesli dobrze wyczytalem to jesli w dolocie jest nadcisnienie to pompa musi podac wiecej niz 3 bary, jesli w dolocie jest podcisnienie - to ponizej 3 bar. Byla tutaj gdzies dyskusja pomiedzy Carfitem i innym bywalcem forum, zdaje sie ze czlowiek mial pojecie spore na ten temat. Moze warto by odszukac i zapytac, bo inaczej to mam wrazenie ze zmierzacie w malo optymistycznym kierunku. Manuala ktos sprawdzal? Przeciez tam jest pewnie opisane jak sprawdzic uwalony zawor zwrotny i jakie cisnienia powinny byc w ukladzie zasilania paliwem. Link to comment Share on other sites More sharing options...
Tzighan Posted April 25, 2014 Author Share Posted April 25, 2014 czy to normalne, ze przy kazdym tankowaniu jak odkręcam korek wlewu paliwa to zasysa mi tak głosno powietrze do srodka lub wypycha-nie wiem? U mnie też syczy przy otwieraniu, ale nie wiem czy to tak ma być, natomiast w ramach testu na moje szarpanie, otworzyłem korek i pojeździłem chwilkę bez niego, objawy takie same. i ma ktos moze jakies zdjecie tego zaworka? jak od srodka ta rurka ma wyglądać-ma byc przelotowa czy nie? jesli nie to co tam ma być? Numer 5 na ilustracji poniżej (znajduje się na wężu powrotnym zaraz koło filtra paliwa:http://opposedforces.com/parts/impreza/en_g11/type_7/intake_and_supply_system_turbocharger/fuel_piping/illustration_1/ nie widziałem jak on tam wygląda od środka (czy ma przelot czy nie) ale z tego co powiedział mi mechanik to działa to na zasadzie membrany, która puszcza paliwo do baku kiedy jego ciśnienie wzrośnie. Manuala ktos sprawdzal? Przeciez tam jest pewnie opisane jak sprawdzic uwalony zawor zwrotny i jakie cisnienia powinny byc w ukladzie zasilania paliwem. Masz może gdzieś manuala w wersji elektronicznej? Link to comment Share on other sites More sharing options...
hati Posted April 25, 2014 Share Posted April 25, 2014 Masz może gdzieś manuala w wersji elektronicznej? Do Twojego auta nie mam, poszukaj w FAQ, tam są jakies linki do popularnych miejsc z manualami do SI, czesc aktywna jeszcze. Link to comment Share on other sites More sharing options...
Chmielu91 Posted March 30, 2023 Share Posted March 30, 2023 Witam, temat odświeżam po 9 latach objawy dokładnie identyczne włącznie z tymi samymi błędami w tej samej kolejności. Czy autor poradził sobie z tematem? Link to comment Share on other sites More sharing options...
Recommended Posts
Create an account or sign in to comment
You need to be a member in order to leave a comment
Create an account
Sign up for a new account in our community. It's easy!
Register a new accountSign in
Already have an account? Sign in here.
Sign In Now