Skocz do zawartości

wolne ssaki, wybrac 1.6 czy 2.0 ?


vincent86

Rekomendowane odpowiedzi

wlasnie mielismy wieksze kola rozmar 195/65R15 z zimowkami, seryjnie jezdzilem na 175/70R14. W 1,6 mialem 185/70R14 spalal wyraznie mniej 1,5-2l/100, krecony do 4 tys. Krecony 5-6,5 tys zlopal duzo ale tez niezle jechal bo powyzej 5 tys dostawal "kopa" i krecil sie do odcinki tego w 2.0 w umnie nie bylo. 1.6 mial tez bardzo dluga skrzynie np na V przy 4 tys toczyl sie juz 160km/h, za to 1 bieg byl wyraznie za dlugi zle sie ruszalo.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • Odpowiedzi 75
  • Dodano
  • Ostatniej odpowiedzi

Top użytkownicy w tym temacie

Top użytkownicy w tym temacie

kurcze dużo Wam coś spalił w tej trasie. moja w trasie przy prędkościach rzędu 130 km/h (ale przekłamane bo mam za małą średnicę koła - 195/60 R 14) bez problemu zrobiłem wynik 8,2. co innego miasto. tutaj poniżej 11 litrów jeszcze nie udało mi się zejść. ale trzeba też brać poprawkę na to, że jeżdżę autem 3 tydzień i zrobiłem puki co raptem ok 3k km. może jak sie naucze jeździć to spalanie spadnie (albo wzrośnie :wink: )

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Wlasnie, czy zmiana kolek z 14 na 15 cali moze az tak duzo zmienic? Myslalem ze minimalnie straci na dynamice, ale ze roznice w spalaniu odrazu takie odczuwalne?

Co prawda Subaru nie mam, ale IMHO przy zachowaniu tego samego obwodu znaczenie maja juz tylko trzy parametry:

- cisnienie

- rodzaj gumy (marka i model opony)

- szerokosc lapcia

 

Przy przejsciu z 170 na >200 roznice w spalaniu odczujesz na pewno, nie wiem natomiast jak duza. Podawane tutaj roznice 1.5-2 l/100km wydaja mi sie troche nieprawdopodobne, jesli zalozyc, ze obwod opony sie nie zmienil - tzn. nie ma przeklamania w predkosci/dystansie i silnik nie musi sobie poradzic z wiekszym momentem bezwladnosci (to chyba sie tak nazywalo? Nie pamietam juz wiele z fizyki).

 

Co do dynamiki, to na pewno zmiane odczujesz na plus, jesli obwod kola sie zmniejszy. Przy czym zmiana 15"->14" jeszcze o niczym nie swiadczy, bo 185/65R14 bedzie mialo wiekszy obwod, niz 195/50R15 (odpowiednik to 195/55R15). Ten drugi rozmiar natomiast to wieksze opory toczenia, choc mniejsze, jesli pierwszy rozmiar jest zimowy =) Mozliwosci jest duzo.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

wlasnie mielismy wieksze kola rozmar 195/65R15 z zimowkami, seryjnie jezdzilem na 175/70R14. (...)

 

no czyli to są koła przy których przekłamanie sięga 3% (ok 3km/h w góre przy 100km/h). u mnie natomiast jest przekłamanie o 4% w dół (ok 4 km/h przy 100 km/h). czyli wychodzi 1,5 litra różnicy między za małymi, a za dużymi kołami. czyli mocno uśredniając do mojego wyniku można dodać 0,7 litra i wyjdzie nam ile przy normalnej jeździe powinien spalić 2.0 N/A.

 

ale ze mnie matematyk :mrgreen:

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

wlasnie mielismy wieksze kola rozmar 195/65R15 z zimowkami, seryjnie jezdzilem na 175/70R14. (...)

 

no czyli to są koła przy których przekłamanie sięga 3% (ok 3km/h w góre przy 100km/h). u mnie natomiast jest przekłamanie o 4% w dół (ok 4 km/h przy 100 km/h). czyli wychodzi 1,5 litra różnicy między za małymi, a za dużymi kołami. czyli mocno uśredniając do mojego wyniku można dodać 0,7 litra i wyjdzie nam ile przy normalnej jeździe powinien spalić 2.0 N/A.

 

ale ze mnie matematyk :mrgreen:

Wystarczy, ze beda opony z miekkiej gumy i twoje obliczenia sie niestety rypna. W takich przypadkach musimy jednak uzywac statystyki, a matematyki tylko do wyznaczania trendow =)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

OK, a propo felg powiedzcie mi jeszcze co oznacza symbol ET38 np lub ET45.. Czego to rozmiar? widzialem go na paru ofertach alufelg, jak i orwniez tu gdzies na forum sie z nim spotkalem ale nie moglem wywnioskowac czego to dotyczy....

Odsadzenie, czyli krotko mowiac jak bardzo wystaje/chowa sie felga w nadkolu. Zdaje sie, ze im wieksza liczba, tym bardziej sie chowa (niech mnie ktos poprawi). Wazne przy szerokich felach i oponach, zeby ci nie obcieraly o nadkola, blotniki i inne takie, czego nie widac na pierwszy rzut oka.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

to co napisalem w nawiasie mialo oznaczac ze dla wielu uzytkownikow tego forum ktorzy posiadaja GTki, WRXy, STI itp, wolnossacy silnik 2.0 nie daje zadnych osiagow.

I nie wkurzaj sie tak dopoki dobrze nie zrozumiesz wtypowiedzi.

napisałeś "dla większości", nie dla "tych z GTkami, WRXami, STi itp.",a auta N/A raczej przeważają na forum.

tak więc wypowiedź zrozumiałem dobrze i mogłem się powkurzać hihihi :).

 

pozdrówka :)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

I tak będzie sie musiał kolega uczyc jeździc od nowa- zwłaszcza w zakretach!!

 

A czy moglbys w kilku slowach napisac na ile nalezy zmienic technike jazdy i na czym polega to uczenie sie od nowa? Bo ja w OBK (mowie o jezdzie dynamicznej) na suchym w zakrecie jade na wejsciu pol, a od srodka do deski, czasem korygujac gazem nadsterownosc, natomiast na mokrym dohamowuje przod korygujac podsterownosc, cisnac na gaz z umiarem zeby mi tyl nie uciekl w las.

Przynajmniej takie mam intencje http://www.forum.subaru.pl/images/smiles/icon_twisted.gif

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

z 2.0 zrezygnuje... Za niski budzet :( Chce po kupnie auto zrobic tak zeby mi sluzylo dlugo, wiec nie chce napinac budzetu za bardzo.. Ale powiedzcie mi czy silnik 1.8 jest warty kupna? czy juz lepiej 1.6? bo to juz moge dostac znacznie taniej i zrobic w nim co bedzie trzeba..

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

z 2.0 zrezygnuje... Za niski budzet :( Chce po kupnie auto zrobic tak zeby mi sluzylo dlugo, wiec nie chce napinac budzetu za bardzo.. Ale powiedzcie mi czy silnik 1.8 jest warty kupna? czy juz lepiej 1.6? bo to juz moge dostac znacznie taniej i zrobic w nim co bedzie trzeba..

ja mialem 1,6 i nie polecam bo ma za dluga skrzynie do tego silnika i zle sie jezdzi, jak chcesz 1,6 to tylko kombi bo ma redutkor, a najlepiej kup 1,8 (tez w kombi) . Kwota 10 tys powinna wystarczyc na dobre 1.8 + oplaty i maly serwis.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 1 miesiąc temu...
Wybrałem 1.8 :) Ale w BMW :) 318 3-drzwiowy hatchback 140 kucy :) mimo to mam straszny sentyment do subaru.. i mam nadzieję że następne moja auto to będzie już Subarynka... Pozdrawiam! :)

 

ROTFL!!!

 

:grin: :grin: :wink:

 

Vincent, ale zaglądaj dalej na forum i wzmacniaj swoją miłość do Subaru... :cool: No i pochwal się bryką - my tu (niektórzy) jesteśmy tolerancyjni i inne fajna auta też lubimy :twisted:

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Vincent, ale zaglądaj dalej na forum i wzmacniaj swoją miłość do Subaru... No i pochwal się bryką - my tu (niektórzy) jesteśmy tolerancyjni i inne fajna auta też lubimy

...chłopie nie zaglądaj tu bo cie zjedzą :mrgreen::twisted: ...jak takiego jednego, z takim "fajnym" tylnym zderzakiem w STI...chyba z Poznania :mrgreen::mrgreen:

...nie no, to żarty :twisted::twisted:

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.

×
×
  • Dodaj nową pozycję...