GRAF Opublikowano 17 Sierpnia 2006 Udostępnij Opublikowano 17 Sierpnia 2006 wlasnie mielismy wieksze kola rozmar 195/65R15 z zimowkami, seryjnie jezdzilem na 175/70R14. W 1,6 mialem 185/70R14 spalal wyraznie mniej 1,5-2l/100, krecony do 4 tys. Krecony 5-6,5 tys zlopal duzo ale tez niezle jechal bo powyzej 5 tys dostawal "kopa" i krecil sie do odcinki tego w 2.0 w umnie nie bylo. 1.6 mial tez bardzo dluga skrzynie np na V przy 4 tys toczyl sie juz 160km/h, za to 1 bieg byl wyraznie za dlugi zle sie ruszalo. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
pablonas Opublikowano 17 Sierpnia 2006 Udostępnij Opublikowano 17 Sierpnia 2006 kurcze dużo Wam coś spalił w tej trasie. moja w trasie przy prędkościach rzędu 130 km/h (ale przekłamane bo mam za małą średnicę koła - 195/60 R 14) bez problemu zrobiłem wynik 8,2. co innego miasto. tutaj poniżej 11 litrów jeszcze nie udało mi się zejść. ale trzeba też brać poprawkę na to, że jeżdżę autem 3 tydzień i zrobiłem puki co raptem ok 3k km. może jak sie naucze jeździć to spalanie spadnie (albo wzrośnie :wink: ) Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
vincent86 Opublikowano 17 Sierpnia 2006 Autor Udostępnij Opublikowano 17 Sierpnia 2006 Wlasnie, czy zmiana kolek z 14 na 15 cali moze az tak duzo zmienic? Myslalem ze minimalnie straci na dynamice, ale ze roznice w spalaniu odrazu takie odczuwalne? Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Olleo Opublikowano 17 Sierpnia 2006 Udostępnij Opublikowano 17 Sierpnia 2006 Wlasnie, czy zmiana kolek z 14 na 15 cali moze az tak duzo zmienic? Myslalem ze minimalnie straci na dynamice, ale ze roznice w spalaniu odrazu takie odczuwalne? Co prawda Subaru nie mam, ale IMHO przy zachowaniu tego samego obwodu znaczenie maja juz tylko trzy parametry: - cisnienie - rodzaj gumy (marka i model opony) - szerokosc lapcia Przy przejsciu z 170 na >200 roznice w spalaniu odczujesz na pewno, nie wiem natomiast jak duza. Podawane tutaj roznice 1.5-2 l/100km wydaja mi sie troche nieprawdopodobne, jesli zalozyc, ze obwod opony sie nie zmienil - tzn. nie ma przeklamania w predkosci/dystansie i silnik nie musi sobie poradzic z wiekszym momentem bezwladnosci (to chyba sie tak nazywalo? Nie pamietam juz wiele z fizyki). Co do dynamiki, to na pewno zmiane odczujesz na plus, jesli obwod kola sie zmniejszy. Przy czym zmiana 15"->14" jeszcze o niczym nie swiadczy, bo 185/65R14 bedzie mialo wiekszy obwod, niz 195/50R15 (odpowiednik to 195/55R15). Ten drugi rozmiar natomiast to wieksze opory toczenia, choc mniejsze, jesli pierwszy rozmiar jest zimowy =) Mozliwosci jest duzo. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
pablonas Opublikowano 17 Sierpnia 2006 Udostępnij Opublikowano 17 Sierpnia 2006 wlasnie mielismy wieksze kola rozmar 195/65R15 z zimowkami, seryjnie jezdzilem na 175/70R14. (...) no czyli to są koła przy których przekłamanie sięga 3% (ok 3km/h w góre przy 100km/h). u mnie natomiast jest przekłamanie o 4% w dół (ok 4 km/h przy 100 km/h). czyli wychodzi 1,5 litra różnicy między za małymi, a za dużymi kołami. czyli mocno uśredniając do mojego wyniku można dodać 0,7 litra i wyjdzie nam ile przy normalnej jeździe powinien spalić 2.0 N/A. ale ze mnie matematyk Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Olleo Opublikowano 17 Sierpnia 2006 Udostępnij Opublikowano 17 Sierpnia 2006 wlasnie mielismy wieksze kola rozmar 195/65R15 z zimowkami, seryjnie jezdzilem na 175/70R14. (...) no czyli to są koła przy których przekłamanie sięga 3% (ok 3km/h w góre przy 100km/h). u mnie natomiast jest przekłamanie o 4% w dół (ok 4 km/h przy 100 km/h). czyli wychodzi 1,5 litra różnicy między za małymi, a za dużymi kołami. czyli mocno uśredniając do mojego wyniku można dodać 0,7 litra i wyjdzie nam ile przy normalnej jeździe powinien spalić 2.0 N/A. ale ze mnie matematyk Wystarczy, ze beda opony z miekkiej gumy i twoje obliczenia sie niestety rypna. W takich przypadkach musimy jednak uzywac statystyki, a matematyki tylko do wyznaczania trendow =) Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
vincent86 Opublikowano 17 Sierpnia 2006 Autor Udostępnij Opublikowano 17 Sierpnia 2006 OK, a propo felg powiedzcie mi jeszcze co oznacza symbol ET38 np lub ET45.. Czego to rozmiar? widzialem go na paru ofertach alufelg, jak i orwniez tu gdzies na forum sie z nim spotkalem ale nie moglem wywnioskowac czego to dotyczy.... Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
WRC fan Opublikowano 17 Sierpnia 2006 Udostępnij Opublikowano 17 Sierpnia 2006 Odsadzenie felgi Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Olleo Opublikowano 17 Sierpnia 2006 Udostępnij Opublikowano 17 Sierpnia 2006 OK, a propo felg powiedzcie mi jeszcze co oznacza symbol ET38 np lub ET45.. Czego to rozmiar? widzialem go na paru ofertach alufelg, jak i orwniez tu gdzies na forum sie z nim spotkalem ale nie moglem wywnioskowac czego to dotyczy.... Odsadzenie, czyli krotko mowiac jak bardzo wystaje/chowa sie felga w nadkolu. Zdaje sie, ze im wieksza liczba, tym bardziej sie chowa (niech mnie ktos poprawi). Wazne przy szerokich felach i oponach, zeby ci nie obcieraly o nadkola, blotniki i inne takie, czego nie widac na pierwszy rzut oka. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
bartek@klubsubaru.pl Opublikowano 17 Sierpnia 2006 Udostępnij Opublikowano 17 Sierpnia 2006 to co napisalem w nawiasie mialo oznaczac ze dla wielu uzytkownikow tego forum ktorzy posiadaja GTki, WRXy, STI itp, wolnossacy silnik 2.0 nie daje zadnych osiagow. I nie wkurzaj sie tak dopoki dobrze nie zrozumiesz wtypowiedzi. napisałeś "dla większości", nie dla "tych z GTkami, WRXami, STi itp.",a auta N/A raczej przeważają na forum. tak więc wypowiedź zrozumiałem dobrze i mogłem się powkurzać hihihi . pozdrówka Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
devlin Opublikowano 17 Sierpnia 2006 Udostępnij Opublikowano 17 Sierpnia 2006 I tak będzie sie musiał kolega uczyc jeździc od nowa- zwłaszcza w zakretach!! A czy moglbys w kilku slowach napisac na ile nalezy zmienic technike jazdy i na czym polega to uczenie sie od nowa? Bo ja w OBK (mowie o jezdzie dynamicznej) na suchym w zakrecie jade na wejsciu pol, a od srodka do deski, czasem korygujac gazem nadsterownosc, natomiast na mokrym dohamowuje przod korygujac podsterownosc, cisnac na gaz z umiarem zeby mi tyl nie uciekl w las. Przynajmniej takie mam intencje http://www.forum.subaru.pl/images/smiles/icon_twisted.gif Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
vincent86 Opublikowano 22 Sierpnia 2006 Autor Udostępnij Opublikowano 22 Sierpnia 2006 z 2.0 zrezygnuje... Za niski budzet Chce po kupnie auto zrobic tak zeby mi sluzylo dlugo, wiec nie chce napinac budzetu za bardzo.. Ale powiedzcie mi czy silnik 1.8 jest warty kupna? czy juz lepiej 1.6? bo to juz moge dostac znacznie taniej i zrobic w nim co bedzie trzeba.. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Azrael Opublikowano 22 Sierpnia 2006 Udostępnij Opublikowano 22 Sierpnia 2006 Przy takim budżecie bym się bardzo powaznie zastanowił czy chcesz kupowac Subaraka. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
vincent86 Opublikowano 22 Sierpnia 2006 Autor Udostępnij Opublikowano 22 Sierpnia 2006 ja juz sie bardzo pozadnie zastanowilem. Mam do 10k na samo auto + 3k na wstepne poprawki, mysle ze to styknie na rocznik 93-94. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Olleo Opublikowano 22 Sierpnia 2006 Udostępnij Opublikowano 22 Sierpnia 2006 A ja znalazlem ciekawego Forestera, opis tutaj: http://www.forum.subaru.pl/vi...p=301853#301853 Co o nim myslicie? Malowany? Bity? Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
GRAF Opublikowano 22 Sierpnia 2006 Udostępnij Opublikowano 22 Sierpnia 2006 z 2.0 zrezygnuje... Za niski budzet Chce po kupnie auto zrobic tak zeby mi sluzylo dlugo, wiec nie chce napinac budzetu za bardzo.. Ale powiedzcie mi czy silnik 1.8 jest warty kupna? czy juz lepiej 1.6? bo to juz moge dostac znacznie taniej i zrobic w nim co bedzie trzeba.. ja mialem 1,6 i nie polecam bo ma za dluga skrzynie do tego silnika i zle sie jezdzi, jak chcesz 1,6 to tylko kombi bo ma redutkor, a najlepiej kup 1,8 (tez w kombi) . Kwota 10 tys powinna wystarczyc na dobre 1.8 + oplaty i maly serwis. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
aflinta Opublikowano 22 Sierpnia 2006 Udostępnij Opublikowano 22 Sierpnia 2006 vincen86, możesz ewentualnie zakupić wolnossącego legacy antycznego. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
vincent86 Opublikowano 18 Października 2006 Autor Udostępnij Opublikowano 18 Października 2006 Wybrałem 1.8 Ale w BMW 318 3-drzwiowy hatchback 140 kucy mimo to mam straszny sentyment do subaru.. i mam nadzieję że następne moja auto to będzie już Subarynka... Pozdrawiam! Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
kuśma Opublikowano 18 Października 2006 Udostępnij Opublikowano 18 Października 2006 No to żeście się nagadali i tak kolegę zachęcili, że poszedł w ulubione Wasze/Nasze Ale posty przeczytałem, dużo ciekawych info uzyskałem. :grin: Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Sen123 Opublikowano 18 Października 2006 Udostępnij Opublikowano 18 Października 2006 Nie no... dotarłem do końca postów , ale odjazd... i na końcu taki numer nam wykręcił Chłopaki, błagam...nikogo już nie zachęcajcie Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
WiS Opublikowano 18 Października 2006 Udostępnij Opublikowano 18 Października 2006 Wybrałem 1.8 Ale w BMW 318 3-drzwiowy hatchback 140 kucy mimo to mam straszny sentyment do subaru.. i mam nadzieję że następne moja auto to będzie już Subarynka... Pozdrawiam! ROTFL!!! :grin: :grin: :wink: Vincent, ale zaglądaj dalej na forum i wzmacniaj swoją miłość do Subaru... :cool: No i pochwal się bryką - my tu (niektórzy) jesteśmy tolerancyjni i inne fajna auta też lubimy Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Fido__ Opublikowano 19 Października 2006 Udostępnij Opublikowano 19 Października 2006 Moim zdaniem ten wątek należałoby przykleić hehehe Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Sen123 Opublikowano 19 Października 2006 Udostępnij Opublikowano 19 Października 2006 Vincent, ale zaglądaj dalej na forum i wzmacniaj swoją miłość do Subaru... No i pochwal się bryką - my tu (niektórzy) jesteśmy tolerancyjni i inne fajna auta też lubimy ...chłopie nie zaglądaj tu bo cie zjedzą ...jak takiego jednego, z takim "fajnym" tylnym zderzakiem w STI...chyba z Poznania ...nie no, to żarty Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
WiS Opublikowano 19 Października 2006 Udostępnij Opublikowano 19 Października 2006 E tam, zjedzą :roll: Moja lubić Bawarki - moja nawet dziś taką trójkę coupe boleśnie skillował. Gość się z Yarkiem chciał pod górkę pościgać... Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
pablonas Opublikowano 19 Października 2006 Udostępnij Opublikowano 19 Października 2006 e tam. dobrze chłopak wybrał. ma samochód który: a) dużo pali wcale nie jedzie w porównaniu do spalania c) jest drogi w naprawach przecież to prawie jak subaru 2.0 N/A Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Rekomendowane odpowiedzi
Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto
Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.
Zarejestruj nowe konto
Załóż nowe konto. To bardzo proste!
Zarejestruj sięZaloguj się
Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.
Zaloguj się