Jump to content

wolne ssaki, wybrac 1.6 czy 2.0 ?


vincent86
 Share

Recommended Posts

Na poczatek witam wszystkich posiadaczy i entuzjastow Subaru :)

Po krotce sie przedstawie:

Mam 20 lat, w pazdzierniku zaczynam studia, kocham Subaru i planuje zakup wolnossacej "cywilnej" Imprezy z rocznika 93-95 ..

 

Bije sie pomiedzy wzgledna ekonomia motoru 1.6 a osiagami (o ile wiekszosc z was nazwala by to osiagami) 2.0 ....

Dla mnie bylyby to juz osiagi jako ze przsiadam sie z 50 konnego matiza.. :)

 

Niektorzy uwazaja mnie za wariata ze sie porywam na zakup czegos co nie pali malo, czesci sa drogie jak i serwis itp.. ale ja to chce, podjalem juz decyzje i koniec :)

 

Zalezy mi na wzglednych osiagach ale rowniez musze sie liczyc z kosztami np paliwa.. Czy ktos ma doswiadczenie z motorem 1.6 ? Bardzo mozolny jest ? Czy jest bardzo duza roznica w spalaniu miedzy 1.6 a 2.0 ?

 

bede bardzo wdzieczny za jakiekolwiek informacje...

 

pozdrawiam i licze ze nidlugo pochwale sie moim nowym zakupem :D

Link to comment
Share on other sites

  • Replies 75
  • Created
  • Last Reply

Top Posters In This Topic

stanowczo 2.0 - najlepiej w kombiwarze gdzie masz reduktor. Pamietaj,ze straty napedu 4x4 sa wieksze niz oski.

pozdrawiam

Szymon

Link to comment
Share on other sites

tak, reduktor tylko w kombi. Ale uwierz mi, ze z ladnymi spojlerami kombi sa naprawde fajne jesli chodzi o design :)

Link to comment
Share on other sites

Na poczatek witam wszystkich posiadaczy i entuzjastow Subaru :)

Po krotce sie przedstawie:

Mam 20 lat, w pazdzierniku zaczynam studia, kocham Subaru i planuje zakup wolnossacej "cywilnej" Imprezy z rocznika 93-95 ..

 

Bije sie pomiedzy wzgledna ekonomia motoru 1.6 a osiagami (o ile wiekszosc z was nazwala by to osiagami) 2.0 ....

Dla mnie bylyby to juz osiagi jako ze przsiadam sie z 50 konnego matiza.. :)

 

Niektorzy uwazaja mnie za wariata ze sie porywam na zakup czegos co nie pali malo, czesci sa drogie jak i serwis itp.. ale ja to chce, podjalem juz decyzje i koniec :)

 

Zalezy mi na wzglednych osiagach ale rowniez musze sie liczyc z kosztami np paliwa.. Czy ktos ma doswiadczenie z motorem 1.6 ? Bardzo mozolny jest ? Czy jest bardzo duza roznica w spalaniu miedzy 1.6 a 2.0 ?

 

bede bardzo wdzieczny za jakiekolwiek informacje...

 

pozdrawiam i licze ze nidlugo pochwale sie moim nowym zakupem :D

 

JAk nie zależy Ci na gabarytach auta to obadaj justy osiągami jest podobne do 1.6, a mniej pali :P

Tylko że nie ma reduktora.

Jeśli jednak chcesz impreze to polecam kombi tak jak koledzy piszą ^^

Link to comment
Share on other sites

Na poczatek witam wszystkich posiadaczy i entuzjastow Subaru :)

Po krotce sie przedstawie:

Mam 20 lat, w pazdzierniku zaczynam studia, kocham Subaru i planuje zakup wolnossacej "cywilnej" Imprezy z rocznika 93-95 ..

 

Ooo, widzę że frakcja Trójmiejska się rozrasta ;) I bardzo dobrze-niewielu nas, więc każdy mile widziany.

 

pzdr

Seb@

Link to comment
Share on other sites

Popieram wszystkich przedmówców:) jak SI bez turbo to tylko kombi i zdecydowanie 2.0 :))) spalanie podobne a osiągi lepsze :) i tak jak to powiedział So What! najwięcej na ten temat może powiedzieć GRAF :) najlepiej poczytaj jego wcześniejsze posty bo z tego co pamiętam pare razy wypowiadał się na ten temat :) lub napisz do Niego na PW ;)

Link to comment
Share on other sites

Na poczatek witam wszystkich posiadaczy i entuzjastow Subaru :)

Po krotce sie przedstawie:

Mam 20 lat, w pazdzierniku zaczynam studia, kocham Subaru i planuje zakup wolnossacej "cywilnej" Imprezy z rocznika 93-95 ..

 

Bije sie pomiedzy wzgledna ekonomia motoru 1.6 a osiagami (o ile wiekszosc z was nazwala by to osiagami) 2.0 ....

Dla mnie bylyby to juz osiagi jako ze przsiadam sie z 50 konnego matiza.. :)

 

Niektorzy uwazaja mnie za wariata ze sie porywam na zakup czegos co nie pali malo, czesci sa drogie jak i serwis itp.. ale ja to chce, podjalem juz decyzje i koniec :)

 

Zalezy mi na wzglednych osiagach ale rowniez musze sie liczyc z kosztami np paliwa.. Czy ktos ma doswiadczenie z motorem 1.6 ? Bardzo mozolny jest ? Czy jest bardzo duza roznica w spalaniu miedzy 1.6 a 2.0 ?

 

bede bardzo wdzieczny za jakiekolwiek informacje...

 

pozdrawiam i licze ze nidlugo pochwale sie moim nowym zakupem :D

Ja sie mialem oba auta, 1.6 93' sedan i kombi 2,0 zaczne od tego ze te auta sie nie psuja jak ich kierowca nie zapsuje, leca tylko laczniki stabilizatora ja kupowalem po 70 zl szt.

Silnik 1,6 spalal mi w miescie kolo 9,5-10, na trasie mniej nawet 7 realne, 2,0 z klima pali wieciej 11-12,5 ale szybciej sie jezdzi i znacznie bardziej komfortowo bo masz wiekszy silnik. Silnik 1,6 lubi obroty i jak go podkrecisz nie jedzie zle, ale w terenie piach bloto to troche malo dlatego jak 1,6 to kupilbym kombi bo ma reduktor, wsiadajac do 2.0 od razu czuc ze jedzie tak jak powinno (nie mylic ze sportowymy wrazeniami) ma zapas mocy, przyczepe pociagnie dlatego zastanow sie do czego auto potrzebujesz a najlepiej przejedz sie jednym i drugim i moze 1,8 sprawdz. Ja polecam kombi bo ma redutkor ktory jest bardzo przydatna rzecza. Teraz kupilem Impreze GT i moje kombi 2.0 sprzedaje. Pisz na PW jak masz inne pytania. Pozdr

Link to comment
Share on other sites

jezdziłem 1.6 teraz jestem szczęśliwym posiadaczem 2.0 i mogę z pełną odpowiedzialnością powiedzieć, że spalanie jest w zasadzie takie same, a osiągi jak już wcześniej stwierdzono zresztą słusznie NIE. Dwójka jest naprawdę szybsza i zwinniejsza (już widzę miny i uśmiech na twarzach posiadaczy GieTków itp.) taka jest prawda. A buda oczywiście kombiwar.

Link to comment
Share on other sites

Dwójka jest naprawdę szybsza i zwinniejsza

 

niestety jest tez drozsza... produkowana od 95 roku tak? i z lepszym wyposazeniem co daje w sumie wyzsza cene.. nawet na tym poziomie to dla mnie spora roznica..

 

bede musial rowniez pomyslec o 1.8

Link to comment
Share on other sites

Wyposażenie jest w zasadzie takie same, mało tego w 1.6 z 1996 były 2 airbagi nie było ABS, w "dwójce" mam ABS, ale nie mam airbagów, poza tym dokładnie to samo. Cena teoretycznie trochę wyższa, ale jak przeglądam oferty to wcale niekoniecznie. Jedyny problem tom rzeczywiście rocznik.

Nie mniej jednak jak nie kupujesz GT, WRX itp to 1.6 czy 2.0 naprawdę sie wiele nie różni, zwłaszcza jeżeli od autka oczekujesz bezawaryjności względnego komfortu i bezpieczeństwa, a nie np. szybkości.

Link to comment
Share on other sites

No powiem szczerze ze troche szybkosci bym chcial.. dlatego tak dopytuje czy bardzo mulowaty jest ten 1.6.. wiem ze to 2.0 to tez nie rajdowka no jednak dla mnie bedzie to spora roznica jako ze do tej pory mialem do czynienia z autami o mocy ponizej 70KM..

1.6 bedzie jezdzil bardziej jak te ktorymi jezdzilem a 2.0 juz znacznie lepiej.. a jesli w spalaniu duzej ronicy nie ma to z checia 2.0 bym nabyl tylko teraz musze dorwac taka w zasiegu.. na mobile.de i autoscout24.de 2.0 kosztuja ledwo ledwo ponizej 2000 euro, myslicie ze da rade dorwac troche taniej ?

Link to comment
Share on other sites

Nie napinaj się kasą za mocno na auto, bo po sprowadzeniu może Cię czekać jeszcze kilka wydatków związanych z niezbędnymi wymianami. Zresztą handlarze za Odrą też już nauczyli się przekręcać liczniki, myć silniki itp. Uważaj byś się nie nadział.

Link to comment
Share on other sites

.. na mobile.de i autoscout24.de 2.0 kosztuja ledwo ledwo ponizej 2000 euro, myslicie ze da rade dorwac troche taniej ?

 

2.0 poniżej 2keuro? Radziłbym Ci jednak w to auto trochę więcej na starcie zainwestować. To nie Golf czy Astra, że pójdziesz na pierwszy lepszy szrot i dostaniesz każdą śrubkę. Tu musisz się liczyć z tym, że zdecydowaną większość części będziesz zmuszony zakupić albo jako nowe zamienniki albo nawet bezpośrednio w ASO. A chyba się orientujesz, że części do Subaru też nie chodzą na poziomie Opli czy Fiatów. Licz się z tym, że praktycznie nie znajdziesz 10/12-letniego auta, do którego wsiądziesz i będziesz jeździł bez żadnych nakładów przez najbliższy rok czy dwa. Na dzień dobry odłóż sobie jakieś 2-3kzł na najważniejsze "poprawki" (rozrząd, amory, zawias, filtry, oleje itp.). To pójdzie na 100% w pierwszej kolejności. A resztę wyłapiesz w późniejszym czasie.

Nie chcę Cię absolutnie zniechęcać do zakupu, ale to auto, jak chyba mało które, nie znosi półśrodków. Weź to pod uwagę...

 

pzdr

Seb@

Link to comment
Share on other sites

Bez przesady jednak. Oleje, filtry, klocki są w cenach jak do innych samochodów. Jeśli znajdzie 1 właściciela z udokumentowanym przebiegiem to może trafić na auto po duzym przeglądzie w wymienionym rozrządem, płynami etc.

Link to comment
Share on other sites

Create an account or sign in to comment

You need to be a member in order to leave a comment

Create an account

Sign up for a new account in our community. It's easy!

Register a new account

Sign in

Already have an account? Sign in here.

Sign In Now
 Share

  • Recently Browsing   0 members

    • No registered users viewing this page.

×
×
  • Create New...