Zwibel Opublikowano 14 Kwietnia 2014 Udostępnij Opublikowano 14 Kwietnia 2014 (edytowane) Witam Impreza GD 2001 125KM Auto kupiłem i po przyjeździe do domu pojawił się problem, bujam się tak już ok 3 miesięcy. Problem polega na często zapalającym się checku. Po skasowaniu i przejechaniu 20-50km pojawia sie ponownie. Wskazuje na błąd p0136 "Czujnik O2 (Bank 1 Czujnik 2) - usterka Błąd wyskakuje tak samo na Pb jak i na LPG. Kiedy pojade do gazowników mówią że to od sondy i żeby wymienić sondę, kiedy do mechaników -mówią żeby jechać do gaziarzy i niech ustawią gaz. Sondę wymieniłem od sprawnego auta i niestety zero poprawy. Zastosowałem na sondę tulejke -zero poprawy. Gaz jest ustawiony prakt5ycznie wzorcowo. Nie wiem czy to ma coś wspólnego ale LPG spala ok 14l przy bardzo spokojnej jeździe (wydaje mi się troche za dużo) Po drugie auto podbija obroty np przy wysprzęgleniu lub na luzie (przy zatrzymywaniu się) Zapomniałem dodać że błąd czasami potrafi zgasnąć samoistnie i po jednym dniu znów się pojawi. Co jeszcze może być przyczyną?? Gdzie szukać wady?? Edytowane 14 Kwietnia 2014 przez Zwibel Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Mike85 Opublikowano 14 Kwietnia 2014 Udostępnij Opublikowano 14 Kwietnia 2014 tu masz trochę pomocy : http://forum.subaru.pl/viewtopic.php?f=3&t=4790 Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Zwibel Opublikowano 17 Kwietnia 2014 Autor Udostępnij Opublikowano 17 Kwietnia 2014 (edytowane) To już znalazłem, narazie nic mi to nie dało - nie mam pomysłu co może być jeszcze Kolejny objaw został zaobserwowany przy okazji regulacji LPG. Po podłączeniu OBD gaziarz stwierdził dwie dziwne rzeczy -korekty krótkoterminowe paliwa oscylują na jałowym w okolicach 10% (według mechanika powinno być ok 1) -Drugie to temperatura zasysanego powietrza pokazuje 50 i kilka stopni. Według mechanika powinno być ok 20C Czy ktoś miał podobne objawy. Innych błędów oprócz sondy mi nie wywala. Spalanie też jak na N/A i idealnie zgrany LPG jest na poziomie 14l bez butowania w jeździe mieszanej. Edytowane 17 Kwietnia 2014 przez Zwibel Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Paulus Opublikowano 17 Kwietnia 2014 Udostępnij Opublikowano 17 Kwietnia 2014 Zwibel, Usterka P0136 dotyczy najczęsciej układu elektrycznego drugiej sondy lambda. Nie można tutaj sie skupiać tylko na samej sondzie ale trzeba też przyjrzeć się pozostałej części instalacji elektrycznej. Sprawdż czy po drodze do sterownika przewody instalacji elektrycznej sondy nie są przygniecione lub przepalone (np po zetknięcu z wydechem). Musisz przejrzeć instalację aż do sterownika. Odrębną sprawą są parametry, które podaleś. korekta krótkoczasowa oscylując wokół 10% oznacza, że na biegu jałowym jest za uboga mieszanka i sterownik wbogacił ją o 10 %. Tutaj powodem jest regulacji instalacji gazowej. To trzeba poprawić. Co do spalania to jednak wydaje mi sie ono ciut za wysokie. Mój WRX pali w okolicach 15 litrów przy średnio spokojnej jeździe. Sądzę że trzeba mimo wszystko wykalibrować instalację zwłaszcza w trakcie próby drogowej i, co najważniejsze, z testerem OBD w ręku lub po AFR. Temperatura w dolocie jest ściśle zależna od temperatury otoczenia i temperatury samego silnika. 20'C można uzyskać w trakcie jazdy przy temperaturze otoczenia nie wyższej niż 20'C (tutaj kłania się drugaz zasada termodynamiki ). natomiast jeżeli samochód stoi np. pod bramą warsztatu to powietrze ogrzewa się poprzez konwekcję od gorących czesci silnika (kolekotr dolotowy, przepustnica itd.) i jego temperatura może wynosić właśnie ok 50'C. Dla mnie taka wartość to nic szczególnego. 1 Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Zwibel Opublikowano 17 Kwietnia 2014 Autor Udostępnij Opublikowano 17 Kwietnia 2014 (edytowane) Dzięki za podpowiedzi na pewno będą dla mnie pomocne. Wszystko się zgadza oprócz korekcji. Korekcja na benzynie wynosi ok 10% na gazie ok 6% przy obrotach 3500 pokazuje -24 na PB i -17 na LPG. Według gazownika błędne są trochę korekty na Pb i to kazał mi przeanalizować. Sondę bardziej chciałem wymienić ze względu na to iż była włożona jakaś bosha, i taką samą podmieniłem. Prawidłowo jest inna i chcę zobaczyć czy może to pomóc. Edytowane 17 Kwietnia 2014 przez Zwibel Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Max 84 Opublikowano 3 Grudnia 2014 Udostępnij Opublikowano 3 Grudnia 2014 Trochę odgrzeje temat Zwibel doszedłeś do tego, czym spowodowany był ten błąd, u Ciebie? Mnie ostatnio, też parę razy naszedł. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
leonard17 Opublikowano 13 Października 2018 Udostępnij Opublikowano 13 Października 2018 Odświeżam temat. W Foresterze 2.0 125KM pojawił się ten że błąd, czy komuś z kolegów którym pojawiał się ten błąd udało się całkowicie dojść co jest przyczyną? Boje się że wymienię sondę na nową i "żółty kolega" znowu wywali..... Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
grajol Opublikowano 15 Października 2018 Udostępnij Opublikowano 15 Października 2018 Tu jest kilka tropów https://www.autocodes.com/p0136_subaru.html poza sonda co jest najbardziej prawdopodobne są jeszcze sprawy związane z paliwem itp. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Rekomendowane odpowiedzi
Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto
Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.
Zarejestruj nowe konto
Załóż nowe konto. To bardzo proste!
Zarejestruj sięZaloguj się
Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.
Zaloguj się