Jump to content

Swap silnika STI 06 do WRX 06 US


MaciekK

Recommended Posts

Witam,

 

Szanowni Państwo pytanie odnośnie swapu silnika (bez ECU) z STI 06 do WRX 06 US.

1. Czy się da w miarę prosto podmienić?

2. Co będzie potrzebne?

3. Czy ECU jest wymagany?

4. Czy podejdzie cały blok z głowicami bez zmian innych elementów?

 

Pozdrawiam,

Maciek

Link to comment
Share on other sites

Wszystko będzie ładnie pasować i bez problemów.

Tylko taka zamiana bez turbo,intercoolera i ECU kompletnie nic nie daje,odnośnie parametrów a może sprawić sporo kłopotów.

Te silniki sporo się różnią,własnie głowicami i elektroniką.

Z kolei sama wymiana silnika na silnik z STi,czyli sporo mocy i momentu przybywa,niesie ryzyko dla sprzęgła,napędów itp.

Skąd taki pomysł i do czego ma służyć auto?A co z oryginalnym motorkiem?

Link to comment
Share on other sites

Oryginalny motorek niestety w stanie słabym. Dlatego przyszedł taki pomysł, żeby wymienić na zdrowy motor z STI.

Pytanie czy ECU WRX będzie OK? WRX 2,5L z tego roku chyba najmniej różni się od STI, skrzynia delikatnie wzmocniona, zawieszenie alu itp. - dlatego taki pomysł.

Dodatkowo podliczając koszty remontu na tym co by się chciało włożyć do środka bloku to też nie wychodzi mało...

Pytanie odnośnie tego co po wymianie? Jak zachowa się ECU, czy w ogóle będzie jakakolwiek zmiana czy tylko to, że będzie zdrowy silnik z potencjałem po wymianie innych elementów?

Link to comment
Share on other sites

Remontując swój silnik osiągniesz parametry podobne do silnika z STi,oczywiście po zmianie odpowiednich komponentów jak turbo,intercooler.Bez grzebania w wiązce itp.Wiesz wtedy na czym stoisz i masz na dłuższy czas spokój.

Kupując używany silnik,nigdy nie będziesz miał pewności,że za parę tysięcy km nie padnie,wtedy i tak czeka Cię remont i wydatki.

Dobrze przemyśl i policz. ;)

Do czego autko ma służyć?

Link to comment
Share on other sites

Z drugiej strony, kto chciałby się pozbyć dobrego dołu... ;)

pewnie allegro ... mały przebieg ... gwarancja ... i inne takie bajeczki  ;)

 

@@MaciekK, policz (jak Cybel radził) czy Ci się to opłaca, bo jak padnie ten "nowy" silnik, to wszystkie oszczędności oddasz 2 razy ... może Twój silnik da się jeszcze uratować ? sprawdź go ... a przekładając blok i tak inwestujesz w uszczelki i robotę mechanika, więc zamiast kupować kolejny, policz ile kosztuje naprawa Twojego ... 

Link to comment
Share on other sites

No właśnie nie allegro, przebieg taki sobie, gwarancja - forumowicza:)

 

Liczyć liczyłem i wychodzi podobnie, a może konstrukcja STI będzie bardziej rozwojowa i z czasem jeszcze coś się z tego ciekawego zrobi. Auto ma służyć i jako transport do pracy, czasami w dłuższą trasę też. Głównie do codziennej jazdy. Jak uda się znaleźć napęd 6mt to może również się skuszę - ale to odwlekam jeszcze w czasie.

Dziękuję za sugestie odnośnie odbudowywania tego co jest, natomiast nie uzyskałem odpowiedzi, czy silnik uda się postawić na ECU WRX?

Czy włożenie samej skrzyni 6mt ma sens przy pozostawieniu reszty napędu?

Link to comment
Share on other sites

No właśnie nie allegro, przebieg taki sobie, gwarancja - forumowicza:)

 

Liczyć liczyłem i wychodzi podobnie, 

używany blok z allegro, z niby gwarancją ... a Twój, naprawiony, z prawdziwą gwarancją - to nie jest to samo ... jeśli rachunek wychodzi tyle samo, to ja bym naprawiał  ;)  trwa to dłużej, bo silnik trzeba dotrzeć ... ale warto  ;)

 

PS. blok 2.5T jest chyba nawet taki sam w wrx i sti, ale różni się osprzętem, głowicami, inne jest ecu, inny program .... coś się da zamienić, ale prędzej czy później będzie trzeba dopasować, poprawić i napisać nową mapę .... skrzynie też możesz do wrx'a wstawić 6MT z STI, musisz tylko kupić cały kpl (skrzynia, dyfer, półosie, mechanizm zmiany biegów i sprzęgło, a jak kupisz skrzynie z DCCD to jeszcze sterownik będziesz potrzebował)

Link to comment
Share on other sites

 

 

Liczyć liczyłem i wychodzi podobnie

Chyba nie policzyłeś wszystkiego. ;) 

Włożony silnik STi na Twoim ECU może nie odpalić,jeśli nawet zapali,poprawnie pracował nie będzie.

 

 

Auto ma służyć i jako transport do pracy, czasami w dłuższą trasę też. Głównie do codziennej jazdy.

Nie bawiłbym się w żadne swapy silników i napędów.Po remoncie oryginalnego silnika,autko posłuży długo.

Czasowo remont też korzystniej wypada. ;)

Link to comment
Share on other sites

Create an account or sign in to comment

You need to be a member in order to leave a comment

Create an account

Sign up for a new account in our community. It's easy!

Register a new account

Sign in

Already have an account? Sign in here.

Sign In Now
  • Recently Browsing   0 members

    • No registered users viewing this page.
×
×
  • Create New...