Jump to content

niskie obroty Subaru Impreza 1,8


MACIEK74
 Share

Recommended Posts

Nie wiem, czy Impreza 1.8 ma taką samą konstrukcję silnika, ale jak w moim aucie zdechły obroty, to okazało się, że problem leżał w martwym czujniku położenia przepustnicy, wymiana na inny rozwiązała problem.

Link to comment
Share on other sites

Maciek74 spróbuj odłączyć ten czujnik na pracującym silniku i zobacz, co się stanie. Jeśli jest tak, jak mówi Aflinta, to po odłączeniu czujnika nie powinno być różnicy w pracy silnika przed jego odłączeniem. Wtyczka (brązowa) od czujnika znajduje się po lewej stronie przepustnicy, przeciwlegle do linki gazu. Przepustnica - zapewne wiesz - to "tułów" skorpiona na jakiego składa się cały kolektor dolotowy, tam, gdzie kończy się "ogon" z czarnej, grubej rury doprowadzającej powietrze z filtra.

Link to comment
Share on other sites

na przepustnicy mam 2 kostki brazowe jedna z góry druga troche nizej

 

gdy zdejmuje górna silnik prawie gasnie obroty spadaja praktycznie do 0 ale chodzi gdy zakładam z powrotem wraca do poprzedniego stanu

 

gdy zdejmuje ta nizej wzrastaja obroty a po chwili wracaja tak jak pracuje normalnie

 

[ Dodano: Czw Sie 10, 2006 11:35 am ]

jeszcze jedna ciekawa sprawa

 

gdy odpalam silnik mam wrazenie ze powinien szybciej zapalac

przekrecam kluczyk i chyba za długo go kreci jest takie wrazenie jakby nie chcial zapalic

Link to comment
Share on other sites

tak gdzies kreci 2sekundy

 

[ Dodano: Czw Sie 10, 2006 2:55 pm ]

ale co z tym trzesieniem sie silnika na wolnych obrotach przy 1000 ustepuje

a ta przepustnica mozna ja jakos wyczyscic.

 

i to co pisalem wyzej o zdejmowaniu tych brazowych kostek z przepustnicy tak ma byc

 

co odpowiada za obroty i jak mozna je ustawic oprucz ingerenci w komputer

Link to comment
Share on other sites

Silnik powinien gładko pracować już przy 750-800 obrotów. Może cewka zapłonowa nie domaga i wypadają zapłony?

Czujnik położenia przepustnicy to zwykły potencjometr, trzeba by go pomierzyć miernikiem i sprawdzić, czy trzyma parametry, ale nie wiem jakie powinny być dla Twojego silnika.

Link to comment
Share on other sites

i sprawa sie rypła

 

brak cisnienia na jednym cylindrze 6 atmosfer

 

[ Dodano: Czw Sie 17, 2006 12:19 pm ]

reszta ma po 13,5 atmos.

zrobilem głowice bo mechanik powiedzal ze sa podparte zawory

ale dalej jest 6atmos. na jednym

 

[ Dodano: Czw Sie 17, 2006 12:19 pm ]

Link to comment
Share on other sites

Coś pokręciłem?

 

W tych silnikach chyba nie ma cewki "zapłonowej", tylko jakiś magiczno-tyrystorowy przekształtnik napięcia w module od którego rozchodzą się przewody WN. Podobnież w samych przewodach WN są cewki, ale one chyba (kolejne) nie służą - tak ja w cewce zapłonowej - zwiększaniu napięcia, lecz eliminacji zakłóceń. Poprawcie mnie, jeśli się mylę.

Link to comment
Share on other sites

Coś pokręciłem?

 

W tych silnikach chyba nie ma cewki "zapłonowej", tylko jakiś magiczno-tyrystorowy przekształtnik napięcia w module od którego rozchodzą się przewody WN. Podobnież w samych przewodach WN są cewki, ale one chyba (kolejne) nie służą - tak ja w cewce zapłonowej - zwiększaniu napięcia, lecz eliminacji zakłóceń. Poprawcie mnie, jeśli się mylę.

 

Jest cewka, SI 1,8 ma bezrozdzielaczowy zaplon, tak jak np. : Legacy 2,0 . Cewka jest podwojna, przewody nie maja cewek lecz rezystancje, wlasnie w celu tlumienia zaklucen elektrycznych. Cewka to wlasnie ten "magiczny modol" o ktorym piszesz. Cewka jest sterowana przez modol tranzystorow mocy (umiejscowiony przy przegrodzie czolowej), tranzystory te sa z kolei sterowane przez ECU.

Link to comment
Share on other sites

  • 1 month later...
 Share

  • Recently Browsing   0 members

    • No registered users viewing this page.
×
×
  • Create New...