kajfos2 Posted April 11, 2014 Share Posted April 11, 2014 Witam. Wiem że temat ten był pewnie już poruszany ale potrzebuję pomocy w następującym problemie. Od pewnego czasu pojawił się problem z moim subaru impreza wrx ( 2004 ) Stojąc samochodem pod górę ( przód auta wyżej niż tył ) na rozgrzanym silniku kopci z rury wydechowej. Jeżeli dodam gazu np. do 2000 obrotów dym znika. Stojąc przodem w dół lub na terenie płaskim nic nie kopci. Jeżeli ktoś miał podobny problem to proszę o pomoc Link to comment Share on other sites More sharing options...
maciek1006 Posted April 11, 2014 Share Posted April 11, 2014 Na jaki kolor kopci ? Jaki zapach Link to comment Share on other sites More sharing options...
kajfos2 Posted April 11, 2014 Author Share Posted April 11, 2014 nio to biały ni lekko niebieskawy. Smierdzi jak by spalonym olejem. Przykładałem lustro ale nie ma osadu Link to comment Share on other sites More sharing options...
cybel Posted April 11, 2014 Share Posted April 11, 2014 A jak ze zużyciem oleju? Nie zwiększyło się ostatnio? Link to comment Share on other sites More sharing options...
kajfos2 Posted April 11, 2014 Author Share Posted April 11, 2014 (edited) Był kiedyś taki temat na forum. Gość napisał że wymienił "zawór jednokierunkowy w kolektorze " i to pomogło, ale nie sprecyzował dokładnie o jaki zawór chodzi Z olejem i płynem chłodniczym jest ok. Oleju od wymiany do wymiany nie dolewam ( wymiana raz w roku ). Płynu chłodniczego też nie ubywa Edited April 12, 2014 by kajfos2 Link to comment Share on other sites More sharing options...
kamilwro Posted April 13, 2014 Share Posted April 13, 2014 Koniec turbiny sie zbliża. Jeśli auto stoi dupą do dołu to olej ścieka do downpipe i dlatego dymi, sprawdz czy nie masz mokro w icku i pilnuj stanu oleju. Jeśli masz pojęcie to sciągnij rurę dolotową tą plastikową co idzie do turbiny i sprawdz czy nie masz luzu wzdłuż turbiny, nie moze być go wcale. Pzdr Kamil Link to comment Share on other sites More sharing options...
aki001 Posted April 13, 2014 Share Posted April 13, 2014 mi kilka razy zakopcił, zacząłem szukać na forum możliwej przyczyny, kilka osób na nasiocu nawet mówiło, że to norma - dwa tygodnie później turbo się wy...psuło kompletnie i już nie było wątpliwości, bo dymił cały czas... Mój objaw początkowy to biały bąk przy odpalaniu samochodu. Później nic. Więc może to coś innego...? Uszczelniacze, pęknięta głowica? jest jeszcze wiele bardziej interesujących rzeczy, które mogą się popsuć w imprezie, nie tylko turbina Link to comment Share on other sites More sharing options...
valdiiaga Posted April 13, 2014 Share Posted April 13, 2014 Czy kopcenie jest tylko na zimnym silniku? Czy rozgrzany podobnie? Link to comment Share on other sites More sharing options...
kamilwro Posted April 13, 2014 Share Posted April 13, 2014 jeśli chodzi o zawór jednokierunkowy to jedyne co mi do głowy przychodzi jest od w przewodzie który wychodzi z serwa i dalej wchodzi do kolektora ssacego i w tym przewodzie znajduje sie ten zawór a dokładniej zawór zwrotny co by cisnienie które turbo nadmucha nie cofało sie do serwa a w konsekwencji nie uszkodziło membrany w serwie-tyle. Co do dymienia to nie ma to nic wspólnego z twoim kopceniem na niebiesko, jedynie pedał hamulca bylby bardzo twardy kiedy zawor byłby popsuty albo odwrotnie załozony. na przewodzi tym powinien byc kierunek czyli strzałka i nią w kierunku ssacego trzeba,pzdr Kamil. Co do twojego problemu- stawiałbym na turbo i tyle. Współczuje ale to prawda. Twoja turbina nie jest az taka droga w zakupie a na alledrogo jest ich pełno-szukaj bez luzu wzdłuznego i nie mytej ani kreconej. Twoja seria to TD04l jak u mnie-koszt w okolicach 500-600zł uzywana-znajdziesz Link to comment Share on other sites More sharing options...
valdiiaga Posted April 13, 2014 Share Posted April 13, 2014 Obstawianie wysypanego turbo z diagnozą przez internet, szacun 1 Link to comment Share on other sites More sharing options...
kajfos2 Posted April 14, 2014 Author Share Posted April 14, 2014 Generalnie kopci tylko na rozgrzanym silniku jak wcisnę pedał gazu np do 2000 obrotów i utrzymam go na tych obrotach to przestaje dymić. Na zimnym nic nie kopci. To samo podczas jazdy. Ostatnio jechałem z Wadowic do Jeleniej góry i na trasie ani pół dymka. Turbo ładuje normalnie. Link to comment Share on other sites More sharing options...
cybel Posted April 14, 2014 Share Posted April 14, 2014 Posprawdzać odmy,może warto zajrzeć do intercoolera i go wypłukać? Link to comment Share on other sites More sharing options...
niebieski708 Posted April 15, 2014 Share Posted April 15, 2014 Ten zawór o którym piszesz jesz pod przepustnicą. Link to comment Share on other sites More sharing options...
kajfos2 Posted April 15, 2014 Author Share Posted April 15, 2014 (edited) NIEBIESKI708 DZIĘKI ZA INFO. Przez weekend się temu przyjrzę Trzeba zdejmować przepustnicę żeby się do niego dostać ???? Edited April 15, 2014 by kajfos2 Link to comment Share on other sites More sharing options...
niebieski708 Posted April 15, 2014 Share Posted April 15, 2014 Nie, tylko IC Link to comment Share on other sites More sharing options...
ramzes Posted April 16, 2014 Share Posted April 16, 2014 zadzwoń do gościa z Wadowic ogarnia subaru jest na forum Krzysiek Piątek 501507288 Link to comment Share on other sites More sharing options...
kajfos2 Posted April 16, 2014 Author Share Posted April 16, 2014 (edited) Dzięki ramzes za info. Napewno zadzwonię Edited April 16, 2014 by kajfos2 Link to comment Share on other sites More sharing options...
kajfos2 Posted May 12, 2014 Author Share Posted May 12, 2014 Witam. Wracam do tematu z moim "kopceniem z rury wydechowej" gdyż do tej pory nie udało mi się rozwiązać problemu. Dwóch mechaników doszło do wniosku że może to być wina oleju i że muszę go wymienić na inny np. Castrol 5W40 lub Shell 5W40. ( aktualnie samochód jest zalany MOTUL 300V Competition 15W50 ). Co o tym sądzicie ??? Link to comment Share on other sites More sharing options...
cybel Posted May 12, 2014 Share Posted May 12, 2014 Dwóch mechaników doszło do wniosku że może to być wina oleju i że muszę go wymienić na inny np. Castrol 5W40 lub Shell 5W40. ( aktualnie samochód jest zalany MOTUL 300V Competition 15W50 ). Trochę naciągane wnioski,bo kopcenie na gorącym silniku,kiedy olej już rozgrzany i silnik nie bierze oleju.Ciekawe jak zmiana lepkości i producenta oleju ma wyeliminować kopcenie. Sądzę,że przyczyna leży gdzie indziej. Silnik jeszcze seryjny? Link to comment Share on other sites More sharing options...
kajfos2 Posted May 12, 2014 Author Share Posted May 12, 2014 Tak seria Link to comment Share on other sites More sharing options...
sc00by Posted May 12, 2014 Share Posted May 12, 2014 To może i ja się podepnę , nie wiem czy to norma czy nie ale na zimny silniku jak go odpalę przez kilka minut lekko dymi z rury lekko biały prawie przezroczysty dymek, później jest OK, turbo ładuje dobrze. Link to comment Share on other sites More sharing options...
piter Posted May 12, 2014 Share Posted May 12, 2014 To może i ja się podepnę , nie wiem czy to norma czy nie ale na zimny silniku jak go odpalę przez kilka minut lekko dymi z rury lekko biały prawie przezroczysty dymek, później jest OK, turbo ładuje dobrze. norma Link to comment Share on other sites More sharing options...
kajfos2 Posted June 2, 2014 Author Share Posted June 2, 2014 (edited) Witam Problem rozwiązany. W Krakowie na Królowej Jadwigi Panowie wymienili pierścienie i uszczelniacze zaworów. Edited June 3, 2014 by kajfos2 Link to comment Share on other sites More sharing options...
Pan Dziedzic Posted June 2, 2014 Share Posted June 2, 2014 Uszczelniacze chyba,jeśli zaworów. Link to comment Share on other sites More sharing options...
kajfos2 Posted June 3, 2014 Author Share Posted June 3, 2014 Już poprawiłem . Pan Dziedzic dzięki za czujność Link to comment Share on other sites More sharing options...
Recommended Posts
Create an account or sign in to comment
You need to be a member in order to leave a comment
Create an account
Sign up for a new account in our community. It's easy!
Register a new accountSign in
Already have an account? Sign in here.
Sign In Now