Jump to content

WRX 04 kopcenie z rury wydechowej


kajfos2

Recommended Posts

Witam.

Wiem że temat ten był pewnie już poruszany ale potrzebuję pomocy w następującym problemie.

Od pewnego czasu pojawił się problem z moim subaru impreza wrx ( 2004 )

Stojąc samochodem pod górę ( przód auta wyżej niż tył ) na rozgrzanym silniku kopci z rury wydechowej.

Jeżeli dodam gazu np. do 2000 obrotów dym znika.

Stojąc przodem w dół lub na terenie płaskim nic nie kopci.

Jeżeli ktoś miał podobny problem to proszę o pomoc

Link to comment
Share on other sites

Był kiedyś taki temat na forum. Gość napisał że wymienił "zawór jednokierunkowy w kolektorze " i to pomogło, ale nie sprecyzował dokładnie o jaki zawór chodzi


Z olejem i płynem chłodniczym jest ok. Oleju od wymiany do wymiany nie dolewam ( wymiana raz w roku ). Płynu chłodniczego też nie ubywa

Edited by kajfos2
Link to comment
Share on other sites

Koniec turbiny sie zbliża. Jeśli auto stoi dupą do dołu to olej ścieka do downpipe i dlatego dymi, sprawdz czy nie masz mokro w icku i pilnuj stanu oleju. Jeśli masz pojęcie to sciągnij rurę dolotową tą plastikową co idzie do turbiny i sprawdz czy nie masz luzu wzdłuż turbiny, nie moze być go wcale. Pzdr Kamil

Link to comment
Share on other sites

mi kilka razy zakopcił, zacząłem szukać na forum możliwej przyczyny, kilka osób na nasiocu nawet mówiło, że to norma ;) - dwa tygodnie później turbo się wy...psuło kompletnie i już nie było wątpliwości, bo dymił cały czas...

 

Mój objaw początkowy to biały bąk przy odpalaniu samochodu. Później nic. Więc może to coś innego...? Uszczelniacze, pęknięta głowica? jest jeszcze wiele bardziej interesujących rzeczy, które mogą się popsuć w imprezie, nie tylko turbina ;)

Link to comment
Share on other sites

jeśli chodzi o zawór jednokierunkowy to jedyne co mi do głowy przychodzi jest od w przewodzie który wychodzi z serwa i dalej wchodzi do kolektora ssacego i w tym przewodzie znajduje sie ten zawór a dokładniej zawór zwrotny co by cisnienie które turbo nadmucha nie cofało sie do serwa a w konsekwencji nie uszkodziło membrany w serwie-tyle. Co do dymienia to nie ma to nic wspólnego z twoim kopceniem na niebiesko, jedynie pedał hamulca bylby bardzo twardy kiedy zawor byłby popsuty albo odwrotnie załozony. na przewodzi tym powinien byc kierunek czyli strzałka i nią w kierunku ssacego trzeba,pzdr Kamil. Co do twojego problemu- stawiałbym na turbo i tyle. Współczuje ale to prawda. Twoja turbina nie jest az taka droga w zakupie a na alledrogo jest ich pełno-szukaj bez luzu wzdłuznego i nie mytej ani kreconej. Twoja seria to TD04l jak u mnie-koszt w okolicach 500-600zł uzywana-znajdziesz

Link to comment
Share on other sites

Generalnie kopci tylko na rozgrzanym silniku jak wcisnę pedał gazu np do 2000 obrotów i utrzymam go na tych obrotach to przestaje dymić.

Na zimnym nic nie kopci. To samo podczas jazdy. Ostatnio jechałem z Wadowic do Jeleniej góry i na trasie ani pół dymka.

Turbo ładuje normalnie.

Link to comment
Share on other sites

NIEBIESKI708 DZIĘKI ZA INFO. Przez weekend się temu przyjrzę

Trzeba zdejmować przepustnicę żeby się do niego dostać ????

Edited by kajfos2
Link to comment
Share on other sites

  • 4 weeks later...

Witam.

Wracam do tematu z moim "kopceniem z rury wydechowej" gdyż do tej pory nie udało mi się rozwiązać problemu.

Dwóch mechaników doszło do wniosku że może to być wina oleju i że muszę go wymienić na inny np. Castrol 5W40 lub Shell 5W40. ( aktualnie samochód jest zalany MOTUL 300V Competition 15W50 ).

Co o tym sądzicie ???

Link to comment
Share on other sites

 

 

Dwóch mechaników doszło do wniosku że może to być wina oleju i że muszę go wymienić na inny np. Castrol 5W40 lub Shell 5W40. ( aktualnie samochód jest zalany MOTUL 300V Competition 15W50 ).

Trochę naciągane wnioski,bo kopcenie na gorącym silniku,kiedy olej już rozgrzany i silnik nie bierze oleju.Ciekawe jak zmiana lepkości i producenta oleju ma wyeliminować kopcenie. :huh: Sądzę,że przyczyna leży gdzie indziej.

Silnik jeszcze seryjny?

Link to comment
Share on other sites

To może i ja się podepnę , nie wiem czy to norma czy nie ale na zimny silniku jak go odpalę przez kilka minut lekko dymi z rury lekko biały prawie przezroczysty dymek, później jest OK, turbo ładuje dobrze.

Link to comment
Share on other sites

To może i ja się podepnę , nie wiem czy to norma czy nie ale na zimny silniku jak go odpalę przez kilka minut lekko dymi z rury lekko biały prawie przezroczysty dymek, później jest OK, turbo ładuje dobrze.

 

norma ;)

Link to comment
Share on other sites

  • 3 weeks later...

Witam

Problem rozwiązany. W Krakowie na Królowej Jadwigi Panowie wymienili pierścienie i uszczelniacze zaworów.

Edited by kajfos2
Link to comment
Share on other sites

Create an account or sign in to comment

You need to be a member in order to leave a comment

Create an account

Sign up for a new account in our community. It's easy!

Register a new account

Sign in

Already have an account? Sign in here.

Sign In Now
  • Recently Browsing   0 members

    • No registered users viewing this page.
×
×
  • Create New...