Hipek Posted April 11, 2014 Share Posted April 11, 2014 (edited) Generalnie pewno nie zwróciłbym na to uwagi, ale ostatnio kilka osób jeździło moim autem i każdy mówił, że mi strasznie ciężko pedał sprzęgła chodzi. Sprzęgło jako takie działa bez zarzutów, nie ślizga, łapie odpowiednio - nie ma się czego doczepić. Sprzęgło wymieniałem sam w sierpniu 2010 (rocznie robię jakieś 10-12tysięcy km) - konsultując wszystko na bieżąco z 4wiatrakami - wsadziłem tarczę, docisk i łożyska exedy, skrzynię zalałem shell'em 80w90. Ciężko mi określić czy pedał działał tak opornie od początku - czy takie objawy może dawać linka (ale tam jest chyba hydraulika??)? A może coś innego? Wiem, że diagnostyka online jest o kant tyłka rozbić, ale może ktoś ma jakieś pomysły gdzie szukać? Auto to Impreza 2.2l us-spec z 2001roku (stara buda). VIN: JF1GF43591G800774 Edited April 11, 2014 by Hipek Link to comment Share on other sites More sharing options...
aflinta Posted April 11, 2014 Share Posted April 11, 2014 Generalnie pewno nie zwróciłbym na to uwagi, ale ostatnio kilka osób jeździło moim autem i każdy mówił, że mi strasznie ciężko pedał sprzęgła chodzi. Norma. Nie przejmowałbym się, jak zmienisz docisk to się poprawi na jakiś czas, potem stopniowo będzie coraz ciężej - ale jeżdżąc autem codziennie zmiany nie zauważysz. Kiedyś wsiadłem do Seata Leona to jak wcisnąłem sprzęgło to myślałem, że przez podłogę z nogą przejdę Tak więc jeździć, cieszyć się a sprzęgło z dociskiem wymienić jak faktycznie będzie taka potrzeba. Link to comment Share on other sites More sharing options...
Hipek Posted April 11, 2014 Author Share Posted April 11, 2014 Dzięki zaczynam się lekko stresować bo mi się szykuje trasa na jakieś 2500km - głupio by było z dzieciakami w aucie turlać się na drugim biegu. Dodam tylko, że kierowcy innych marek samochodów na oporność sprzęgła zwracali mi uwagę dawno temu - lekko to lekceważyłem, tłumacząc sobie (nie wiem czy słusznie), że u nich w aucie sprzęgło ma wielkość płyty cd a u mnie jest większe od winylowej. Lekko sie zaniepokoiłem jak na kilku spotach Subaru chłopaki byli lekko zdziwieni oporem pod nogą. Link to comment Share on other sites More sharing options...
aflinta Posted April 11, 2014 Share Posted April 11, 2014 Wszystko zależy od przebiegu. Teraz mam kolejne nowe sprzęgło i chodzi lekko, ale jak się zestarzeje to wiem, że znowu będzie chodziło ciężko - taki urok Link to comment Share on other sites More sharing options...
Hipek Posted April 11, 2014 Author Share Posted April 11, 2014 Przebieg sprzęgła na chwilę obecną poniżej 40 tysięcy km, więc do jego końca powinno być daleko - zakładam, że przy montażu za wiele zepsuć się nie dało Link to comment Share on other sites More sharing options...
maciek1006 Posted April 11, 2014 Share Posted April 11, 2014 Ja jezdze codziennie roznymi autami i wsiadajac do mojego GT tez z nowym sprzeglem EXEDY (okolo 2tys km)nie czuje wiekszej roznicy w twardosci sprzegla , sprzeglo oczywiscie w 100% sprawne :] Link to comment Share on other sites More sharing options...
impreza555 Posted April 15, 2014 Share Posted April 15, 2014 powiem że po wymianie całego zestawu exedy różnica była duża na + Link to comment Share on other sites More sharing options...
bzikus7 Posted April 18, 2014 Share Posted April 18, 2014 Ja mam podobnie jak zmieniłem było super lekko teraz po 50 tyś jest jak przed wymianą jak wsiadam do innych aut to mam wrażenie że w pedał nie trafiłem. Wysłane z mojego ZTE V965 przy użyciu Tapatalka Link to comment Share on other sites More sharing options...
Hipek Posted April 19, 2014 Author Share Posted April 19, 2014 (edited) Dzisiaj zajrzałem pod maskę - gumowa osłona linki sprzęgła się rozpadła, dodatkowo rozpadła się osłona łapy sprzęgła - wymienię obie i zobaczę co to będzie. Dodatkowo przesmarowałem wszelkie sprężynki i jest lepiej - pedał sprzęgła chodzi leciutko. Edited April 21, 2014 by Hipek Link to comment Share on other sites More sharing options...
Kralky Posted April 24, 2014 Share Posted April 24, 2014 Dzisiaj zajrzałem pod maskę - gumowa osłona linki sprzęgła się rozpadła, dodatkowo rozpadła się osłona łapy sprzęgła - wymienię obie i zobaczę co to będzie. Dodatkowo przesmarowałem wszelkie sprężynki i jest lepiej - pedał sprzęgła chodzi leciutko. Mnie kiedyś wygięła się łapa sprzęgła tak, że straciła swoją funkcjonalność. Myślałem że mi się sprzęgło skończyło. Link to comment Share on other sites More sharing options...
its.joshua Posted April 27, 2014 Share Posted April 27, 2014 Wydaje mi się, że wymiana linki z osłoną może coś zmienić. Na wiele bym nie liczył, bo wydaje mi się, że w każdym egzemplarzu sprzęgło chodzi ciężej niż w innych markach samochodów. Taki urok Link to comment Share on other sites More sharing options...
dodo Posted April 27, 2014 Share Posted April 27, 2014 Jak nie szarpie, nie ślizga się to jest ok. Ciężko chodzi sprzęgło bo docisk lub łożysko oporowe może być zużyte. Ja wymieniałem sprzęgło bo łapa pękła od tej ciężkości. Po zmianie niebo a ziemia bo już myślałem na starym sprzęgle że ta linkę zmienię na hydraulikę. Ogólnie linkowe sprzęgło będzie chodzić ciężej bo nie ma wspomagania z hydrauliki ;( Link to comment Share on other sites More sharing options...
Recommended Posts
Create an account or sign in to comment
You need to be a member in order to leave a comment
Create an account
Sign up for a new account in our community. It's easy!
Register a new accountSign in
Already have an account? Sign in here.
Sign In Now