subaru_viper Posted April 10, 2014 Share Posted April 10, 2014 Witajcie, Czy ktoś z Was usuwał filtr DPF? Krążą różne info na ten temat...... Jakieś plusy/minusy??? Link to comment Share on other sites More sharing options...
cybel Posted April 10, 2014 Share Posted April 10, 2014 W Subaru usunięcie DPF-a wiąże się z remapem,inaczej może być spore kuku dla silnika. Link to comment Share on other sites More sharing options...
subaru_viper Posted April 10, 2014 Author Share Posted April 10, 2014 Ile moze kosztować taka operacja... i czy rozwiąże problem (całkowicie) z zapychaniem sadzą DPFa? Czy mogą wyjść inne problemy z czyms innym? Link to comment Share on other sites More sharing options...
cybel Posted April 10, 2014 Share Posted April 10, 2014 Usunięcia DPF-a załatwia sprawę zatykania definitywnie. O koszty pytaj w NS,zależne od wyboru opcji.Można usunąć DPF-a i przeprogramować sterownik,można też pójść nieco dalej z remapem. Tak czy tak,nim cokolwiek zrobisz przy aucie,powinny być dokładnie sprawdzone parametry i stan silnika,sprzęgła i dwumasy. Link to comment Share on other sites More sharing options...
valdiiaga Posted April 10, 2014 Share Posted April 10, 2014 A tak z ciekawości jak usunięcie DPF-a ma się później do przeglądu? Diagności nie zrzędzą ? Link to comment Share on other sites More sharing options...
MForbi Posted April 10, 2014 Share Posted April 10, 2014 Jeśli diagnosta będzie chciał być w 100% zgodny z przepisami to za cholerę nie dostaniesz stempelka. Jak będzie w rzeczywistości ... Wysłane z mojego iPhone przez Tapatalk Link to comment Share on other sites More sharing options...
cybel Posted April 10, 2014 Share Posted April 10, 2014 A tak z ciekawości jak usunięcie DPF-a ma się później do przeglądu? Diagności nie zrzędzą ? Nie ma możliwości żeby zauważyć to z zewnątrz,pucha zostaje,wywala się bebechy. Po dobrym remapie,jeśli silnik w dobrej kondycji,parametry spalin mieszczą się w normie lub niewiele ją przekraczają. Link to comment Share on other sites More sharing options...
valdiiaga Posted April 10, 2014 Share Posted April 10, 2014 A tak z ciekawości jak usunięcie DPF-a ma się później do przeglądu? Diagności nie zrzędzą ? Nie ma możliwości żeby zauważyć to z zewnątrz,pucha zostaje,wywala się bebechy. Po dobrym remapie,jeśli silnik w dobrej kondycji,parametry spalin mieszczą się w normie lub niewiele ją przekraczają. A jednak można Link to comment Share on other sites More sharing options...
Okti Posted May 16, 2014 Share Posted May 16, 2014 Ja usuwałem i widzę same pozytywy, choć znajomi mnie straszyli, że będzie mi po tym auto szwankowało, a działa jak ta lala Płaciłem coś ok 1200, a robiłem w warsztacie ŁG Auto Serwis w Krakowie i jestem zadowolony. Link to comment Share on other sites More sharing options...
cybel Posted May 16, 2014 Share Posted May 16, 2014 Kwota ok.1200 to dokładnie za co?Za wycięcie DPF-a tylko czy jeszcze jakieś inne czynności? Link to comment Share on other sites More sharing options...
slavok Posted May 19, 2014 Share Posted May 19, 2014 (edited) Przecież to spam reklama warsztatu, z tego co się orientowałem, to w Kraku w zależności od miejsca biorą od 1,5-2k pln z "remapem" i fizycznym wywaleniem DPFa. Jak ktoś będzie dłubał przy DPF to warto zapytać czy remapujący ogarnia ograniczenie pracy zaworu EGR bo to też warto zrobić przy okazji. Edited May 19, 2014 by slavok Link to comment Share on other sites More sharing options...
Okti Posted May 23, 2014 Share Posted May 23, 2014 slavok to nie żaden spam, tylko trafiłem na promocję, która jeszcze potrwa jakiś czas Właściciel prosił o dalsze polecenia, bo mu zależy na klientach z polecenia Zapłaciłem za pełne przeprogramowanie sterownika, oraz wycięcie z wydechu. EGR mogłem wyłączyć za 300 zł dodatkowo,ale na razie sie wstrzymałem poki działa. Tu jest link z dokładniejszym opisem http://www.naprawasamochodowkrakow.pl/news/usuwanie-dpf-subaru-forester-krakow-607-939-500/. Na sam koniec dostałem gwarancję z certyfikatem poprawnosci oprogramowania. Jedyny kłopot, to musiałem umówić się w ASO na zgaszenie kontrolki migającej na zegarach, co mnie kosztowało 120 zł. Link to comment Share on other sites More sharing options...
dzioba Posted May 24, 2014 Share Posted May 24, 2014 Dziwne ze ktos zmienia mape k ni potrafi zgasic kontrolki. Albo ktoś cie w trąbę robi ale rzczej ty próbujesz nas Link to comment Share on other sites More sharing options...
tfrankie Posted May 25, 2014 Share Posted May 25, 2014 Witajcie, Czy ktoś z Was usuwał filtr DPF? Krążą różne info na ten temat...... Jakieś plusy/minusy??? Dokąłdając się do postów kolegów: czemu chcesz usunąć DPF? W wielu przypadkach DPF zatyka się z powodu jakiejś awarii, usuwając DPF możesz sobie zrobić potem kuku, np. dziurę w tłoku od lejącego wtrysku. Z doświadczenia w innej marce wiem jednak, że sa przypadki, gdzie kierowca ma taki styl jazdy lub takie są warunki jazdy, że DPF nie ma szans się regenerować. Podpowiem jeszcze, że zamiast go wycinać i wgrywać jakąs nieoryginalną mapę, można najpierw chemicznie wyczyścić DPF. Z doswiadczenia widziałem kilka uratowanych DPF (nie w Subaru co prawda) przy "wyżarciu" sadzy płynem do czyszczenia felg... Link to comment Share on other sites More sharing options...
slavok Posted May 25, 2014 Share Posted May 25, 2014 Zamknięty DPF się po prostu zużywa... przy przebiegu 200kkm to już raczej nadaje się albo do wymiany albo do wywalenia. Co ma wspólnego lejący wtrysk z DPFem? Link to comment Share on other sites More sharing options...
tfrankie Posted May 26, 2014 Share Posted May 26, 2014 Zamknięty DPF się po prostu zużywa... przy przebiegu 200kkm to już raczej nadaje się albo do wymiany albo do wywalenia. Co ma wspólnego lejący wtrysk z DPFem? Akurat ma. DPF zatyka się sadzą, sadza robi się z niecałkowitego spalania paliwa. Jeśli wtrysk daje więcej paliwa niż komputer wylicza z ilości powietrza, sadzy jest więcej, czyli filtr łatwiej się zapycha (tak w dużym uproszczeniu). Dodatkowo może być to związane np. z drobną nieszczelnością dolotu, co też powoduje zapychanie DPF (MAF mierzy ilość powietrza, do tej ilości dawkuje paliwo. Potem jakiś procent powietrza ucieka przez nieszczelność i dawka paliwa nie spala się tak jak powinna). Pracuje w ASO innej marki i znam temat na co dzień. Ciekawostką jest np., że komputer silnika mierzy ciśnienie na DPF (czujnik różnicowy ma dwa króćce - przed i za DPF), ale ilość sadzy jest szacowana na podstawie ilości wciśnięć gazu, szybkości i głębokości wciskania gazu. W autach, gdzie ktoś jeździ nerwowo, co chwilę wciskając gaz i hamując, DPF ma większą skłonność do zapychania (w związku z ww.). Nieoryginalne mapy ECM maja to do siebie, że robi je ktoś, kto nie ma takiego zaplecza jak producent (a raczej Delphi/Bosch/Denso itp.). Widziałem różne mapy, np. ktoś zrobił sobie algorytm podawania danych z czujników przy DPF. Guzik to dało, bo ECM wylicza czasy szybkości zmian parametrów, a algorytm podawał dane ze stałą zmiana w stałych odstępach czasu i auto co chwilę przechodziło w tryb awaryjny. Inny przypadek widziałem w aucie, gdzie po wycięciu "mokrego" DPF komputer wyrzucił błąd od układu dozowania płynu do dopalania DPF - a soft miał wszystko załatwić. Nie jestem za DPF - to sztuczny twór, niepotrzebny silnikowi. Jednak jak już jest, producenci bardzo ładnie się zabezpieczają przed jego usunięciem i lepiej spróbować go "wyżreć" (tzn. wypłukać sadzę) niż od razu wycinać. 1 1 Link to comment Share on other sites More sharing options...
slavok Posted May 26, 2014 Share Posted May 26, 2014 (edited) No ja Ciebie rozumiem i masz rację jak wtryski leją to dpf się przypycha ale dalej nie wiem jaki związek ma wywalanie dpfu z dziura w tłoku... Jak wtrysk leje to czy dpf będzie czy go nie będzie lejący wtrysk i tak dziurę może zrobić. Sugerujesz ze taki zapychajacy się Dpf to sposób na diagnozę lejacych wtryskow? Mi się wydaje ze taka diagnostykę to się robi podpinajac pod interfejs diagnostyczny lub wyciągając wtryski i wysyłając do producenta :-) ale może i mi się źle wydaje. Co do grzebania w mapach to trzeba wiedzieć co się robi i tyle. @ericsson T10s Edited May 26, 2014 by slavok 1 Link to comment Share on other sites More sharing options...
cybel Posted May 26, 2014 Share Posted May 26, 2014 lepiej spróbować go "wyżreć" (tzn. wypłukać sadzę) niż od razu wycinać. A co z "wyżeraczem" w ceramicznym,suchym DPF-ie?Wypali się?Czy będzie żarł wkład dalej?DPF będzie działał poprawnie? Link to comment Share on other sites More sharing options...
tfrankie Posted May 26, 2014 Share Posted May 26, 2014 No ja Ciebie rozumiem i masz rację jak wtryski leją to dpf się przypycha ale dalej nie wiem jaki związek ma wywalanie dpfu z dziura w tłoku... Jak wtrysk leje to czy dpf będzie czy go nie będzie lejący wtrysk i tak dziurę może zrobić. Sugerujesz ze taki zapychajacy się Dpf to sposób na diagnozę lejacych wtryskow? Mi się wydaje ze taka diagnostykę to się robi podpinajac pod interfejs diagnostyczny lub wyciągając wtryski i wysyłając do producenta :-) ale może i mi się źle wydaje. Co do grzebania w mapach to trzeba wiedzieć co się robi i tyle. @ericsson T10s Nie, chodziło mi tylko o weryfikację czy zapychanie DPF nie jest związane z inną usterką, bo potem problem wróci. Właśnie dlatego dałem przykład tego wtrysku, który najpierw da objaw zapychania DPF, potem - jak zacznie lać na poważnie - zrobi dziurę w tłoku. Ergo - najpierw ustalić przyczynę i naprawić auto, potem DPF out lepiej spróbować go "wyżreć" (tzn. wypłukać sadzę) niż od razu wycinać. A co z "wyżeraczem" w ceramicznym,suchym DPF-ie?Wypali się?Czy będzie żarł wkład dalej?DPF będzie działał poprawnie? Żeby go wyżreć, trzeba wyjąć DPF. Wlewa się do środka czynnik żrący a potem trzeba go dokładnie wypłukać wodą. Link to comment Share on other sites More sharing options...
cybel Posted May 26, 2014 Share Posted May 26, 2014 Ale w SBD,w tej samej obudowie,jest nie tylko DPF.Co wtedy?Nie wyżre tego czego nie trzeba wyżerać? Link to comment Share on other sites More sharing options...
tfrankie Posted May 26, 2014 Share Posted May 26, 2014 Ale w SBD,w tej samej obudowie,jest nie tylko DPF.Co wtedy?Nie wyżre tego czego nie trzeba wyżerać? katalizator przeżyje W końcu środek do felg nie wyżera nawet lakieru do felg, ma tylko usunąć powierzchniowe osady. Czyli dokładnie to, co zalega w "komórkach" DPF. Przyznam szczerze, że nie widziałem DPF w Subaru w stanie zdemontowanym. Rozumiem, że turbinę da się odłączyć? A tłumiki występują oddzielnie? Link to comment Share on other sites More sharing options...
slavok Posted May 26, 2014 Share Posted May 26, 2014 U nas we wsi pan Czesio czyści dpfy środkiem tenzi truck, zalewa ma noc wiadro wrzuca tam dpfa i na 2gi dzień z 70% zapchania robi się 10 hhehe @ericsson T10s Link to comment Share on other sites More sharing options...
tfrankie Posted May 26, 2014 Share Posted May 26, 2014 U nas we wsi pan Czesio czyści dpfy środkiem tenzi truck, zalewa ma noc wiadro wrzuca tam dpfa i na 2gi dzień z 70% zapchania robi się 10 hhehe @ericsson T10s Cała sprawa sprowadza sie do tego, że DPF ma porowatą strukturę. Z czasem pory pokrywają się niedopaloną sadzą i zdolność do magazynowania sadzy (nazwijmy to pojemność) spada. Wyżeraczem czyści się DPF tak, że pory się czyszczą i pojemność DPF wraca z grubsza do stanu nowego. Znam przypadek DPF, który się juz nie chciał wypalać, tak był zapchany. Pierwsze zalanie nie przetlało go, ale po drugim zalaniu na noc odetkał się. Minęło 50 tys.km i DPF działa. Link to comment Share on other sites More sharing options...
Macieksns Posted September 8, 2014 Share Posted September 8, 2014 Ja potwierdzam osobiście znajomość serwisu ŁG w Krakowie znajomość tematu DPF. Moja przygoda NIE dotyczyła Subaru ale drugiego pojazdu w rodzinie - Pajero 2010. W tym konkretnym serwisie problem został rozwiązany po innej nieudanej operacji pozbycia się DPF. Goście mają kogoś kto zewnętrznie dostraja oprogramowanie + wsparcie z firmy Swiftec. Nie do końca zgadza mi się cena, ponieważ kpl. wyrzucenie DPF + programowanie najnowszych sterowników to kwota około 2-2.5 tys. Temat mnie mocno zainteresował ponieważ mój Outback 2013 CVT już dwa razy się zaświecił....Nadmienię że większość przebiegów to szybka autostrada... Link to comment Share on other sites More sharing options...
Adam12 Posted September 9, 2014 Share Posted September 9, 2014 emat mnie mocno zainteresował ponieważ mój Outback 2013 CVT już dwa razy się zaświecił....Nadmienię że większość przebiegów to szybka autostrada... jeżeli tak jest to lepiej podjedź do serwisu. DPF przy przebiegach w trasie nie ma prawa się zapychać. Link to comment Share on other sites More sharing options...
Recommended Posts
Create an account or sign in to comment
You need to be a member in order to leave a comment
Create an account
Sign up for a new account in our community. It's easy!
Register a new accountSign in
Already have an account? Sign in here.
Sign In Now