GrekuPL Posted April 8, 2014 Share Posted April 8, 2014 Witam, dziś jadąc na trasie impreza zaczęła się dziwnie grzać, wskaźnik poszedł pod "H", auto zatrzymane, zgaszone auto, na zapłonie nawiew na ciepłe powietrze i na maxa, po dosłownie chwili temperatura wróciła w normalną pozycje-w połowie skali. Zajrzałem w zbiornik wyrównawczy przy chłodnicy i nie było tam wody, no może coś na dnie dosłownie... Odkręciłem korek-powoli i uważnie, co by nie dostać zbyt gorącym płynem i w sumie ani psst, ani bulgotu ani nic wyciekać nie zaczęło specjalnie :/ włożyłem palucha w chłodnice i moje zaskoczenie było jeszcze większe, bo woda była no powiedzmy ciepła ale nie gorąca, spokojnie mogłem trzymać palca w tej wodzie... Ogólnie auto normalnie pracuje, ma moc, silnik suchutki, nic nie poci się, nie widać wycieków itp. Zaniepokoiło mnie to, że wąż co idzie ten gruby po lewej stronie chłodnicy jest dość twardy, da się go ścisnąć ale trzeba użyć większej siły, wiatraki startują (przy jakiej temperaturze powinny się włączać - 1 bieg i 2 bieg?). Pytanie teraz, wiatraki sterowane są z czujnika temperatury czy z ECU? Gdzie znajduje się czujnik temperatury wody ? (jest jeden co idzie do ECU i na licznik?) Gdzie termostat jest? Gdzie znajdę złączę OBD i czym najlepiej odczytać parametry silnika np. temperatura płynu chłodniczego? Pytanie co z autem może być? Wiem, że poprzedniemu właścicielowi auto się coś też grzało, ogrzewanie znikało, w końcu skończyło się na płukaniu całego układu, wymianie płynu na nowy i w sumie koniec było grzania aż do dziś wieczora... Co mogło się stać, na co zwrócić uwagę itp. Bo ja tym autem nie jeżdżę na co dzień a kobieta i raczej nie mogę pozwolić by pojechała takim w drogę... Pierwsze subaru, na mechanice coś tam się znam, mam elm-a i mogę też sprawdzić pewnie czy czujnik temperatury działa prawidłowo. Link to comment Share on other sites More sharing options...
lojszczyk Posted April 8, 2014 Share Posted April 8, 2014 Witam, dziś jadąc na trasie impreza zaczęła się dziwnie grzać, wskaźnik poszedł pod "H", auto zatrzymane, zgaszone auto, na zapłonie nawiew na ciepłe powietrze i na maxa, po dosłownie chwili temperatura wróciła w normalną pozycje-w połowie skali. Zajrzałem w zbiornik wyrównawczy przy chłodnicy i nie było tam wody, no może coś na dnie dosłownie... Odkręciłem korek-powoli i uważnie, co by nie dostać zbyt gorącym płynem i w sumie ani psst, ani bulgotu ani nic wyciekać nie zaczęło specjalnie :/ włożyłem palucha w chłodnice i moje zaskoczenie było jeszcze większe, bo woda była no powiedzmy ciepła ale nie gorąca, spokojnie mogłem trzymać palca w tej wodzie... Ogólnie auto normalnie pracuje, ma moc, silnik suchutki, nic nie poci się, nie widać wycieków itp. Zaniepokoiło mnie to, że wąż co idzie ten gruby po lewej stronie chłodnicy jest dość twardy, da się go ścisnąć ale trzeba użyć większej siły, wiatraki startują (przy jakiej temperaturze powinny się włączać - 1 bieg i 2 bieg?). Pytanie teraz, wiatraki sterowane są z czujnika temperatury czy z ECU? Gdzie znajduje się czujnik temperatury wody ? (jest jeden co idzie do ECU i na licznik?) Gdzie termostat jest? Gdzie znajdę złączę OBD i czym najlepiej odczytać parametry silnika np. temperatura płynu chłodniczego? Pytanie co z autem może być? Wiem, że poprzedniemu właścicielowi auto się coś też grzało, ogrzewanie znikało, w końcu skończyło się na płukaniu całego układu, wymianie płynu na nowy i w sumie koniec było grzania aż do dziś wieczora... Co mogło się stać, na co zwrócić uwagę itp. Bo ja tym autem nie jeżdżę na co dzień a kobieta i raczej nie mogę pozwolić by pojechała takim w drogę... Pierwsze subaru, na mechanice coś tam się znam, mam elm-a i mogę też sprawdzić pewnie czy czujnik temperatury działa prawidłowo. A Tobie chodzi o mondeło czy o jakieś inne auto ? Link to comment Share on other sites More sharing options...
GrekuPL Posted April 8, 2014 Author Share Posted April 8, 2014 O subaru... 2.0GX - dla rozjaśnienia 125KM, blob, 2004r... mondeo akurat świeżo po kapitalce i uwierz, radzę sobie z nim dobrze Link to comment Share on other sites More sharing options...
szczur75 Posted April 8, 2014 Share Posted April 8, 2014 Zrób test CO2, jeśli wyjdzie negatywnie wyczyść chłodnice z zewnątrz (zdemontuj chł. cieczy przedmuchaj lamele ale delikatnie - nie pozaginaj ich, przedmuchaj kondensator klimy), przepłucz sobie układ, wymień płyn na nowy. Rozrząd wymieniany był? Z pompą wody? Link to comment Share on other sites More sharing options...
GrekuPL Posted April 8, 2014 Author Share Posted April 8, 2014 Test na CO2 robiony był przed zakupem - z dwa miesiące temu, wyszedł negatywnie stąd dokonany został zakup auta . Rozrządu nie zmienialiśmy, mechanik co serwisował auto twierdził, że rozrząd wygląda na świeży, jak by był wymieniany przez jeszcze wcześniejszego właściciela... pompa wody podobno była ok, zlali płyn, wyczyścili układ, przepłukali itp. i wszystko wróciło do normy aż do dziś... Link to comment Share on other sites More sharing options...
antikos Posted April 8, 2014 Share Posted April 8, 2014 może układ się zapowietrzył, albo stary płyn masz, wywal to co masz, wlej nowy i odpowietrz układ, potem będziem szukać dalej jak to nie pomoże Link to comment Share on other sites More sharing options...
GrekuPL Posted April 8, 2014 Author Share Posted April 8, 2014 myślę czy nie wymienić termostatu na nowy-pytanie jaki? zamiennik/ori? do tego nowy płyn chłodzący-jakie ma mieć specyfikacje? do swoich mondków (vki i tdci leje valvoline max life coolant-ma wysoką temperaturę wrzenia co dobrze dla silnika w razie przegrzania ) od razu przepłukam wodą układ-sama destylowana woda z środkiem VPS do czyszczenia układu wodnego no i wymontuje chłodnice i wyczyszczę je z syfu-z dobre kilkanaście metrów dojazdu do pracy jest po piachu, kurzy się tam fest, może teraz trochę padało, pył siadł na chłodnicę i stąd takie jaja. Pytanie, układ wodny się sam odpowietrzy? Czy trzeba jakieś sztuczki ? Tak jak pisałem na początku, pierwszy raz subaru w rękach więc nie chciałbym coś popsuć i wpadać w wydatki jakieś dziwne... Link to comment Share on other sites More sharing options...
szczur75 Posted April 8, 2014 Share Posted April 8, 2014 Jak przepływ powietrza przez chłodnicę jest ograniczony to mogą się takie jaja robić. Ja u siebie regularnie muszę czyścić. Choć za każdym razem sprawdzam czy to nie UPG. Link to comment Share on other sites More sharing options...
GrekuPL Posted April 9, 2014 Author Share Posted April 9, 2014 na początek zakupię duuuużo wody destylowanej, płyn vps-a do układu chłodzenia, nowy termostat, wyczyszczę układ, wymyję chłodnice i sprawdzę...pytanie? Zauważyłem, odpowietrzy się sam układ chłodzenia czy trzeba jakiś sztuczek i magii ? w moich autach się sam odpowietrza a nie wiem jak tu ? no nic...auto dziś sprawiało wrażenie w pełni sprawnego po wizycie u Sylwka w Witoszowie auto dalej będzie się turlać... Link to comment Share on other sites More sharing options...
Recommended Posts
Create an account or sign in to comment
You need to be a member in order to leave a comment
Create an account
Sign up for a new account in our community. It's easy!
Register a new accountSign in
Already have an account? Sign in here.
Sign In Now