stach1111 Posted April 6, 2014 Share Posted April 6, 2014 Ciekawy jestem czy spotkaliście się z podobnym problemem,czy to może ja jestem przewrażliwiony. Otóż od jakiegoś czasu (dość długo)mam wrażenie,że samochód ściąga w prawo.To wrażenie nie zwiększa się ze wzrostem prędkości,może nawet wręcz przeciwnie.Już pierwsze ruszenie samochodu powoduje niewielkie skręcenie kierownicy w prawo tak ,że trzeba ją lekko kontrować. Oczywiście wiele razy była robiona zbieżność w SIP ,która wykazała ,że wszystko jest prawidłowo.Również kontrola powietrza w oponach nie wykazała różnic.Rozumiem ,że 4x4 w subaru jest systemem bardzo wrażliwym na nawet niewielkie pochylenia drogi i zapewne nasze główne drogi są lekko pochylone na zewnątrz na prawych pasach ,ale czy układ kier. w subaru jest aż tak wrażliwy? Ciekawy jestem Waszych sugestii. Link to comment Share on other sites More sharing options...
matros1 Posted April 6, 2014 Share Posted April 6, 2014 (edited) Mi się też wydaje że OBK mi ciągnie lekko w prawo. Mam go dopiero kilka tygodni więc zbieżność ustawiana w fabryce. Ciśnienie w kołach sprawdzone i jest OK. Jutro jadę na sprawdzenie zbieżności i zobaczę. Dam znać. Inna sprawa że jestem na tym punkcie lekko przewrażliwiony. Żona twierdzi że nic nie czuje. Co do 4x4 to mam drugi samochód i nie czuję żeby go ciągało po rowach. Wysłane z mojego iPhone przez Tapatalk Edited April 6, 2014 by matros1 Link to comment Share on other sites More sharing options...
elmo Posted April 6, 2014 Share Posted April 6, 2014 @@stach1111, pojedź na geometrię do innego serwisu. U mnie też niby było wszystko cacy na wykresach, a ściągało. Dopiero 4wiatraki ustawiły mi auto tak, jak powinno być Link to comment Share on other sites More sharing options...
stach1111 Posted April 6, 2014 Author Share Posted April 6, 2014 @@stach1111, pojedź na geometrię do innego serwisu. U mnie też niby było wszystko cacy na wykresach, a ściągało. Dopiero 4wiatraki ustawiły mi auto tak, jak powinno być Też tak zrobię,bo trochę mnie to już denerwuje.Trzeba wyleczyć albo samochód albo mnie Chłopaki mówią ,że silnik obraca w prawo i to może z tego powodu takie wrażenia,ale ja w to nie wierzę. Z drugiej strony czy przy większych prędkościach przy złej zbieżności ściąganie nie powinno być większe? Wczoraj na 2 pasmówce jechałem ok 180 i problem wcale się nie zwiększał. PS. co to są 4 wiatraki? Link to comment Share on other sites More sharing options...
Fiji Posted April 6, 2014 Share Posted April 6, 2014 PS. co to są 4 wiatraki? https://www.google.be/search?client=opera&q=nie-ASO&sourceid=opera&ie=UTF-8&oe=UTF-8 Link to comment Share on other sites More sharing options...
tedimy99 Posted April 6, 2014 Share Posted April 6, 2014 Stach1111 przełóż koła przednie, to z prawej na lewą stronę . Często pomaga. 1 Link to comment Share on other sites More sharing options...
stach1111 Posted April 6, 2014 Author Share Posted April 6, 2014 PS. co to są 4 wiatraki? https://www.google.be/search?client=opera&q=nie-ASO&sourceid=opera&ie=UTF-8&oe=UTF-8 No to najbliżej będę miał Warszawę. Stach1111 przełóż koła przednie, to z prawej na lewą stronę . Często pomaga. Na letnich jest to samo,więc nie sądzę ,że to w tym problem.Opony starte równomiernie,przynajmniej na "oko". Link to comment Share on other sites More sharing options...
cybel Posted April 6, 2014 Share Posted April 6, 2014 Na letnich jest to samo,więc nie sądzę ,że to w tym problem.Opony starte równomiernie,przynajmniej na "oko". Mimo,że na oko jest ok. to spróbowałbym zamiany.Czasem wyważenie koła i opona wydaję się być w najlepszym porządku,a po zamianie ściąga w przeciwną stronę. Link to comment Share on other sites More sharing options...
stach1111 Posted April 6, 2014 Author Share Posted April 6, 2014 Na letnich jest to samo,więc nie sądzę ,że to w tym problem.Opony starte równomiernie,przynajmniej na "oko". Mimo,że na oko jest ok. to spróbowałbym zamiany.Czasem wyważenie koła i opona wydaję się być w najlepszym porządku,a po zamianie ściąga w przeciwną stronę. To może spróbuję przy zmianie kół na letnie. Link to comment Share on other sites More sharing options...
carlos-wrx Posted April 6, 2014 Share Posted April 6, 2014 Nawet nie wiesz jak bardzo, stan zuzycia poszczegolnej opony wpływa na trakcję. Pozamieniaj stronami, osiami, krzyzowo. Link to comment Share on other sites More sharing options...
dzioba Posted April 6, 2014 Share Posted April 6, 2014 Pozamieniaj stronami, osiami, krzyzowo. jak się da obrocic na faldze bo zmianę kierunku rotacji odradzam nawet jeśli opony nie są kierunkowe. Opona jest umozona do hamowania w danym kierunku. Po takiej zmianie przekasza sie siatka na barkach i może być kuku. Radialnr rozerwanie opony. Juz cos takiego wlasnymi oczami i na trzezwo widzialem na federalu Link to comment Share on other sites More sharing options...
cybel Posted April 6, 2014 Share Posted April 6, 2014 Radialnr rozerwanie opony. Juz cos takiego wlasnymi oczami i na trzezwo widzialem na federalu Bo Federal 595 RS-R lubi sobie popękać. Link to comment Share on other sites More sharing options...
dzioba Posted April 6, 2014 Share Posted April 6, 2014 i michalki tez lubią bo przeważnie się jeździ do druta Link to comment Share on other sites More sharing options...
Knurek1111 Posted April 6, 2014 Share Posted April 6, 2014 (edited) jak się da obrocic na faldze bo zmianę kierunku rotacji odradzam nawet jeśli opony nie są kierunkowe. Opona jest umozona do hamowania w danym kierunku. Po takiej zmianie przekasza sie siatka na barkach i może być kuku. Radialnr rozerwanie opony. Juz cos takiego wlasnymi oczami i na trzezwo widzialem na federalu No tak, teorii dot. obracania (lub nie) jest dużo ale takiej nie słyszałem. Ja obracam żeby zęby zetrzeć (oponom znaczy się) Jak już @stach1111u pozamieniasz opony, sprawdź gumy w przednich wahaczach. Może któraś ma już dosyć. Edited April 6, 2014 by Knurek Link to comment Share on other sites More sharing options...
Bryku Posted April 6, 2014 Share Posted April 6, 2014 Jak już stach1111u pozamieniasz opony, sprawdź gumy w przednich wahaczach. Może któraś ma już dosyć. Podpowiem również, że podejrzewałbym tylną tuleję przedniego wahacza prawego Trzeba zrobić dokładny pomiar poprzedzony kontrolą stanu zawieszenia. Często problem leży w zbyt dużej dysproporcji SWZ . Link to comment Share on other sites More sharing options...
stach1111 Posted April 6, 2014 Author Share Posted April 6, 2014 Dzięki za rady i sugestie. Przynajmniej wiem,że sytuacja nie jest bez wyjścia Link to comment Share on other sites More sharing options...
RaSH Posted April 7, 2014 Share Posted April 7, 2014 Jeżeli problem się wzmacnia wraz z dodawaniem gazu a na luzie jest w miarę ok to też bym obstawiał tulejkę. Link to comment Share on other sites More sharing options...
Knurek1111 Posted April 7, 2014 Share Posted April 7, 2014 Jeżeli problem się wzmacnia wraz z dodawaniem gazu a na luzie jest w miarę ok to też bym obstawiał tulejkę. A jeszcze "tak se" pomyślałem, że przecież to AWD więc... może tylne wahacze też warto sprawdzić? Link to comment Share on other sites More sharing options...
matros1 Posted April 7, 2014 Share Posted April 7, 2014 (edited) U mnie nowe auto więc żadne luzy w grę nie wchodziły ani opony. Dzisiaj pojechałem na geometrię do magika co mi "miśka" ustawia i się okazało że fabryczne ustawienie się ledwo w tolerancji łapało. Trochę zabawy i problem zniknął. Także polecam znaleźć kogoś od geometrii co ma pojęcie co robi. Dodam że to nie pierwszy mój fabrycznie nowy samochód który ma spierdzielone ustawienia geometrii. Kiedyś w Seacie kiere miałem przestawioną o jakieś 20-30 stopni żeby jechać prosto. Wg ASO trzeba było ją na wieloklinie przestawić i git. Innego zdania był gość od ustawiania zbieżności. Trochę pokręcił i było wszystko cacy. Trochę wstyd że na tzw zerowym przeglądzie nie sprawdza się takich rzeczy jak geometria czy ustawienie świateł. Wysłane z mojego iPhone przez Tapatalk Edited April 7, 2014 by matros1 Link to comment Share on other sites More sharing options...
dzioba Posted April 7, 2014 Share Posted April 7, 2014 ale takiej nie słyszałem kiedyś samochody jeździły wolniej i "spowalniecze" na bębnach nie dawały takich sil diagonalnych na opony a i opony byly inne. Kto sie dzisiaj bawi w" docieranie" kola zapasowego jak same dojazdowki. Mozna taki operacje robic w zimowkach do ostrzenia lamelek ale w subaru ostrza sie same Jeśli jeździsz 100kmh i hamujesz tylko silnikiem (bo i takie były teorie) to oczywiście nie ma to znaczenia. inna sprawa jak trzeba zahamować z 200kmh do zera, na przykład dojeżdżając do korka na autostradzie i jak dojdzie do tego szarpanie absu. Opona się układa w danym kierunku rotacji a ze sila hamowania jest czesciej wieksza od przyspieszania( chyba ze u carlosa) to racze Link to comment Share on other sites More sharing options...
pajac_am Posted April 8, 2014 Share Posted April 8, 2014 U mnie nowe auto więc żadne luzy w grę nie wchodziły ani opony. Dzisiaj pojechałem na geometrię do magika co mi "miśka" ustawia i się okazało że fabryczne ustawienie się ledwo w tolerancji łapało. Może bity był A tak na poważnie to ja wrócę do tematu opon. U mnie w ośce na zimówkach ciągnie w lewo. Ostatnio w końcu zmieniłem kółka na letnie i teraz ciągnie, co prawda nieznacznie, ale jednak w prawo Opony z 2013r, ciśnienie sprawdzane cyfrowym ciśnieniomierzem Coś jest na rzeczy z tematem opon. Link to comment Share on other sites More sharing options...
matros1 Posted April 9, 2014 Share Posted April 9, 2014 Ja tylko bite z salonu kupuje dobrą cene mają najlepiej jak taki OBK pożeniony jest np. z częściami z ursusa czy coś. Wtedy rabat jak ta lala A tak na poważnie to ja bym nie od opon zaczynał tylko właśnie od geometrii. Tym bardziej że ciągnie mu autko na zimowych i letnich. Wysłane z mojego iPhone przez Tapatalk Link to comment Share on other sites More sharing options...
valdiiaga Posted April 9, 2014 Share Posted April 9, 2014 Waro zobaczyć też jaki jest stan zacisków/hamulców. Być może to jest powodem ściągania auta na jedną stronę. Link to comment Share on other sites More sharing options...
cybel Posted April 9, 2014 Share Posted April 9, 2014 Przy rozwiązywaniu każdego problemu zaczynamy od rzeczy podstawowych. Opony i felgi to pierwszy element który należy wykluczyć przy ściąganiu auta.Przynajmniej w połowie przypadków tu leży przyczyna,dopiero później zaglądamy głębiej. Właściciel auta najlepiej zna jego słabości i gdzie szukać powodów,czy w geometrii,zawieszeniu czy w hamulcach. Link to comment Share on other sites More sharing options...
lukass Posted April 9, 2014 Share Posted April 9, 2014 Rzekłbym że 90% przypadków ściagania lezy po stronie ogumienia. I wcale nie musi ono być nierównomiernie zużyte. Problem częściej lezy w niejednorodnej sztywności karkasu i powstają "wewnątrz" opony siły znoszące. Link to comment Share on other sites More sharing options...
Recommended Posts
Create an account or sign in to comment
You need to be a member in order to leave a comment
Create an account
Sign up for a new account in our community. It's easy!
Register a new accountSign in
Already have an account? Sign in here.
Sign In Now