Skocz do zawartości

Subaru Outback MY15


atom75

Rekomendowane odpowiedzi

Z tym zawiasem w A6 to słyszałem opinię od właściciela że póki się serwis tego nie dotknie to wszystko cacy. Jak tylko ktoś przy tym zaczyna grzebać bez pojęcia to się zaczynają schody. Znajomek ma natłuczone około 200 tyś i póki co zero problemów.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

stach1111 ja też tak myślałem. Dokładnie z takim silnikiem i skrzynią. Jednak przed zakupem się przejechałem A4 i mimo że napęd jest super to jakoś samo auto mi nie przypasowało. Że tak powiem nie było chemii między nami :) Stanęło na OBK i nie żałuję.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

stach1111 ja też tak myślałem. Dokładnie z takim silnikiem i skrzynią. Jednak przed zakupem się przejechałem A4 i mimo że napęd jest super to jakoś samo auto mi nie przypasowało. Że tak powiem nie było chemii między nami :) Stanęło na OBK i nie żałuję.

 

To już mi lżej ;)

 

jakby tak wersja "sport" nowego OTB z lekko obniżonym zawiasem i mocniejszym dieslem...pomarzyć można ;)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

za miesiąc lub półtora będę jeździł 2.5 z CVT z 2014r, już misie wydaje że w porównaniu do H6 to nie ma porównania. Ale czy można H6 zamulić bardziej niż 5EAT? :) CVT pewnie nie będzie takie złe...

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Sewa, Outback jako następca Legacy ma sens jeśli naprawdę potrzebujesz auta z realnymi możliwościami do jazdy w terenie. W innym przypadku przesiadka z Legacy SBD na Outbacka SBD niewiele zmieni. Jedynm wyjątkim jest przesiadka na Outbacka H6. Dla tego zawsze warto to zrobić. Hybryda to wielka niewiadoma, chociaż hybrydy Lexusa wychodzą Toyocie bardzo dobrze.

 

Dzięki za opinię; 

dziś wracałem do domu po kilkutygodniowych wakacjach w PL. Za każdym razem jak jeżdżę po kraju to doceniam swoje Legacy. Leśne drogi w Lubuskiem, góry i błoto w Beskidach, drogi krajowe w okresie żniw, wszędzie czuję się komfortowo. Jeździmy z dwójką dzieci więc auto jest załadowane po brzegi. Mimo wszystko ten diesel dobrze sobie radzi i przyspiesza w każdej sytuacji. Zawieszenie i prowadzenie w zakrętach są bez zarzutu, pomijając dwie sytuacje gdzie przytarłem podwoziem.

 

Dzisiaj przejechaliśmy przez Niemcy. Na silnik i osiągi nie mogę narzekać ale nie mogę się pozbyć wrażenia że przydałoby się nam auto nieco większe niż Legacy IV i wygodniejsze, najlepiej w samopoziomującym się tylnym zawieszeniem, ponieważ przy pełnym załadunku samochód przypomina motorówkę. Ciekaw jestem Levorga ale być może Outback będzie lepszym rozwiązaniem. Fajne w tych samochodach jest to że dają komfort i możliwość wjechania prawie wszędzie, ta ich 'utylitarność' bardzo mi odpowiada.

 

To fakt że 150KM w ciężkim Outbacku będzie trochę na styk ale jeżeli Subaru nie podkręci mocy to zawsze można zwrócić się do nich: http://www.litchfieldimports.co.uk/SUBARU/Subaru-Diesel

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Sewa, miałem takiego samego Legacy jak Ty. Fura super, ale dla mojej rodziny okazała się trochę za mała. Przez prawie 100 000 km nigdy nie porysowałem podwozia, ale też zdarzały się takie sytuacje, że opuściłem wjazd w konkretne miejsce (mimo, że było by to wskazane z logistycznego punktu widzenia), bo po prostu wiedziałem, że nie dam rady, zwłaszcza samochodem załadowany na maxa. I strasznie mnie to irytowało.

Odkąd mam OBK wszelkie dylematy i kompromisy zniknęły. Zwiększony i stały prześwit daje bardzo duże możliwości. I nie mówię tu o jeździe w nie wiadomo jak trudnym terenie, ale na przykład o wyprzedzania na bardzo wąskich drogach (takie mam dojazdówki do domu) - po prostu wjeżdżam jedną stroną na pobocze i wyprzedzam. Wczesną wiosną w mojej okolicy asfalt przestaje istnieć, dosłownie. Wszelkiej maści osobówki kluczą w żółwie tempie między kraterami w drodze, czasami wręcz zatrzymują się przed decydującym atakiem. OBK takie akcje nie dotyczą. Ostatnio utknąłem w korku. Obok dwupasmówki była droga serwisowa, którą można było swobodnie objechać korek, było jedno ale - bardzo wysoki krawężnik i duża pochyłość terenu pomiędzy drogami. Oceniłem sytuację, że dam radę i przejechałem bez problemu (ale z duszą na ramieniu) na boczną drogę. Nikt inny z korka nie zaryzykował.

Podsumowując - kolejny samochód, to też na pewno będzie podwyższone kombi. Chciałbym, żeby to był nowy OBK ale z mocniejszym silnikiem, niż te, które są w aktualnej ofercie.

Tu możesz poczytać o moich subiektywnych odczuciach po przesiadce z poprzedniego Legacy, do aktualnego modelu OBK: http://www.forum.subaru.pl/index.php?/topic/60967-przesiadka-legacy-iv-v-wrazenia/?fromsearch=1

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

@spawalniczy

 

dzięki za uwagi; przeczytałem tamtą dyskusję, ciekawe jest to co piszesz o tylnym zawieszeniu. Do tej pory nie brałem wysokich aut po uwagę ale żona mówi że skoro mam już BRZta to auto rodzinne nie musi już być  niskie. Będę się bronił przed SUV-em ale Outback z bokserem brzmi ciekawie. Tak jak pisałeś, miejsca jest sporo, i co ważne nie tylko wzwyż ale i wszerz i wzdłuż. Ponadto Bokser, stały AWD i wysoko-profilowe opony to dużo lepsza recepta dla wysokiego samochodu niż standardowy silnik + sztywne zawieszenie i 19 calowe felgi. 

 

Jeszcze jedno pytanie, jak Outback się zachowuje przy prędkościach 160-180 km/h?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

@spawalniczy

 

dzięki za uwagi; przeczytałem tamtą dyskusję, ciekawe jest to co piszesz o tylnym zawieszeniu. Do tej pory nie brałem wysokich aut po uwagę ale żona mówi że skoro mam już BRZta to auto rodzinne nie musi już być  niskie. Będę się bronił przed SUV-em ale Outback z bokserem brzmi ciekawie. Tak jak pisałeś, miejsca jest sporo, i co ważne nie tylko wzwyż ale i wszerz i wzdłuż. Ponadto Bokser, stały AWD i wysoko-profilowe opony to dużo lepsza recepta dla wysokiego samochodu niż standardowy silnik + sztywne zawieszenie i 19 calowe felgi. 

 

Jeszcze jedno pytanie, jak Outback się zachowuje przy prędkościach 160-180 km/h?

Przy 160-170km/h nie zauwazylem niczego niepokojacego,jak dla mnie prowadzi sie pewnie,coprawda przy bocznym wietrze podniesione nadwozie powoduje wieksza nerwowosc.Na autostradzie w szczerym polu to troche przeszkadza,ale jak mocno wieje to generalnie zle sie jezdzi.Do V max jeszcze nie probowalem,jakos tak wyszlo i powiem szczerze ze nie wiem jakie sa wtedy wrazenia,a mysle ze wiekiej roznicy nie bedzie.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

 

 

Do V max jeszcze nie probowalem,jakos tak wyszlo i powiem szczerze ze nie wiem jakie sa wtedy wrazenia,a mysle ze wiekiej roznicy nie bedzie.

 

V max to nie jest prędkość przebiegowa dla OBK. Niestety wysokość i wielkość nadwozia robi swoje. Oczywiście jechać się da ale.....


 

 

Jeszcze jedno pytanie, jak Outback się zachowuje przy prędkościach 160-180 km/h?

 

160km licznikowe dla SBD to 4k obrotów. Z CVT jest trochę mniej. Wytłumienie jest na tyle dobre że można spokojnie rozmawiać. Powyżej jest już trochę gorzej. Opory powietrza robią swoje.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Ładny jest ten nowy Outback. W U.S. najlepsza wersja kosztuje 36 tys, ciekawe na ile wycenią dobrze wyposażonego diesla.

 

Znalazłem kilka ładnych zdjęć:

 

http://www.autoblog.com/photos/2015-subaru-outback-first-drive/full/#photo-2743459/

Edytowane przez sewa
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

 

Tradycyjnie brakuje dopracowania detali. Przykładowo, jak można zamontować "lustrzany" wręcz ekran nawigacji. Ale ogólnie zmiany idą ku lepszemu, jak na wersję USDM auto wygląda całkiem przyzwoicie.

 

23-2015-subaru-outback-fd-1.jpg

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

 

Tradycyjnie brakuje dopracowania detali. Przykładowo, jak można zamontować "lustrzany" wręcz ekran nawigacji. Ale ogólnie zmiany idą ku lepszemu, jak na wersję USDM auto wygląda całkiem przyzwoicie.

 

23-2015-subaru-outback-fd-1.jpg

Mnie też wnętrze się podoba, wygląda dość porządnie, a co ważne nie jest kolejnym modelem z deską rozdzielczą żywcem przeniesioną z XV (Forek, nowe STI)

Ciekawy jestem, kiedy OBK pojawi się w ofercie w PL/Europie. Póki co widzę sporo reklam obecnego modelu.

Edytowane przez mechanik
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Ładny jest ten nowy Outback. W U.S. najlepsza wersja kosztuje 36 tys, ciekawe na ile wycenią dobrze wyposażonego diesla.

 

Znalazłem kilka ładnych zdjęć:

 

http://www.autoblog.com/photos/2015-subaru-outback-first-drive/full/#photo-2743459/

 

Ale po co mu opony masłem wysmarowali ? :huh:

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Duży ten Outback co ma swoje dobre i złe strony. Z jednej strony komfort ale z drugiej znaczne gabaryty na parkingu. Zona przed chwilą dzwoniła 'pochwalić' się że przytarła moim BRZtem wyjeżdżając z podziemnego garażu. Boję się myśleć co mogłoby się wydażyć gdyby wyjeżdżała Outbackiem...  :o

 

I tak fajne auto, ciekaw jestem ceny...

Edytowane przez sewa
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

 

Musze przyznać ,że fajnie to wygląda,tylko te wielgaśne halogeny są "demode",trzaby wydłubać ;)

Właśnie fajne takie duże  :)

A nie ma SI - DRIVE ? :huh:

 

 

SI-Drive w US spec. i w obecnej wersji zdaje się nie był dostępny. Ale podstęp jest w drobiazgach:  zegar 24h (AM/PM), tryb auto przy starowaniu oknem pasażera :-). Nie wiem czy h6 ma VTD w połączeniu z CVT czy jest sprzęgło .... Nic trzeba czekać na wersję EU.  

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

 

 

Jeszcze jedno pytanie, jak Outback się zachowuje przy prędkościach 160-180 km/h?

Przy 160-170km/h nie zauwazylem niczego niepokojacego,jak dla mnie prowadzi sie pewnie,coprawda przy bocznym wietrze podniesione nadwozie powoduje wieksza nerwowosc.Na autostradzie w szczerym polu to troche przeszkadza,ale jak mocno wieje to generalnie zle sie jezdzi.Do V max jeszcze nie probowalem,jakos tak wyszlo i powiem szczerze ze nie wiem jakie sa wtedy wrazenia,a mysle ze wiekiej roznicy nie bedzie.

Przy prędkościach autostradach prowadzi się bardzo dobrze. Jeszcze lepiej, jak zmieni się fabrycznie montowane geolandary, na dobre opony drogowe. Po takim zabiegu precyzja prowadzenia ulega poprawie.

Duży ten Outback co ma swoje dobre i złe strony. Z jednej strony komfort ale z drugiej znaczne gabaryty na parkingu.

Mimo sporych gabarytów uważam OBK za auto wyjątkowo przyjazne w parkowaniu. Niektórymi nowoczesnymi, krótszymi o pół metra kompaktami parkuje się zdecydowanie trudniej, bo widoczność jest fatalna i trudniej wyczuć, gdzie kończy się samochód (np kia Ceed).

Ładny jest ten nowy Outback. W U.S. najlepsza wersja kosztuje 36 tys, ciekawe na ile wycenią dobrze wyposażonego diesla.

 

Znalazłem kilka ładnych zdjęć:

 

http://www.autoblog.com/photos/2015-subaru-outback-first-drive/full/#photo-2743459/

Naprawdę OBK wygląda teraz dużo lepiej, nowocześniej, nawiązując jednocześnie do modelu produkowanego do 2009r. Tylko te toporne relingi pasują do całości, jak kwiatek do kożucha. Mam nadzieję, że będą też dostępne zwykłe zintegrowane.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

 

 

Mimo sporych gabarytów uważam OBK za auto wyjątkowo przyjazne w parkowaniu. Niektórymi nowoczesnymi, krótszymi o pół metra kompaktami parkuje się zdecydowanie trudniej, bo widoczność jest fatalna i trudniej wyczuć, gdzie kończy się samochód (np kia Ceed).
 

 

Potwierdzam, nie należy się bać dużych rozmiarów Outbacka, bo auto jest bardzo zwrotne na parkingach. Mamy kamerę cofania i dodatkowo czujniki do tego dochodzą kobylaste lusterka - można bez problemu parkować na centymetry. Wyższa pozycja za kierownicą szczególnie przypadnie do gustu kobietom. Bardzo fajnym gadżetem jest pamięć ustawień fotela. 

 

Prędkości autostradowe dla H6 to bułka z masłem. Outbackiem podróżuje się ze znacznie większym komfortem niż Foresterem (mieliśmy Forka  przez 3,5 roku). Legacy pewnie będzie mniej podatny na wiatr. 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Ciekawy jest ten nowy model oraz zapowiedz hybrydy z dieslem. Przegladajac rozne wiadomosci nt. nowych jednostek napedowych subaru trafilem na ciekawostke: wojsko amerykanskie testuje nastepce Humvee, ktory zamiast V8 ma diesla Sunaru oraz dwa silniki elektryczne: http://www.autoblog.com/2014/01/04/us-army-ulv-subaru-hybrid-video/

 

Moze wloza cos podobnego do Outbacka :-)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...