Skocz do zawartości

Subaru Outback MY15


atom75

Rekomendowane odpowiedzi

W temacie LEVORG-a - rozmawiałem z ludziami u jednego z warszawskich dealerów i to co mi powiedzieli to :

LEVORG ma być w sprzedaży IV'15, silniki - 1.6DIT oraz 2.0DIT.

Wersja 2.0 podobnie jak w Forku - wykastrowana do 240KM.

 

To tyle co im wiadomo na dzisiaj.

Edytowane przez MForbi
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Powiem Wam szczerze, że zaczynam powoli analizować co ma do zaoferowania konkurencja w segmencie podwyższonych kombi i jak na razie moim faworytem jest Volvo XC70 D5 - 215 KM z możliwością dokupienia fabrycznego programu zwiększającego moc do 230 KM i moment do 470 Nm.

Brałem pod uwagę Volvo jak szukaliśmy z żoną podwyższonego kombi. Nawet byłem na jazdach próbnych i jednak wybraliśmy Subaru. Niby wszystko w porządku z tym samochodem ale zupełnie nie przemawia do mnie środek który wykonany jest z kilku różnych materiałów w różnych kolorach. Pomimo wysokiej jakości tych materiałów zaciąga mi to jarmarczno-bazarowym stylem. Poza tym Subaru jakoś bardziej męskie mi się wydało :P No i wygląda dobrze nawet jak jest brudne ;)

Co do mocy to wystarcza mi to co jest. Na trasę do wyprzedzania jest akurat. Jak chcę szybko pojeździć to mam do tego inną zabawkę. Outback z SBD pod maską jako samochód na codzień okazał się w naszym przypadku strzałem w dziesiątkę.

Edytowane przez matros1
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Co do mocy to wystarcza mi to co jest.

Jednak 150KM na tak duze auto, to dla wielu kompromis. Tyle miał mój Civic. Na naszym rynku jednak lepiej sprzedają sie samochody dynamiczne, a dla OTB to okolice 200KM.

Co do Volvo - równiez je oglądałem (XC60), jednak to delikatne auto, z udawanym napędem AWD.

Jednak wykończenie i materiały we wnętrzu co do jekości, designu i możliwości konfiguracji są w tych markach nieporównywalne.

Edytowane przez mechanik
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

 

Co do Volvo - równiez je oglądałem (XC60), jednak to delikatne auto, z udawanym napędem AWD.

 

może i  z udawanym ale w porównaniu z SBD CVT to różnice są znikome.

 

Powiem tak, jeśli napęd w Volvo jest nie gorszy niż ten w skodzie Yeti, to ja niczego więcej nie potrzebuję do codziennego przemieszczania się.

Pod względem trakcji i prowadzenia na śliskim nie widzę różnic w porównaniu do OBK. No może poza tym, że Yeti nie zamiata tak tyłkiem, jak przesadzi się z gazem na łuku.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

 

 

Pod względem trakcji i prowadzenia na śliskim nie widzę różnic w porównaniu do OBK. No może poza tym, że Yeti nie zamiata tak tyłkiem, jak przesadzi się z gazem na łuku.
 

 

po zmianie amortyzatorów i opon zimowych na "bardziej śniegowe" na 1 i 2 biegu w Yeti pojawiła się miła nadsterowność 

od Haldexa IV przy ruszaniu sprzęgło jest praktycznie spięte w 100% więc startuje się jak autem z zablokowanym centralnym dyfrem

 

do tego rozwiązanie Haldex-owskie odrobinę waży i większość tej masy jest jest przeniesiona na tylną oś

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

XC 60 D5 jest na wstępie droższe o 20 000 PLN (155 tyś PLN za Outbacka do 175 tyś PLN za XC 60 D5) a XC 70 D5 aż o 58 000 PLN (155 tyś PLN za Outbacka do 213 tyś PLN za XC 70 D5).

Tak jak mogę uwierzyć, że da się stargować 20 000 PLN na XC 60 tak nie uwierzę w obniżkę ceny XC 70 o 65 000 PLN.

Więc cenowo to zupełnie inny poziom, w części uzasadniony ilością koni w silniku D5 - o 65 koni więcej.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Więc cenowo to zupełnie inny poziom, w części uzasadniony ilością koni w silniku D5 - o 65 koni więcej.

Nie wiem jak w wersji 215KM ale w 185KM są to całkiem bezsensowne konie... Ten silnik jedzie między 1800 a 2500RPM i w efekcie zupełnie nie wiadomo co z nim robić (no chyba, że ktoś lubi klimat "but w podłogę -> zmiana biegu przy 2500 -> but w podłogę" itd. :rolleyes:)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 2 tygodnie później...

Nowy outback wyglada ciekawie. W tej chwili spedzam wakacje z rodzina w Polsce, troche w gorach troche na kaszubach, drogi sa rozne, czasem bywaja lesne. Jak dotad moj Legacy poradzil sobie z kazdym terenem, ale dwa razy przyszorowal podwoziem i zebralem troche trawy... Mam w zwiazku z tym pytanie do wlascicieli outbacka: w jakich warunkach uzytkujecie swoj samochod? Przydaje sie Wam wiekszy przeswit?

 

Na zdjeciach nowy model wyglada ladnie. Z drugiej jednak strony jego waga wzrosnie do ponad 1600 kg. Na dodatek czytalem ze na Europe subaru planuje diesla z hybryda. Technologia ma byc Toyoty. Silniki elektryczne maja byc trzy, rozmieszczone min. przy tylnym dyferencjale. Moment obrotowy ma byc dobry ale sadze ze waga rowniez bedzie niezla. Z jednej strony fajne auto, z drugiej, obawiam sie ze bedzie przeladowane skomplikowana technologia.

 

Czas pokaze, byc moze Subaru zaoferuje rowniez mocniejszego diesla, bez hybrydy. 350 Nm jest OK w zaladowanym Legacy IV (mowie z doswiadczenia). W zaladowanym outbacku moze byc troche za slabe.

Edytowane przez sewa
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Nowy outback wyglada ciekawie. W tej chwili spedzam wakacje z rodzina w Polsce, troche w gorach troche na kaszubach, drogi sa rozne, czasem bywaja lesne. Jak dotad moj Legacy poradzil sobie z kazdym terenem, ale dwa razy przyszorowal podwoziem i zebralem troche trawy... Mam w zwiazku z tym pytanie do wlascicieli outbacka: w jakich warunkach uzytkujecie swoj samochod? Przydaje sie Wam wiekszy przeswit?

 

Na zdjeciach nowy model wyglada ladnie. Z drugiej jednak strony jego waga wzrosnie do ponad 1600 kg. Na dodatek czytalem ze na Europe subaru planuje diesla z hybryda. Technologia ma byc Toyoty. Silniki elektryczne maja byc trzy, rozmieszczone min. przy tylnym dyferencjale. Moment obrotowy ma byc dobry ale sadze ze waga rowniez bedzie niezla. Z jednej strony fajne auto, z drugiej, obawiam sie ze bedzie przeladowane skomplikowana technologia.

 

Czas pokaze, byc moze Subaru zaoferuje rowniez mocniejszego diesla, bez hybrydy. 350 Nm jest OK w zaladowanym Legacy IV (mowie z doswiadczenia). W zaladowanym outbacku moze byc troche za slabe.

Co fakt to fakt,nowy model wyglada chyba lepiej/inaczej od poprzednika,ale o gustach sie nie dyskutuje.Dopiero ''na zywo'' bedzie mozna cos powiedziec wiecej.

Pomysl z hybryda jak najbardziej na miejscu(silnik benzynowy+elektryczny- wolalbym takie polaczenie),mocniejszy diesel tez byloby fajnie no i turbodoladowany benzyniak na to sporo osob czeka..Jesli maja zamiar wspolpracowac z Toyota odnosnie hybryd to b.dobrze.Uwazam ze maja duze doswiadczenie w tej kwestii.

Outback jest dosc ciezki,to czuc w czasie jazdy szczegolnie ze sporym bagazem i pasazeremi,no ale fizyke ciezko oszukac,i kazdy dodatkowy element przeniesienia napedu na kola musi podniesc mase auta

W ewentualniej hybrydzie dojda jeszcze akumulatory i silniki elektryczne,z drugiej strony mozna probowac kuracji odchudzajacej na innych podzespolach.Ale nie spodziewalbym sie oszalamiajacych efektow.

 

Wiekszy przeswit przydaje sie na codzien jak najbardziej,tak banalna sprawa jak wjezdzanie na krawezniki w naszych miastach jest bardzo ulatwiona,przy jezdze po lesie tez zdecydowanie pomaga,w grzaskim terenie np. na wiosne po roztopach kiedys tak sie wpakowalem przednionapedowcem ze dobre 20 min walczylem zeby wyjechac i omalo nie zawiesilem sie na ''brzuchu''.I to byla droga na osiedlu domkow jednorodzinnych nie zadna Syberia.Nie wspominajac juz o warunkach zimowych do ktorych ten samochod jest stworzony, o czym sie przekonalem podczas poprzedniej zimy.Z zalet mozna jeszcze dodac ulatwione wsiadanie do kabiny,z drugiej strony mozna upackac sobie spodnie ale to drobiazg.

Tyl samochodu jest dosc mocno zadarty do gory,co tez przydaje sie czasami podczas cofania i zjeddzania np.po stromym podjedzie do garazu ( ja taki mam,ale wjezdzam przodem)

Oczywiscie duzy przeswit wplywa na opory powietrza,wieksze zawirowania strug no i troche podniesione spalanie,ale mi to kompletnie bez roznicy.

 

Przepraszam ze pisze bez polskich znakow ale korzystam aktualnie z kilku ''dziwnych'' komputerow.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dzieki Olo; nasze tegoroczne doswiadczenia + preferencje zony zwiazane z wyzsza pozycja za kierownica, wskazuja na auto z wyzszym przeswitem jako mozliwa alternatywe dla naszego Legacy. Z ciekawosci przejechalem sie wczoraj mazda cx 5 z benzynowym silnikiem 160 km. samochod jest bardzo ladny jednak brakuje mu momentu obrotowego, no i czuc w nim wysoki punkt ciezkosci, szczegolnie w takich sytuacjach jak zjezdzanie z ronda gdzie dochodzi do gwaltownego transeru masy z jednej strony na druga. Mazda ma szerokie opony i dobre zawieszenie ale po prostu czuc ze reszta samochodu 'walczy' aby nie dopuscic do nadmiernego rozchwiania kabiny.

 

Tutaj subaru ze swoim bokserem ma niewatpliwa przewage. Tak sie sklada ze pare miesiecy temu jezdzilem troche po Bulgarii wynajetym Foresterem. Mam wrazenie ze im wyzsze zawieszenie tym istotniejsze jest obnizenie punktu ciezkosci jak najnizej sie da. W tym sensie, samo DNA Forestera jest inne co powoduje za auto nie musi tak mocno 'walczyc' z transferami masy i prowadzi sie bardziej jak samochod osobowy. Outbacka prowadzilem tylko raz i to krotko. Byl to jednak najlepiej prowadzacy sie samochod z wysokim przeswitem jaki widzialem. Na dodatek jest pakowny bo bagaznik jest dlugi i szeroki.

 

Zobaczymy co przyniesie przyszly rok, czy zobaczymy u nas Levorga oraz jakie silniki dostanie Outback. O ile wczesniej nie bralem wysokiego auta pod uwage to teraz juz tak. Po jezdzie testowej Mazda cx5 widze juz ze jezeli wysoki przeswit to Subaru, przynajmniej przy moim stylu jazdy i przyzwyczajeniach.

 

Pozdrawiam i dzieki za odpowiedz/ opinie.

Edytowane przez sewa
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

 

 

oraz jakie silniki dostanie Outback.

 

to już wiadomo 2.0D oraz 2.5NA kwestia tylko czy będzie H6.

2.0DIT nie jest przewidywany w najbliższym okresie.

 

 

 

Byl to jednak najlepiej prowadzacy sie samochod z wysokim przeswitem jaki widzialem.

 

przejedź się A4/6 All.  Obawiam, się że możesz zmienić zdanie :)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

 

oraz jakie silniki dostanie Outback.

 

to już wiadomo 2.0D oraz 2.5NA kwestia tylko czy będzie H6.

2.0DIT nie jest przewidywany w najbliższym okresie.

 

 

 

Byl to jednak najlepiej prowadzacy sie samochod z wysokim przeswitem jaki widzialem.

 

przejedź się A4/6 All.  Obawiam, się że możesz zmienić zdanie :)

 

No to kicha jak turbo benzyniak się nie pojawi w nowym modelu,może się zlitują i H6 wróci,bo czasami żałuje że nie zdecydowałem się na H6,a Pan sprzedawca w salonie zachwalał,namawiał,duży rabat zaproponował( co prawda pseudo drewienek nie chciał zmienić na srebrne listwy,ale mu wybaczam ;) ) a ja nic, nie wzruszony kupiłem SBD,znowu wygrał rozum zamiast serce :cry: i do diabła z tym spalaniem przy moich koślawych rocznych przebiegach to i tak bez znaczenia.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Uterenowione Audi w droższych wersjach chyba ma możliwość regulacji prześwitu i to jest niezaprzeczalna zaleta. Podejrzewam, że obniża się automatycznie od określonych prędkości stąd wrażenie, że dobrze się prowadzi. Wspólnie z żoną użytkujemy H6 rocznik 2012 i regulacjia zawieszenia bardzo by się przydała szczególnie na autostradzie. Żona jest architektem i musi często dojeżdżać na place budów i 22 cm prześwitu Outbacka sprawdza się świetnie ale już na autostradzie przy 140 km/h nie ma takiej potrzeby.

 

Sewa, Outback jako następca Legacy ma sens jeśli naprawdę potrzebujesz auta z realnymi możliwościami do jazdy w terenie. W innym przypadku przesiadka z Legacy SBD na Outbacka SBD niewiele zmieni. Jedynm wyjątkim jest przesiadka na Outbacka H6. Dla tego zawsze warto to zrobić. Hybryda to wielka niewiadoma, chociaż hybrydy Lexusa wychodzą Toyocie bardzo dobrze.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Audi A4 allroad ma staly przeswit który nie powala. Pewnie dlatego się lepiej trzyma drogi. Niestety jest mały w środku.

Regulowane zawieszenie ma A6 i tam ono samo się zglebia przy autostradowych prędkościach. Niestety cena powala.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

 

oraz jakie silniki dostanie Outback.

to już wiadomo 2.0D oraz 2.5NA kwestia tylko czy będzie H6.

2.0DIT nie jest przewidywany w najbliższym okresie.

Myślisz, że jest szansa na H6 w europie? Coś czuję, że niestety nie ma takiej opcji, skoro go już raz wycofali ze względu na wysoką emisję CO2.

Podejrzewam, że 2.0 DIT na papierze jest bardziej ekologiczny od H6 a tego silnika też nie będzie. Obym się mylił, bo chętnie bym przyjął nowego OBK H6. Bardzo jestem ciekaw, jak ten silnik będzie współpracował ze skrzynią bezstopniową.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

 

 

Bez obaw, te 'lifestylowe' fury to nie moj target.

 

miałem na myśli trakcję a nie design :)


 

 

Byl to jednak najlepiej prowadzacy sie samochod z wysokim przeswitem jaki widzialem.

 

przejedź się A4/6 All.  Obawiam, się że możesz zmienić zdanie :)

 

 

Tyle,że to trochę drożej :(

 

 

 

do A6 to prawda ale jak ktoś nie potrzebuje tyle miejsca to A4 ALL spokojnie może wybrać w zbliżonej cenie.

Stach nie zapominaj, że Legacy i OBK od MY10 "lekko" podrożały. Według cennik wersja Active ( czyli tak naprawdę podstawa ) to około 155k pln.


 

 

terenowione Audi w droższych wersjach chyba ma możliwość regulacji prześwitu i to jest niezaprzeczalna zaleta. Podejrzewam, że obniża się automatycznie od określonych prędkości stąd

 

pneumatyczny zawias jest tylko w A6 i jest to jeden ze słabszych czytaj kosztownych gadżetów. Awaryjny a wymiana kosztuje majątek.  


 

 

i 22 cm prześwitu Outbacka sprawdza się świetnie

 

problem w tym, że OBK ma 20cm :)


 

 

Myślisz, że jest szansa na H6 w europie?

 

z tego co wiem to nie ale oficjalnie nie ma decyzji więc różnie może być.


 

 

Obym się mylił, bo chętnie bym przyjął nowego OBK H6. Bardzo jestem ciekaw, jak ten silnik będzie współpracował ze skrzynią bezstopniową.

 

są w US także nie będzie problemów z dostępnością. Z tym, ze nic nie piszą jaki CTV jest w H6. Mogli wstawić zwykły a ten "zamuli" silnik.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

 

oraz jakie silniki dostanie Outback.

 

to już wiadomo 2.0D oraz 2.5NA kwestia tylko czy będzie H6.

2.0DIT nie jest przewidywany w najbliższym okresie.

 

 

@Adam12

 

Mógłbyś podać źródło? SIP (nieoficjalnie) czy jakieś info prasowe? Bardzo mnie ten temat interesuje.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...