Skocz do zawartości

Subaru Outback MY15


atom75

Rekomendowane odpowiedzi

 

Ja OBK jeździłem przez prawie 4 lata (My 08)

 

Swoją drogą szkoda, że najnowsza generacja nie ma już tych wspaniałych linii... Niby wszystko jest OK, ostre krawędzie, wszystko zgodnie z panującymi trendami, ale jakoś brakuje tej oryginalności (przód przypomina mi trochę nowego Hyundaia Santa Fe) - pewnie skutek tego, że ten model był projektowany bądź co bądź głównie z myślą o rynku USA...

 

 

Moja zona dosiada MY2007 i generalnie jest to auto ktore od zawsze mi sie bardzo podobalo, i nadal podoba - swietne proporcje, i bardzo zgrabna linia nadwozia, ale nie powiem ze to nadwozie mialo oryginalny wyglad, wydaje mi sie raczej ze oryginalnosc byla osiagnieta poprzez podniesienie Legacy kombi...  Mysle ze MY 2015 jest godnym nastepca tego modelu z kilku wzgledow... oryginalnosc Subaru nie zawsze niesie za soba ladna linie nadwozia, a obecny model jest jednak bardzo zgrabny.  Proporcje nadwozia sa zmienione na plus i co dla nas nie jest bez znaczenia wnetrze a w szczegolnosci tylnie siedzenia sa obszerniejsze, takze nasza 21 miesieczna coreczka bedzie miala troszke wiecej miejsca z tylu...  Generalnie wnetrze jest porzadnie wykonane, oprocz schowka po stronie pasazera, ktory sprawia wrazenie wykonania z tektury, i ma jednak skromnej wielkosci pojemnosc.  Dodatkowym plusem sa wyzej wymienione udogodnienia, ktorych nie ma w naszym aucie, a ktore na pewno sie przydadza.

 

Jak dla mnie najwiekszy mankament to paskudne reilingi, ale jest mozliwosc ze beda one uzywane do wozenia pudla Yakima, a rowery pojda na tylni hak... i jakos to bedzie...  Do tego ndwozie jasnego koloru z czarnymi felgami i bedzie sie auto prezentowalo jak trzeba... 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

 

 

Niby nijaki (Clarcson powiedział, że zgubił go na parkingu centrum handlowego)

 

Tego akurat nie pamiętam, pamiętam natomiast jak w jednym z felietonów entuzjastycznie wypowiadał się na temat Outbacka i jego możliwości terenowych opisując podróż wespół z... Range Roverem ;) Wydaje mi się, że pod kątem linii nadwozia też padły miłe słowa.

 

Wracając jednak do debiutującego modelu - zgadzam się, że wygląda ładnie, nie jest tak kontrowersyjny jak odchodząca generacja, tak jak pisałem linie nadwozia zgodne są z obecnymi trendami, auto prezentuje się elegancko i odrobinę bojowo zarazem (te wielkie halogeny!) niemniej jednak brakuje mi tego "czegoś" co zwykle odróżnia Subaru od innych marek. Inaczej mówiąc MY15 wygląda tak, że gdyby przyczepić z przodu Hyundai czy KIA to wielu by się nie zorientowało, że coś tu jest nie tak... Trochę szkoda bo np. nowy Forester ze swoim przodem jest naprawdę jedyny w swoim rodzaju i nie sposób go pomylić z żadnymi "Koreańcami" ;) Nie zmienia to jednak faktu, że nowy Outback i tak bardzo mi się podoba :)

 

 

 

Generalnie wnetrze jest porzadnie wykonane, oprocz schowka po stronie pasazera, ktory sprawia wrazenie wykonania z tektury, i ma jednak skromnej wielkosci pojemnosc.
 

 

Wnętrze wygląda super - patrząc na fotki ciężko do czegokolwiek się przyczepić (szkoda jedynie, że ekran nawigacji powędrował niżej bo jest to jednak mniej wygodne).

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Obstawiam, że przytłaczająca większość nowości trafi do Spec EU, szczególnie że większość z nich to znak czasów, w przypadku wielu innych marek takie ekstrasy są dostępne (w standardzie bądź za dopłatą) nie od dziś.

 

Wątpliwości można mieć w zasadzie jedynie co do:

- EyeSight - dotąd tego rozwiązania nie było na rynku EU (z powodów homologacyjnych?), ale nie zdziwiłbym się gdyby premiera w Europie była właśnie z nowym OBK

- Audio H/K - tak jak przy poprzedniej generacji, topowe audio jest w USA zastawiane z silnikiem 3.6R i topową wersją wyposażenia, jeżeli na rynek EU on nie trafi (lub też jego roli nie przejmie 2.0T), a oferta ograniczy się jedynie do SBD i 2.5 N/A to automatycznie może zabraknąć i H/K

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

A 3.6 z jaką skrzynią będzie?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 3 tygodnie później...

No niestety... Nastawiam sie wiec na diesla z cvt jak tylko sie auto pokaze. Łudze sie troche ze cena nie ulegnie podwyzszeniu (w euro ofc)...

Jak za podwyzszone legacy to juz i tak sporo... Chociaz dla tego nowego wnetrza warto poczekac na nowy model.

Przestalem sie miescic w sedanie (wozek i te sprawy). Zobaczymy o ile obk bedzie pojemeniejszy... Ma jednak mocno ściety tyl...

Za wszelka cene chcialbym uniknac octavii :)

Edytowane przez Sebastian.R
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jak sie kolo zapasowe wsadzi to poziom zniknie :P

Własnie gdzie ta znaczaca pojemnosc ma sie pojawic? Bo z tego co czytam to ma byc dluzszy o 0.6cala...

Dobrze czytam?

A ksztal (kąt opadania klapy) bagaznika wydaje sie taki sam.

Edytowane przez Sebastian.R
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

 

 

Przestalem sie miescic w sedanie (wozek i te sprawy)

A ja wlasnie wyroslem z wozkow i tych spraw... Wiec jezeli nie bedzie w OBKu 2.0T to przesiadam sie na Forka XT albo czekam na Levorga. Uwazam ze OBK z 2.0DIT i 240 konikow to bylby killer. Duze, komfortowe auto, ktore, jak trzeba, wyprzedzi sprawnie Skode... :) 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Mozesz sie przesiadac :P Nie bedzie 2.0turbo :P

Co ciekawe w salonie w Lodzi Pani powiedziala mi... Ze w ogole to zadnego nowego outbacka na europe nie bedzie... Co jest dosyc ciekawa informacja. Niby ten z nowym wnetrzem ma byc tylko na usa.

Pytanie czy jest to sprawdzona informacja, czy taki chłyt marketingowy zeby sprzedac stary model.

Levorga tez raczej nie bedzie - pierwsze slysze, ze ma byc.

Czy wyprzedzi skode to nie wiem, zwykla 1.8turbo 180 koni, 4x4 ma chyba 7.5 do 100kmh i z 220kmh maxa.

Raczej na podobne osiagi bym liczyl. Przy cvt oczywiscie. Jezdze teraz S3 nowym i stwierdzam, ze subarowski naped generuje mega straty w porownaniu do haldexa powyzej 100kmh. Widac chociazby w czasie do 200kmh ( w porownaniu do sti roznica 6 sekund, oba auta 300koni... W odleglosci to nie wiem ile... Z 200 metrow chyba :P jak ktos chce moze sobie poszukac na youtube). Wiec nie lekcewazylbym skody :P

 

Forek xt jest super. Bardzo zywe auto.

Edytowane przez Sebastian.R
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

 

 

Levorga tez raczej nie bedzie - pierwsze slysze, ze ma byc.
 

 

A ja pierwsze slysze ze ma nie byc. W USA ma nie byc... Ale w EU ma byc. Pytanie tylko z jakim silnikiem... Jak bedzie 1.6DIT to problem z glowy - bede mial 2 XTki... :)

Edytowane przez dpassent
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

 

Aha,czyli na jazdy próbne w sierpniu 2014 nie ma się co zapisywać

 

Można ... ale w Japonii. W EU - nie.

A możemy poprosić o doprecyzowanie znaczenia "kiedyś" ? Czy to "kiedyś" to bliżej stycznia czy bliżej grudnia ? I jakie wersje silnikowe "kiedyś" będą możliwe do zobaczenia w salonach a nawet być może / prawdopodonie do kupienia ?

 

Moja poprzednia wypowiedź może być przetłumaczona w sposób następujący : "Sam jeszcze nie wiem. A nawet gdybym wiedział, nie wolno by mi było o tym mówić / pisać "

Staram się możliwie szybko informować o różnych rzeczach. Ale z naturalnych względów nie mogę łamać zasad - tak to już jest.

Liczę na zrozumienie :)

 

Pozdrowienia

No... Jak to jest potwierdzenie wg ciebie ze levorg ma byc...

Normalnie nic tylko sie w kolejce ustawiac. Tak samo w znowym outbackiem. Co salon to inne info czy bedzie pod koniec roku czy nie...

Edytowane przez Sebastian.R
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

 

 

No... Jak to jest potwierdzenie wg ciebie ze levorg ma byc...

 

To tak sie sklada ze swoje przekonanie o tym ze Levorg bedzie w EU (nie wiem kiedy, od razu przyznaje) nie opieram li tylko na wiedzy z tego forum... :) 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 4 tygodnie później...

Mam nadzieję ze w EU będzie dostępny manual z normalnymi dyframi a nie tak jak w US tylko z CVT i elektronicznymi sprzęgłami. Pomijając marketingowy bełkot opisujący takie rozwiązanie w samych superlatywach mam wrażenie że chodzi tutaj głównie o obniżenie spalania poprzez odłączenie jednej osi w pewnych warunkach a tym samym spełnienie norm CO2.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Znalazłem ciekawe porównanie z poprzednim modelem.

http://www.planetsubaru.com/2015-subaru-outback.htm

 

To dotyczy US - piszą że nie będzie silnika benz turbo i nie będzie diesla.

Za to wymiana oleju co 6 miesięcy  :)

A EyeSight dostępny dopiero od jesieni w US.

Edytowane przez KaiM
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 2 tygodnie później...

Obejrzałem zdjęcia na autoweek.com. Ten nowy Outback jest naprawdę duży i wydaje się być stworzony do silnego diesla. Ale czy FHI też tak to widzi ....

 

Bardzo mi się podoba nowy OBK i chętnie bym zakupił takie auto, o ile będzie dostępna paleta mocniejszych silników niż obecnie. Co do mocniejszego diesla, to chyba nie ma co liczyć na taką opcję. Żeby chociaż była do wyboru mocna benzyna H6 albo 2.0 DIT.

Samochód jest jeszcze większy i cięższy i aż się prosi silnik minimum 200 KM  i do tego solidny moment obrotowy. Pożyjemy, zobaczymy. 

 

Powiem Wam szczerze, że zaczynam powoli analizować co ma do zaoferowania konkurencja w segmencie podwyższonych kombi i jak na razie moim faworytem jest Volvo XC70 D5 - 215 KM z możliwością dokupienia fabrycznego programu zwiększającego moc do 230 KM i moment do 470 Nm. 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...