Jump to content

Subaru Outback MY15


Recommended Posts

  • Replies 4.6k
  • Created
  • Last Reply

Top Posters In This Topic

Top Posters In This Topic

Popular Posts

Nie u konkurencji - w większości współczesnych samochodów włączona lampka zgaśnie po z góry ustalonym czasie - zazwyczaj po kilkunastu minutach. Ma tona celu ochronę akumulatora przed rozładowaniem. M

Nie mam potrzeby zakładania osobnego wątku w dziale, gdzie chwalimy się swoimi autami, więc tak troszkę tutaj się pochwalę, a jednocześnie skomentuję swoje wrażenia po pierwszym 1000 km. Silnik - d

Jakby się ktoś zastanawiał nad kolorem, to biały robi robotę a niefabryczna tapicerka robi jeszcze lepszą robotę a jeśli ktoś się zastanawia czy czekać na superba ze zdjętym ogranicznikiem,

Posted Images

Czy ktoś wie czy w Polsce z tym modelem będzie dostępny system EyeSight?

 

Nie wyobrażam sobie, żeby było inaczej, aczkolwiek moja wyobraźnia i polityka Subaru to czasami dwie różne sprawy, ale aktywny tempomat i system hamowania, czy asystent martwego pola jest już dostępny w coraz to większej ilości popularnych marek, tu mówimy o samochodzie, który jakoś tam w Polsce miałby aspirować do klasy premium, choć ten system jest i tak za dopłatą.

 

Gdyby polityka Subaru była inna to z tym modelem można zawalczyć o firmy, a tak większość znajomych wybrało Volvo XC 60.

 

Co cieszy z takich wielkich innowacji to uwaga samochód ma nawiewy z tyłu - wow ! 

Edited by phagen
Link to post
Share on other sites

 

Co cieszy z takich wielkich innowacji to uwaga samochód ma nawiewy z tyłu - wow !

 

Niby cieszy, ale znów pytanie, czy będzie to u nas. Ja już się cieszyłem z tych nawiewów zamawiając diesla. Przyjechał bez. Okazało się, że padłem ofiarą błędu w druku.

  • Haha 1
Link to post
Share on other sites

Z tymi nawiewami z tyłu to faktycznie jest delikatna farsa. Szczerze mówiąc było to dla mnie coś tak oczywistego w tej klasie samochodu że nawet sobie trudu nie zadałem żeby sprawdzić czy to jest na pokładzie. Okazało się ku mojemu zaskoczeniu że jednak nie ma :(

 

Sent from my SM-N9005 using Tapatalk

Link to post
Share on other sites

Pare fotek z NYAS 2014. Wnetrze paskudne, jakosc znacznie gorsza od BL/BP, a nawet BM/BR.

Edited by Perscitus
Link to post
Share on other sites

Niby cieszy, ale znów pytanie, czy będzie to u nas. 

 

Nawiewu nie dają na UE, czy systemów bezpieczeństwa ? To jest powoli standard nawet dla Skody.

 

http://www.motortrend.com/roadtests/suvs/1404_2015_subaru_outback_first_look/photo_62.html

 

Trudno ocenić jakość ze zdjęć, ale nie wygląda to źle.

Edited by phagen
Link to post
Share on other sites

Im więcej fot nowego OBK oglądam, tym bardziej mi się to auto podoba. Generalnie dobry trend w Subaru, OBK, Legacy, Forester, WRX i STI - wszystkie wyglądają lepiej niż poprzednie generacje. Do tego Levorg. Jest dobrze.

Link to post
Share on other sites

 

Niby cieszy, ale znów pytanie, czy będzie to u nas.

 

Nawiewu nie dają na UE, czy systemów bezpieczeństwa ? To jest powoli standard nawet dla Skody.

 

W Polsce nawiewy nie były dostępne do Diesla (przynajmniej w MY 2012). Z tego co wiem, były w niektórych benzynach.

Link to post
Share on other sites

Faktycznie, dobrze wygląda ten nowy OBK. Podobieństwo do obecnego modelu jednak jest, zwłaszcza tyłu auta.

Link to post
Share on other sites

 

 

Z tymi nawiewami z tyłu to faktycznie jest delikatna farsa.

 

to nie jest tylko kwestia nawiewów. Z tego co pamiętam jest tam również sterowanie temperaturą/klimą.

Link to post
Share on other sites

 

Z tymi nawiewami z tyłu to faktycznie jest delikatna farsa.

 

to nie jest tylko kwestia nawiewów. Z tego co pamiętam jest tam również sterowanie temperaturą/klimą.

 

 

Z obrazków wygląda to na podgrzewanie tylnych foteli (kanapy). Sam nawiew taki jak w H6 MY10.

Link to post
Share on other sites

 

 

Z obrazków wygląda to na podgrzewanie tylnych foteli (kanapy). Sam nawiew taki jak w H6 MY10.

 

 

masz racje. Moja pomyłka.


 

u mnie w OBK MY10 z tyłu są nawiewy


Jaki masz silnik?

 

tylko H6 miały nawiewy z tyłu.

Link to post
Share on other sites

 

u mnie w OBK MY10 z tyłu są nawiewy

Jaki masz silnik?

 

spalinowy :P

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

H6

Link to post
Share on other sites

Skoro już o nawiewach z tyłu mowa to czy ktoś sprawdzał co trzebaby wymienić/dokupić żeby mieć nawiewy z tyłu w obecnym OBK? Czy jest to jakaś wyjątkowo skomplikowana operacja czy może wystarczy podmienić środkową konsolę?

 

Sent from my SM-N9005 using Tapatalk

Link to post
Share on other sites

No proszę, a nawet nie wiedziałem, jakie mam extrasy z tyłu w postaci nawiewów  :biglol:

 

Że co?

Że jestem w ekstra lidze tylnonawiewonców ?  :)

Link to post
Share on other sites

 

No proszę, a nawet nie wiedziałem, jakie mam extrasy z tyłu w postaci nawiewów  :biglol:

 

 

Że co?

Że jestem w ekstra lidze tylnonawiewonców ?  :)

H6 było w najwyższej wersji pewnie od poprzedniej różniło się właśnie tymi nawiewami :-)

Link to post
Share on other sites

tylko H6 miały nawiewy z tyłu.

Nie tylko - były jeszcze w 2.5 N/A w najwyższej wersji wyposażenia Comfort ;) Faktem jednak jest, że brakowało ich w przytłaczającej większości egzemplarzy, które zwykle były z SBD...

 

aktywny tempomat i system hamowania, czy asystent martwego pola jest już dostępny w coraz to większej ilości popularnych marek, tu mówimy o samochodzie, który jakoś tam w Polsce miałby aspirować do klasy premium, choć ten system jest i tak za dopłatą.

Nie zdziwiłbym się gdyby EyeSight zadebiutował w Spec EU właśnie wraz z nowym Outbackiem. System ten jest już od pewnego czasu dostępny w Japonii i USA, więc stawiam, że wreszcie pojawi się i u nas - było wystarczająco dużo czasu aby go dostosować, homologować itd. A już na 100% obstawiam, że pojawi się przynajmniej czujnik martwego pola oraz Rear Cross Traffic Alert.

 

Wracając jeszcze do nowości to pokusiłem się o małe podsumowanie:

 

Technika:

  • skrzynia Lineartronic we wszystkich wersjach w USA (brak manuala)
  • X-Mode (od podstawowej wersji)
  • Active Torque Vectoring, czyli "elektroniczna szpera" bazująca na ESP (coś a'la XDS w grupie VAG)
  • wentylowane tarcze hamulcowe z tyłu

Komfort:

  • ogrzewanie tylnej kanapy (o czym już była mowa) z 2-ma stopniami podgrzewania, przednie fotele z 3-stopniowym podgrzewaniem
  • całkowicie nowa stacja multimedialna z możliwością instalowania aplikacji (prawdopodobnie oparta na Androidzie) plus 2 złącza USB z funkcją ładowania (niestety obecnie nie pod podłokietnikiem, ale nieosłonięte w konsoli centralnej)
  • nowy topowy, 10-głośnikowy system audio Harman/Kardon o mocy 576 Watt
  • elektrycznie otwierana/zamykana klapa bagażnika
  • "akustyczna" przednia szyba (redukująca hałas)
  • samościemniające się lusterko(a) wsteczne (na pewno wewnętrzne i zdaje się, że także boczne)
  • nowa, lepiej wyprofilowana kierownica
  • dźwignia hamulca elektronicznego umieszczona jest teraz wygodnie z tunelu środkowym wraz z przyciskiem X-Mode i Hill Holder
  • air filtration system? (ciężko powiedzieć coś więcej, mam nadzieję, że wraz z tym pojawi się automatyczne zamykanie dopływu powietrza z zewnątrz w przypadku wykrycia zbyt dużej ilości spalin, jak to ma miejsce w przypadku niektórych innych marek np. Volvo, czy Renault - jeżdżąc po mieście wśród kopcących autobusów i ciężarówek jest to bardzo przydatne)

Bezpieczeństwo:

  • nowe poduszki powietrzne (zamontowane zdaje się w przednich fotelach od środka kabiny)
  • nowa generacja (w USA) EyeSight z adaptacyjnym tempomatem, awaryjnym hamowaniem w przypadku wykrycia nieuniknionej kolizji oraz ostrzeżeniem przed niezamierzoną zmianą pasa ruchu
  • czujnik martwego pola oraz Rear Cross Traffic Alert (od podstawowej wersji)
  • oświetlenie powitalne/pożegnalne (Follow Me Home)
  • doświetlanie zakrętów przy pomocy świateł przeciwmgielnych
  • bezkluczykowy dostęp wzbogacony o opcję wklepania PINu w celu uruchomienia auta

Inne:

  • Active Grille Shutter (prawdopodobnie chodzi o jakiś automatycznie przymykające się elementy grilla dla uzyskania lepszej aerodynamiki i tym samym zmniejszenia zużycia paliwa - w USA w wersji 2.5 N/A)

W sumie wszystko fajnie wygląda (choć osobiście wolałbym nowe Legacy w jakiejś usportowionej wersji bo chęć na podwyższone kombi już mi przeszła), mają być lepsze materiały, stylistyka jest całkiem udana, oby tylko wsadzili 2.0T zamiast lub (nierealne) oprócz 3.6R na rynek europejski, bo jak oferta skończy się na SBD i 2.5 N/A to będzie padaka...

Edited by Krogulec
Link to post
Share on other sites

 

 

bo chęć na podwyższone kombi już mi przeszła),

Ale OBK ma być podwyższonym komfortowym samochodem. Taki zawsze był i niech pozostanie. Na usportowione wersje są inne modele.

Link to post
Share on other sites

 

 

Ale OBK ma być podwyższonym komfortowym samochodem. Taki zawsze był i niech pozostanie. Na usportowione wersje są inne modele.

 

Wiem o tym doskonale bo jeździłem przecież przez rok Outbackiem ;) To była tylko taka osobista dygresja - chodziło mi o to, że szkoda, że nie będzie w Europie nowego Legacy bo takie auto w jakiejś usportowionej wersji chętnie bym kupił.

Link to post
Share on other sites

Ja OBK jeździłem przez prawie 4 lata (My 08). I jeśli tylko finanse pozwolą, to do Forka XT, kolejne, jako drugie auto w rodzinie, będzie właśnie nowy OBK. I przede wszystkim za to, że w aktualnej ofercie jest to największy i najbardziej komfortowy model.

Link to post
Share on other sites

 

 

Ja OBK jeździłem przez prawie 4 lata (My 08)

 

Swoją drogą szkoda, że najnowsza generacja nie ma już tych wspaniałych linii... Niby wszystko jest OK, ostre krawędzie, wszystko zgodnie z panującymi trendami, ale jakoś brakuje tej oryginalności (przód przypomina mi trochę nowego Hyundaia Santa Fe) - pewnie skutek tego, że ten model był projektowany bądź co bądź głównie z myślą o rynku USA...

Link to post
Share on other sites

 

Ja OBK jeździłem przez prawie 4 lata (My 08)

 

Swoją drogą szkoda, że najnowsza generacja nie ma już tych wspaniałych linii... Niby wszystko jest OK, ostre krawędzie, wszystko zgodnie z panującymi trendami, ale jakoś brakuje tej oryginalności (przód przypomina mi trochę nowego Hyundaia Santa Fe) - pewnie skutek tego, że ten model był projektowany bądź co bądź głównie z myślą o rynku USA...

 

No tak. Z wszystkich OBK uważam, że ten, którego mialem był najładniejszy. Niby nijaki (Clarcson powiedział, że zgubił go na parkingu centrum handlowego), ale klasyczne, szlachetne linie wyróżniały go spośród modeli, którte chciały się wyróżniać nowoczesnością i oryginalnością. I nowy model do tej koncepcji nawiązuje. Dlatego bardzo mi się podoba.

Edited by pegi
Link to post
Share on other sites

Create an account or sign in to comment

You need to be a member in order to leave a comment

Create an account

Sign up for a new account in our community. It's easy!

Register a new account

Sign in

Already have an account? Sign in here.

Sign In Now
  • Recently Browsing   0 members

    No registered users viewing this page.


×
×
  • Create New...