Skocz do zawartości

Subaru Outback MY15


atom75

Rekomendowane odpowiedzi

A tak przy okazji, czy ktoś orientuje się, czy da radę dokupić woreczek tych plastikowych przekręcanych wynalazków, które służą do stabilizacji dywaników? Za każdym razem z myjni wracam bez jednego.... A i tak miałem 4 dodatkowe z kompletu od gumowych dywaników

 

 

Wysłane za pomocą Tapatalk

 

http://allegro.pl/oryginalne-subaru-spinki-zaczepy-stopery-i5325554573.html - to nie przykręcane koreczki koreczki, ale uchwyty jak oryginalne (tyle, że plastikowe). Ale solidne.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

2,5i to silnik wolnossacy tutaj zeby podniesc moc trzeba miec worek$$ a i tak moc i moment zazwyczaj przesuwa się w górną partie obrotów i autem jezdzi sie niewygodnie.Nie ma "legalnych" sposobów zeby podniesc moc. A auto po nielegalnych zabiegach traci gwarancje i homologacje

Edytowane przez Karas
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Panowie, czy ktoś wie czy możliwe jest podbicie mocy w OBK w silniku 2.5 np do 190kM?

 

Zapewniam cię, że nie ma potrzeby, te 175 KM daje radę, nie jest to rakieta ale też OBK z przeznaczenia nie jest autem sportowym.

Też myślałem, że to za mała moc, szczególnie na bezdroża, ale po roku użytkowania w różnych warunkach muszę przyznać że jeszcze nie miałem okazji do narzekania.

Co do gwarancji, praktycznie każda modyfikacja poza standardowe rozwiązanie (homologacja) skutkuje utratą gwarancji, taka karma  :P

Edytowane przez MarkoV
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

 

 

A mi właśnie po roku jeżdżenia brakuje właśnie tych kilkunastu koni... I nie chodzi o kwestie czy to auto sportowe czy nie, tylko o przyspieszenie. Często jeżdżę z rodziną, psem i bagażnikiem na dachu i przy takim ładunku mocy brakuje.

wiem o czym mowa bo to samo mam w XV jak załaduje je na maxa. W tych jednostkach nie brakuje mocy a momentu.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

 

 

A mi właśnie po roku jeżdżenia brakuje właśnie tych kilkunastu koni... I nie chodzi o kwestie czy to auto sportowe czy nie, tylko o przyspieszenie. Często jeżdżę z rodziną, psem i bagażnikiem na dachu i przy takim ładunku mocy brakuje.
 

 

chyba jednak bardziej brakuje Nm  ;)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

 

 

subiektywne opinie użytkowników OBK SBD CVT jak to przyspiesza, gdy jest załadowane...

 

pisze o my2014 bo taki posiadam

fest zaladowany tzn. 4 dorosle osoby plus kilka ciezkich walizek daje spokojnie rade

predkosc 150 czyli 140 wg gps na tempomacie bezproblemowo i gorek nie zauwazysz

natomiast na niemieckich autostradach powyzej 160 czuje sie ze auto jedzie na limicie i o gwaltownych przyspieszeniach mozna zapomniec

mozna lopatkami dociagac do 4 tys obr i wyzej i wtedy auto dostaje kopa ale halas silnika jest okrutny

troszke brakuje niutonkow wiec dlatego temat dyszla wyladowal w nielegalu ;)

 

Wytaptane

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

a propos przeładowanego auta.

 

Wyprawa wędkarska na daleką północ, 4 dorosłe osoby, box na dachu zapakowany na full a bagażnik jak na poniższym zdjęciu, nie było żadnego problemu z przejechaniem 4 tyś. km, ale ... może wśród skandynawskich kierowców inna kultura jazdy ... ;) znaczy wyższe mandaty :),

 

a w terenie - jak to mówią ".. idzie jak kuna ..." :biglol:

post-23652-0-93321600-1474537990.jpg

post-23652-0-10019500-1474538942.jpg

Edytowane przez MarkoV
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Panowie, czy ktoś wie czy możliwe jest podbicie mocy w OBK w silniku 2.5 np do 190kM?

Jeśli tak, to jak się do gwarancji? Obiło mi się o uszy kiedyś, że ten silnik ma sport zapas mocy...

 

 

Wysłane za pomocą Tapatalk

To nie lepiej z Hameryki 3,6 sobie kupić? Wszystko legal, a mocy i niutków pewnie wystarczy  :)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • Ojciec Założyciel

 

 

do przyczepy kempingowej za słabe

Dlaczego ?

Z przyczepą i tak jest ograniczenie prędkości.

A jak spadnie deszcz, to przynajmniej da się z przyczepą z kempingu wyjechać :)

 

Swego czasu dość dużo jeździłem z przyczepami. Wprawdzie nie kempingowymi, tylko z lawetą ( bo gdy odwoziłem żonę na urlop, to zabierałem jej na lawecie auto, tak aby na miejscu miała się czym poruszać ), ale to tym większe obciążenie.

Bardziej istotnym parametrem była stabilność zestawu, niż moc silnika. Jako że pracowałem wówczas w Nissanie, do holowania używałem Patroli ( 115 KM), Terrano ( 136 KM ), Terrano II ( 125 KM ) lub Sereny ( 126 KM). O ile pierwsze 3 miały przynajmniej trochę momentu obrotowego ( TD ), o tyle Serena miała wolnossący silnik benzynowy 2.0.   A "na haku" były prawie 2 tony ( laweta + Sunny GTI-R ).

 

Czyli - nie widzę problemu :)

 

Pozdrowienia

  • Lajk 1
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 3 tygodnie później...
  • Ojciec Założyciel

Trzeba przyznać, że wrażenia z jazdy przedstawione sensownie i - co w dzisiejszych czasach wcale nie jest tak oczywiste - bez błędów merytorycznych.

Może tylko otoczenie "terenowe" dla zdjęć można było dobrać nieco ładniejsze ... :)

 

Pozdrowienia

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Od 2 miesięcy i 2500km jestem posiadaczem Outback 2016, 2,5i CVT Exclusive. Przed zakupem przestudiowalem forum, odbyłem jazdę próbna, porównałem z innymi autami spełniającymi moje kryteria (nie SUV, benzyna bo przebiegi do 12k rocznie i diesla nie lubię, 4x4 i prześwit żeby czasem zjechać nad jezioro czy w las, 2+2 wygodnie, bezpieczeństwo). W finale zostało xc70 t5 i Subaru. Pomimo super rabatu na xc70 (wciąż było drożej) zdecydowałem się na Subaru. I nie żałuje.

Auto naprawdę fajne. Na duży plus: pewność prowadzenia, komfort, wyciszenie (przy licznikowym 160km/h jest ok, szybciej nie jeżdzę), dobre audio, świetny EyeSight (mam porównanie z Volvo, tez świetny system, choć w Subaru lepiej trzyma odległość na aktywnym tempomacie), Lineartronic - super skrzynia. Duże pozytywne zaskoczenie to spalanie. W trasie około 9 litrów, co daje na baku ponad 500km (a tego się bałem, ze będzie trzeba za często tankować). Jedyne do czego można by się przyczepić jest dynamika. Dla mnie wystarczająca (spodziewałem się, ze będzie mocno zamulał po lekturze forum). Gdyby dostępna była wersja 3,6, mialbym dylemat jak dużo jestem gotowy dopłacić za ta niewątpliwe lepsza dynamikę i dźwięk. Dziś po jeździe 2,5 chyba nie więcej niż 10-15k.

Ogólnie, auto swietnie spełniające potrzeby moje rodziny, a przy tym w niebieskim kolorze z jasnym wnętrzem wyglada naprawdę fajnie. No i na parkingu nie ma takich 15-tu, łatwo znaleźć. Pozdrawiam wszystkich zadowolonych użytkowników tego modelu i innych Subaru :)

  • Lajk 2
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Mnie minął już rok od kiedy odebrałem OBK. W tym czasie zrobiłem 38.000 km. 

W dalszym ciągu jestem zadowolonym posiadaczem Subaru i kupiłbym to auto jeszcze raz bez wahania. 

 

A dynamika...jeżdżę tym autem sporo po krajach Europy Zachodniej - głównie Niemcy, Belgia i Holandia i niedawno dotarło do mnie, że głównym motorem kupowania mocnego samochodu jest polski styl jazdy (już nawet nie drogi, bo te są coraz lepsze) a przede wszystkim jakaś chora presja do przekraczania dozwolonej prędkości gdzie się da, niezależnie czy ograniczenie jest sensowne czy nie.

 

Jak wyjadę z Polski, to okazuje się że nie brakuje mi mocy, jadę 130 czy 140, wyprzedzam ciężarówki, a za mną pan w Porsche nie siedzi mi w bagażniku błyskając jak szalony, tylko spokojnie chwilę czeka aż wyprzedzę trucka i mu zjadę na prawo.

 

Do normalnej jazdy rodzinnej 2,5i spokojnie wystarczy a jak ktoś potrzebuje wrażeń to polecam tor w Kielcach szkolenie z bezpiecznej jazdy i kilka kółek w STi. Leczy frustrację i poczucie, że jest się mistrzem kierownicy. Przy okazji wraca pokorę, dobre samopoczucie i z zadowoleniem wsiada się potem do swojego 2.5i ;)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...