Jump to content
atom75

Subaru Outback MY15

Recommended Posts

Ja mam stacje multimedialna do wymiany, czekam na nową. Na początku resetowało się radio a po trzech aktualizacjach wiesza się na ekranie powitalnym albo kamerce cofania. BTW, czy ktoś montował przednie czujniki parkdistance?

 

 

Wysłane za pomocą Tapatalk

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ja mam stacje multimedialna do wymiany, czekam na nową. Na początku resetowało się radio a po trzech aktualizacjach wiesza się na ekranie powitalnym albo kamerce cofania. BTW, czy ktoś montował przednie czujniki parkdistance?

 

 

Wysłane za pomocą Tapatalk

Cześć,

 

Mam zamontowane od nowości czujniki parkowania na przód i tył. Instalacja w ASO.

Share this post


Link to post
Share on other sites

@@kdebski, a w jakim aso montowałeś, jak to działa - tzn. czy jest podłączone do Navi czy masz jakiś inny wskaźnik? Działa jak należy?

 

Brakuje mi czujników - mimo, że mam kamerę. Z tyłu jeszcze da się wytrzymać, ale z przodu by się przydały.

Swoją drogą zamówiłem u Dawoja czujniki - w lutym chyba, może w marcu. Do dziś się nie odezwali. Zawsze jak tam jestem mam wrażenie, że mnie nie lubią ;). Anyway - Pan powiedział, że mają takie co wyświetlają na Navi - ale jakoś nie był specjalnie entuzjastycznie nastawiony do nich. 

 

W poprzednim OBK miałem taki dodatkowy wskaźnik - też montowany w ASO, przyklejony na desce pod szybą. Działał bez zarzutu, ale nie jestem pewien, że chciałby takie coś montować teraz. Wolałbym coś, zintegrowane z systemem - żeby nie wyglądało na druciarstwo.  

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ostatnio w serwisie pokazywali zestaw czujników na przód do integracji z navi. Zasięg "radarów" pokazuje się w górnych rogach ekranu. Ten zestaw ma jednak wadę, czujniki są podklejane od spodu zderzaka, nie ma kolnierza/ tulejki która jest montowana w otwór zderzaka. Sam zastanawiam się nad montażem, jednak czarne czujki na jasnym lakierze wyglądają jak jakieś samoróbki. Można je pomalować ale po jakimś czasie będą wypiaskowane i efekt jest jeszcze gorszy.

 

 

Wysłane za pomocą Tapatalk

Share this post


Link to post
Share on other sites

Czy w nowym Outbacku hamulec ręczny ma "autohold" (brak konieczności trzymania nogi na hamulcu, żeby nie pełzał)? Jeśli nie ma (a ZTCW nie ma), to jak to jest ze start/stop? Zatrzymuję się, silnik się wyłącza, tracę czujność, zdejmuję nogę z hamulca, grzebię w nawigacji nie patrząc przed siebie, klimatyzacja prosi silnik o rozruch, silnik startuje, auto rusza (bo nogi na hamulcu nie ma), BUM?

Mam nadzieję, że źle kombinuję...? :-)

 

Nie sprawdziłem tego scenariusza na jeździe próbnej. Szczerze to nawet nie wiedziałem wtedy o istnieniu automatycznego ręcznego :-( i do teraz nie wiem, czy silnik sam się tylko wyłącza, czy również włącza.

Edited by dziubek_ma

Share this post


Link to post
Share on other sites

Jezdzilem dieslem bez systemu start stop, ale np w Levorgu jak puszczasz hamulec to silnik startuje. Co do autohold, jeśli to to samo co hill holder to jest przycisk do uruchamiania funkcji na tunelu, bodajże po prawej stronie.

Share this post


Link to post
Share on other sites

 

 

@@kdebski, a w jakim aso montowałeś, jak to działa - tzn. czy jest podłączone do Navi czy masz jakiś inny wskaźnik? Działa jak należy?

 

Brakuje mi czujników - żeby nie wyglądało na druciarstwo.

Niestety trochę na druciarstwo wygląda, bo jest to dodatkowy pseudo wyświetlacz, który przyklejony jest na szybę. Zaletą jest to, że działa bardzo dobrze.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Jezdzilem dieslem bez systemu start stop, ale np w Levorgu jak puszczasz hamulec to silnik startuje. Co do autohold, jeśli to to samo co hill holder to jest przycisk do uruchamiania funkcji na tunelu, bodajże po prawej stronie.

Autohold działa tak: zatrzymujesz się, automatycznie zaciąga się ręczny, możesz puścić hamulec zostawiając samochód na D niezależnie czy jesteś ustawiony pod górę czy na płaskim i samochód nie rusza. Ręczny zwalnia się sam po dodaniu gazu.

 

Da się tak?

Share this post


Link to post
Share on other sites

W OBK to tak nie działa. Musisz sam zaciągnąć ręczny - po dodaniu gazu zwalnia się on automatycznie. Chyba, że zatrzymasz się pod górę i wcześniej aktywowałeś hill holder, wówczas hamulec zaciągnie się sam.

 

 

jak to jest ze start/stop? Zatrzymuję się, silnik się wyłącza, tracę czujność, zdejmuję nogę z hamulca, grzebię w nawigacji nie patrząc przed siebie, klimatyzacja prosi silnik o rozruch, silnik startuje, auto rusza (bo nogi na hamulcu nie ma), BUM?

Jeśli system wyłączy silnik, to w momencie puszczenia hamulca odpali go automatycznie i samochód zacznie pełzać. Robi to na tyle leniwie, że zdążysz zareagować - a jeśli nie zrobisz nic, to wyręczy Cię w tym Eyesigh (o ile przed tobą będzie przeszkoda). 

A system stop /start żyje własnym życiem. Ja wyrobiłem sobie odruch wyłączania go jak tylko wsiadałem do samochodu bo był nadgorliwy i strasznie mnie irytował. Wyłączał mi silnik nawet przy parkowaniu w czasie zmiany biegów z D na R. Kilka miesięcy temu przestał dawać oznaki życia i dobrze mi z tym.

Share this post


Link to post
Share on other sites

 

jak to jest ze start/stop? Zatrzymuję się, silnik się wyłącza, tracę czujność, zdejmuję nogę z hamulca, grzebię w nawigacji nie patrząc przed siebie, klimatyzacja prosi silnik o rozruch, silnik startuje, auto rusza (bo nogi na hamulcu nie ma), BUM?

Jeśli system wyłączy silnik, to w momencie puszczenia hamulca odpali go automatycznie i samochód zacznie pełzać.

 

Chyba, że używasz ACC - w korkach bardzo przydatna rzecz!

Share this post


Link to post
Share on other sites

Dzięki, mam jasność.

Trochę to wszystko niepokojące. W porównaniu do mojego MY07 ma się co psuć... ;-)

 

Wysłane z mojego D5503 przy użyciu Tapatalka

Share this post


Link to post
Share on other sites

6. Sama Navi - dla mnie działa ona w porządku. Dojeżdżam zawsze gdzie chcę. Używam jej w Polsce i Europie, gdzie ostrzeganie o korkach działa dobrze. Jednak wiem, że są użytkownicy bardzo niezadowoleni (np. kol. Spawalniczy) - tyle, że w Forku jest taka sama zdaje się. 

JAk to działa w pl, w oparciu o TMC ?

 

 

 

@@dziubek_ma,

Ciach

Z tą klapa elektryczne to fakt. Jednak jak już klapa zbliża się do wypadowanego bagażnika trzeba z wyczuciem ja dopchnac. Jak będzie odpowiednia ilość miejsca to się domknie ☺️ To chyba urok wszystkich tego typu rozwiązań.

 

Z tymi lusterkami to niezła wtopa jak dla mnie

 

Generalnie auto mega funkcjonalne, pod wieloma względami.

 

Dokładnie, to samo mam w Volvo, jak coś deko wystaje to nie dopchnie, tyle że u mnie można ręcznie zamknąć albo jak piszesz pomóc jej się zamknąć.

Share this post


Link to post
Share on other sites

W PL TMC nie działa wcale. Przetestowałem system w Niemczech, Holandii, Austrii, Słowacji i Belgii. Wszędzie tam działa w porządku. Raz mi się zdarzyło, że jechałem objazdem mimo, że po korku nie pozostało śladu. Ale poza tym wiele razy pomógł mi nie objechać zator. W Polsce z nieznanych przyczyn nie działa wcale...

 

 

Wysłane z iPhone za pomocą Tapatalk

Share this post


Link to post
Share on other sites

 

 

W Polsce z nieznanych przyczyn nie działa wcale...

jak nie wiadomo o co chodzi to chodzi o $$ ;)

Share this post


Link to post
Share on other sites

Kurcze, przecież na tym można zarabiać. A to super przydatna rzecz.

 

 

Wysłane z iPhone za pomocą Tapatalk

Share this post


Link to post
Share on other sites

Kurcze, przecież na tym można zarabiać. A to super przydatna rzecz.

 

 

Wysłane z iPhone za pomocą Tapatalk

No właśnie, można zarobić. Ale żeby ktoś mógł zarobić, ktoś inny kasę musi wydać. W naszym wypadku pewnie kasę wydać musi SIP na licencję.

Jeśli się mylę, niech ktoś mnie poprawi.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ktoś zorientowany lepiej ode mnie już na forum komentował temat. Ktoś ma już ten system, czy prawa do niego - chyba RMF tylko, że chyba są zbyt pazerni... Nie pamiętam dokładnie. Nawet jeśli SIP zażądałby kasy za subskrypcję, to wielu nabywców by się zdecydowało. Chyba w ręcznych urządzeniach Garmina to działa.

 

 

Wysłane z iPhone za pomocą Tapatalk

Share this post


Link to post
Share on other sites

W PL TMC nie działa wcale. Przetestowałem system w Niemczech, Holandii, Austrii, Słowacji i Belgii. Wszędzie tam działa w porządku. Raz mi się zdarzyło, że jechałem objazdem mimo, że po korku nie pozostało śladu. Ale poza tym wiele razy pomógł mi nie objechać zator. W Polsce z nieznanych przyczyn nie działa wcale...

 

 

 

W Polsce ten system działa lecz jest płatny, dane sa nadawane przez ZET-kę i RMF FM.

Co nie zmienia faktu, że zdecydowanie większą przyszłość, mają systemy oparte o sieci telefonii komórkowych oraz zbieranie danych bezpośrednio z samochodów (istnieją w takich rozwiązaniach fane algorytmy planowania odpornego "robust planning"). Inercja TMC jest dosyć spora i w dodatku slabo obsługuje tzw. naturalnie ;) tworzące się korki (nie powstałe w wyniku zdarzeń okazjonalnych, np. wypadku etc.).

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ale żeby taki fajny system mieć należy mieć auto z Bayerische Motor Werken za dużo szelestów ;). A i też ktoś już pisał, że w Polsce znikoma ilość beemek powoduje niezbyt wiarygodne działanie tego systemu.

 

 

Wysłane z iPhone za pomocą Tapatalk

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ale żeby taki fajny system mieć należy mieć auto z Bayerische Motor Werken za dużo szelestów ;). A i też ktoś już pisał, że w Polsce znikoma ilość beemek powoduje niezbyt wiarygodne działanie tego systemu.

 

Kwestia czasu, kiedy te rozwiązania będą dostępne w każdej marce.

 

Substytutem może być zwykła nawigacja w telefonie. Osobiście w miastach, z uwagi na korki, wolę korzystać z nawigacji Orange w telefonie (korzysta z danych o korkach) niż nawigacji Subaru.

Jako ciekawostkę podam, że do nawigacji Subaru (Kenwood) był np. w Niemczech oferowany moduł TMC (akcesoria).

Share this post


Link to post
Share on other sites

Mała zmiana tematu, czy ktoś oklejał samochód folią bezbarwną( chodzi głównie o zderzaki).Jak to wygląda z punktu widzenia gwarancji?Ja niestety odpuściłem temat i teraz żałuje. Praktycznie po każdym myciu wychodzą nowe odpryski na zderzaku. Niedawno byłem przy okazji w studium detailngu w sprawie usunięcia jednej rysy. Jeden ze speców przy okazji rozmowy powiedział, że aktualnie japońskie samochody mają 1/4 grubości lakieru w porównaniu do niemieckich. Dodał, że najgorzej wypada Mazda, ale patrząc na mojego OBKa i tą nieszczęsną rysę dodał, że jest niewiele lepiej.

 

 

Wysłane za pomocą Tapatalk

Edited by Nitrograd

Share this post


Link to post
Share on other sites

Jeden ze speców przy okazji rozmowy powiedział, że aktualnie japońskie samochody mają 1/4 grubości lakieru w porównaniu do niemieckich

 

 

jezeli 'spec' ma na mysli niemieckie auta od januszy i mirkow z biznesu komisowego to swieta prawda

tam standard zaczyna sie od 400 mikronow

 

flotowy passat b8 z kwietnia tego roku srebrny metalik 95-110

passat b7 z 2009 czarny metalik 105-130

trzyletni sq5 szefowej kolor panther kristall 110-130 a za ten lakier doplacila 8 tysiecy ;)

nasz forek 100-110 srebrny obk 95-110 grafit

wszystkie pomiary miernikiem p11sal

 

Wytaptane

Share this post


Link to post
Share on other sites

No widać od razu, że kolega fachowiec w temacie. Podsumowując, przy następnym samochodzie robię od razu folię.

 

 

Wysłane za pomocą Tapatalk

Share this post


Link to post
Share on other sites

Create an account or sign in to comment

You need to be a member in order to leave a comment

Create an account

Sign up for a new account in our community. It's easy!

Register a new account

Sign in

Already have an account? Sign in here.

Sign In Now

  • Recently Browsing   0 members

    No registered users viewing this page.

×
×
  • Create New...