Skocz do zawartości

Subaru Outback [BS] (MY15=>MY20)


atom75

Rekomendowane odpowiedzi

 

 

 

zizi ,jak dla kobity do turlikania się po mieście ,to powinno starczyć,raz w roku na narty prawym pasem pomału jakoś też dojedziecie.Bierz 2.5 i .Ale 12 po mieście musisz liczyć ,jak żona spokojnie jezdzi

I jeszcze uwaga ogólna,podobnie jak kolega wyżej piszący również denerwuje mnie jak niektórzy forumowicze określają inne marki "padłem".Zapytam Was co Wy macie ?.Pękające wały i awaryjność poniżej Kia,drogie i b słabo dostępne części,drogie naprawy,większość wolnych i nie zapewniających najdrobniejszej emocji silników,a jak już ew. coś zapewnia emocje ,to pali 15.Macie też kiedyś słabe ,dziś średnie materiały,kiedyś słaby ,dziś średni design.Więc co tak na prawdę macie? Napęd?Ok.Napęd jest dobry.Ale co dalej

 

zapraszam do mnie - zobaczysz raport ze spalania 3,6R na dystansie ponad 150k i przestaniesz pie....ić głupoty - powyżej 12l/100km widziałem dosłownie kilka razy

 

Z tą 12tką to z pewnością poza miastem. Mój średnio spala 10.5 (15% miasto, 85 trasy) a jest po wymianie wydechu na większy. Ale w mieście pali więcej niż 12, co i tak jest super wynikiem. V8, która ma litr więcej w mieście pali mi 22, na trasie jak ciągnę się jak emeryt (max 115) pali 10. Potem każde więcej 10km/h ciągnie litr paliwa więcej. 

 

 

trasa to u minie tak wygląda http://1drv.ms/1Fat2nj :biglol:

 

mieszkam 15km od miasta więc 30km dziennie trasa - reszta miasto i średnio 9,8-10,5l

 

Zawsze jeździsz na luzie z górki? :biglol:

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Zawsze jeździsz na luzie z górki? :biglol:

 

trasa to u minie tak wygląda http://1drv.ms/1Fat2nj :biglol:

 

mieszkam 15km od miasta więc 30km dziennie trasa - reszta miasto i średnio 9,8-10,5l

 

 

 

Dlaczego z górki :) . Całkiem realny wynik (podobne fotki kiedyś już wklejałam), jak się nie ciśnie to tyle wychodzi. 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • Ojciec Założyciel
Więc co tak na prawdę macie?

Świadomie pomijam wcześniej napisane nonsensy i odpowiadam tylko na pytanie.

Naturalnie po drobnej korekcie otóż, ponieważ p.t. madox też posiada Subaru ( przy takim nastawieniu do marki nie wiedzieć dlaczego ) pytanie powinno brzmieć : " więc co tak napradę mamy ?".

 

Bywają ludzie, którzy ze względu na "dębowe ucho" nie będą cenili dobrego systemu audio,  nie pójdą na koncert. 

Bywają daltoniści, z którymi rozomowa o kolorach nie ma sensu.

Są też tacy, którzy autami się tylko przemieszczają, nie czują różnic w pracy zawieszenia, prowadzeniu itp.

Subaru jest konstrukcyjnie inne ( silnik przeciwsobny, stały napęd ) - są tacy, którzy to czują i doceniają pewność prowadzenia wynikającą nie tylko z zawieszenia, ale i z niżej położonego środka ciężkości, są tacy ( jak najwidoczniej p.t. madox ), którzy są "samochodowymi daltonistami" ; dla nich konstrukcja i tak jest abstrakcją, ani jej nie czują, ani nie rozumieją. 

Nic w tym złego, ale pewnych wartości, wrażeń takim osobom przekazać się nie da.

 

Bywają tacy, dla których kolejny gadget jest ważniejszy, niż bezpieczeństwo. Ale i tacy, którzy uważają się za tak znakomitych kierowców, że i tak nic im się zdarzyć nie może.  Ale są i inni, którzy jak najbardziej przywiązują wagę do bezpieczeństwa własnego, swoich bliskich i innych uczestników ruchu.  I ci właśnie sprawdzą zarówno wszelkie wersje NCAP, ale także IIHS. To ci, którzy docenią też zaletę stałego  napędu w kontekście bezpieczeństwa aktywnego. Którzy rozumieją, że nawet najlepszym coś się może przytrafić, a wtedy ISR może pomóc. Tacy którzy nie zwalniają w miejscu wypadku aby robić zdjęcie lecz wzywają pomoc ( tu także ISR pomaga ). Ci którzy chcą też doskonalić swoje umiejętności i korzystają ze szkoleń w SJS. Jednym słowem - w sumie tych czynników doecniają w Subaru całość tematyki bezpieczeństwa ... której żadna inna marka w Polsce w tak szerokim zakresie nie oferuje.

 

Są ludzie, dla których samochód to tylko sposób na przemieszczanie się z miejsca na miejsce. Dla których inni ludzie są tylko odbiorcami ich przemyśleń, nie partnerami do rozmowy. A internet miejscem do publikowania frustracji, krytykanctwa, nie do konstruktywnej krytyki, wymiany zdań.

Ale są i tacy, którzy chcą wiedzieć więcej, wymieniać się opiniami, wrażeniami z podróży itd. itd. Spotykać się wirtualnie na Forum, czy też w "realu" na spotach czy na Zlocie. Którzy chcą też coś pozytywnego zrobić. 

I dla nich też, nawet jeżeli są samochodowymi "daltonistami", Subaru oferuje więcej, niż jakakolwiek inna marka w Polsce.

 

A że każda marka która jest wystarczająco znana, czy też emocjonalna, ma swych "haterów" , cóż takie czasy :)

 

Pozdrowienia

Edytowane przez Dyrekcja
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

 

Subaru oferuje więcej, niż jakakolwiek inna marka w Polsce.

 

niestety tak różowo to nie było i pewnie jeszcze długo nie będzie......

 

 

jezeli auto = staly symetryczny naped AWD + silnik boksera (co w sumie przeklada sie na bezpieczenstwo), to tak, FHI / SUBARU oferuje wiecej niz ktokolwiek inny (i to nie tylko w PL)

 

ale niestety auto to nie tylko naped + silnik, auto to rowniez cala masa innych rzeczy/cech - jak obiektywnych, tak i subiektywnych... i dlatego fajnie, ze mozna i jest z czego wybierac :)

dlatego jeden kupi Subaru, a drugi - Skode ;):hi:

ale wyzywanie od idiotow ludzi, ktorzy maja odmienne zdanie/poglad na auta, to po prostu niski poziom i tyle w temacie

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • Ojciec Założyciel
tak, FHI / SUBARU oferuje wiecej niz ktokolwiek inny

  Zgadza się.

 

 

i to nie tylko w PL

- nie do końca. Tylko w PL mamy ISR jako standard, tylko w PL szkolenia w SJS są oferowane większości nabywców Subaru bez kosztów, tylko w PL istnieje specjalny program ubezpieczeniowy "Bezpieczny kierowca" ...

 

 

dlatego fajnie, ze mozna i jest z czego wybierac

Trudno się z tym nie zgodzić. Na szczęście czasy wyboru "duży Fiat / mały Fiat" są już dawno za nami :)

 

 

 

ale wyzywanie od idiotow ludzi, ktorzy maja odmienne zdanie/poglad na auta, to po prostu niski poziom i tyle w temacie

Powyższe w ramach odpowiedzi na mój wpis jest zdecydowanie OT. 

Niemniej  pozwolę sobie przypomnieć, że każdy ma prawo zgłosić do Moderatorów nadużycie ( w tym także obrażanie ).

Ale i przypomnieć stare przysłowie : "kto sieje wiatr ...".

 

Pozdrowienia 

Edytowane przez Dyrekcja
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

(...) Tylko w PL mamy ISR jako standard (...)

 

ten ISR to rzeczywiscie fajna sztuka, tylko zrobcie cos z tym doklejanym / odpadajacym panelem, bo wyglada... jakby to ladniej napisac... :facepalm::toobad:

 

Ale i przypomnieć stare przysłowie : "kto sieje wiatr ...".

 

to bylo do pana AK? :mrgreen:

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

 

niestety tak różowo to nie było i pewnie jeszcze długo nie będzie......

Teza bez dowodu jest bez znaczenia.

 

Pozdrowienia 

 

 

to raczej nie jest miejsce na stawianie tez w tak złożonym temacie.

Tak czy inaczej podobne stwierdzenie można odnieść praktycznie do każdej marki. Wszyscy producenci szukają swojego "klucza do sukcesu".

Najważniejsze aby FHI/SUBARU/SIP zapatrzone w "AWD", "EyeSight", "ISR", "SJS" i parę innych "dodatków" nie zapominało o podstawowym zadaniu jakim jest produkowanie w miarę bezawaryjnego auta dającego przyjemność z jazdy.

Koniec OT :)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

 

 

Dyrekcja powiedział Subaru oferuje więcej, niż jakakolwiek inna marka w Polsce. niestety tak różowo to nie było i pewnie jeszcze długo nie będzie......

zgadzam sie.

S-AWD + bokser z niskim środkiem ciężkości wpływa na bezpieczeństwo, ale obecnie produkowane auta z napędem FWD, RWD czy Haldexem maja tyle elektronicznych systemów ze bezpieczeństwem  dorównują Subaru. Auto to nie tylko napęd to tez wykończenie wnętrza, wyciszenie środka, ergonomia itp czego w autach marki Subaru brakuje bądź są na poziomie niższym niż w autach konkurencji. Oczywiście kwestie radzenia sobie w terenie pomijam ponieważ auta z haldexem czy dołączanym tyłem równie dobrze radzą sobie w takich warunkach.

ISR- dla mnie bajer, działający wybiórczo, wciągający prąd z akumulatora na postoju. Podobno wpływa na bezpieczeństwo - nie wiem nie miałem nigdy wypadku ale skąd mam pewność ze zadziała skoro po podniesieniu auta lub rozłączeniu akumulatora nikt do mnie nie dzwoni.. Zgłosić wypadek na drodze szybkiego ruchu w dobie telefonii mobilnej może każdy wybierając bezpłatny nr 112. Osobiście gdybym miał wybór chciałbym aby mój samochód nie posiadał tego systemu niestety wyboru nie ma.

Co do szkoleń SJS jak kupowałem samochód nikt mnie o tym nie poinformował nie wiem nawet jak się na to zapisać ( xv z 2014 roku) . Podsumowując Subaru to niezłe samochody , obecnie posiadające słaby stosunek ceny do jakości , nie już takie bezawaryjne jak kiedyś ( SBD). Gdyby klient mógł zrezygnować z dodatków oferowanych przez SIP tzn ISR czy SJS ( bo na pewno są one wliczone w cenę auta) na rzecz niższej ceny samochodu na pewno wielu by się na to zdecydowało.

 

 

dlatego fajnie, ze mozna i jest z czego wybierac :) dlatego jeden kupi Subaru, a drugi - Skode

moze nie koniecznie skode ale toyote, honde czy mazde.  Zreszta ten kto chce kupic Subaru i tak to zrobi :)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

 

 

może każdy wybierając bezpłatny nr 112.

 

Raz próbowałem i przez 40 minut nikt nie odbierał. W tym przypadku operator z ISR załatwił mi przyjazd patrolu policji do kolizji w ciągu 30 minut :)

 

 

 

Co do szkoleń SJS jak kupowałem samochód nikt mnie o tym nie poinformował nie wiem nawet jak się na to zapisać ( xv z 2014 roku)

 

bezpłatne szkolenie dotyczyło tylko aut z silnikami 2.5T oraz obecnie 2.0DIT. Tak przynajmniej było. Ja byłem odpłatnie na 2-ce. Prowadził Kajto. Warte każdej wydanej złotówki.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Wieloma autami jedzi się bardzo dobrze i bezpiecznie ,do tego bardziej komfortowo ,przyjemniej we wnętrzu,szybciej i ciszej.Nie widzę istotnej przewagi.Np taki Forester diesel w automacie jezdzi jak żółw,a pozycja za kierownicą jest fatalna.Krótkie siedzisko,brak kompletnie podparcia bocznego,lędzwi.Ktoś już pisał ,że targa skórę i daje alcantarę ,bo nie może znależść pozycji i zjeżdża z fotela.Mam to samo.

Zrobi więc nowe fotele,wprawi  ledy i zrobi swap na mocniejszy motor (chociaż on chyba ma xt,to nie musi) i będzie miał fajne auto.Czego nie robi się dla ukochanej marki,która tyle daje ,tyle więcej niż inni haha.

Kiedyś ktoś tu pokazywał jak wyglądają np drzwi w Subaru a Skodzie ,po zdjęciu tapicerki.W Skodzie było wszystko zrobione profesjonalnie i porządnie, a w Subaru byle jak.Stąd cudów ja tu nie widzę

Nawet awaryjność jest zwyczajnie średnia

 

Edytowane przez madox
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • Ojciec Założyciel

 

 

bezpłatne szkolenie dotyczyło tylko aut z silnikami 2.5T oraz obecnie 2.0DIT

Najpierw link : http://www.szkolenia.subaru.pl/

Następnie cytat : "Szkolenia przeznaczone dla użytkowników większości pojazdów Subaru są bezpłatne"

Konkretnie - dla SBD, Forester XT, BRZ, Outback, STi.

 

 

 

Są też tacy, którzy autami się tylko przemieszczają, nie czują różnic w pracy zawieszenia, prowadzeniu itp.
 

 

 

Nie widzę istotnej przewagi
 

Jakoś mnie to nie dziwi :)

 

 

 

Np taki Forester diesel w automacie jezdzi jak żółw,a pozycja za kierownicą jest fatalna.Krótkie siedzisko,brak kompletnie podparcia bocznego,lędzwi.Ktoś już pisał ,że targa skórę i daje alcantarę ,bo nie może znależść pozycji i zjeżdża z fotela.Mam to samo

Nie wiedziałem, że ma Pan też Forestera ...

Jakoś podczas podróży na IV Subariadę, gdy całymi dniami prawie nie wysiadaliśmy z samochodów użytkownicy Forestera na komfort foteli się nie skarżyli, wręcz przeciwnie.

Jasne - nie są do jazdy sportowej. Ale opinia o "fatalnej" pozycji ... no cóż, Pan i tak "wie lepiej".

 

Ponieważ wątek jest o OBK  .... kończę OT.

 

Pozdrowienia

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Nie widze sensu przekonywać nieprzekonanych. W świecie Madoxa jego słowa maja sens, w moim nie. I na odwrót. Natomiast nie mogę zrozumieć osób jedzących zupę i jednocześnie rzygających sobie w ten sam talerz. Ja wiem, że przez to można jeść bez końca i czuć się ciągle sytym i łąknącym ale jaki to ma walor jakościowy nie mówiąc juz o przyjemności?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

przepraszam że zmienię temat, ale widział ktoś na żywo akcesoria do obk, konkretnie chodzi mi o te nakładki na progi, wersja podświetlania i zwykła, zastanawia mnie czy wykonanie jet ok, czy to aluminium, stal, jeszcze coś?

 

do MY10-14 były plastikowe.....

 

 

Najpierw link : http://www.szkolenia.subaru.pl/ Następnie cytat : "Szkolenia przeznaczone dla użytkowników większości pojazdów Subaru są bezpłatne" Konkretnie - dla SBD, Forester XT, BRZ, Outback, STi.

 

dziękuje za sprostowanie.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

 

 

Natomiast nie mogę zrozumieć osób jedzących zupę i jednocześnie rzygających sobie w ten sam talerz

Tzn? Wielu z nas jest fanami motoryzacji, którzy nie jedno auto w swoim zyciu posiadali. ( czy z półki wyzszej czy z nizszej) Subaru cenowo aspiruje do marki premium. W markach premium, premium jest nie tylko naped...Na swoj samochód trzeba patrzeć trzeźwo i dostrzegac wszystkie wady i zalety a nie być zapatrzonym tylko w napęd czy rasowy dźwięk boksera.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Na swoj samochód trzeba patrzeć trzeźwo i dostrzegac wszystkie wady i zalety

 

Eeeee tam, po co :)

Co by nie gadac, Subaru ma w sobie jakąś bliżej niesprecyzowaną magię, ma modele, które mozna określić legendarnymi, ma cos, w czym się ludzie zakochują, nawet jeśli nie mają ku temu racjonalnych powodów.

 

A to skarb :)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

 

 

 

[quote Subaru cenowo aspiruje do marki premium.

 

Ja mam tu pewien kłopot. Pewnie że każda marka aspiruje do premium, to jasne (nawet Skoda chce być premium ) . Piszesz, że subaru premium ma napęd i cenę. Ta cena mi tu nie pasuje. Cena OBK kończy się tam gdzie zaczyna audi a4 4x4, które jest wyraźnie mniejsze. Popatrz na Avensis, maksymalne ceny podobne są do OBK. Avensis nie ma 4x4.

 

Subaru to taki dziwny typ. To auto chyba ma coś w sobie, co powoduje że część ich użytkowników myśli o nich jak o premium. Obiektywnie jednak premium to raczej nie jest. Jak dla mnie, to nawet lepiej. Na premium mnie nie stać

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...