Skocz do zawartości

Subaru Outback [BS] (MY15=>MY20)


atom75

Rekomendowane odpowiedzi

 

 

Kto projektuje auto wyłącznie na jeden rynek.....
 

 

pierwszy z brzegu przyklad: BMW Serii 3 w wersji "dlugiej"

 

20120410093029_BMW-3-Series_Long_Wheelba

 

Chiny maja bardzo sprytna polityke importowa: 60% sprzedawanego u nich auta, musi pochodzic z Chin. Czyli jedynie 40% moze pochodzic z importu, co niesie za soba, ze musza byc produkowane i skladane lokalnie. Poniewaz producenci sa do tego zmuszeni, moga przy okazji tez dosc malym kosztem robic wersje specjalnie na ten rynek. Montowanie innego silnika niz gdzie indziej to akurat najmniejszy zabieg - tym bardziej, ze koszty rozwoju w tym przypadku sa mniejsze: auto nie musi spelniac tylu wymogow bezpieczenstwa i emisji itd co w reszcie swiata. Wiec nie trzeba dokladac tak wielu staran, zeby taki OBK 2.0DIT tez pod gwarancja sie nie rozlecial przy dwugodzinnej jezdzie 250kmh po autostradzie i mial emisje 0,7g/100km ;)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

 

 

Wiec nie trzeba dokladac tak wielu staran, zeby taki OBK 2.0DIT tez pod gwarancja sie nie rozlecial
Oj tam, oj tam :) zaraz rozleciał. 2,0DIT można rzec sprawdził się w Forku XT, WRX, Levorgu to w OBK czemu miałoby być nie teges.

Brak 2.0DIT w EU dla mnie tłumaczyć mogą możliwości produkcyjne FHI (chodzi o produkcje 2.0DIT).

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

 

 

Brak 2.0DIT w EU dla mnie tłumaczyć mogą możliwości produkcyjne FHI

 

bardziej limity flotowej emisji spalin nakladane przez EU. FHI ma za malo malolitrazowych, oszczednych aut, ktore by srednia ciagnely w dol. Szczerze mowiac i tak jestem zaskoczony, ze wprowadzono Forka XT!

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Ma ktoś z Was sbd z cvt z dużym przebiegiem. Interesuje sie takowa konfiguracja i chodzi mi o awaryjność.

 

OBK 2.5i CVT, wprawdzie benzyna, ale 110k km zrobione, leję benzynę, wymieniam opony, serwisuję co 15k, zmieniałem tylko na gwaracji przyciski sterowania w kierownicy bo przy upałach nie stykały - po wymianie nie mam problemów. Ze skrzynią nie miałem nigdy kłopotów...

Edytowane przez dpassent
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

 

Ma ktoś z Was sbd z cvt z dużym przebiegiem. Interesuje sie takowa konfiguracja i chodzi mi o awaryjność.

 

OBK 2.5i CVT, wprawdzie benzyna, ale 110k km zrobione, leję benzynę, wymieniam opony, serwisuję co 15k, zmieniałem tylko na gwaracji przyciski sterowania w kierownicy bo przy upałach nie stykały - po wymianie nie mam problemów. Ze skrzynią nie miałem nigdy kłopotów...

No to juz trochę jest przelatane. Dzięki za odp.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Montowanie innego silnika niz gdzie indziej to akurat najmniejszy zabieg - tym bardziej, ze koszty rozwoju w tym przypadku sa mniejsze:

 

z tego wynika, że jest gotowy przeprojektowany OBK pod 2.0DIT. Czyżbyś miał przecieki z pierwszej ręki :)

 

 

Ma ktoś z Was sbd z cvt z dużym przebiegiem. Interesuje sie takowa konfiguracja i chodzi mi o awaryjność.

 

OBK 2.5i CVT, wprawdzie benzyna, ale 110k km zrobione, leję benzynę, wymieniam opony, serwisuję co 15k, zmieniałem tylko na gwaracji przyciski sterowania w kierownicy bo przy upałach nie stykały - po wymianie nie mam problemów. Ze skrzynią nie miałem nigdy kłopotów...

No to juz trochę jest przelatane. Dzięki za odp.

 

 

W OBK SBD z CVT są inne skrzynie CVT przystosowane do przenoszenia większego momentu obrotowego. Takie same były montowane Legacy 2.0DIT 300KM oraz są obecnie w Forku XT. Nie było chyba jeszcze przypadku żeby padła. Przynajmniej na forum.

Edytowane przez Adam12
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

 

(...) W OBK SBD z CVT są inne skrzynie CVT przystosowane do przenoszenia większego momentu obrotowego. Takie same były montowane Legacy 2.0DIT 300KM oraz są obecnie w Forku XT. Nie było chyba jeszcze przypadku żeby padła. Przynajmniej na forum.

 

 

takie same, ale nie do konca... ;)

Legacy 2.0 DiT ma skrzynie CVT z VTD, natomiast i 2.0D CVT, i 2.0XT ma "wzmocniona" CVT, ale bez VTD

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

olej zmianiales w skrzyni?

 

Nie mam pojecia :) Jak zmieniali przy przegladach to zmieniali. Z wlasnej inicjatywy nie robilem nic... :) Ja jestem troche lajkonik... Samochod to dla mnie dlugopis. Nie wnikam jak pisze, tylko nim pisze :)

 

 

 

jaki masz silnik jeszcze Ej czy juz FB? jak ze spalaniem? dynamika? (do czego mozna porownac?)

 

CHYBA mam heszcze EJ. Spalanie srednio ok 10l/100. Najbardziej ekonomiczna w trasie jest jazda do 120km/h - wtedy potrafi zejsc do 7. Powyzej 140km/h maly dramat - 13-14l. Niestety nie za bardzo wiem do czego porownac :) Mam w rodzinie jeszcze Forka XT 2013. OBK jak sie rozbuja to w sumie fajnie nawet jedzie. Niestety w porownaniu do XT to "rozbuja" trwa juz teraz dla mnie za dlugo. Dlatego albo kupie drugiego XTka, albo poczekam jeszcze rok w nadziei, ze OBK z DIT pojawi sie tez poza Chinami. DIT pali pod moja noga w zasadzie tyle samo co OBK a jazda bez porownania inna...

Edytowane przez dpassent
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

 

 

13-14l przy predkosci powyzej 140 km/h? Jak na 170 koni to faktycznie dramat....
 

 

Z mojego doswiadczenia wynika ze wszystko powyzej 4k obrotow to jakis drastyczny w moim przypadku przyrost spalania. A akurat na autostradzie te 140km/h to jakies ciut ponizej. Sprawdzalem na tempomacie wiec syndrom "mojej nogi" raczej nie rzutuje... :)

 

Wezcie jednak pod uwage ze ja mam silnik starszej generacji, rocznik 2011 - teraz moze sie to przedstawiac zupelnie inaczej. 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Z mojego doswiadczenia wynika ze wszystko powyzej 4k obrotow to jakis drastyczny w moim przypadku przyrost spalania. A akurat na autostradzie te 140km/h to jakies ciut ponizej. Sprawdzalem na tempomacie wiec syndrom "mojej nogi" raczej nie rzutuje... :)

 

Wezcie jednak pod uwage ze ja mam silnik starszej generacji, rocznik 2011 - teraz moze sie to przedstawiac zupelnie inaczej.

 

4k obrotów przy 140km/h?

Przy tej prędkości w SBD jest ~2,5k obrotów, a 2,5i CVT miał niższe obroty jak porównywałem na jazdach testowych w 2012.

Może używasz jakiegoś specyficznego trybu skrzyni?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

4k obrotów przy 140km/h?

 

pomylka... 3k. przy 4 to sie juz lekka wiertarka odzywa... :) 140km/h to u mnie jakies 2900 obrotow. Pomerdalo mnie sie sorry :) ale takiego spalania jak na wideo to w zyciu przy predkosciach powyzej 120 to nie widzialem :)  Moze dlatego ze tam jest AC off. Tryb D. Dla pewnosci rozpedze sie jutro w drodze do pracy (na przepisowym odcinku oczywiscie), zapisze wyniki, i podam ze 110% pewnoscia...

Edytowane przez dpassent
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

na filmie powyzje przy 140 jest ~2500

W 2,5i CVT na filmie jest wyraźnie poniżej 2500, u mnie w SBD M/T jest mniej więcej równo 2500.

 

pomylka... 3k. przy 4 to sie juz lekka wiertarka odzywa... :) 140km/h to u mnie jakies 2900 obrotow. Pomerdalo mnie sie sorry :) ale takiego spalania jak na wideo to w zyciu przy predkosciach powyzej 120 to nie widzialem :)  Moze dlatego ze tam jest AC off. Tryb D. Dla pewnosci rozpedze sie jutro w drodze do pracy (na przepisowym odcinku oczywiscie), zapisze wyniki, i podam ze 110% pewnoscia...

 

2900 to też dużo, klima nie może mieć tu aż takiego znaczenia, ale tryb skrzyni (D lub M) już tak. Jeśli na D też będziesz mieć tak wysokie obroty przy 140km/h (jadąc po płaskim ze stałą prędkością), to może lepiej to sprawdzić w ASO?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

 

 

2900 to też dużo, klima nie może mieć tu aż takiego znaczenia, ale tryb skrzyni (D lub M) już tak. Jeśli na D też będziesz mieć tak wysokie obroty przy 140km/h (jadąc po płaskim ze stałą prędkością), to może lepiej to sprawdzić w ASO?

 

ja to sprawdze jutro dokladnie i nagram :) bo juz nie wiem co widzialem a co mi sie wydawalo... :) 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

13-14l przy predkosci powyzej 140 km/h? Jak na 170 koni to faktycznie dramat....

 

Faktycznie trochę dużo (więcej niż H6), chyba że powyżej 140 to jakiś 160-180km/h cały czas ... albo 140mph

Edytowane przez Dobi1972
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...