Lukasz123 Opublikowano 11 Stycznia 2015 Udostępnij Opublikowano 11 Stycznia 2015 Juz pytałem w wątku największy przebieg, ale może i tu sie zapytam. Ma ktoś z Was sbd z cvt z dużym przebiegiem. Interesuje sie takowa konfiguracja i chodzi mi o awaryjność. Dziękuje za odp. Pozdrawiam! Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Than_Junior Opublikowano 11 Stycznia 2015 Udostępnij Opublikowano 11 Stycznia 2015 Kto projektuje auto wyłącznie na jeden rynek..... pierwszy z brzegu przyklad: BMW Serii 3 w wersji "dlugiej" Chiny maja bardzo sprytna polityke importowa: 60% sprzedawanego u nich auta, musi pochodzic z Chin. Czyli jedynie 40% moze pochodzic z importu, co niesie za soba, ze musza byc produkowane i skladane lokalnie. Poniewaz producenci sa do tego zmuszeni, moga przy okazji tez dosc malym kosztem robic wersje specjalnie na ten rynek. Montowanie innego silnika niz gdzie indziej to akurat najmniejszy zabieg - tym bardziej, ze koszty rozwoju w tym przypadku sa mniejsze: auto nie musi spelniac tylu wymogow bezpieczenstwa i emisji itd co w reszcie swiata. Wiec nie trzeba dokladac tak wielu staran, zeby taki OBK 2.0DIT tez pod gwarancja sie nie rozlecial przy dwugodzinnej jezdzie 250kmh po autostradzie i mial emisje 0,7g/100km Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
mechanik Opublikowano 11 Stycznia 2015 Udostępnij Opublikowano 11 Stycznia 2015 Wiec nie trzeba dokladac tak wielu staran, zeby taki OBK 2.0DIT tez pod gwarancja sie nie rozlecial Oj tam, oj tam zaraz rozleciał. 2,0DIT można rzec sprawdził się w Forku XT, WRX, Levorgu to w OBK czemu miałoby być nie teges.Brak 2.0DIT w EU dla mnie tłumaczyć mogą możliwości produkcyjne FHI (chodzi o produkcje 2.0DIT). Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Than_Junior Opublikowano 11 Stycznia 2015 Udostępnij Opublikowano 11 Stycznia 2015 Brak 2.0DIT w EU dla mnie tłumaczyć mogą możliwości produkcyjne FHI bardziej limity flotowej emisji spalin nakladane przez EU. FHI ma za malo malolitrazowych, oszczednych aut, ktore by srednia ciagnely w dol. Szczerze mowiac i tak jestem zaskoczony, ze wprowadzono Forka XT! Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
przemekka Opublikowano 11 Stycznia 2015 Udostępnij Opublikowano 11 Stycznia 2015 Miejmy nadzieję, że popularność XT-ków w Polsce nie pogorszy per saldo emisji CO2 dla Subaru. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
mechanik Opublikowano 11 Stycznia 2015 Udostępnij Opublikowano 11 Stycznia 2015 Obecność Trezii i XV hybrid poprawiłoby sytuacje. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
dpassent Opublikowano 11 Stycznia 2015 Udostępnij Opublikowano 11 Stycznia 2015 (edytowane) Ma ktoś z Was sbd z cvt z dużym przebiegiem. Interesuje sie takowa konfiguracja i chodzi mi o awaryjność. OBK 2.5i CVT, wprawdzie benzyna, ale 110k km zrobione, leję benzynę, wymieniam opony, serwisuję co 15k, zmieniałem tylko na gwaracji przyciski sterowania w kierownicy bo przy upałach nie stykały - po wymianie nie mam problemów. Ze skrzynią nie miałem nigdy kłopotów... Edytowane 11 Stycznia 2015 przez dpassent Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
ppmarian Opublikowano 11 Stycznia 2015 Udostępnij Opublikowano 11 Stycznia 2015 olej zmianiales w skrzyni? jaki masz silnik jeszcze Ej czy juz FB? jak ze spalaniem? dynamika? (do czego mozna porownac?) Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Lukasz123 Opublikowano 11 Stycznia 2015 Udostępnij Opublikowano 11 Stycznia 2015 Ma ktoś z Was sbd z cvt z dużym przebiegiem. Interesuje sie takowa konfiguracja i chodzi mi o awaryjność. OBK 2.5i CVT, wprawdzie benzyna, ale 110k km zrobione, leję benzynę, wymieniam opony, serwisuję co 15k, zmieniałem tylko na gwaracji przyciski sterowania w kierownicy bo przy upałach nie stykały - po wymianie nie mam problemów. Ze skrzynią nie miałem nigdy kłopotów... No to juz trochę jest przelatane. Dzięki za odp. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Adam12 Opublikowano 12 Stycznia 2015 Udostępnij Opublikowano 12 Stycznia 2015 (edytowane) Montowanie innego silnika niz gdzie indziej to akurat najmniejszy zabieg - tym bardziej, ze koszty rozwoju w tym przypadku sa mniejsze: z tego wynika, że jest gotowy przeprojektowany OBK pod 2.0DIT. Czyżbyś miał przecieki z pierwszej ręki Ma ktoś z Was sbd z cvt z dużym przebiegiem. Interesuje sie takowa konfiguracja i chodzi mi o awaryjność. OBK 2.5i CVT, wprawdzie benzyna, ale 110k km zrobione, leję benzynę, wymieniam opony, serwisuję co 15k, zmieniałem tylko na gwaracji przyciski sterowania w kierownicy bo przy upałach nie stykały - po wymianie nie mam problemów. Ze skrzynią nie miałem nigdy kłopotów... No to juz trochę jest przelatane. Dzięki za odp. W OBK SBD z CVT są inne skrzynie CVT przystosowane do przenoszenia większego momentu obrotowego. Takie same były montowane Legacy 2.0DIT 300KM oraz są obecnie w Forku XT. Nie było chyba jeszcze przypadku żeby padła. Przynajmniej na forum. Edytowane 12 Stycznia 2015 przez Adam12 Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
eddie_gt4 Opublikowano 12 Stycznia 2015 Udostępnij Opublikowano 12 Stycznia 2015 (...) W OBK SBD z CVT są inne skrzynie CVT przystosowane do przenoszenia większego momentu obrotowego. Takie same były montowane Legacy 2.0DIT 300KM oraz są obecnie w Forku XT. Nie było chyba jeszcze przypadku żeby padła. Przynajmniej na forum. takie same, ale nie do konca... Legacy 2.0 DiT ma skrzynie CVT z VTD, natomiast i 2.0D CVT, i 2.0XT ma "wzmocniona" CVT, ale bez VTD Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Adam12 Opublikowano 12 Stycznia 2015 Udostępnij Opublikowano 12 Stycznia 2015 Miałem na myśli samą budowę CVT High Torque. Szczegóły były dostępne przy premierach Forka XT oraz OBK H6 3.6 CVT. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
dpassent Opublikowano 12 Stycznia 2015 Udostępnij Opublikowano 12 Stycznia 2015 (edytowane) olej zmianiales w skrzyni? Nie mam pojecia Jak zmieniali przy przegladach to zmieniali. Z wlasnej inicjatywy nie robilem nic... Ja jestem troche lajkonik... Samochod to dla mnie dlugopis. Nie wnikam jak pisze, tylko nim pisze jaki masz silnik jeszcze Ej czy juz FB? jak ze spalaniem? dynamika? (do czego mozna porownac?) CHYBA mam heszcze EJ. Spalanie srednio ok 10l/100. Najbardziej ekonomiczna w trasie jest jazda do 120km/h - wtedy potrafi zejsc do 7. Powyzej 140km/h maly dramat - 13-14l. Niestety nie za bardzo wiem do czego porownac Mam w rodzinie jeszcze Forka XT 2013. OBK jak sie rozbuja to w sumie fajnie nawet jedzie. Niestety w porownaniu do XT to "rozbuja" trwa juz teraz dla mnie za dlugo. Dlatego albo kupie drugiego XTka, albo poczekam jeszcze rok w nadziei, ze OBK z DIT pojawi sie tez poza Chinami. DIT pali pod moja noga w zasadzie tyle samo co OBK a jazda bez porownania inna... Edytowane 12 Stycznia 2015 przez dpassent Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
sewa Opublikowano 12 Stycznia 2015 Udostępnij Opublikowano 12 Stycznia 2015 13-14l przy predkosci powyzej 140 km/h? Jak na 170 koni to faktycznie dramat.... Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
sjak Opublikowano 12 Stycznia 2015 Udostępnij Opublikowano 12 Stycznia 2015 Też trochę mnie to ostudziło, bo brałem taką opcję pod uwagę. Ale jeśli faktycznie to tyle pali, to wolę drugiego FXT kupić Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
dpassent Opublikowano 12 Stycznia 2015 Udostępnij Opublikowano 12 Stycznia 2015 13-14l przy predkosci powyzej 140 km/h? Jak na 170 koni to faktycznie dramat.... Z mojego doswiadczenia wynika ze wszystko powyzej 4k obrotow to jakis drastyczny w moim przypadku przyrost spalania. A akurat na autostradzie te 140km/h to jakies ciut ponizej. Sprawdzalem na tempomacie wiec syndrom "mojej nogi" raczej nie rzutuje... Wezcie jednak pod uwage ze ja mam silnik starszej generacji, rocznik 2011 - teraz moze sie to przedstawiac zupelnie inaczej. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
ppmarian Opublikowano 12 Stycznia 2015 Udostępnij Opublikowano 12 Stycznia 2015 (edytowane) jesli EJ i prawdziwe 140 (GPS) to te 13L jest duzo jesli FB i 140 licznikowe i 13L rzeczywiscie to dramart tu jest ciekawy link https://www.youtube.com/watch?v=dJ1Tb1vASnY Edytowane 12 Stycznia 2015 przez ppmarian Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
serweryn Opublikowano 12 Stycznia 2015 Udostępnij Opublikowano 12 Stycznia 2015 Z mojego doswiadczenia wynika ze wszystko powyzej 4k obrotow to jakis drastyczny w moim przypadku przyrost spalania. A akurat na autostradzie te 140km/h to jakies ciut ponizej. Sprawdzalem na tempomacie wiec syndrom "mojej nogi" raczej nie rzutuje... Wezcie jednak pod uwage ze ja mam silnik starszej generacji, rocznik 2011 - teraz moze sie to przedstawiac zupelnie inaczej. 4k obrotów przy 140km/h? Przy tej prędkości w SBD jest ~2,5k obrotów, a 2,5i CVT miał niższe obroty jak porównywałem na jazdach testowych w 2012. Może używasz jakiegoś specyficznego trybu skrzyni? Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
ppmarian Opublikowano 12 Stycznia 2015 Udostępnij Opublikowano 12 Stycznia 2015 na filmie powyzje przy 140 jest ~2500 Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
dpassent Opublikowano 12 Stycznia 2015 Udostępnij Opublikowano 12 Stycznia 2015 (edytowane) 4k obrotów przy 140km/h? pomylka... 3k. przy 4 to sie juz lekka wiertarka odzywa... 140km/h to u mnie jakies 2900 obrotow. Pomerdalo mnie sie sorry ale takiego spalania jak na wideo to w zyciu przy predkosciach powyzej 120 to nie widzialem Moze dlatego ze tam jest AC off. Tryb D. Dla pewnosci rozpedze sie jutro w drodze do pracy (na przepisowym odcinku oczywiscie), zapisze wyniki, i podam ze 110% pewnoscia... Edytowane 12 Stycznia 2015 przez dpassent Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
ppmarian Opublikowano 12 Stycznia 2015 Udostępnij Opublikowano 12 Stycznia 2015 przy 140 (gps) mam 3500 obr ale skrzynia 4eat Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
serweryn Opublikowano 12 Stycznia 2015 Udostępnij Opublikowano 12 Stycznia 2015 na filmie powyzje przy 140 jest ~2500 W 2,5i CVT na filmie jest wyraźnie poniżej 2500, u mnie w SBD M/T jest mniej więcej równo 2500. pomylka... 3k. przy 4 to sie juz lekka wiertarka odzywa... 140km/h to u mnie jakies 2900 obrotow. Pomerdalo mnie sie sorry ale takiego spalania jak na wideo to w zyciu przy predkosciach powyzej 120 to nie widzialem Moze dlatego ze tam jest AC off. Tryb D. Dla pewnosci rozpedze sie jutro w drodze do pracy (na przepisowym odcinku oczywiscie), zapisze wyniki, i podam ze 110% pewnoscia... 2900 to też dużo, klima nie może mieć tu aż takiego znaczenia, ale tryb skrzyni (D lub M) już tak. Jeśli na D też będziesz mieć tak wysokie obroty przy 140km/h (jadąc po płaskim ze stałą prędkością), to może lepiej to sprawdzić w ASO? Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
dpassent Opublikowano 12 Stycznia 2015 Udostępnij Opublikowano 12 Stycznia 2015 2900 to też dużo, klima nie może mieć tu aż takiego znaczenia, ale tryb skrzyni (D lub M) już tak. Jeśli na D też będziesz mieć tak wysokie obroty przy 140km/h (jadąc po płaskim ze stałą prędkością), to może lepiej to sprawdzić w ASO? ja to sprawdze jutro dokladnie i nagram bo juz nie wiem co widzialem a co mi sie wydawalo... Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Fortis Opublikowano 12 Stycznia 2015 Udostępnij Opublikowano 12 Stycznia 2015 @@dpassent, Przy okazji, proszę sprawdź PW Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Dobi1972 Opublikowano 13 Stycznia 2015 Udostępnij Opublikowano 13 Stycznia 2015 (edytowane) 13-14l przy predkosci powyzej 140 km/h? Jak na 170 koni to faktycznie dramat.... Faktycznie trochę dużo (więcej niż H6), chyba że powyżej 140 to jakiś 160-180km/h cały czas ... albo 140mph Edytowane 13 Stycznia 2015 przez Dobi1972 Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Rekomendowane odpowiedzi
Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto
Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.
Zarejestruj nowe konto
Załóż nowe konto. To bardzo proste!
Zarejestruj sięZaloguj się
Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.
Zaloguj się