ppmarian Opublikowano 18 Grudnia 2014 Udostępnij Opublikowano 18 Grudnia 2014 Ale po co redukowac przy cvt. Samo sie zrobi Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Adam12 Opublikowano 18 Grudnia 2014 Udostępnij Opublikowano 18 Grudnia 2014 dobre pewnie że samo tylko efekt podobny. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
haubi65 Opublikowano 18 Grudnia 2014 Udostępnij Opublikowano 18 Grudnia 2014 (edytowane) CVT i MT to dwa rozne swiaty. Ja lubie MT bo mam 1:1 przelozenie obroty predkosc. Jak wejdzie OBK MY15 to sie nim przejade i zobaczymy jak jest z materialami, wyciszeniem, CVT i virtualnymi przelozeniami no i jak jedzie ten nowy 2,5 przy tych cenach to warto dac szanse. Edytowane 18 Grudnia 2014 przez haubi65 Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Adam12 Opublikowano 18 Grudnia 2014 Udostępnij Opublikowano 18 Grudnia 2014 o i jak jedzie ten nowy 2,5 jechałem próbnie obecnie oferowanym i wiem, że będziesz rozczarowany. W porównaniu z SBD to muł. W sumie trudno się dziwić skoro silnik ma te same osiągi od ponad 10 lat a do tego CVT "odebrała" mu kolejne "konie". Jak ktoś szuka spokojnego dupowozu do przemieszczania się ( rynek US ) to jest idealny. Tyle i tylko tyle...... Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
sewa Opublikowano 18 Grudnia 2014 Udostępnij Opublikowano 18 Grudnia 2014 W SBD czuje sie moment obrotowy ale to moze byc zludne; max. moment wystepuje przez jakies 1800 obrotow potem nastepuje redukcja. Wolnossaca benzyna, szczegolnie z CVT, bedzie rozwijac moc duzo plynniej - lub jak kto woil, mniej dramatycznie co nie znaczy ze wolniej. Dwa ponizsze filmy dobrze to ilustruja: http://youtu.be/BdDdb3Q-vpA http://youtu.be/sZNHBtVAAMg Ten 2.5 ma duzo mniejszy moment obrotowy ale tez jest sporo lzejszy od SBD. Biorac pod uwage cene, zaczynam sie nim powaznie interesowac. OK, na tle mniejszych silnikow turbo z pezposrednim wtryskiem, ten 4 cylindrowy 2.5 N/A prezentuje sie troche jak dinozaur. Z drugiej jednak strony to sprawdzony silnik, a wieksza pojemnosc i brak turbo moga oznaczac mniej problemow serwisowych po kilku latach eksploatacji. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
lemur Opublikowano 18 Grudnia 2014 Udostępnij Opublikowano 18 Grudnia 2014 (edytowane) o i jak jedzie ten nowy 2,5 jechałem próbnie obecnie oferowanym i wiem, że będziesz rozczarowany. A jak z wrażeniami akustycznymi przy 150 km/h? Już SBD jest głośny (nie chodzi mi o silnik lecz o szum powietrza), a jeśli połączymy to z wyciem "benzynki" to komfort jazdy chyba jest wątpliwy. Na jakie obroty CVT wprowadza 2.5i przy stałej prędkości ca. 150 km/h? Edytowane 18 Grudnia 2014 przez lemur Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
GREGG Opublikowano 18 Grudnia 2014 Udostępnij Opublikowano 18 Grudnia 2014 W SBD czuje sie moment obrotowy ale to moze byc zludne; max. moment wystepuje przez jakies 1800 obrotow potem nastepuje redukcja. Wolnossaca benzyna, szczegolnie z CVT, bedzie rozwijac moc duzo plynniej - lub jak kto woil, mniej dramatycznie co nie znaczy ze wolniej. W dieslu moment jest wysoki i od niskich obrotów, w wolnosącej benzynie niższy i przy wyższych obrotach i może to wyrównać tylko większa pojemność. Sam jestem ciekaw jak wypadnie nowe 2,5 ale podejrzewam że w pewnych warukach np. przepieszanie pod górę - będzie niestety "zdychał" Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
spawalniczy Opublikowano 18 Grudnia 2014 Udostępnij Opublikowano 18 Grudnia 2014 Na jakie obroty CVT wprowadza 2.5i przy stałej prędkości ca. 150 km/h? Obroty w 2.5 CVT przy takich samych prędkościach autostradowych nie odbiegają od tych w SBD. Tu jest film robiony w amerykańskiej wersji OBK 2,5 CVT, przez jednego z forumowiczów: Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
lemur Opublikowano 18 Grudnia 2014 Udostępnij Opublikowano 18 Grudnia 2014 Obroty w 2.5 CVT przy takich samych prędkościach autostradowych nie odbiegają od tych w SBD Skoro tak, to przymierzam się na poważnie do nowego 2.5 o ile bedzie lepiej wyciszony i nie będzie zbyt mułowaty. Tu jest film robiony w amerykańskiej wersji OBK 2,5 CVT, Ale dlaczego prędkościomierz amerykańskiej wersji jest wyskalowany w km/h ? Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
spawalniczy Opublikowano 18 Grudnia 2014 Udostępnij Opublikowano 18 Grudnia 2014 Kolega zmieniał zegary na europejską wersję. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
ketivv Opublikowano 18 Grudnia 2014 Udostępnij Opublikowano 18 Grudnia 2014 Tu jest film robiony w amerykańskiej wersji OBK 2,5 CVT, przez jednego z forumowiczów spalanie przy 140 km/h niższe jak w XV SBD manual ;-) choć jednak jest różnica w napędach co może na spalanie na gładkiej równej autostradzie mieć wpływ Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
ppmarian Opublikowano 18 Grudnia 2014 Udostępnij Opublikowano 18 Grudnia 2014 Tu jest film robiony w amerykańskiej wersji OBK 2,5 CVT, przez jednego z forumowiczów to jest jeszcze stary silnik EJ i CVT I generacji przy siolniku FB i CVT II moze byc tylko lepiej jak tylko bedzie potwierdzone info ze FB lyka gaz rownie bezporblemowo jak EJ to wiem juz jakie bedzie moje kolejne auto Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Fala Opublikowano 18 Grudnia 2014 Udostępnij Opublikowano 18 Grudnia 2014 Kolega zmieniał zegary na europejską wersję. A jak to wygląda - plug and play i pokazuje km/h i l/km.??? Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Adam12 Opublikowano 18 Grudnia 2014 Udostępnij Opublikowano 18 Grudnia 2014 2.5N/A 5MT przy ok. 160km/h licznikowych ma obroty ok. 4k rpm. W CVT ( obecnie dostępnym ) przy tej samej prędkości obroty spadają do poziomu trochę ponad 3k rpm i tutaj jest klucz niskiego spalania w trasie oraz wrażenia, że jest ciszej niż w SBD. Jest tylko małe ale.... taki efekt uzyskuje przy w miarę korzystnych warunkach drogowych ( brak bocznego wiatru, płaska autostrada ) i praktycznie bez dotykania gazu. Jakiekolwiek próby przyspieszenia wiążą się z wirtualną redukcją, magicznym odgłosem CVT, znacznym wzrostem obrotów oraz "wirem" w baku. W SBD wciskasz lekko pedał i przyspieszasz w miarę do 180km/h potem to już jest turlanie. np. przepieszanie pod górę - będzie niestety "zdychał" pewnie nie od razu bo CVT wrzuca odpowiednio wysokie obroty równoważąc braki w niskim momencie. Wszystko zależny od tego kto co lubi. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
ppmarian Opublikowano 18 Grudnia 2014 Udostępnij Opublikowano 18 Grudnia 2014 w 2.5i CVT "blokujesz recznie" 6 bieg i mozesz dusic gaz Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Adam12 Opublikowano 18 Grudnia 2014 Udostępnij Opublikowano 18 Grudnia 2014 mas zna myśli tryb manualny ? Jeśli tak to trochę czasu zajmie przyspieszania na 6tce i 160km/h. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
spawalniczy Opublikowano 18 Grudnia 2014 Udostępnij Opublikowano 18 Grudnia 2014 Kolega zmieniał zegary na europejską wersję. A jak to wygląda - plug and play i pokazuje km/h i l/km.??? Z tego co pamiętam jest jakaś firma, która to ogarnia - nie jest chyba prosto, ale dają radę. Robił to Kolega AllRad, poszukaj na forum, albo spytaj bezpośrednio. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
sewa Opublikowano 18 Grudnia 2014 Udostępnij Opublikowano 18 Grudnia 2014 (edytowane) Jezdzilem juz turbo oraz N/A i zasadniczo wole N/A w sportowym aucie, a turbo w rodzinno-autostradowym. Z trzeciej jednak strony nakrecilem sie na tego OBK 2.5 premium za 37tys...to naprawde niezla cena. W samochodach wolnossacych moze irytowac koniecznosc czestej redukcji biegow na trasie jednak skrzynia CVT powinna rozwiazac ten problem. Trzeba poczekac na jazde probna, poki co jednak przekonuje sam siebie do tego 2.5 ogladajac 'na okraglo' filmiki na youtube Edytowane 18 Grudnia 2014 przez sewa Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
kamilgt Opublikowano 18 Grudnia 2014 Udostępnij Opublikowano 18 Grudnia 2014 wow fajnie działa CVT na tym filmiku "2014 Subaru Outback 2.0 Diesel Lineartronic acceleration". Po jeździe kilka lat temu 2.5 cvt całkowicie się zraziłem do tych skrzyń a tu widać, że jednak może to działać "normalnie" Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
sewa Opublikowano 18 Grudnia 2014 Udostępnij Opublikowano 18 Grudnia 2014 wow fajnie działa CVT na tym filmiku "2014 Subaru Outback 2.0 Diesel Lineartronic acceleration". Po jeździe kilka lat temu 2.5 cvt całkowicie się zraziłem do tych skrzyń a tu widać, że jednak może to działać "normalnie" nowe CVT 'w benzynie' ma dzialac podobnie, niestety nie znalazlem niczego na YT. Jeszcze jeden filmik z cvt 0-100 km/h. Miedzy 60-100 calkiem ladnie idzie, co by potwierdzalo opinie ze cvt jest takie sobie przy ruszaniu, po czym nadrabia: Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
spawalniczy Opublikowano 18 Grudnia 2014 Udostępnij Opublikowano 18 Grudnia 2014 (edytowane) Co to za wersja? Wolny ssak 2,5 z CVT i SI DRIVE o trzech trybach pracy? Edytowane 18 Grudnia 2014 przez spawalniczy Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Fiji Opublikowano 18 Grudnia 2014 Udostępnij Opublikowano 18 Grudnia 2014 Co sie dzieje na poczatku, zanim osiagnie 2.5 tys obrotow? Lag czy noga na hamulcu? Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
sjak Opublikowano 19 Grudnia 2014 Udostępnij Opublikowano 19 Grudnia 2014 Raczej lag. CVT w XT też jest słabawe na starcie, najlepszy dowód na to, że 0-100 "robi" o ponad pół sek wolniej niż 10-110 Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Adam12 Opublikowano 19 Grudnia 2014 Udostępnij Opublikowano 19 Grudnia 2014 (edytowane) Bardziej po prostu brakuje momentu. Jak wejdzie na obroty 4.0 - 5.5 to idzie znacznie lepiej. Edytowane 19 Grudnia 2014 przez Adam12 Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
sewa Opublikowano 19 Grudnia 2014 Udostępnij Opublikowano 19 Grudnia 2014 Ciekawe czy oficjalne statystyki 0-100 biora pod uwage ten lag. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Rekomendowane odpowiedzi
Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto
Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.
Zarejestruj nowe konto
Załóż nowe konto. To bardzo proste!
Zarejestruj sięZaloguj się
Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.
Zaloguj się