Skocz do zawartości

Subaru Outback [BS] (MY15=>MY20)


atom75

Rekomendowane odpowiedzi

No to kolego pozostaje Ci zakup czołgu bo raczej 4 dojazdówek żadna firma produkujaca auta na  nie oferuje  w aucie... Zawsze możesz sobie kupić i wozić w bagazniku. Subaraki wyposażone są w standardzie w opony "połterenowe" zazwyczaj yokohama geolandar które w porównaniu do opon szosowych są pancerne 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

31 minut temu, SInobrody napisał:

Zamiast kalkulacji wystarczy mi jedno wspomnienie - pojechałem kiedyś na koncert plenerowy, z 200 km od domu. Z braku miejsc parkingowych kilka osób, w tym ja, zostawiło samochody w jakimś polu. Po koncercie, grubo po północy, okazało się, że wszystkim pocięto opony dużym, wojskowym nożem. Gdybym miał zestaw naprawczy zamiast dojazdówki,najpierw szarpałbym się i wk...wiał na zestaw, że nie dał rady, potem  czekałbym do rana, dzwonił po lawetę i jechał z nią do jakiegoś wulkanizatora a w domu byłbym wieczorem.

Dziękuję, postoję:) 

 

jedna zapasówka też niewiele pomoże

 

już bardziej opony typu run flat

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

3 godziny temu, SInobrody napisał:

Zamiast kalkulacji wystarczy mi jedno wspomnienie - pojechałem kiedyś na koncert plenerowy, z 200 km od domu. Z braku miejsc parkingowych kilka osób, w tym ja, zostawiło samochody w jakimś polu. Po koncercie, grubo po północy, okazało się, że wszystkim pocięto opony dużym, wojskowym nożem. Gdybym miał zestaw naprawczy zamiast dojazdówki,najpierw szarpałbym się i wk...wiał na zestaw, że nie dał rady, potem  czekałbym do rana, dzwonił po lawetę i jechał z nią do jakiegoś wulkanizatora a w domu byłbym wieczorem.

Dziękuję, postoję:) 

1 koło przecięli? Dziwne.... i skąd wiesz czym...?

wpisz kryterium krytyczne, waga 100, KOŁO ZAPASOWE.

I po raz ostatni, powodzenia :)

Edytowane przez Tsunetomo
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Uhm, zapytaj mnie jeszcze co to był za koncert :) To naprawdę zabawne zjawisko - dla ludzi, z którymi rozmawiam brak koła jest wadą a dla Was to zaleta :) Nóż zasugerował mi wulkanizator gdy pokazywał "ranę" - wąska szpara szerokości może 3 cm. Pocięto koła we wszystkich parkujących tam autach. W moim akurat jedno. 

Czytam to forum, konkretne przykłady wad i wtop (ostatnio wątek o ISR czy jak mu tam), a jak ktoś wprost nazwie rzecz po imieniu, że firma dała d...py to zaczynacie gryźć :) Trudno się przyznać do błędu ale co ja tam wiem, przecież to legenda...:) 

  • Do kitu 1
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

co to był za koncert?? :) 

Subaru jest jakie jest. W środku średnio wykończone, tu stuka tam puka, aku słabe padają, do ISR każdy kto chce kupic nowe auto w sieci dealerskiej jest zmuszany, koła zapasowego nie ma , serwis drogi jak diabli, nawigacja to kasztan a jednak ludzie kupują te auta, co więcej w USA , Szwajcarii, na innych kontynentach idą jak ciepłe bułeczki... Na pewno FHI nie ubędzie jak nie kupisz tego OBK kupi go ktoś inny (fan marki / osoba zjeżdżająca często z asfaltu ) bez marudzenia :) Nie kupuj Subaru to nie jest auto dla Ciebie. 

Zacie jest za krótkie zeby jezdzic tylko autami jednej marki - czy to Subaru czy Volvo nie ważne

Edytowane przez Karas
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

15 godzin temu, olo11 napisał:

Alez jest do kupienia, Kanada -3.6R z metrycznymi jednostkami i Chiny 2.0 DIT .Nowy 3.6R od delarea po oplaceniu jakies 230 kpln.:D 

https://www.subaru.ca/WebPage.aspx?WebSiteID=282&WebPageID=20916&Range=Outback&ModelYear=2017#

A jakżeś to policzył ?

Bo coś za dużo wyszło.

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

2 godziny temu, Karas napisał:

co to był za koncert?? :) Subaru jest jakie jest. W środku średnio wykończone, tu stuka tam puka, aku słabe padają, do ISR każdy kto chce kupic nowe auto w sieci dealerskiej jest zmuszany, koła zapasowego nie ma , serwis drogi jak diabli, nawigacja to kasztan a jednak ludzie kupują te auta, co więcej w USA , Szwajcarii, na innych kontynentach idą jak ciepłe bułeczki...

Off Festiwal w pierwotnej miejscówce - w Mysłowicach :)

Co do Stanów - zgoda. Tylko, że jak się ogląda tamtejsze videotesty, to pod podłogą jest koło :)  Dlaczego? Bo tam to jest po prostu japońska marka robiąca ergonomiczne, praktyczne auta. U nas - "premium offroad", które "trzeba umiec serwisowac" :) W US Outback startuje od 25tysUSD czyli tyle, ile Honda CRV. U nas Honda od 100tys pln, Outback - wiadomo. I dlatego  sprzedaż wygląda tak - spadek w ciągu 6ściu lat o ponad połowę;

http://www.wykresy.net/liniowe/sprzedaz-nowych-samochodow-marki-subaru-w-polsce-ostatnie-10-lat.html

 

Na marginesie - na forum Subaru.org ktoś zasugerował, że przeglądy dlatego są tak często bo auto nie dojechałoby interwałów co 30.000 km bez dolewania oleju.

http://www.subaruoutback.org/forums/138-gen-5-2015-present/415082-2nd-oil-change-6200-miles-half-quart-missing.html

 

Aloha! :)

 

 

 

 

 

 

  • Do kitu 1
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

u nas są 3 wersje activ, comfort, exclusive ceny 36 500 38 500 41 400 EUR

w USA 2,5i, 2,5i premium, 2,5i limited, 2,5i touring ceny 25 645 , 27 695 , 32 390 , 35 995 USD

różnica cenowa pomiedzy exclusive a touring to : 175743 PLN - 143569.66 PLN = 32 173, 34 PLN 

Czyli nie mało. Faktem jest natomiast jak wspomniał Slnobrody że w USA Subaraki to :

1 godzinę temu, SInobrody napisał:

japońska marka robiąca ergonomiczne, praktyczne auta

jak widać każdy kontynent ma swoją Skodę :biglol:  

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Różnica w cenie jest, tyle że w Europie wszystkie auta są droższe niż w USA. Poz tym Subaru ma chyba fabryki w USA,  do EU płyną z Japonii, co dokłada cło. VAT też w USA nie wynosi 23%. Co do akcyzy - nie wiem. No ale wciąż prawdą jest że jest u nas drożej :)

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

2 godziny temu, SInobrody napisał:

W US Outback startuje od 25tysUSD czyli tyle, ile Honda CRV.

Tylko, że to jest golas, w stosunku do najtańszej wersji europejskiej. Bez EyeSight, ledowych reflektorów, Si-Drive i wielu innych elementów. Wygłuszenia też poskąpili w porównaniu do mojego egzemplarza. Auto niby takie samo, ale inne.

 

11 minut temu, RoadRunner napisał:

Czy napęd OBK CVT jest taki sam jak FXT z CVT

 

Co do filozofii napęd jest taki sam. W forku jest inna skrzynia dostosowana do większego momentu obrotowego. X-mode też jest. Si-Drive ma 2 tryby a nie 3 jak w FXT

  • Lajk 1
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

5 godzin temu, rombu napisał:

A jakżeś to policzył ?

Bo coś za dużo wyszło.

 

W bardzo duzym przyblizeniu;)  A tak na powaznie to nie sprawdzalem czy mamy w koncu podfpisana i obowiazujaca ta umowe o wolnym handlu z Kanada i jak wyglada sprawa cla.Czy nadal obowazuje 10%, no i co bedzie dalej z akcyza,bo tez maja byc zmiany. Cena za najdrozna wersje bez podatkow to prawie 41600$ - upss...to jest chyba w dollarach kanadyjskich wiec troszke zmienia sprawe na korzysc:o

Jezeli cena koncowa po wszystkich oplatach w kraju wyszla by circa.218-220 kpln to i tak warto sie w to bawic,bo tyle kosztowal nowy OBK 3.6 w Polsce jak jescze byl w sprzedazy.

Minus- brak gwarancji w EU

Edytowane przez olo11
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

3 godziny temu, olo11 napisał:

W bardzo duzym przyblizeniu;)  A tak na powaznie to nie sprawdzalem czy mamy w koncu podfpisana i obowiazujaca ta umowe o wolnym handlu z Kanada i jak wyglada sprawa cla.Czy nadal obowazuje 10%, no i co bedzie dalej z akcyza,bo tez maja byc zmiany. Cena za najdrozna wersje bez podatkow to prawie 41600$ - upss...to jest chyba w dollarach kanadyjskich wiec troszke zmienia sprawe na korzysc:o

Jezeli cena koncowa po wszystkich oplatach w kraju wyszla by circa.218-220 kpln to i tak warto sie w to bawic,bo tyle kosztowal nowy OBK 3.6 w Polsce jak jescze byl w sprzedazy.

Minus- brak gwarancji w EU

A ktoś sprawdzał cenę OBK H6 z Ukrainy albo Rosji? Przynajmniej gwarancja jest.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Ja proponuje na finalnej imprezie plejadowej przysiąść się do stolika Dyrekcji z jakimś podejrzanym trunkiem i po 3 godzinach debat o życiu, w stanie lekkiej nieważkosći podać do podpisania papier na zamówienie z Kaliningradu 10 sztuk H6 dla forumowiczów :D Może jeszcze Levorga 2.0 dopiszemy małym druczkiem :D

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

4 godziny temu, Czarne_Koronkowe napisał:

Ja proponuje na finalnej imprezie plejadowej przysiąść się do stolika Dyrekcji z jakimś podejrzanym trunkiem i po 3 godzinach debat o życiu, w stanie lekkiej nieważkosći podać do podpisania papier na zamówienie z Kaliningradu 10 sztuk H6 dla forumowiczów :D Może jeszcze Levorga 2.0 dopiszemy małym druczkiem :D

Plan może się nie udać jeśli Dyrekcja ma mocną głowę... Ale powodzenia :)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dnia 4/1/2017 o 15:10, ppmarian napisał:


Przejedz sie takim samym tempem 2.5. Spali moze 1l mniej

Przesiadelem sie z forka 2.5 n/a na tribece 3.6. Spalanie na trasie (bez oszczedzania) ok +1l w miesie +3l

Na trasie jazda eco spalnie identyczne

 

Takim samym tempem nie da się jeździć 2.5. :)

 

No ale postanowiłem zrobić eksperyment. Założyłem lżejsze buty ;) i udało mi się zejść w mieście do 15,5 l LPG / 100 km (dane z 250 km; jeżdżąc na benzynie byłoby to pewnie ok. 13-14 l / 100 km - komp pokazywał 13,4), więc potwierdzam - da się, ale tracąc sporo radochy z jazdy.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Rozsądnie traktowane 2,5 CVT potrafi zaskoczyć spalaniem. Mój na dystansie 13k km, 80% trasa (głównie autostrady do 150km/h licznikowo), 20% Warszawa, średnie spalanie pokazuje 9,1 l / 100km. Realnie należy dodać z 0,2 - 0,3, ale i tak wynik uważam za świetny, tym bardziej, że w trasy raczej zapakowany jeździ. Za to kiedyś z ciekawości przejechałem 100 km w nocy po autostradzie z licznikowym 180 km / h (w Niemczech rzecz jasna) i spalanie na tym odcinku wyniosło 14.5 l / 100km. 3,6 czy 3,0 zapewne pali przy takich prędkościach mniej.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

1 godzinę temu, Tsunetomo napisał:

 

Rozsądnie traktowane 2,5 CVT potrafi zaskoczyć spalaniem.

 

Już kiedyś opisywałem na forum moje 1500 km toczenia się do UK (tylko autostrada, tempomat na 110 km/h, jedna osoba, na pusto) - z komputera 6,3 l\100 km. Można ? Można !  Ale przyjemności z jazdy - zero.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...