Jump to content

"Naprawa" ECU - jestem zrozpaczony :(


Recommended Posts

Witam szanownych forumowiczów!

 

Zwracam się do was z problemem który mnie już męczy od prawie 2 miesięcy. Posiadam Forestera XT 2.5 z 2010r. MT EDM. Bawiłem się RomRaiderem i niestety wyłączyłem zapłon po nie udanym zapisie. Całe szczęście, że wcześniej zrobiłem kopię oryginalnego mapu .Wysłałem ECU do "znajomego" który mi niby wgrał mój oryginalny map korzystając z Renesas Bootmode. Niestety samochód dalej się do mnie nie odzywa :(. Miga kontrolka temperatury wody na niebiesko-czerwono i silnik nie da się odpalić. Twierdzi, że po recovery miał problemy, ale stwierdził, że powinno już działać. Tutaj cytat: 

 

 

I got not connection to k-line on bench

CAN ist good, diagnostic start setion via CAN is ok, ECU replays, but stopps diagnostic setion after that.
 
Does Petrol ECU need IMMO connection to be able to communikation to SSM ?

Najwidoczniej wciąż coś nie tak. Twierdzi, że ewentualnie to "elektroniczny problem z K-Line". Mi niestety brakuje głębszej wiedzy na ten temat. Tak naprawdę w tej chwili nikt nie wie co dalej i proszę o pomoc. Jestem z za granicy ale jadę odwiedzić rodzinę w Polsce około 17. kwietnia na dwa tygodnie. Będę w okolicach Bydgoszczy, Gdańska i Katowic. Widocznie potrzebny jest prawdziwy ekspert.

 

Wskazówki chętnie też na PM.

 

Pozdrawiam

Edited by chmielot
Link to post
Share on other sites

Zabawa z ECU różnymi programami,bez odpowiedniej wiedzy,bezpieczna jak widać nie jest. ;)

Będziesz w okolicach Poznania i Katowic,masz dwie firmy tuningowe w tych miastach,potrafiących komunikować się z ECU na właściwym poziomie.

Najpierw kontakt i ustal czy cokolwiek mogą poradzić,może się okazać,że uwaliłeś kompa konkretnie.

Link to post
Share on other sites

Nie potrzebnie wysylales ECU "gdzies" . Kazdy dealer ECUTEK ma mozliwosc wgrania mapy za pomoca specjalnej funkcji , np. własnie w takim przypadku ze wyłączyłes zapłon , laptop sie zawiesi , spadnie napiecie na akumulatorze i wtedy jest problem. Niestety rom raider, ecuflash tej funkcji nie mają. ( tu jest kolejna wyzszosc licencjonowanego oprogramowania nad darmowymi ) . Teraz to jest gdybanie czy sie uda jak ktos w tym grzebał . Ale z pewnoscia Poznań ja pewnie też :) ,  moze pomóc, ale potrzebne jest Twoje auto lub inny taki model.  

Link to post
Share on other sites

Nie potrzebnie wysylales ECU "gdzies" . Kazdy dealer ECUTEK ma mozliwosc wgrania mapy za pomoca specjalnej funkcji , np. własnie w takim przypadku ze wyłączyłes zapłon , laptop sie zawiesi , spadnie napiecie na akumulatorze i wtedy jest problem. Niestety rom raider, ecuflash tej funkcji nie mają. ( tu jest kolejna wyzszosc licencjonowanego oprogramowania nad darmowymi ) . Teraz to jest gdybanie czy sie uda jak ktos w tym grzebał . Ale z pewnoscia Poznań ja pewnie też :) ,  moze pomóc, ale potrzebne jest Twoje auto lub inny taki model.  

No niestety, stało się jak się stało. Jedynie próbowałem zlikwidować VMAX poprzez Romraider. Czy może mi ktoś z was podać namiary do tego tunera w Poznaniu (na PM?)? Chętnie też do Ciebie carfit, ale Nowy Sącz to jednak troszkę daleko. Niestety samochodu przywieźć nie mogę. Czy naprawa może się udać na "ślepo"? Jest możliwość sprawdzenia oprogramowania bez samochodu? Wtedy tylko się modlić żeby działało jak wrócę.

Czy ten tuner w Poznaniu to właśnie ECUTEK? Czy w moim przypadku rzeczywiście będzie mógł pomóc? W tej chwili tylko chodzi o naprawę, jak latem znowu przyjadę to będę myślał o remapie ECUTEK. 

 

Dzięki wam za odpowiedzi! 

Link to post
Share on other sites

Aaaaa cos mi sie przypomniało ( masz system bezkluczykowy ) ? 

Link to post
Share on other sites

Aaaaa cos mi sie przypomniało ( masz system bezkluczykowy ) ? 

Nie, ale "koleś" który wgrywał recovery też już o to pytał. Nie był pewien czy nie musi być podłączony IMMO żeby miał odczyt na K-Line. Zajmuje się głównie Dieslami i tam mówi, IMMO nie musi być. Ale widocznie to nie był powód, inaczej by w samochodzie już działało. Ja jako laik w sumie się dziwie co mogło pójść źle jak przecież mówił, że udało mu się wgrać mój map. We wszystkich forach które przeczytałem na ten temat po recovery wszystko im pięknie grało. Nie wiem dlaczego mam takiego pecha. Koleś mówi, że w tej chwili też już nie ma pomysłu bo przecież miał odczyt na CAN (np. VIN). W tej chwili czekam na nowe wieści no i tutaj w forum się staram wyjść z tego gó... 

Bardzo jestem wdzięczny za wszelkie do celu prowadzące odpowiedzi!

Bez głębszej wiedzy na ten temat podejrzewam, że jednak coś poszło nie tak z tym recovery? Czy to wytłumaczyło by objawy? Jestem też gotów wysłać ECU paczką do zaufanej osoby, jak będzie taka możliwość i podczas urlopu coś nie wypali.

Nie wiem co dalej...

Kazdy dealer ECUTEK ma mozliwosc wgrania mapy za pomoca specjalnej funkcji , np. własnie w takim przypadku ze wyłączyłes zapłon , laptop sie zawiesi , spadnie napiecie na akumulatorze i wtedy jest problem. Niestety rom raider, ecuflash tej funkcji nie mają. ( tu jest kolejna wyzszosc licencjonowanego oprogramowania nad darmowymi ) .

Na razie jeszcze czekam na odpowiedź na mejla z Poznania.

 

Wykorzystam czas czekania na pytanie jaka to "funkcja" o której mówiłeś @@carfit, , którą dealer ECUTEK jednak da radę wgrać map. Tyle co wiem to bootloader w naszych ECU jest wgrany do ROM i wydaje mi się, że w tej chwili mój bootloader nie działa. Rozumiem na jakiej zasadzie działa ten "Renesas BootMode" i nie wyobrażam sobie jak ECUTEK omija fakt, że nie da się komunikować z ECU bez podpięcia kabli na płycie głównej. Czy mógłbyś mi wytłumaczyć (oczywiście bez zdrady tajemnic itp)? Czy tę funkcję można wykorzystać również w moim przypadku gdy błąd wystąpił poprzez zapis ecuflash?

Poznań lub ty, carfit, to moja ostatnia nadzieja. Ciekawy jestem jakie są szanse, że się uda.

Edited by chmielot
Link to post
Share on other sites

To sie nazywa Failed Flash Recovery Protocol :)

Ale co innego mi sie przypomniało . Podholuj auto do nalblizszego ASO SUBARU , gdzie mają SSM-a , i niech zrobią zrobią adaptację z BCM . Miałem kiedyś podobną sytuacje , jesli jest wgrana mapa jak mówisz , powinno ruszyć :)

Link to post
Share on other sites

OK, dzięki! 

 

A co to jest ta adapcja BCM? Możliwe, że to się tutaj inaczej nazywa. Chodzi o klucze i immobilizer? Można wcześniej samemu sprawdzić (n.p. na czerwono migająca lampka z kluczykiem)?

Podkreślę jeszcze raz, że kolega który wgrywał recovery mówi że miał połączenie na CAN ale nie ma poprzez K-Line .. cokolwiek to znaczy  :P . Nie wiem czy to istotne żeby podłączyć SSM-a.

 

I jeszcze coś mi się przypomniało  :wacko: :

Jak dwa albo trzy razy próbuję włączyć zapłon z rzędu to zaczyna pstrykać coś w jakimś urządzeniu powyżej ECU. Jak odłączę baterię i próbuję od początku, to za pierwszym razem wszystko w porządku. Dopiero od drugiego, czasami od trzeciego razu się zaczyna. Niestety to kolejna rzecz, która mnie martwi... 

Edited by chmielot
Link to post
Share on other sites

 

 

Nie wiem czy to istotne żeby podłączyć SSM-a.

 

Zrób jak mówie , na drugim zapasowym kluczyku masz blaszkę z kodem ( jesli jej nie masz ASO sobie sciagnie kod ale to trwa ) jedz do ASO i niech wszystko zaprogramują od początku , jak to nie pomoże to masz problem , bo co z tego że wyślesz ECU do polski , i tak trzeba na jakimś aucie przetestować czy działa , i wtedy trzeba zaprogramowac immo , a potem musisz jeszcze raz zaprogramować u siebie w aucie .

Link to post
Share on other sites

Rozumiem. Myślałem, że można sprawdzić czy ECU działa (czy powinno działać) bez samochodu.

Zastanawiam się, co mogło by spowodować, że ECU i BCM o sobie "zapomnieli"..

Będę dzwonić do ASO i zapytam o termin. Dzięki. 


W ASO jeszcze nie byłem ale dowiedziałem się czegoś innego od Master Tunera EcuTek w Hollandii:
EcuTek nie posiada pliku ROM do mojego samochodu!! Napisał mi, że najwidoczniej jeszcze nikt
z samchodem z moją wersją ECU nie był u tunera EcuTek.
 
Zatem chyba już sprawa prawie jasna, ECU do du*y, będę musiał kupić nowe.
Link to post
Share on other sites

 

Rozumiem. Myślałem, że można sprawdzić czy ECU działa (czy powinno działać) bez samochodu.

Zastanawiam się, co mogło by spowodować, że ECU i BCM o sobie "zapomnieli"..

Będę dzwonić do ASO i zapytam o termin. Dzięki. 

W ASO jeszcze nie byłem ale dowiedziałem się czegoś innego od Master Tunera EcuTek w Hollandii:
EcuTek nie posiada pliku ROM do mojego samochodu!! Napisał mi, że najwidoczniej jeszcze nikt
z samchodem z moją wersją ECU nie był u tunera EcuTek.
 
Zatem chyba już sprawa prawie jasna, ECU do du*y, będę musiał kupić nowe.

 

zrób jak Ci Carfit radzi, potem się zaczniesz martwić co dalej, jak chłop radzi warto słuchać, jeźdż z tym do salonu i niech zrobią jak napisał 

Link to post
Share on other sites

Kolejne nowości. Miałem kontakt z centralą EcuTek i poprosili o oryginalny map razem z danymi do samochodu. Po dokładnym sprawdzeniu stwierdzili, że mogą zaoferować recovery poprzez ProECU. Nie wiem czy po analizie po prostu wgrali do bazy danych czy co, ale jest znowu nadzieja.


-----------------

Dla wszystkich zainteresowanych: stwierdzili, że mój map jest w 100% identyczny do map używany w Australii choć numer ECU jest inny. Niestety master tuner EcuTek nie mógł się połączyć z ECU a próbował w każdy możliwy sposób. Jedyne co ProECU czasami wyczytało (jak się kilka razy próbowało) to VIN i skończyło się chwilę później na "RTT write error". Nigdy tego błędu nie miał i w sumie po sprawdzeniu płyty głównej musiał się poddać.

ECU szlag trafił no i będzie trzeba nowy kupić. Propozycje, gdzie taniej kupić? Czy dać se spokój i niech dealer zamawia potrzebne części. Ale jednak chodzi o dużo kasy...

Carfit, ASO pewnie spróbuje się połączyć jak im zostawię auto, lecz pod tym warunkiem nadziei żadnej nie ma.


-------------

Nadal mnie dziwi jak mogło do tego dojść... 

Koleś który "grzebał" z BootMode może nie jest fachowcem od benzynowych Subaru, za to ekspertem od Diesla. Nie sądzę, że przy lutowaniu czy czymkolwiek coś spieprzył. Ale tego się już raczej nie dowiem..


---------------

Otrzymałem propozycję żeby ECU wysłać do centrali EcuTek. Jak się nie uda naprawić to płacę jedynie za koszt przesyłki, jak się uda, to dużo taniej niż nowe ECU. Warto spróbować.

 @@carfit @@antikos, w ASO byłem, niestety nic nie mogli poradzić. Żadnego połączenia.
Edited by chmielot
Link to post
Share on other sites

Niestety dostałem informacje, że ECU nie da się naprawić. Nie wiedzą jak mogło do tego dojść ale wydaje im się, że ECU jest ciągle w trybie "reboot" i nie może z niego wyjść. Zatem sprawa załatwiona, zamawiam nowe ECU, nie ma już innego wyjścia.

Link to post
Share on other sites

 

 

ok. 1360 EUR brutto za same ECU.

No to troszkę droga "zabawa",szczególnie że

 

 

Bawiłem się RomRaiderem i niestety wyłączyłem zapłon po nie udanym zapisie.

 

 

Wysłałem ECU do "znajomego" który mi niby wgrał mój oryginalny map korzystając z Renesas Bootmode.

Może kontakt z Ecutekiem albo ASO od początku dałby inny efekt. :(  

Link to post
Share on other sites

 

 

ok. 1360 EUR brutto za same ECU

 

kup uzywany za ułamek tej kwoty. :)  


 

 

od początku dałby inny efekt.   

 

od początku , to nie powinien sie tym samodzielnie bawić  ;) , bo trochę drogo wyszło jak za naukę  :mellow:

Link to post
Share on other sites

Po tym wszystkim to moja teoria jest taka, że Ecuflash musiało spowodować ten problem. W tym momencie w którym się pojawił pierwszy błąd TIMEOUT przy zapisywaniu, to już chyba końcowy efekt był. Nigdy się na 100% nie dowiem, ale po rozważeniu wszystkich faktów to wydaje mi się ten przebieg za najbardziej prawdopodobny. Czyli też nie wiadomo czy udało by mi się wgrać oryginalną mapę jak bym nie wyłączył zapłonu. Ale to już wszystko nie ważne..

 

Używki AA420 niestety ani na allegro ani na ebay'u nie mogę w tej chwili znaleźć. Dobrze rozumiem, że jedynie za AA420 muszę się rozglądać i wystarczy wgrać oryginalną mapę? Czy jakiś inny numer jest jeszcze ważny?

 

Wesołych Świąt!

Edited by chmielot
Link to post
Share on other sites

 

 

Używki AA420 niestety ani na allegro ani na ebay'u nie mogę w tej chwili znaleźć. Dobrze rozumiem, że jedynie za AA420 muszę się rozglądać i wystarczy wgrać oryginalną mapę? Czy jakiś inny numer jest jeszcze ważny?  

 

 napisz mi na mail numer VIN carsport@carsport.pl sprawdze Ci we wtorek jaki jeszcze sterownik moze pasować , powinien pasować z WRX-a MY09-10 ale to musze sprawdzić . Nie musisz nic wgrywać , tylko w uzywanym ECU zaprogramować immo. 

Link to post
Share on other sites

Create an account or sign in to comment

You need to be a member in order to leave a comment

Create an account

Sign up for a new account in our community. It's easy!

Register a new account

Sign in

Already have an account? Sign in here.

Sign In Now
  • Recently Browsing   0 members

    No registered users viewing this page.

×
×
  • Create New...