Roque Posted April 3, 2014 Share Posted April 3, 2014 (edited) Witam, Przyszła wiosna więc nadszedł czas wymiany opon i w związku z tym mam pytania do bardziej obeznanych w temacie. Planuję zakup dwóch kompletów opon, jedne na co dzień oraz drugie na pojeżdżawki. Do swojego GT 98r. mam dwa komplety felg: 16" codzienne i 15" do zabawy. Przed wyborem konkretnej opony zastanawiam się jaką taktykę obrać. opcja 1: - opony 16" na co dzień, bardzo uniwersalne na każdą pogodę - opony 15" na tor uniwersalne na każdą pogodę sztywne trzymanie się zasady, że 16" na co dzień a 15" tylko na tor opcja 2: - opony 16" na co dzień, dobre parametry na mokrym - opony 15" na tor, dobre właściwości na suchym, semi-slick głównie założenie 16" codziennie, 15" - tor ale z opcją zmiany na torze na 16" jeżeli będzie mokro Proszę o osoby praktykujące wypady na tor o opinie, która opcja lepiej się sprawdzi. Co do samej opony to zastanawiam się nad codziennymi uniwersalnymi spośród: - Toyo Proxes T1R - Bridgestone Potenza Adrenalin RE002 - ew coś innego w atrakcyjnej cenie (do 400zł) jeżeli chodzi o codzienne na deszcz to myślałem o Uniroyalach Rainsport 3 Co to opon do zabawy na sucho to myślałem o Profilach semi-slick, coś z twardych mieszanek. O uniwersalnych do zabawy nie mam pojęcia co mógłbym wybrać poza semi-slickami z dodatkowymi nacięciami. Co do mojego jeżdżenia po torze (czy gdziekolwiek indziej dla zabawy) to zapewne nie odczuję drobnych różnic pomiędzy różnymi oponami. Mój poziom wiedzy i umiejętności jak na razie stoi bardzo nisko więc trzeba ćwiczyć i jeszcze raz ćwiczyć W związku z tym trudno określić gdzie dokładnie będę jeździł i na jakim asfalcie (jeśli się uda na szutrze to pewnie zimówki założę). Mam nadzieję, że w miarę jasno opisałem o co mi chodzi:) Liczę na pomoc doświadczonych kolegów:) Jeżeli temat powinien być podłączony do innego o oponach to proszę o przeniesienie. Edited April 3, 2014 by Roque Link to comment Share on other sites More sharing options...
carlos-wrx Posted April 3, 2014 Share Posted April 3, 2014 (edited) wstępne załozenie juz jest błędne... 16 jako "daily" - ok niestety 15 na tor... hmmm... chyba tylko w przypadku szutrów lub kopnego śniegu rozważ 17' na tor / 15stka w rozmiarze nominalnym to balon i nie pomoże tu zadna opona... Edited April 3, 2014 by carlos-wrx Link to comment Share on other sites More sharing options...
Roque Posted April 3, 2014 Author Share Posted April 3, 2014 15" rzeczywiście były kupowane do zabawy w zimę i liczyłem, że może wykorzystam je też w lato. miałem na tych 15" opony 205/50 i rzeczywiście bardzo się poddawały ale myślałem, że to może po prostu opona taka kiepska sugerujesz, że zestaw 16" + 17" byłby odpowiedni na lato? Link to comment Share on other sites More sharing options...
carlos-wrx Posted April 3, 2014 Share Posted April 3, 2014 zdecydowanie Link to comment Share on other sites More sharing options...
socko Posted April 3, 2014 Share Posted April 3, 2014 15stka w rozmiarze nominalnym to balon Ale już 15ka na profilu 50 aż takim balonem nie jest. Dostajesz mniejszy prześwit z racji mniejszej średnicy koła, ale zyskujesz na przełożeniu... Trochę tak, jakbyś założył krótszą skrzynię. Link to comment Share on other sites More sharing options...
lukass Posted April 3, 2014 Share Posted April 3, 2014 (edited) Ale już 15ka na profilu 50 aż takim balonem nie jest. Dostajesz mniejszy prześwit z racji mniejszej średnicy koła, ale zyskujesz na przełożeniu. + zyskujesz idiotyczny wygląd GTeka z wielką dziurą (nadkolem) i malutkim kołem Nośnośc takiej opony przemilczę......... Edited April 3, 2014 by lukass Link to comment Share on other sites More sharing options...
EVAN Posted April 3, 2014 Share Posted April 3, 2014 Ale już 15ka na profilu 50 aż takim balonem nie jest. Dostajesz mniejszy prześwit z racji mniejszej średnicy koła, ale zyskujesz na przełożeniu. + zyskujesz idiotyczny wygląd GTeka z wielką dziurą (nadkolem) i malutkim kołem Nośnośc takiej opony przemilczę......... + przyśpieszone zużycie zawieszenia Tak jak Carlos mówi. 17" na tor jest idealna. Link to comment Share on other sites More sharing options...
Roque Posted April 3, 2014 Author Share Posted April 3, 2014 (edited) W takim razie poszukam jakichś 17" choć myślałem żeby te właśnie zostawić sobie na co dzień Jeżeli nic nie znajdę ciekawego to może jakiś drugi komplet 16" kupię. Zastanawiam się tylko czy na 17" i załóżmy oponie 215/45, nie będzie ciasno w tym nadkolu? A co myślicie o wyborze opon w takiej sytuacji? Co na pojeżdżawki i co na co dzień? Albo może jakoś to połączyć? Edited April 3, 2014 by Roque Link to comment Share on other sites More sharing options...
cybel Posted April 3, 2014 Share Posted April 3, 2014 Zastanawiam się tylko czy na 17" i załóżmy oponie 215/45, nie będzie ciasno w tym nadkolu? Zależy od ET i szerokości felgi,zawiasu i geometrii.Najlepiej felgi 17x7 z ET w okolicach 50. Link to comment Share on other sites More sharing options...
4mamut Posted April 3, 2014 Share Posted April 3, 2014 Mam ten sam problem i to jest ważne czy subaraka traktujesz jako auto rodzinne czy typową zabawkę i robisz jakieś mody . Ja wybrałem to drugie. Plan jest taki Przejście z 16 cali na 15 na cali na 205/60 R15 na 7J15 ET 53 na felgach speedlina na 4 tłoczek + być może w przyszłym roku zakup felg 18" i opony Michelin Pilot super sport 225/40 R18 lub jakąś 205 w 17 calach ale opony w tej calowości nie są produkowane w pełnym zakresie. Specjalnie testowałem 225/40 R18 ET48 i nic nie obcierało.....ale plomby powypadały na warmińskich drogach ale wygląd 10/10 Link to comment Share on other sites More sharing options...
Roque Posted April 4, 2014 Author Share Posted April 4, 2014 (edited) GTek jest tylko jak zabawka ale jak na razie pozostaję przy oryginale czyli bez większych modyfikacji. Zawieszenie seryjne. W takim razie czas zacząć poszukiwania felg 17" ew 16", 18" chyba nie biorę pod uwagę Widziałem 16" w dobrej cenie i to dokładnie takie jak mam. Zastanawiam się tylko czy jest sens kupować Edit: Zastanowilem się nad tym wszystkim i zmieniam zupełnie taktykę Zostanę przy jednych felgach 16", które aktualnie posiadam i do nich dobiorę opony do zabawy ale też nie ekstremalne. Wybór to najpewniej Federal 595 RS-R. Skoro GT jest głównie do zabawy to chyba nie potrzebuje drugiego kompletu na codzień. Zawsze jest rezerwowo komplet 15" na jakiś dojazd /powrót;) Pisaliscie, że na tor lepsze są 17" lub 18" i wierzę wam jak najbardziej ale z moimi umiejętnościami chyba wolę zainwestować w dodatkowe wypady na tor i naukę niż w nowe felgi;) Dziękuję wszystkim za dotychczasowe odpowiedzi:) Edited April 4, 2014 by Roque Link to comment Share on other sites More sharing options...
JanekS Posted April 4, 2014 Share Posted April 4, 2014 (edited) Zastanowilem się nad tym wszystkim i zmieniam zupełnie taktykę Zostanę przy jednych felgach 16", które aktualnie posiadam i do nich dobiorę opony do zabawy ale też nie ekstremalne. Wybór to najpewniej Federal 595 RS-R. Skoro GT jest głównie do zabawy to chyba nie potrzebuje drugiego kompletu na codzień. Zawsze jest rezerwowo komplet 15" na jakiś dojazd /powrót;)Pisaliscie, że na tor lepsze są 17" lub 18" i wierzę wam jak najbardziej ale z moimi umiejętnościami chyba wolę zainwestować w dodatkowe wypady na tor i naukę niż w nowe felgi;)[unquote] IMHO sluszna koncepcja, i poszedlbym jeszcze dalej i nie wyglupial sie z jakimis "extra" oponami Jesli dobrze rozumiem Twoje potrzeby i poziom to ja bedac w podobnej sytuacji w starym gt'ku jezdzilem na najpopularniejszych/najtanszych z mozliwych 205/55R16 i uwazam ze efektywniej wydane pieniadze to wiecej pojezdzic i zarznac na bojowo;) kilka takich uzywanych (do dostania za psie pieniadze) opon niz inwestownie w jakies lepsze.. Edited April 4, 2014 by JanekS Link to comment Share on other sites More sharing options...
dzioba Posted April 4, 2014 Share Posted April 4, 2014 Wybór to najpewniej Federal 595 RS-R. Do zabawy to calkiel niezla opona ale ma stosunkowo wiotkie barki bardzo "płynie" po dobrym rozgraniu. Dosc szybko sie zdzera ale za to jest tania. Do giteka pewnie bedzie lepiej ale STI lanosem zjadlem w szybkim tempie kilka kompletow. Koledze kiedys sie urwala radialnie na hamowaniu z 200km/h ale w Polsce raczej takich torów nie ma i gietek jast lzejszy od supry Link to comment Share on other sites More sharing options...
KOZIOLWARSZAWA Posted September 18, 2016 Share Posted September 18, 2016 (edited) delete Edited September 18, 2016 by KOZIOLWARSZAWA Link to comment Share on other sites More sharing options...
Recommended Posts
Create an account or sign in to comment
You need to be a member in order to leave a comment
Create an account
Sign up for a new account in our community. It's easy!
Register a new accountSign in
Already have an account? Sign in here.
Sign In Now