slawek RA Posted March 29, 2014 Share Posted March 29, 2014 Witam forumowiczów! Jakis czas temu mojego GT dopadła ciezka niewydolnosc jednego z cylindrów. Historia zaczyna sie po wymianie FMIC oraz sprzegła- wymiany poszły mozna powiedziec gładko choc zajeły mnostwo czasu;-( Subarak stał prawie poł roku, po czym nadeszedł ten dzien po który znowu banan zawitałna mojej twarzy. Nie trwał on jednak zbyt długo- po przejechaniu 2 dni, ok 200 km w silniku usłyszałem stukanie. Poczatkowa mysl- panewka.Przy wczesniejszych pracach dodam ze nie zagladałem do silnika poza kolektorem ssacym. Stuki były slyszane po przekroczeniu 2-2.5 tys obrotow. Na poczatku stuki były ledwie slyszane po ale po przejechaniu kolejnych km nabierały wigoru. Gdy starałem sie juz tylko dojechac do miejsca zamieszkania, usłyszalem bardzo niepokojacy, jak na subaru jak i inne silniki, dzwiek jak bym zlapal kota w dolot i wypluł go przez rure- doslownie! Poczym subarak zaczal gadac na 3 baniaki. Zgasilem silnik sprawdzilem; olej, wydech oraz ogólny stan pod maską. Dodam ze przed zatrzymaniem zapalał sie i gasił check engine ale olalem to bo wczesniej od czasu do czasu mial takie przebłyski. A moze to był juz znak, ze cos juz jest nie tak??? Po ogledzinach ledwo co uruchomilem fure na 3 cylindrach, a jak juz odpalił musiałem go na obrotach trzymac gdyz wolne obroty nie wystarczały. Stukot niby panewki co dziwne umilkł badz znikl całkowicie. Kulając sie 60 na h dojechałem do garazu. Po wstepnej expertyzie brak cisnienia na 3-cim cylindrze:-((( Wnioski; bez wyciagania serca sie nie obejdzie I tu prosba do specow lub forumowiczow kturzy robili to juz w swoich garazu o przydatne informacje, linki lub foto do przeprowadzenia powyzszej operacji. Dodam ze to japonska wersja Ra, 2000rok, przejechane 120000 km, po wymianie rozrzadu ubieglego roku, jezdze na Motulu co 10tys wymiana. Link to comment Share on other sites More sharing options...
Pawlo20 Posted March 29, 2014 Share Posted March 29, 2014 a za kotem wyleciała chmura? bo jeśli tak, to... Link to comment Share on other sites More sharing options...
eres Posted March 29, 2014 Share Posted March 29, 2014 Jak to mawiają, tłok spłynął do miski grubsza sprawa Link to comment Share on other sites More sharing options...
slawek RA Posted March 31, 2014 Author Share Posted March 31, 2014 nie dobrze to wyglada:-( a co w takim przypadku z cylindrami i glowicą wygladaja podobnie i czy tylko góra silnika bedzie do remontu czy dół także? Narazie nic nie grzebałem jeszcze ale na dniach sprawdze olej w misce czy nie plywaja w nim pierscienie:-) Link to comment Share on other sites More sharing options...
Pawlo20 Posted April 1, 2014 Share Posted April 1, 2014 Najpierw musisz zdiagnozować przyczynę.Jeśli nie masz ciśnienia a jednym cylindrze, moze to byc tłok, pierscienie,głowica. Chcesz samemu rozbierac silnik czy go tylko wyciagasz i oddajesz do warsztatu? Link to comment Share on other sites More sharing options...
piter Posted April 1, 2014 Share Posted April 1, 2014 Historia zaczyna sie po wymianie FMIC wymieniałeś coś jeszcze ? robiłeś remap ? - przepraszam, że pytam, ale przypomniała mi się historia jak ktoś wywalił katalizator, założył cały przelotowy wydech, coś tam jeszcze i pojechał do Poznania na remap .... tak mu się po drodze podobało, że tak szybko jedzie nawet bez remapu ... że nie dojechał 2 Link to comment Share on other sites More sharing options...
radeklwh Posted April 1, 2014 Share Posted April 1, 2014 Cos w tym jest, w tej historii miałem podobną... Tylko nie jechałem na remap Wysłane z mojego iPhone przez Tapatalk Link to comment Share on other sites More sharing options...
maciek1006 Posted April 1, 2014 Share Posted April 1, 2014 Moim zdaniem trzeba sciagnac glowice i zobaczyc czy uszkodzeniu nie ulegly np. zawory , jezeli zajdzie potrzeba wyciagania tłokow to raczej trzeba szykowac sie na remont czyli panewki , tloki i szlif Link to comment Share on other sites More sharing options...
FILIP2010 Posted April 2, 2014 Share Posted April 2, 2014 Zacznij od głowicy ,a dopiero po upewnieniu się rozgrzebuj dalej .Ale jeśli chodzi o subaru to raczej będzie tam grubo . Coś wiem o tym .. Link to comment Share on other sites More sharing options...
kamilos1919 Posted April 2, 2014 Share Posted April 2, 2014 noo ale nie ma co gdybać, bo moze bedzie to wina głowic a tłoki wał bd ok, ale czeka Cie po rozebraniu dobra ekspertyza i duzo pomiarów. : ) ale jeśli nie rozbierałeś nigdy ej20 to czeka Cie duzo nauki, sam silnik to masz max 2 godz i wyciągnięte następne 2 godz rozbierzesz go w mak : ) ale nie jest łatwo trzeba mieć troche pojęcia o tych autach i na internecie sie wszystkiego nie dowiesz, sam jestem ciekawy co tam sie stało Link to comment Share on other sites More sharing options...
slawek RA Posted April 3, 2014 Author Share Posted April 3, 2014 wymieniałeś coś jeszcze ? robiłeś remap ? Tak:-( mianowicie caly przelot i nie robilem zadnego remapu po tym:-((( i mamy chyba przyczyne usterki czeka Cie po rozebraniu dobra ekspertyza i duzo pomiarów. a co masz na mysli duzo pomiarów??? i jakich bo, ze po poskladaniu wszystkiczh klamotów smigam prosto na remap to sprawa bezdyskusyjna;-) a silnik mysle ze dam rade sam wyciagna co do jego rozbiórki to poczekam na fachowca do lipca i do tego czasu próbuje znalezc potrzebne info Link to comment Share on other sites More sharing options...
piter Posted April 4, 2014 Share Posted April 4, 2014 (edited) wymieniałeś coś jeszcze ? robiłeś remap ? Tak:-( mianowicie caly przelot i nie robilem zadnego remapu po tym:-((( i mamy chyba przyczyne usterki to taka rada na przyszłość: jak się grzebie przy "układzie oddechowym" to trzeba sprawdzić czy ECU sobie z tym poradzi, jeśli nie remap, to przynajmniej pomiar EGT i AFR .... bo jeśli dajemy więcej powietrza, turbo się łatwiej kręci, dajemy jeszcze więcej powietrza, to trzeba sprawdzić czy nie brakuje paliwa ... przy zbyt ubogiej mieszance, rośnie temperatura spalin i topią się tłoki ... (to tak w uproszczeniu) inny argument: remap jest tańszy od remontu Edited April 4, 2014 by piter 1 Link to comment Share on other sites More sharing options...
slawek RA Posted April 9, 2014 Author Share Posted April 9, 2014 spusciłem olej- jest jak zloto , nic w nim nie plywa i zeszlo tyle co powinno! teraz nurtuje mnie pytanie czy jak trzeci tłok szlak trafil i go wymienie to co z reszta tloków??? Czy zostały one takze nadpalone lub uszkodzone w jakis sposób, czy musze rozbierac 2 strony jesli tylko na jednym cylindrze odnotowałem brak cisnienia??? A czy zna ktos moze kogos z uk (okolice łiverpoolu) kto moze podlaczyc moja Dziecinke do kompa w celu pomiaru EGT + AFR czy musiałbym skoknąć az do Scoobiewoorld-u???? DZIEKI ZA WSZYSTKIE INFO sa mi bardzo pomocne!!!! Dzis za pomoca sprytnego urządzonka stwierdzilem,ze 4 tlok spoczywa w s-pokoju. Krecac walem obserwowalem ruch ( czyt. nieruch) czwartego tłoka. jest cały, nie ma sladów pekniec ani niczego nadzwyczajnego aczkolwiek odnotowalem brak ruchu zwrotno-posuwistego.... Jakies sugestie??????? Link to comment Share on other sites More sharing options...
cybel Posted April 9, 2014 Share Posted April 9, 2014 Masz silnik wyjęty to warto sprawdzić wszystko.Będzie drożej ale i większa pewność po solidnej naprawie. Przegląd i pomiary wszystkich tulei cylindrowych,tłoków,pierścieni,korbowodów,przegląd głowic,może zaowocować spokojem na dłuższym dystansie eksploatacji auta. Link to comment Share on other sites More sharing options...
kraftpol Posted April 11, 2014 Share Posted April 11, 2014 Jesteś pewny,że kręcąc wałem ,jeden z tloków stoi w miejscu? Nie wydaje mi sie to mozliwe,ale jeżeli tak faktycznie jest,to masz grubo. Link to comment Share on other sites More sharing options...
house_1 Posted April 11, 2014 Share Posted April 11, 2014 Wygląda na urwany korbowód. Raz spotkałem się z taką sytuacją w gc8. Silnik poszedł do wymiany. Blok był zdemolowany, ale dziury nie było. Link to comment Share on other sites More sharing options...
kraszana Posted April 11, 2014 Share Posted April 11, 2014 Aby nie zaczynać nowego wątku pomyślałem ze napisze tu. Mianowicie interesuje mnie koszt remapu na dzień dzisiejszy. Egzemplarz subaru wrx 218 km. Wymiana ze tak sie wyraże "książkowa". Bez drutowania itp. Jakie części pasuje wymienić aby miało to jakąś spójność. Link to comment Share on other sites More sharing options...
radeklwh Posted April 11, 2014 Share Posted April 11, 2014 Uppipe, downpipe, wywalić kata, fajnie by było przelotowy układ 3" z silencerem żeby policja sie nie czepiala.. Pompa paliwa..No i remap Wysłane z mojego iPhone przez Tapatalk Link to comment Share on other sites More sharing options...
piter Posted April 11, 2014 Share Posted April 11, 2014 przelotowy układ 3" do wrx'a w zupełności wystarczy wydech 2,5" .. Jakie części pasuje wymienić aby miało to jakąś spójność. jeżeli silnik jest sprawny, to wystarczy wymienić: uppipe, wydech, tgv out, pompa (na wszelki wypadek lepiej nowa) i remap ... w sumie to tak 5-6k a jak koszty zrobią się za duże, to na początek załóż sprężyny sti, usprawnij hamulce i wymień przekładnię kierowniczą .... moc seryjna jest wystarczająca, a wrażenia po zmianie przekładni dorównują remapowi Link to comment Share on other sites More sharing options...
radeklwh Posted April 11, 2014 Share Posted April 11, 2014 przelotowy układ 3" do wrx'a w zupełności wystarczy wydech 2,5" .. Jakie części pasuje wymienić aby miało to jakąś spójność. jeżeli silnik jest sprawny, to wystarczy wymienić: uppipe, wydech, tgv out, pompa (na wszelki wypadek lepiej nowa) i remap ... w sumie to tak 5-6k a jak koszty zrobią się za duże, to na początek załóż sprężyny sti, usprawnij hamulce i wymień przekładnię kierowniczą .... moc seryjna jest wystarczająca, a wrażenia po zmianie przekładni dorównują remapowi No z tymi wrażeniami to cie chyba poniosło troche.. Wytelepie cie i mniej sie nakręcisz kierownicą, od co.. Ale szybciej i elastyczniej nie bedzie, to pewne... A koszty w porównaniu do remapu takie same.. Hebel dobry kosztuje, przekładaniec tez... I juz sie uzbierają suma.. Chyba ze chcesz zrobic efekt wizualny i wymienić wrxowy zacisk na złote brembo lecz ruznica bedzie słaba, bardzo słaba Wysłane z mojego iPhone przez Tapatalk P.s. Tylko czekać jak ktoś napisze"sprzedaj wrxa i kup sti" przecież jak dodasz remap, układ kierowniczy skrzynia.. To wyjdzie cie co sti.. Wniosek nie warto czy co? Wysłane z mojego iPhone przez Tapatalk Link to comment Share on other sites More sharing options...
kraszana Posted April 11, 2014 Share Posted April 11, 2014 Przepraszam , jestem po kilku drinkach :-) Czytając wasze odpowiedzi spójności na razie brak :-))) Czytam od początku wsio na forum o imprezie wrx i skrzynia rzuciła mi sie w oczy kilka razy (wymiana)... Przy remapie. Piątka niby nie wytrzymuje pewnych obciążeń... Link to comment Share on other sites More sharing options...
radeklwh Posted April 12, 2014 Share Posted April 12, 2014 Daje radę 5. Tylko nie zrywać na asfalcie i bedzie dobrze. Ja mam u siebie od 2 lat 280 koni i ~400nm i nic sie nie sypie wbrew temu co ludzie piszą, tylko trzeba sie obchodzić z szacunkiem... Brak jakichkolwiek objawów zużycia albo usterek w skrzyni.. Jak dbasz tak masz..!! W nl gdzie mieszkam jeździ troche wrx po remapie i dysponują mocą 300koni jeden znajomy Holender w bugu ma 304konie i 418nm i jedzi tak juz 3 lata, wymian pilnuje na czas, zapierdala jak szalony, zabawa tylko na mokrym, śnieg i piachu ale asfalt to nie zabawa.. Wysłane z mojego iPhone przez Tapatalk Link to comment Share on other sites More sharing options...
cybel Posted April 12, 2014 Share Posted April 12, 2014 Jeśli się nie upala WRX-a o takich parametrach i używa auta jako dupowozu,skrzynia jak najbardziej wytrzyma. Natomiast jazda na torze,to zupełnie inna bajka niż nawet dynamiczna jazda po autostradzie. Link to comment Share on other sites More sharing options...
radeklwh Posted April 12, 2014 Share Posted April 12, 2014 Zgadza sie! Tor to inna bajka całkiem i nie ma sie co dziwić... Wrx nie jest autem torowym.. Sti sie do tego nadaje.. Ale do jazdy po polskich drogach to juz nie tak bardzo, trasa zostawia rownież wiele for życzenia 300kucy i ponad 400nm to niezła frajda po mieście jak i na autostradzie.. A tor? Trzeba inwestować jak w karzdzym aucie. Wysłane z mojego iPhone przez Tapatalk Link to comment Share on other sites More sharing options...
slawek RA Posted May 27, 2014 Author Share Posted May 27, 2014 Historia zaczyna sie po wymianie FMIC wymieniałeś coś jeszcze ? robiłeś remap ? - przepraszam, że pytam, ale przypomniała mi się historia jak ktoś wywalił katalizator, założył cały przelotowy wydech, coś tam jeszcze i pojechał do Poznania na remap .... tak mu się po drodze podobało, że tak szybko jedzie nawet bez remapu ... że nie dojechał macie na mysli ze lepiej furke dotransportowac do miejsca remapingu na lawecie czy jest jakas bezpieczna odleglocs ktora mozna przebyc po pewnych przerobkach ale to zalezy duzo pewnie po jakich... i jeszcze jedno pytanko; czy pomiar EGT i AFR jest jednoznaczny z remapem, czy jesli jest ok to bez remapu sie obejdzie???? Link to comment Share on other sites More sharing options...
Recommended Posts
Create an account or sign in to comment
You need to be a member in order to leave a comment
Create an account
Sign up for a new account in our community. It's easy!
Register a new accountSign in
Already have an account? Sign in here.
Sign In Now