Jump to content

Zalecany olej a rzeczywistość w ASO


Recommended Posts

W ASO to kupuję jedynie podkładkę pod korek spustowy. Jeden raz musiałem zamówić dwie podkładki pod korki spustowe w skrzyni i w silniku bo autoryzowany serwis nie miał takich elementów na stanie.Po kilku dniach oczekiwania mogłem odebrać poważne elementy. Dziwne bo do wszystkich modeli idzie chyba taka sama podkładka i jest to element jednorazowy. Przy pierwszej wymianie oleju w skrzyni stara uszczelka nie wytrzymała i ciekło. Poprawka u kolejnego mechanika i znowu męczarnia bo dolali za dużo oleju.Od tej pory kupuję zawsze przed wymianą podkładkę. Dzisiaj wykonałem wymianę w silniku własnoręcznie bo szkoda mi było czasu na umawianie się u mechanika. 15 min i po robocie ale trzeba mieć miejsce + dwa bloczki betonowe pod przednie koła dla wygody. Leję Castrola 5W40 do Forestera SG 125 km a do skrzyni i dyfru MILLERS lepkość wg zaleceń producenta.

Link to post
Share on other sites
  • 2 years later...
  • Replies 85
  • Created
  • Last Reply

Top Posters In This Topic

Top Posters In This Topic

Popular Posts

I w tym momencie kłania się norma lepkościowa środków smarowych. Po zapoznaniu się z nią okazuje się, że im niższa lepkość tym grubość filmu smarnego mniejsza. Mniejsza grubość filmu smarneg

prawda jest taka, ze "nowe" silniki serii FB, ktore teoretycznie maja jezdzic na oleju 0W20, w praktyce pozeraja ten olej w dosc znacznych ilosciach, co poswiadczaja nie tylko wpisy na tym Forum, ale

Witaj remano! Choć jestem tu świeży, pozwolę sobie zabrać głos w przedmiotowym temacie. Mianowicie, jeżeli chodzi o dobór oleju, a szczególnie jego klasy lepkości, to ideałem jest dobór oleju z jak

Eneos Europe.html

Bardzo proszę o wyjaśnienie

Subaru XV 2.0 i , 2016 rok 33 tyś. km , 110 KW

dlaczego Subaru i Eneos zalecają 0W20

USA , Australia , Bliski Wschód , Eneos Europa , też

tylko Polskie Serwisy Subaru ASO - 5W30

taki mi wlano - dlaczego

dlaczego brak kontynuacji 0W20 ?

 

 

Link to post
Share on other sites

Problem w tym że ASO nie daje tego wyboru. Jedynie słuszny jest 5W30 i nawet na upartego nie ma szans na 0W20

Link to post
Share on other sites
22 godziny temu, Drizzt napisał:

Jedynie słuszny jest 5W30 i nawet na upartego nie ma szans na 0W20

I w tym momencie kłania się norma lepkościowa środków smarowych.

Po zapoznaniu się z nią okazuje się, że im niższa lepkość tym grubość filmu smarnego mniejsza.

Mniejsza grubość filmu smarnego - gorsze oddzielnie współpracujących (trących) powierzchni. 

Gorsze oddzielenie współpracujących ze sobą powierzchni krótsza żywotność węzła tarcia. 

 

Natomiast zaletą cieńszego filmu smarnego są mniejsze opory w węźle tarcia, czyli niższe zużycie paliwa!    

  • Thanks 1
  • Upvote 1
Link to post
Share on other sites
  • 4 weeks later...

A co sądzicie o Eneos Sustina 0W50 - nie byłby najlepszy ?

Jeżdzi ktoś na wolnossaku 2.0 i - 2016 r na takim oleju ?

Są tacy co go bardzo polecają !

 

Link to post
Share on other sites
2 godziny temu, Geomiar napisał:

A co sądzicie o Eneos Sustina 0W50 - nie byłby najlepszy ?

Jeżdzi ktoś na wolnossaku 2.0 i - 2016 r na takim oleju ?

Są tacy co go bardzo polecają !

To niech na nim jeżdżą jak go polecają, w instrukcji do swojego auta nie masz takiego oleju dopuszczonego. 

Link to post
Share on other sites
5 godzin temu, Geomiar napisał:

zalałem Eneos Sustina 5W30 i basta 

sugeruje  częste sprawdzanie poziomu tej oliwy. Jest to jedyny olej po zalaniu którego XV poprosił mnie o dolewkę komunikatem na wyświetlaczu pod daszkiem . Nie ubywało na fabrycznym 0w20, nie ubywało na quazarze S 5w30 z mts'u, nie ubywa na M1 0w40.  IMO oliwa kompletnie nie warta swojej ceny

Edited by Karas
Link to post
Share on other sites

Create an account or sign in to comment

You need to be a member in order to leave a comment

Create an account

Sign up for a new account in our community. It's easy!

Register a new account

Sign in

Already have an account? Sign in here.

Sign In Now
  • Recently Browsing   0 members

    No registered users viewing this page.


×
×
  • Create New...