m_dz Opublikowano 24 Kwietnia 2014 Udostępnij Opublikowano 24 Kwietnia 2014 I w tym miejscu, należy odpowiedzieć sobie na pytanie czym jest "lepkość" w ujęciu oleju silnikowego. Jeżeli zdam sobie sprawę czym ona jest to więcej tego typu dylematów nikt nie powinien mieć! Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Fortis Opublikowano 1 Marca 2015 Udostępnij Opublikowano 1 Marca 2015 Witam. Podpinając się pod wątek aby nie tworzyć dodatkowych tematów proszę o odpowiedź na pytanie. Czy jeżeli zdecydował bym się na zalanie silnika olejem 0w50 to mogę liczyć na uznanie gwarancji w przypadku pojawienia się ewentualnych awarii związanych z np.pierścieniami,tłokami, układem smarowania ?Czy ewentualne zgloszenia mogą zostać odrzucone na podstawie informacji o innym oleju niż rekomendowany, mimo posiadania przez niego dużo lepszych właściwości smarnych.? Pozdrawiam Rafał Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Alfik Opublikowano 1 Marca 2015 Udostępnij Opublikowano 1 Marca 2015 Na temat gwarancji się nie wypowiem, ale olej 0W50 w aucie przewidzianym do 5w30 nie musi gwarantować, że tam, gdzie trzeba olej dotrze - w wysokiej temperaturze będzie bowiem gęściejszy, będzie się ciężko przeciskał przez cienkie dziurki i efekt będzie przeciwny. Prędzej można dawać olej spełniający wyższe normy niż o innej lepkości wysokotemperaturowej. Co innego lepkość na zimno. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
m_dz Opublikowano 2 Marca 2015 Udostępnij Opublikowano 2 Marca 2015 Czy jeżeli zdecydował bym się na zalanie silnika olejem 0w50 to mogę liczyć na uznanie gwarancji w przypadku pojawienia się ewentualnych awarii związanych z np.pierścieniami,tłokami, układem smarowania ? W tego typu przypadkach zawsze należy liczyć się z możliwością odrzucenia roszczeń gwarancyjnych Dla silników diesla producent zaleca oleju o lepkości 0w30 lub 5w30 i klasyfikacji jakościowej C2; C3 Na rynku jest wielu producentów spełniających powyższe wymagania, aczkolwiek są lepsi i gorsi Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Karas Opublikowano 2 Marca 2015 Udostępnij Opublikowano 2 Marca 2015 W tego typu przypadkach zawsze należy liczyć się z możliwością odrzucenia roszczeń gwarancyjnych dokladnie tak. Lepiej przez okres gwarancji trzymac sie zalecen producenta i najlepiej lac olej z aso. Wtedy wrazie awarii jednostki napedowej aso nie marudzi ze zalewales nie ich olej albo olej o innych parametrach i nie na opcji zeby odrzucili roszczenia gwarancyjne. A jak gwarancja sie skonczy mozesz lac nawet i 10w60 Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
m_dz Opublikowano 2 Marca 2015 Udostępnij Opublikowano 2 Marca 2015 A jak gwarancja sie skonczy mozesz lac nawet i 10w60 Rajdówka boxer diesel Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Fortis Opublikowano 2 Marca 2015 Udostępnij Opublikowano 2 Marca 2015 Ale ja miałem na myśli silnik benzynowy... Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Alfik Opublikowano 2 Marca 2015 Udostępnij Opublikowano 2 Marca 2015 To 0w20 bez turbo i 5W30 z turbo (jak nowe) czyli podobnie. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
spawalniczy Opublikowano 9 Czerwca 2015 Udostępnij Opublikowano 9 Czerwca 2015 Informacja dotycząca oleju silnikowego zawarta w instrukcji obsługi Subaru XV dotyczy pojazdów Subaru przeznaczonych na rynki całego świata. W naszej strefie klimatycznej dozwolonym olejem silnikowym jest także olej klasy lepkościowej 5w30. Dlatego też Subaru Import Polska sp. z o.o. rekomenduje olej silnikowy 5W30, aczkolwiek olej 0W20 również jest dozwolony. Mam jeszcze pytanie uzupełniające dotyczące silnika FB25. Instrukcja dopuszcza do tego silnika następujące lepkości oleju:0W-205W-305W-40Przy zachowaniu klasy jakościowej SM lub SN według API i A3 lub A5 według ACEA.W związku z tym mam dwa pytania:- czy można zastosować olej o szerszej specyfikacji lepkościowej, czyli 0W-40; ACEA A3/B4; API SERVICES SN (Motul X-MAX)?- ewentualnie 5W/30 • API SL /CF • ACEA A3/B4-04 (Quazar S)?i który z nich będzie lepszy do mieszanej eksploatacji - spokojna jazda po drogach podmiejskich i raz na jakiś czas dłuższe przeloty autostradowe. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
FanSub Opublikowano 7 Lipca 2015 Udostępnij Opublikowano 7 Lipca 2015 Osobiście wybrałbym do tak przewidywanych warunków eksploatacji 5W-30. Na marginesie dodam, że nie rozumiem, dlaczego skoro zalecany jest 0W-20, to nie rekomenduje się alternatywnego 0W-30 (jak w dieslach), tylko 5W-30. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
gucio1200 Opublikowano 25 Sierpnia 2015 Udostępnij Opublikowano 25 Sierpnia 2015 (edytowane) To ja zamieszam i powiem że i ja i MTS - leje 10w50 do turbawki i co mi zrobicie ? Wszystko tak naprawdę jest uzależnione od tego w jakim klimacie auto jeździ oraz jak jest eksplatowane... Nie da się powiedzieć że jeden olej 0W20 czy 5W30 rozwiązuje każdy problem... Wszystko jest zależne od warunków pracy... I bym osobiście nigdy nie wlał oleju 0W czy 5W... No chyba że na zimę - ale też tego nie robię . Masz problem dopiero przy bardzo niskich temp. na takim oleju. Tutaj macie trochę info: Edytowane 25 Sierpnia 2015 przez gucio1200 Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
aki001 Opublikowano 26 Sierpnia 2015 Udostępnij Opublikowano 26 Sierpnia 2015 (edytowane) Wszystko tak naprawdę jest uzależnione od tego w jakim klimacie auto jeździ oraz jak jest eksplatowane... dobrze powiedziane... w moim klimacie dealer zaleca i leje 5W30 do sti, a temperatura wyjściowa rzadko jest poniżej 25 stopni... bo tak w instrukcji napisane i tak ma być Edytowane 26 Sierpnia 2015 przez aki001 Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Karas Opublikowano 26 Sierpnia 2015 Udostępnij Opublikowano 26 Sierpnia 2015 I bym osobiście nigdy nie wlał oleju 0W czy 5W... No chyba że na zimę - ale też tego nie robię . a ja bym nigdy nie zalal 10w50 bo dla mnie auto jest narzedziem które ma mnie ekonomicznie dowiesc z punktu A do B bardzo czesto na krótkich odcinkach, nie upalam, moje auto nie jest wyposazone w wysilony silnik z turbo. dlatego Wszystko tak naprawdę jest uzależnione od tego w jakim klimacie auto jeździ oraz jak jest eksplatowane... dobrze napisane! Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
gucio1200 Opublikowano 26 Sierpnia 2015 Udostępnij Opublikowano 26 Sierpnia 2015 (edytowane) I bym osobiście nigdy nie wlał oleju 0W czy 5W... No chyba że na zimę - ale też tego nie robię . a ja bym nigdy nie zalal 10w50 bo dla mnie auto jest narzedziem które ma mnie ekonomicznie dowiesc z punktu A do B bardzo czesto na krótkich odcinkach, nie upalam, moje auto nie jest wyposazone w wysilony silnik z turbo. dlatego Wszystko tak naprawdę jest uzależnione od tego w jakim klimacie auto jeździ oraz jak jest eksplatowane... dobrze napisane! I prawidłowo ! Może ktoś coś z tego wątku wyniesie... Bo olejowy ma chyba z 1000 stron Edytowane 26 Sierpnia 2015 przez gucio1200 Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
aki001 Opublikowano 17 Września 2015 Udostępnij Opublikowano 17 Września 2015 Może ktoś coś z tego wątku wyniesie... Bo olejowy ma chyba z 1000 stronspoko, raz na rok po burzliwej dyskusji o wyższości uniwersalnego 5W30 dochodzimy do podobnych wniosków, więc co jakieś 200-300 stron jest to samo napisane Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Machoń Opublikowano 19 Września 2015 Udostępnij Opublikowano 19 Września 2015 eddie_gt4... bardzo Cię przepraszam, przez nieuwagę wcisnąłem czerwoną strzałkę przy Twoim poście .......głupi tablet..... niech to ktoś cofnie Ps. Jeśli chodzi olej to polecam Eneos Sustina 0W-50 Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
ketivv Opublikowano 19 Września 2015 Udostępnij Opublikowano 19 Września 2015 eddie_gt4... bardzo Cię przepraszam, przez nieuwagę wcisnąłem czerwoną strzałkę przy Twoim poście .......głupi tablet..... niech to ktoś cofnie załatwione Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Machoń Opublikowano 20 Września 2015 Udostępnij Opublikowano 20 Września 2015 I gitara Podziękował..... Jeśli chodzi o oleje to w sumie przy nie wyczynowej jeździe to nie ma aż takiej różnicy: Początkowo moje auto jeździło na Motulu, potem ASO polecało Lotosa i taki też był raz zalany, teraz mam Eneosa ASO poleca i mimo różnych olejów i parametrów ja tam nie widzę różnicy.... Jeśli auto na gwarancji.... lałbym co ASO zaleca..... PZDR Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Karas Opublikowano 20 Września 2015 Udostępnij Opublikowano 20 Września 2015 teraz w ASO leja Enosa?? Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
luki266 Opublikowano 20 Września 2015 Udostępnij Opublikowano 20 Września 2015 Tak Wysłane z mojego Passport przy użyciu Tapatalka Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
GREGG Opublikowano 20 Września 2015 Udostępnij Opublikowano 20 Września 2015 teraz w ASO leja Enosa?? Leją co mają, Eneosa mają na oficjalnych ulotkach Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Machoń Opublikowano 20 Września 2015 Udostępnij Opublikowano 20 Września 2015 Si.... teraz jest Eneos Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
akir Opublikowano 20 Września 2015 Udostępnij Opublikowano 20 Września 2015 Castrola leją w bb Wysłane z mojego SM-N7505 przy użyciu Tapatalka Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Andnal Opublikowano 30 Września 2015 Udostępnij Opublikowano 30 Września 2015 Potwierdzam, dzisiaj byłem na pierwszym przeglądzie w ASO i mi zalali Eneos Prem. Hyper 5W30, (nawet za przegląd zapłaciłem całkiem, całkiem... ) Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
eddie_gt4 Opublikowano 1 Października 2015 Udostępnij Opublikowano 1 Października 2015 teraz w ASO leja Enosa?? Leją co mają, Eneosa mają na oficjalnych ulotkach czyli co, Lotos juz nie jest najlepszy, nawet ten "dedykowany" do Subaru? mi tam szkoda, uwazam, ze zawsze lepiej popierac swoich producentow... Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Rekomendowane odpowiedzi
Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto
Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.
Zarejestruj nowe konto
Załóż nowe konto. To bardzo proste!
Zarejestruj sięZaloguj się
Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.
Zaloguj się