Wade Posted March 26, 2014 Share Posted March 26, 2014 Witaam. Mam takie pytanko. A w zasadzie trzy. 1. Czy da sie przełożyć do silnika 1.6 pompe paliwa i wtryskiwacze od wersji GT, WRX, STI beż żadnych problemów i przeóbek? 2. Czy jeśli się uda, to czy będzie to działac nalezycie i czy jest realny jakikolwiek wzrost mocy? 3. Rozumiem ze spalanie wzrośnie, pytanie mniej wiecej o ile i czy będzie to adekwatne do ewentualnego wzrostu mocy. Pozdrawiam. Link to comment Share on other sites More sharing options...
piter Posted March 26, 2014 Share Posted March 26, 2014 dolejesz paliwa, to musisz jeszcze dodać powietrza ... i powiedzieć o tym ECU .... a koszt remapu w N/A jest trochę duży w porównaniu do przyrostu kilku KM w silniku wolnossącym ..... lepiej i taniej kupić "gotowe 2.0T" .... albo przełożyć (wszystkie) graty z GT do Twojej budy Link to comment Share on other sites More sharing options...
radeklwh Posted March 26, 2014 Share Posted March 26, 2014 nieopłacalna operacja, a przyrost mocy znikomy.. prawie żaden/szkoda słów +5koni? Link to comment Share on other sites More sharing options...
respect Posted March 26, 2014 Share Posted March 26, 2014 żeby się nie okazało ,że nadmiar paliwa będzie kapał z rury .Albo będzie się sadza sypać . Sonda tego raczej nie załatwi- bo już się z taka teorią spotkałem. Link to comment Share on other sites More sharing options...
cybel Posted March 26, 2014 Share Posted March 26, 2014 Samo przełożenie wtrysków i pompy paliwa o większej wydajności nic nie da.ECU musi o tym wiedzieć,jak będzie za dużo niespalonego paliwa w wydechu,lambda zgłupieje i będzie wysyłać sygnały do ECU,a to będzie się starało obciąć dawkę paliwa. W efekcie można sprawić sobie tylko sporo kłopotów,niż osiągnąć jakiś przyrost mocy,może być na odwrót. Link to comment Share on other sites More sharing options...
Wade Posted March 27, 2014 Author Share Posted March 27, 2014 OK dzieki Panowie, podejrzewałem takie problemy, teraz to potwierdziłem. Temat można usunąć. Link to comment Share on other sites More sharing options...
Mario'EK Posted April 7, 2014 Share Posted April 7, 2014 Witam nie chcę otwierać nowego wątku i podepnę się do obecnego bo nawiązuje trochę do mojego problemu. Padł Mi jeden wtrysk od WRXa (jasno-niebieskie 440) najtańszym i najprostszym rozwiązaniem było by dokupić jeden wtrysk, wiem że na forum będzie z tym ciężko (większość sprzedaje komplet 4szt) więc przeglądałem alledrogo i znalazłem wtryski od Forestera 03 xt i wyglądają identycznie jak moje z WRXa, szukałem info po forum ale średnio udało Mi się coś na ten temat odnaleźć (zauważyłem że są inne oznaczenia na wtryskach: moje mają wybite 12 028 3920 a te z forka 08 327 3920 ) i moje pytanie brzmi: czy takie rozwiązanie i te wtryski są tej samej wydajności w Forku i WRX ? Mogę zakupić taki wtrysk jako zamiennik mojego? Link to comment Share on other sites More sharing options...
wojnakrzys Posted April 7, 2014 Share Posted April 7, 2014 OK dzieki Panowie, podejrzewałem takie problemy, teraz to potwierdziłem. Temat można usunąć. Jak już chcesz kombinować kup samą pompę, będzie większa wydajność przy obciążeniu, to się na pewno źle nie odbije Witam nie chcę otwierać nowego wątku i podepnę się do obecnego bo nawiązuje trochę do mojego problemu. Padł Mi jeden wtrysk od WRXa (jasno-niebieskie 440) najtańszym i najprostszym rozwiązaniem było by dokupić jeden wtrysk, wiem że na forum będzie z tym ciężko (większość sprzedaje komplet 4szt) więc przeglądałem alledrogo i znalazłem wtryski od Forestera 03 xt i wyglądają identycznie jak moje z WRXa, szukałem info po forum ale średnio udało Mi się coś na ten temat odnaleźć (zauważyłem że są inne oznaczenia na wtryskach: moje mają wybite 12 028 3920 a te z forka 08 327 3920 ) i moje pytanie brzmi: czy takie rozwiązanie i te wtryski są tej samej wydajności w Forku i WRX ? Mogę zakupić taki wtrysk jako zamiennik mojego? Jeśli tylko wtryskiwacz nie jest uszkodzony i wali normalną dawkę to się spisze w miare możliwości, tylko broń Boże nie dawaj go na 4 cylinder :DDDD Link to comment Share on other sites More sharing options...
Mario'EK Posted April 8, 2014 Share Posted April 8, 2014 Czyli mam rozumieć że odpowiedź na moje pytanie brzmi, tak mają tą samą wydajność (teoretyczną) w zależności od sprawności używanego wtrysku i że mogę dać taki wtrysk zamiast mojego pod warunkiem że działa prawidłowo. Nie wiem tylko o co chodzi z tym 4tym cylindrem ?? Link to comment Share on other sites More sharing options...
Wade Posted April 8, 2014 Author Share Posted April 8, 2014 To jednak jeszcze wroce do tematu . Czyli samo dodanie pompy nie powinno zaszkodzić i nie będzie też wymagać dodtkowych elemtnów typu ECU, wiązka itd. Tak? Link to comment Share on other sites More sharing options...
cybel Posted April 8, 2014 Share Posted April 8, 2014 Nie wiem tylko o co chodzi z tym 4tym cylindrem ?? Na 4 cylindrze ze względu na konstrukcję listw paliwowych,najczęściej występują braki paliwa i w efekcie uboga mieszanka.Powoduje to gwałtowny wzrost temperatury i w efekcie uszkodzenie tłoka. Zmiana pompy paliwa nie wymaga dodatkowych zabiegów. Link to comment Share on other sites More sharing options...
Mario'EK Posted April 9, 2014 Share Posted April 9, 2014 (edited) Ktoś może jeszcze potwierdzić, że identycznie wyglądające wtryski z Forestera i WRXa mimo innych numerów oznaczeń mają tą samą wydajność 440cc ?? Edited April 9, 2014 by Mario'EK Link to comment Share on other sites More sharing options...
AMI Posted April 9, 2014 Share Posted April 9, 2014 (edited) Ale to moze byc kwestia nie tylko wydajnosci wtryskiwaczy. Moga sie roznic innymi parametrami, np. opoznieniem otwarcia. Najlepiej byloby jednak kupic taki sam model chyba. Edited April 9, 2014 by AMI Link to comment Share on other sites More sharing options...
kamilwro Posted April 24, 2014 Share Posted April 24, 2014 cybel: co dokładnie masz na myśli jeśli chodzi o konstrukcje listwy akurat na 4-cyl i dlaczego?, i który to 4 cyl? AMI: słuszna uwaga, jesli chodzi o czasy otwarcia poszczególnego wtrysku to mimo takiego samego wyglądu czterech wtrysków, mogą się one właśnie czymś różnić ma ktoś może oryginalną rozpiske, który wtrysk ma gdzie isć? chodzi mi o WRX 218ps Link to comment Share on other sites More sharing options...
AMI Posted April 24, 2014 Share Posted April 24, 2014 Moze to cos pomoze odnosnie numeracji cylindrow http://www.2carpros.com/forum/automotive_pictures/62217_FO_7.jpg a wtryskiwacze ida w ktorekolwiek miejsce w listwie, wszystkie powinny byc takie same 1 Link to comment Share on other sites More sharing options...
kamilwro Posted April 24, 2014 Share Posted April 24, 2014 chyba nie do konca takie same, vbo jednak po coś są oznaczone. Walcze z tym juz troche i wiem, ze nie są takie same bo zamieniałem i inne parametry pokazuja Link to comment Share on other sites More sharing options...
piter Posted April 24, 2014 Share Posted April 24, 2014 seryjne listwy paliwowe nie są symetryczne i 4 wtrysk, mówiąc obrazowo, ma najdłuższy przewód. Więc jeżeli brakuje paliwa, to najprawdopodobniej na 4. Link to comment Share on other sites More sharing options...
kamilwro Posted April 24, 2014 Share Posted April 24, 2014 dokładnie taką samą rozpiskę znalazłem u siebie w autodacie i sie zgadza wiec nie wiem o co chodzi z tą listwa ze na 4 paliwa za mało skoro na 4 cyl paliwo dostaje pierwsze z kolei a najdalej od filtra jest 1 cyl wiec chyba o ten 1 chodzi a nie o 4 piter rozbierałeś kiedyś listwę? ja dzisiaj 3 razy. Zmiana wtryskow na serie (jasnoniebieskie) test i skalowanie. Potem wsadziłem rozowe i to samo. Ostatnio siedze przy aucie non stop i cos dłubie. Nie pisze tego z teori tylko z praktyki. Pierwszy przewód od filtra ten górny schodzi bezposrednio do dołu do 4cyl czyli przy serwie, wiec jest najkrócej od filtra do 4cyl, moze mowa o innych cylindrach przy głowicy pasazera czyli prawa patrzac tradycyjnie od srodka auta? moze sie nieorientujecie w oznaczeniach, ale ja na 4cyl załozyłem wtrysk U z kropką. Na 3cyl dałem f, na 2 dałem a, a na 1cyl poszedł j. Czyli oryginalnie jak w seri 218ps, po zamianie i skalowaniu odczyt był inny wtryski różowe od STI czyli 265ps 550cc mają juz inne oznaczenia tak samo jak wtryski od WRX 225ps tez są inne niż w 218. Przerabiam ten temat i widze jak sie zachowują. Najlepiej auto zasuwa na kompie V3 i orygialnym ustawieniu wtrysków z wersji 218ps. Zostaje mi rozgryźć temat z różowymi i bedzie latał jak z procy ale jeszcze nie teraz bo czekam na zegary AFR i EGT ami masz pomuke za rozpiske a, co do wtrysków to się mylisz, pzdr Link to comment Share on other sites More sharing options...
AMI Posted April 25, 2014 Share Posted April 25, 2014 a, co do wtrysków to się mylisz, pzdr Nie bardzo wiem w czym - wszystkie cztery wtryskiwacze - przynajmiej we wszystkich moich autach - sa takie same. Link to comment Share on other sites More sharing options...
kamilwro Posted April 25, 2014 Share Posted April 25, 2014 AMI_to wytłumacz mi po co są na nich te oznaczenia? jezeli wiesz o czy mówie oczywiście Link to comment Share on other sites More sharing options...
AMI Posted April 25, 2014 Share Posted April 25, 2014 (edited) Do roznych modeli aut oczywiscie moga isc rozne modele wtryskiwaczy - to oczywiscie prawda. Ale do listwy mozesz je wlozyc losowo, bo sa/powinny byc takie same. Oczywiscie moga byc otwierane niezaleznie, z roznymi czasami - ale to juz kwestia sterowania przez ecu - o ile w danym aucie na to pozwala (w miare nowoczesne raczej tak) Nie wiem o jakie inne oznaczenia Ci chodzi. No, chyba, ze zle rozumiem/interpretuje Twoje pytanie. Edited April 25, 2014 by AMI Link to comment Share on other sites More sharing options...
maciek1006 Posted April 25, 2014 Share Posted April 25, 2014 A wtrysk od Forestera Turbo zołty moze roznic sie czyms od wtrysku z imprezy GT99 tez zółty jedynie jakims numerkiem sie rozniły. Link to comment Share on other sites More sharing options...
kamilwro Posted April 25, 2014 Share Posted April 25, 2014 AMI oznaczenia o których mową są w srodku każdego wtryskiwacza od góry, widać małe literki w przypadku 218ps są to: (a,u,f,j), przy czym literka u posiada jeszcze kropkę i jest zawsze zakładany ten wtrysk na 4cyl. (czyli ten najbliżej serwa jesli chodzi o EU), miałem dzisiaj założone te różowe wtryski i za cholerę nie można auta wystroić. jutro zakładam oryginalne niebieskie i auto znowy bedzie latać do 8000rpm i zadnych przerywań itp i na tym na razie zakończę, pzdr Kamil. Link to comment Share on other sites More sharing options...
AMI Posted April 26, 2014 Share Posted April 26, 2014 (edited) Na rozowych tych literek nie ma czy tez sa? Nie zdaze juz zerknac na wtryskiwacze u brata w new age, ale przy konwersjach na top feed tez chyba nie obilo mi sie o uszy, zeby ktos jakas szczegolna kolejnosc wtryskiwaczy zachowywal. Ale jesli faktycznie - to kto wie, moze sie czegos nowego naucze. Wtryskiwaczom z STI moze przydaloby sie po prostu sprawdzenie, czy dobrze leja? Taka mysl - moze serwisowki do wrx'a warto poszukac i tam zobaczyc co w niej napisane na ten temat. Sam zerkne, z ciekawosci chocby, jak bede po niedzieli w domu. Edited April 26, 2014 by AMI Link to comment Share on other sites More sharing options...
kamilwro Posted April 26, 2014 Share Posted April 26, 2014 (edited) AMI- oczywiście że są oznaczenia ale inne litery, własnie jestem na warsztacie i biore sie za wyciaganie tych rózowych. Rózowe wtryski kupiłem z pewnego zródła i byly strojone na nich bloby sti u Kocara w Poznaniu i chodziły niby ok ale tego nie widziałem. Nawet pisałem do Pana Piotra na PW ale jest zabiegany i zaprasza mnie ewentualnie do siebie jakby mi sie nie udało w Ecu-project. To samo powiedział Bobik z Jetronik aby w razie czego dzwonic to ogarną. Zobacze co sie teraz bedzie działo z autem po wymianie na seryjne i opisze ci numery tych wtrysków od STI różowych (oznaczenia znajduja sie w srodku wtryskiwacza) na dole przy siateczkach (filterkach) ledwo zauważalne literki. oznaczenia wtrysków z mojego silnika 225ps, który teraz mam są to ( J,K,f,k) gdzie jedno z k jest małą a drugie dużą literą a wtrysk f jest z kropką i idzie na 4-cyl. czyli wychodzi na to, ze zawsze te z kropkami lecą dna 4cyl tak jak w przypadku wtryskow do 218ps. Sprawdzcie u siebie może coś w tym jest, pzdr nie ma tego złego co by na dobre nie wyszło, przynajmniej teraz wymiana wtrysków u mnie to 55min wszystkie 4 szt, Edited April 26, 2014 by kamilwro Link to comment Share on other sites More sharing options...
Recommended Posts
Create an account or sign in to comment
You need to be a member in order to leave a comment
Create an account
Sign up for a new account in our community. It's easy!
Register a new accountSign in
Already have an account? Sign in here.
Sign In Now