Jump to content

Słynne lampki zapalają się co 200 km:-)


Jerzy Gumowski

Recommended Posts

Jestem nowy na tym forum, być może temat został już przewałkowany ale proszę o pomoc . Mam Forestera z LPG , 2008 rok ( od niedawna) jest rewelacyjny ale te dwie cholerne lampki co jakiś czas się włączają. W Mysiadle założyłem obejście sondy , wyskoczył błąd  2096 i znowu te lampeczki. Czy można to naprawić?

Link to comment
Share on other sites

 

 

Dzięki, super odpowiedź!

Dzięki.Super opis problemu. :mrgreen: 

Jaki silnik?Jaki przebieg na LPG?Obejście sondy sugeruje jakieś grzebanko w autku.Wydech i mapa?

Zaworki były sprawdzane? 

Link to comment
Share on other sites

Obroty na wolnych nie falują?Nie poszarpuje lekko przy przyspieszaniu?

Kabelki WN sprawdzone?Stan świec zapłonowych?

Katalizatory na miejscu?

Powód obejścia sondy?

Link to comment
Share on other sites

 

 

Obroty falują, poszarpuje

To by wskazywało na potrzebę regulacji zaworów.Przy LPG trzeba to robić,kontrolować częściej,przynajmniej raz na 50 tys.km przebiegu. ;)

Link to comment
Share on other sites

 

 

Co prawda to na benzynie nie ma takich problemów, można jechać i jechać :-)

To instalacje LPG jeszcze sprawdź,wyreguluj.

Tak będziesz cedził informacje i dokładał objawów,to dojdziemy do wniosku,że puszcza Ci zawór w prawym tylnym kole i masz silnik do remontu. :P  :biglol:

Kod błędu z jakiego programu diagnostycznego?W moim takiego nie ma. :mrgreen:

Link to comment
Share on other sites

Wpinane jest OBD II  i wyskakuje taki kod 2096. W warsztacie w Mysiadle wyskoczył 20 94 . Ja wiem ,że mogę zmienić samochód ale najpierw chcę zrozumieć o co chodzi. Jeżeli diagnoza specjalistów powie zrób to lub to to zapewne to zrobię ale chcę mieć pewność . Dlatego zapisałem się na to forum. Bo warsztatów , które proponują ....................i wymianę silnika jest sporo :-)

Link to comment
Share on other sites

Wpinane jest OBD II  i wyskakuje taki kod 2096. W warsztacie w Mysiadle wyskoczył 20 94 . Ja wiem ,że mogę zmienić samochód ale najpierw chcę zrozumieć o co chodzi. Jeżeli diagnoza specjalistów powie zrób to lub to to zapewne to zrobię ale chcę mieć pewność . Dlatego zapisałem się na to forum. Bo warsztatów , które proponują ....................i wymianę silnika jest sporo :-)

Jeśli objawy w/w i błędy wyskakują przy używaniu LPG,ewidentnie instalacja do sprawdzenia i/lub regulacji.

O błędach już lekturkę masz. ;)

Link to comment
Share on other sites

o zaworach i rozrządzie na razie zapominam

 

to o dalszych naprawach też możesz zapomnieć ...  nawet jak to będzie jakiś drobiazg, typu: czujnik/kabelek/wężyk/drobna nieszczelność .... dopóki nie sprawdzisz przynajmniej luzów i tej instalki lpg (bo chyba od 2009 były jakieś "przeglądy" ?)  to pół auta możesz wymienić zanim dojdziesz co było przyczyną  :D

Link to comment
Share on other sites

 

 

Co prawda to na benzynie nie ma takich problemów, można jechać i jechać :-)

Zapomina przynajmniej do momentu sprawdzenia/wyregulowania instalacji LPG. ;)  :mrgreen:

Link to comment
Share on other sites

Znalazłem w końcu ciekawą stronę dotyczącą obsługi samochodów Subaru, być może forumowicze ją doskonale znają ale jako nowy wkleję - dla nowych oczywiście. 

http://www.cars101.com/subaru/subaru_maintenance.html

Wynika z niej , że rozrząd w tych co mają pasek trzeba sprawdzać ale wymienić powinno się przy 105 tyś, mil :-)

Link to comment
Share on other sites

Pasek i rolki niczym szczególnym się nie różnią od tych w wersjach EU, a one mają co 105000 km :) Decyzje każdy podejmuje sam. Ja w wersji US rozrząd zrobiłem przy 90000km, tak dla świetego spokoju  ^_^

Link to comment
Share on other sites

Create an account or sign in to comment

You need to be a member in order to leave a comment

Create an account

Sign up for a new account in our community. It's easy!

Register a new account

Sign in

Already have an account? Sign in here.

Sign In Now
  • Recently Browsing   0 members

    • No registered users viewing this page.
×
×
  • Create New...