Jerzy Gumowski Posted March 24, 2014 Share Posted March 24, 2014 Jestem nowy na tym forum, być może temat został już przewałkowany ale proszę o pomoc . Mam Forestera z LPG , 2008 rok ( od niedawna) jest rewelacyjny ale te dwie cholerne lampki co jakiś czas się włączają. W Mysiadle założyłem obejście sondy , wyskoczył błąd 2096 i znowu te lampeczki. Czy można to naprawić? Link to comment Share on other sites More sharing options...
cybel Posted March 24, 2014 Share Posted March 24, 2014 Można. Link to comment Share on other sites More sharing options...
Jerzy Gumowski Posted March 24, 2014 Author Share Posted March 24, 2014 Dzięki, super odpowiedź! cybel @ a masz może jakiś pomysł jak ? Link to comment Share on other sites More sharing options...
cybel Posted March 24, 2014 Share Posted March 24, 2014 Dzięki, super odpowiedź! Dzięki.Super opis problemu. Jaki silnik?Jaki przebieg na LPG?Obejście sondy sugeruje jakieś grzebanko w autku.Wydech i mapa? Zaworki były sprawdzane? Link to comment Share on other sites More sharing options...
Jerzy Gumowski Posted March 24, 2014 Author Share Posted March 24, 2014 silnik 2,5 l , LPG od 2009 r. przebieg 65 000 mil, Zawory nie sprawdzane, rozrząd zgodnie z zaleceniami po 150 000 mil :-) będzie wymieniony. Dziś jest jak nowy. Obejście sondy zrobił warsztat specjalizujący się w tych autach. Link to comment Share on other sites More sharing options...
cybel Posted March 24, 2014 Share Posted March 24, 2014 Obroty na wolnych nie falują?Nie poszarpuje lekko przy przyspieszaniu? Kabelki WN sprawdzone?Stan świec zapłonowych? Katalizatory na miejscu? Powód obejścia sondy? Link to comment Share on other sites More sharing options...
Jerzy Gumowski Posted March 24, 2014 Author Share Posted March 24, 2014 Obroty falują, poszarpuje , kabelki ok , świece ok , katalizator na miejscu, powód obejścia sondy ... decyzja szefa warsztatu po podłączeniu OBD. Dziś wyskakuję błąd 2096 :-( Dzięki za zainteresowanie :-) Link to comment Share on other sites More sharing options...
cybel Posted March 24, 2014 Share Posted March 24, 2014 Obroty falują, poszarpuje To by wskazywało na potrzebę regulacji zaworów.Przy LPG trzeba to robić,kontrolować częściej,przynajmniej raz na 50 tys.km przebiegu. Link to comment Share on other sites More sharing options...
Jerzy Gumowski Posted March 24, 2014 Author Share Posted March 24, 2014 Dzięki sprawdzę , ale co oznacza błąd 2096? Co prawda to na benzynie nie ma takich problemów, można jechać i jechać :-) Link to comment Share on other sites More sharing options...
cybel Posted March 24, 2014 Share Posted March 24, 2014 Co prawda to na benzynie nie ma takich problemów, można jechać i jechać :-) To instalacje LPG jeszcze sprawdź,wyreguluj. Tak będziesz cedził informacje i dokładał objawów,to dojdziemy do wniosku,że puszcza Ci zawór w prawym tylnym kole i masz silnik do remontu. Kod błędu z jakiego programu diagnostycznego?W moim takiego nie ma. Link to comment Share on other sites More sharing options...
Jerzy Gumowski Posted March 24, 2014 Author Share Posted March 24, 2014 Wpinane jest OBD II i wyskakuje taki kod 2096. W warsztacie w Mysiadle wyskoczył 20 94 . Ja wiem ,że mogę zmienić samochód ale najpierw chcę zrozumieć o co chodzi. Jeżeli diagnoza specjalistów powie zrób to lub to to zapewne to zrobię ale chcę mieć pewność . Dlatego zapisałem się na to forum. Bo warsztatów , które proponują ....................i wymianę silnika jest sporo :-) Link to comment Share on other sites More sharing options...
owad Posted March 24, 2014 Share Posted March 24, 2014 google http://www.subaruforester.org/vbulletin/f95/code-p2096-wtf-44594/ http://www.forum.subaru.pl/index.php?/topic/13684-check-engine-w-autach-z-usa/ Link to comment Share on other sites More sharing options...
cybel Posted March 24, 2014 Share Posted March 24, 2014 Wpinane jest OBD II i wyskakuje taki kod 2096. W warsztacie w Mysiadle wyskoczył 20 94 . Ja wiem ,że mogę zmienić samochód ale najpierw chcę zrozumieć o co chodzi. Jeżeli diagnoza specjalistów powie zrób to lub to to zapewne to zrobię ale chcę mieć pewność . Dlatego zapisałem się na to forum. Bo warsztatów , które proponują ....................i wymianę silnika jest sporo :-) Jeśli objawy w/w i błędy wyskakują przy używaniu LPG,ewidentnie instalacja do sprawdzenia i/lub regulacji. O błędach już lekturkę masz. Link to comment Share on other sites More sharing options...
Jerzy Gumowski Posted March 24, 2014 Author Share Posted March 24, 2014 Dzięki , też tak myślałem. Instalacja z 2009 może nie być zbyt sprawna. Bo o zaworach i rozrządzie na razie zapominam . Link to comment Share on other sites More sharing options...
car1961 Posted March 25, 2014 Share Posted March 25, 2014 rozrząd 150tys mil? czyli ponad 240tys km ,ciekawe czy wytrzyma? Link to comment Share on other sites More sharing options...
piter Posted March 25, 2014 Share Posted March 25, 2014 o zaworach i rozrządzie na razie zapominam to o dalszych naprawach też możesz zapomnieć ... nawet jak to będzie jakiś drobiazg, typu: czujnik/kabelek/wężyk/drobna nieszczelność .... dopóki nie sprawdzisz przynajmniej luzów i tej instalki lpg (bo chyba od 2009 były jakieś "przeglądy" ?) to pół auta możesz wymienić zanim dojdziesz co było przyczyną Link to comment Share on other sites More sharing options...
cybel Posted March 25, 2014 Share Posted March 25, 2014 Co prawda to na benzynie nie ma takich problemów, można jechać i jechać :-) Zapomina przynajmniej do momentu sprawdzenia/wyregulowania instalacji LPG. Link to comment Share on other sites More sharing options...
Jerzy Gumowski Posted March 26, 2014 Author Share Posted March 26, 2014 Znalazłem w końcu ciekawą stronę dotyczącą obsługi samochodów Subaru, być może forumowicze ją doskonale znają ale jako nowy wkleję - dla nowych oczywiście. http://www.cars101.com/subaru/subaru_maintenance.html Wynika z niej , że rozrząd w tych co mają pasek trzeba sprawdzać ale wymienić powinno się przy 105 tyś, mil :-) Link to comment Share on other sites More sharing options...
marhof Posted March 26, 2014 Share Posted March 26, 2014 Pasek i rolki niczym szczególnym się nie różnią od tych w wersjach EU, a one mają co 105000 km Decyzje każdy podejmuje sam. Ja w wersji US rozrząd zrobiłem przy 90000km, tak dla świetego spokoju Link to comment Share on other sites More sharing options...
Recommended Posts
Create an account or sign in to comment
You need to be a member in order to leave a comment
Create an account
Sign up for a new account in our community. It's easy!
Register a new accountSign in
Already have an account? Sign in here.
Sign In Now