Jump to content

problem z panewkami w WRX


kawszyn

Recommended Posts

Na wstepie chcialbym pozdrowic wszystkich forumowiczow, mimo, ze konto na forum mam od kilku lat:)

Za ponad rok bede przymierzal sie do zakupu WRXa, najlepiej Blobeye. 

Mimo samych Hond w 'karierze', pora na cos bardziej meskiego, Szukam auta

na lekkie pojezdzawko- przejazdzki raz na tydzien. Spalanie mnie nie przeraza,

bo to byloby trzecie auto w garazu....ale jednak jest cos, co lekko mnie studzi-

PANEWKI. Sporo Imprez po kilkudziesieciu tysiacach km przebiegu czeka na remont silnika.

 

Czy jest to efekt nadmiernego upalania, zlego traktowania, czy jest to cos zupelnie normalnego i trzeba to brac pod uwage w przypadku kazdej imprezy?("ten model tak ma")

Czy przed zakupem auta mozna w jakis sposob oceniec stan panewek, zeby po kilku miesiacach nie miec auta- skarbonki? 

Moze lepiej szukac WRXa po remoncie silnika?

 

Przepraszam za laickie pytania, ale dopiero sie ucze co i jak w tym

temacie, a forum techniczne przetrzepuje kiedy tylko moge:)

Link to comment
Share on other sites

Abstrahując od tematu panewek, dlaczego chcesz WRXa? Do upalania, to auto się nie nadaje.Popełniłem dokładnie ten sam błąd, który Ty chcesz popełnić, dzisiaj miałbym dwa Sti... I wcale nie chodzi tu o panewki.

Edited by Pawlo20
Link to comment
Share on other sites

chodzi Ci o potencjal WRX a STI? wiem, ze wszelkie mody typu wydechy, doloty, remapy itd w  WRXie to takie STiwonnabe, ale wszystko rozbija sie o budzet (~35k +)

chcialbym w miare bezawaryjna Impreze na weekendy w kasie, z ktora moze byc ciezko na szalenstwa. upalac nie chce i nie lubie, a przynajmniej w ramach rozsadku:)

Link to comment
Share on other sites

 

 

Sporo Imprez po kilkudziesieciu tysiacach km przebiegu czeka na remont silnika.

Bez przesady,panewki w aucie używanym do normalnej jazdy,gdzie dobry olej zmieniany na czas i poziom oleju pod kontrolą,mają się dobrze i nie padają po przebiegu jak wyżej.

Jeśli mają to być przejażdżki bez upalania na torze czy lotnisku,WRX jak najbardziej się do tego nadaje.Osiągi przyzwoite,trzeba szukać zadbanego egzemplarza.Stan panewek można ocenić tak jak i w innych markach,póki cisza i ciśnienie oleju w normie,znaczy się w porządku.Padnięcia panewek nie przewidzisz,ich stanu bez rozebrania silnika nie ocenisz. ;)   

  • Upvote 1
Link to comment
Share on other sites

  • 2 weeks later...

no właśnie ja szukałem mojego wrx rok, chyba nawet łatwiej znaleśc dobre STI ;p najlepiej kup dobrą sztuke zadbaną i miej te 5000 zł. w kieszeni w razie wu, tak jak wyżej przekręcenia panewki nie przewidzisz moze zrobić 300tys km a moze 100tys wszystko zależy od użytkowania i serwisu. Ale osobiście mam wrx blob i mi wystarczy, lekki reamp na 260 ps, dobre klocki i idzie tym jeździć, bokiem na sniegu polatasz jak trzeba

Link to comment
Share on other sites

Jeżeli chcesz upalać nie kupuj WRXa, bo wtedy naprawdę popłyniesz z kosztami. STi jest pod każdym względem lepsze + pancerniejsze.
Przesada z panewkami, mój silnik z WRX zrobił 225 kkm, z czego przynajmniej 1/4 OSowych ;)

Link to comment
Share on other sites

Ja też bawiłem się w nissany i postanowiłem kupić Subaru :-) jak chcesz się czasem powściekać to zadbany WRX wystarczy ;-) niestety apetyt rośnie w miarę jedzenia ;-) i możesz myśleć o modach które wraz z wrostem mocy spowodują sporą awaryjność. W tym momencie bardziej opłaca się STI :-)

Link to comment
Share on other sites

Create an account or sign in to comment

You need to be a member in order to leave a comment

Create an account

Sign up for a new account in our community. It's easy!

Register a new account

Sign in

Already have an account? Sign in here.

Sign In Now
  • Recently Browsing   0 members

    • No registered users viewing this page.
×
×
  • Create New...