Jump to content

porównanie czterotłoczka subaru z brembo


Recommended Posts

czy ktoś ma doświadczenie z porównania efektywności hamowania zestawów? chodzi jedynie o siłę hamowania,

odporność na temperaturę tutaj bez znaczenia

 

4tłoczek subaru (tarcza 294mm) a 4tłoczek brembo (tarcza 326mm)

 

najlepiej dla GC bez abs i na sportowych klockach w rodzaju Carbone Lorraine RC8 czy Ferodo DS3000

 

porównanie nawet na poziomie różnica = przepaść, różnica = niewielka, różnica = brak

Edited by kons6
Link to post
Share on other sites

Moim zdaniem najważniejsze w tych zestawach, dobranie jest odpowiednich klocków do tarcz. Jeśli to sknocisz nawet i brembo nie będą dobrze hamować.

Link to post
Share on other sites

róznica=niewielka  ( chodzi tylko o siłę hamowania ) 

  • Upvote 1
Link to post
Share on other sites

Moim zdaniem najważniejsze w tych zestawach, dobranie jest odpowiednich klocków do tarcz. Jeśli to sknocisz nawet i brembo nie będą dobrze hamować.

tu mam takie doświadczenie, że tarcza odgrywa jedynie rolę w wytrzymałości na długotrwałe wysokie temperatury oraz odporności na gięcie

się powodujące bicie

 

w przypadku siły hamowania dobry klocek na najtańszej chińskiej tarczy hamuje bez zarzutu

Chyba lepiej iść w heble od Porsche.

te, na które wejdą felgi 17" i tak pasują na tarcze ok. 330 mm i nie będzie lepiej niż z czterotłoczkiem

Link to post
Share on other sites

 

 

te, na które wejdą felgi 17" i tak pasują na tarcze ok. 330 mm i nie będzie lepiej niż z czterotłoczkiem

Chyba wypadają lepiej pod względem siły hamowania. 

Link to post
Share on other sites

GC na 4tłoku 294 mm waży 1250 Kg, STI pewnie z 1450 Kg. Droga hamowania bedzie podobna.

 

Jeżeli mówisz o sile hamowania to trzeba policzyć ciśnienie obu pomp do powierzchni tłoków oraz przeliczyć powierzchnię klocka 4tłoka i brembo. Wtedy uzyskasz odpowiedz o ile % zestaw z brembo jest skuteczniejszy  przy tych samych masach pojazdu..----- w teorii...

Link to post
Share on other sites

mam wrazenie , ze chyba nie wszyscy zrozumieli pytanie kons6 :) 

Link to post
Share on other sites

 

 

mam wrazenie , ze chyba nie wszyscy zrozumieli pytanie kons6 :)

 

Myślałem o brembo więc to sobie przeliczę. Tylko nie mam średnicy tłoczka w brembo i powierzchni klocka. Z czystej ciekawości...


Rozbudowując pytanie kons6 czy tylny zacisk jednotłoczkowy z GT na dobrym klocku i seryjnej tarczy stanie dęba na pompie dwuobwodowej czy należy przejść na zacisk dwutłoczkowy ?

Link to post
Share on other sites

W sile hamowania roznica niewielka. Te i te potrafia zblokowac polslicka 225 na suchym. Roznica jest tylko w wytrzymalosci na przegrzanie. W cywilnej jezdzie brembo sa troche na wyrost.

 

Tapatalk.

  • Upvote 1
Link to post
Share on other sites

dziękując za przekazane rady, piszę co robię:

- zostawiam obecne zaciski 4tłoczki subaru

- najtańsze tarcze + najlepsze dostępne klocki, wg mnie Carbone Lorraine (RC8, a gdy będzie trzeba na nie zbyt długo czekać to RC6), wiem kruszą się (doświadczyłem), ale nic innego tak samo nie hamuje

Link to post
Share on other sites
  • 3 months later...

Odświeżam temat. Czy ktoś mierzył siłę hamowania cztero-tłoczka wrx i brembo STI ??

Pytam bo dzisiaj sprawdzałem u siebie siłę hamowania przodu i tyłu ale już na swapie brembo sti (przód i tył ).

 

U mnie wygląda to tak:

Przód Brembo STI 326mm (tarcza hawk nacinana + klocek hawk ceramiczny) - 4000N

Tył Brembo STI 313mm (tarcza DBA nacinana + klocek hawk ceramiczny) - 2000N

Link to post
Share on other sites

Create an account or sign in to comment

You need to be a member in order to leave a comment

Create an account

Sign up for a new account in our community. It's easy!

Register a new account

Sign in

Already have an account? Sign in here.

Sign In Now
  • Recently Browsing   0 members

    No registered users viewing this page.

×
×
  • Create New...