kons6 Opublikowano 20 Marca 2014 Udostępnij Opublikowano 20 Marca 2014 (edytowane) czy ktoś ma doświadczenie z porównania efektywności hamowania zestawów? chodzi jedynie o siłę hamowania, odporność na temperaturę tutaj bez znaczenia 4tłoczek subaru (tarcza 294mm) a 4tłoczek brembo (tarcza 326mm) najlepiej dla GC bez abs i na sportowych klockach w rodzaju Carbone Lorraine RC8 czy Ferodo DS3000 porównanie nawet na poziomie różnica = przepaść, różnica = niewielka, różnica = brak Edytowane 20 Marca 2014 przez kons6 Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
subydu Opublikowano 20 Marca 2014 Udostępnij Opublikowano 20 Marca 2014 Moim zdaniem najważniejsze w tych zestawach, dobranie jest odpowiednich klocków do tarcz. Jeśli to sknocisz nawet i brembo nie będą dobrze hamować. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
carfit Opublikowano 20 Marca 2014 Udostępnij Opublikowano 20 Marca 2014 róznica=niewielka ( chodzi tylko o siłę hamowania ) 1 Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
elmo Opublikowano 20 Marca 2014 Udostępnij Opublikowano 20 Marca 2014 Chyba lepiej iść w heble od Porsche. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
kons6 Opublikowano 20 Marca 2014 Autor Udostępnij Opublikowano 20 Marca 2014 Moim zdaniem najważniejsze w tych zestawach, dobranie jest odpowiednich klocków do tarcz. Jeśli to sknocisz nawet i brembo nie będą dobrze hamować. tu mam takie doświadczenie, że tarcza odgrywa jedynie rolę w wytrzymałości na długotrwałe wysokie temperatury oraz odporności na gięcie się powodujące bicie w przypadku siły hamowania dobry klocek na najtańszej chińskiej tarczy hamuje bez zarzutu Chyba lepiej iść w heble od Porsche. te, na które wejdą felgi 17" i tak pasują na tarcze ok. 330 mm i nie będzie lepiej niż z czterotłoczkiem Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
cybel Opublikowano 20 Marca 2014 Udostępnij Opublikowano 20 Marca 2014 te, na które wejdą felgi 17" i tak pasują na tarcze ok. 330 mm i nie będzie lepiej niż z czterotłoczkiem Chyba wypadają lepiej pod względem siły hamowania. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
4mamut Opublikowano 20 Marca 2014 Udostępnij Opublikowano 20 Marca 2014 GC na 4tłoku 294 mm waży 1250 Kg, STI pewnie z 1450 Kg. Droga hamowania bedzie podobna. Jeżeli mówisz o sile hamowania to trzeba policzyć ciśnienie obu pomp do powierzchni tłoków oraz przeliczyć powierzchnię klocka 4tłoka i brembo. Wtedy uzyskasz odpowiedz o ile % zestaw z brembo jest skuteczniejszy przy tych samych masach pojazdu..----- w teorii... Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
carfit Opublikowano 20 Marca 2014 Udostępnij Opublikowano 20 Marca 2014 mam wrazenie , ze chyba nie wszyscy zrozumieli pytanie kons6 Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
4mamut Opublikowano 20 Marca 2014 Udostępnij Opublikowano 20 Marca 2014 mam wrazenie , ze chyba nie wszyscy zrozumieli pytanie kons6 Myślałem o brembo więc to sobie przeliczę. Tylko nie mam średnicy tłoczka w brembo i powierzchni klocka. Z czystej ciekawości... Rozbudowując pytanie kons6 czy tylny zacisk jednotłoczkowy z GT na dobrym klocku i seryjnej tarczy stanie dęba na pompie dwuobwodowej czy należy przejść na zacisk dwutłoczkowy ? Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
bzyq Opublikowano 21 Marca 2014 Udostępnij Opublikowano 21 Marca 2014 W sile hamowania roznica niewielka. Te i te potrafia zblokowac polslicka 225 na suchym. Roznica jest tylko w wytrzymalosci na przegrzanie. W cywilnej jezdzie brembo sa troche na wyrost. Tapatalk. 1 Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
kons6 Opublikowano 22 Marca 2014 Autor Udostępnij Opublikowano 22 Marca 2014 dziękując za przekazane rady, piszę co robię: - zostawiam obecne zaciski 4tłoczki subaru - najtańsze tarcze + najlepsze dostępne klocki, wg mnie Carbone Lorraine (RC8, a gdy będzie trzeba na nie zbyt długo czekać to RC6), wiem kruszą się (doświadczyłem), ale nic innego tak samo nie hamuje Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
KaTM Opublikowano 3 Lipca 2014 Udostępnij Opublikowano 3 Lipca 2014 Odświeżam temat. Czy ktoś mierzył siłę hamowania cztero-tłoczka wrx i brembo STI ?? Pytam bo dzisiaj sprawdzałem u siebie siłę hamowania przodu i tyłu ale już na swapie brembo sti (przód i tył ). U mnie wygląda to tak: Przód Brembo STI 326mm (tarcza hawk nacinana + klocek hawk ceramiczny) - 4000N Tył Brembo STI 313mm (tarcza DBA nacinana + klocek hawk ceramiczny) - 2000N Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Rekomendowane odpowiedzi
Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto
Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.
Zarejestruj nowe konto
Załóż nowe konto. To bardzo proste!
Zarejestruj sięZaloguj się
Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.
Zaloguj się