Jump to content

Zbiorczo o problemach Forka: hamulce, silnik, skrzynia i takie tam – pomożecie? ;)


Piotrek2234

Recommended Posts

Coby nie zaśmiecać forum wrzucę swoje dylematy, pozostałe po przejrzeniu odpowiednich działów, do jednego wątku.

 

Pacjent: czternastoletni Forek 2.0 NA po lifcie, obecnie ok 220 kkm, do 185 kkm serwisowany w ASO.

 

1. Jakiś czas temu, przy wymianie płynu hamulcowego sprawdzałem stan klocków. Po obu stronach auta są zużyte tak samo, ale po skosie – od strony tłoczków z jednej strony zostało ok. 3mm, z drugiej ok. 5mm, od strony jarzma z jednej ok. 4mm, z drugiej ok 7mm. Tłoczki chyba chodzą płynnie (mogę je poruszać palcami). Co może być przyczyną takiego zużycia? Jakich części mogę potrzebować?

 

Klocki i tarcze idą oczywiście do wymiany:

Tarcze: Brembo 09.5674.24

Klocki: Ferodo, ale FDB1327 czy FDB1639? Wg strony Ferodo pierwsze, ale często

przewijają się te drugie.

 

Czy coś jeszcze warto przy okazji wymienić: np. uszczelki tłoczków, przewody?

 

2. Ubywa płynu chłodniczego (dużo, ok pół litra na kkm), majonezu pod korkiem nie zauważyłem, oleju w wyrównawczym również, wycieków pod autem ani pod maską też nie widzę - rozważam umycie silnika, żeby było lepiej widać. Gdzie powinienem szukać problemu?

 

3. Czasem zdarza się szarpnięcie w czasie jazdy, tak jakby na jeden cylinder nie odpalił - najczęściej przy niskich obrotach i średnim obciążeniu. Co może być przyczyną?

 

4. Jakiś czas temu zaczęła lekko dzwonić osłona wydechu, więc mechanik najpierw próbował ją zamocować, a po braku efektów osłonę zdjął. Po tym problem się znacznie pogłębił (w pewnym zakresie obrotów zagłusza silnik), więc mechanik zaleca zdjęcie pozostałych osłon. Czy to jest dobry pomysł? Czy może jest jakieś lepsze rozwiązanie?

 

5. Mam luz na drążku zmiany biegów, na luzie i na każdym biegu taki sam, ok. półtora cm prawo-lewo, ok. 1 cm przód-tył. Znalazłem info o sprężynce, ale wydaje mi się, że to nie to, gdyż drążek bez problemu wraca do środkowej pozycji. Ponadto zazwyczaj wsteczny wchodzi za drugim razem, z jedynką też bywają problemy, ale znacznie rzadziej. Po wymianie oleju (CRX) skrzynia chodzi odczuwalnie płynniej, ale powyższe problemy pozostały. Czy może mieć to związek z luzem na drążku? Których części będę potrzebował?

 

6. Check Engine, 22 - co z tym zrobić: wyczyścić, wymienić, olać? Na forum różne opinie, raz że czyszczenie prawie zawsze pomaga, raz że tylko wymiana... Błąd Knock Sensora odbija się jakoś na pracy silnika czy spalaniu?

 

7. Poprzedniemu właścicielowi zaciął się hill holder, więc linka została odpięta. Próbowałem go spowrotem podłączyć, i wszystko działa ok do czasu mocnego hamowania z wciśniętym sprzęgłem – wtedy hamulce pozostają zablokowane. Czy da się to jakoś prosto naprawić? Może to być wina zbyt słabej sprężynki nie cofającej linki, czy powinien on lekko chodzić?

 

Niestety, im więcej czytam forum, tym większy mętlik mam w głowie... Starałem się pisać możliwie zwięźle, i będę na prawdę bardzo wdzięczny za wszelką pomoc z rozwiązaniem powyższych problemów.

Link to comment
Share on other sites

 

 

Po obu stronach auta są zużyte tak samo, ale po skosie

Prowadnice w jarzmach mogą stać, trzeba przejrzeć. Osłony gumowe też do sprawdzenia. 

 

 

 

3. Czasem zdarza się szarpnięcie w czasie jazdy, tak jakby na jeden cylinder nie odpalił

Świece, przewody itd do sprawdzenia. 

Link to comment
Share on other sites

Piotrek2234, podziwiam Cię za chęć naprawy autka samemu. Ja byłem dumny z siebie, jak mi się udało wymienić żarówkę postojową oraz wysuszyć i uszczelnić migacz w lusterku bocznym (i przy okazji nic nie połamać). Życzę Ci aby wszystko udało Ci się naprawić, Marek.

Link to comment
Share on other sites

Piotrek2234, podziwiam Cię za chęć naprawy autka samemu. Ja byłem dumny z siebie, jak mi się udało wymienić żarówkę postojową oraz wysuszyć i uszczelnić migacz w lusterku bocznym (i przy okazji nic nie połamać). Życzę Ci aby wszystko udało Ci się naprawić, Marek.

 

W przypadku Forka, jeśli chcesz coś rozebrać tak, żeby dało się złożyć, to otwierasz jedną z 3357 stron service manuala i jesteś prowadzony za rączkę.

Nie chcę naprawiać wszystkiego samemu, ale jeśli coś jest proste (wymiana świec, przewodów, filtrów, płynu hamulcowego, żarówek itp.), to czemu by nie. Nawet, jeśli nie robię czegoś samemu, to wolę wiedzieć, co się dzieje i co autko dostaje. Dzięki za życzenia ;)

 

 

 

Po obu stronach auta są zużyte tak samo, ale po skosie

Prowadnice w jarzmach mogą stać, trzeba przejrzeć. Osłony gumowe też do sprawdzenia. 

 

 

 

3. Czasem zdarza się szarpnięcie w czasie jazdy, tak jakby na jeden cylinder nie odpalił

Świece, przewody itd do sprawdzenia. 

 

 

Prowadnice to to, w co wchodzą te wypustki po bokach klocka? Jak wyjmowałem klocki to wydawały się chodzić bez problemu.

Osłony to te gumowe tulejki?:

http://allegro.pl/zestaw-naprawczy-zacisku-subaru-forester-i4027463117.html

Które klocki: FDB1327 czy FDB1639?

Klocków i tarcz nie będę sam wymieniał, ale wolę od razu wziąć ze sobą wszystko, co będzie potrzebne. Zaciski i przewody elastyczne warto "zaczepiać"?

 

Świece wymieniałem kilka tysięcy temu (NGK), z przewodami to troszkę bardziej skomplikowane:

Były oryginalne, wszystko było w 100% ok.

Kuna pożywiła się jednym z przewodów.

Zamówiłem przewody NGK, nie pasowały, kupiłem Boscha.

Było ok, ale tydzień później znów dwa przewody zostały skonsumowane.

Wymieniłem dwa zjedzone na oryginalne.

Przez dłuższy czas było ok.

 

Nowe świece chyba powinny być ok, ale w jaki sposób sprawdzić przewody? Szukać przebić mgiełką wodną, czy chodzi o coś innego? Warto dodać, że auto od nowości w gazie.

Edited by Piotrek2234
Link to comment
Share on other sites

Chyba znalazłem przyczynę takich szarpnięć: "super wysokiej jakości" przewód Boscha wyszedł jakieś pół centymetra z gniazda jednej ze świec - czyli mógł chwilami nie kontaktować. Ale, pojeździmy, to zobaczymy, czy to tego wina.

 

przerabiałem- coś tam czasem nierówno pracowało i palił się ce,

skończyło się na wymianie czujnika stukowego i pierwszej lambdy- mam spokój od 2 lat  :)

 

Czy Check świecił Ci się cały czas, czy tylko czasami? Sonda nie zwracałaby drugiego kodu? Miałeś tylko 22, czy coś jeszcze? Próbowałeś czyścić czujnik i nic nie dawało, czy od razu wymieniłeś? Kupiłeś oryginalny? Z tego co pamiętam, to ok. 300 zł z wymianą w ASO. Jeździsz na gazie?

Link to comment
Share on other sites

czek palił się cały czas,

nr.kodu nie pamiętam ale ten , który wskazuje błąd czujnika stukowego

jak wymieniłem czujnik to się okazało, że jeszcze sonda jest walnięta

po wymianie lambdy mam spokój :)

Link to comment
Share on other sites

Create an account or sign in to comment

You need to be a member in order to leave a comment

Create an account

Sign up for a new account in our community. It's easy!

Register a new account

Sign in

Already have an account? Sign in here.

Sign In Now
  • Recently Browsing   0 members

    • No registered users viewing this page.
×
×
  • Create New...