Jump to content

Poprawa hamulców w imprezce


slavok

Recommended Posts

Witam

Mam takie pytanie, chcę poprawić hamowanie w lanosie diesel, hamulce w tym samochodzie są delikatnie mówiąc słabe, rozumiem, że w grę wchodzi tylko swap zacisków i tarcz z WRXa, chciałbym się dowiedzieć czy wszytko jedno z jakiego newaga zakupie zaciski 4tłoczkowe czy do GH muszą być zaciski z WRX GH?

No i kolejne pytanie czy  takie zaciski pasują bez problemowo do mocowań? czy coś jeszcze prócz zacisków i tarcz trzeba podmieniać, myślę, że na początek starczył by swap przodu.

Link to comment
Share on other sites

 

 

Mam takie pytanie, chcę poprawić hamowanie w lanosie diesel, hamulce w tym samochodzie są delikatnie mówiąc słabe, rozumiem, że w grę wchodzi tylko swap zacisków i tarcz z WRXa, chciałbym się dowiedzieć czy wszytko jedno z jakiego newaga zakupie zaciski 4tłoczkowe czy do GH muszą być zaciski z WRX GH?

 

Swap zacisków z wrx niewiele ci da . Średnica tarczy nadal pozostanie taka sama.

Zdecydowanie potwierdzam to co powiedział Cybel, trzeba zacząć od prostych operacji : czyli klocki o większym współczynniku tarcia, przewody hamulcowe , dobry płyn hamulcowy i wdalszej kolejności tarcza .

Najlepiej zrobić to wtedy, kiedy zestaw seryjny będzie kończył swój żywot .

Link to comment
Share on other sites

W gt mam 4 i 2 tloczki z Tarczami z przodu nacinane 294 z tylu gladkie 290 bodajze ale nie jestem pewien i klockami hawk i powiem ci ze srednio mi to hamuje. Choc po wymianie wczesniejszych ebc na hawk odczulem lekka roznice lecz to i tak te klocki co mam to bez polotu wiec odnies sie do tego moze co zasugerowali wyzej i zainwestuj w dobre klocki tarcze plyn a bedziesz zadowolony. Bo kupujac niewiadomo jak dobre zaciski z shiteeeem pomiedzy nimi czyli klockami to i tak bedzie lipa w hamowaniu

Link to comment
Share on other sites

@slavok, Krótko zwięźle- nie bedę dywagował o lepszych klockach jeśli pytasz o zmianę całego układu...uderz z tym prosze np do kolegi Juras K...On w Swoim "Lanosie" ma chyba takie hebelki o które pytasz....Pozdrawiam

Link to comment
Share on other sites

na początek zmień klocki na "lepsze" (DS2500, RC5+, HP+, lub inne podobne) i wymień płyn ... a dopiero później pakuj się w koszty związane z innymi tarczami, zaciskami i większymi felgami .... taka moja rada  ;)

 

o czyszczeniu zacisków i ich przesmarowaniu (z przodu i z tyłu) nawet nie będę wspominał, bo to przecież oczywiste, klocki pylą, zwłaszcza te lepsze, później to się wszystko zapieka, piszczy, trzeszczy i przestaje hamować jak należy ...

  • Upvote 1
Link to comment
Share on other sites

Mam dobry humor :), to Ci to rozpisze - skoro nie udalo Ci sie odczytac prawidlowo tej szydery:

 

Posluchaj kolegow z poczatku, kup na razie dobre tarcze i hamulce (chociaz tutaj tez troche jest jak z Wielkanoca i Bozym Narodzeniem, ale sa pewne rozwiazania, ktore sa ogolnie uznane) i sobie pojezdz tak.
Zobaczysz czy Ci odpowiadaja, czy nadal za slabo.

 

Zwiekszanie ilosci tloczkow niekoniecznie musi rozwiazac problem od razu.

Oczywiscie mozna isc w wieksze tarcze itp. Ale tutaj dochodzimy do mojej szydery - ja rozumiem, ze zestaw prosto z fabryki byc moze ekstramocny nie jest, ale tez nie wydaje mi sie, zeby byl tak slaby, zeby w normalnym uzytkowaniu nie wystarczal - zwlaszcza przy zastosowaniu dobrych klockow i tarcz.

 

Na uboczu dyskusji o zaciskach, klockach i tarczach - odnosze wrazenie, wnioskujac tez z wlasnych bledow - ze niektrozy narzekaja na slabe hamulce, a zupelnie nie umieja ich uzywac. Bez urazy. Bo cisna za lekko itp.

Niektore nowoczesne auta maja dosc mocne wspomaganie hamulcow - potem wsiadam do swojego GT, w ktorym mam 4tloczki Subarowe z przodu i musze sporo mocniej wcisnac pedal. Ale to nie oznacza, ze one zle hamuja - bo procz tego, ze trzeba je po prostu docisnac, nie widze nic zlego w hamowaniu nimi - zwlaszcza w jezdzie na codzien.

A tez wiele osob uwaza ten zestaw za slaby (OK - byc moze w new age, przy zwiekszonej masie faktycznie jest on slabawy - ale szczerze mowiac tez w normalnej, codziennej jezdzie nie zauwazylem dramatu; choc oczywiscie zawsze mozna zalozyc cos lepszego - zwlaszcza, jak mozna kupic zestaw Alcona za 1300zl, ktorego to zestawu nikt kupic nie chce ;))

 

Faktem jest, ze wrazenia z hamowania sa inne, gdy sie ma big brake kit :) Ale na codzien seryjne hamulce powinny wystarczyc jednak.

Edited by AMI
  • Upvote 1
Link to comment
Share on other sites

Skoro średnica tarczy pozostaje taka sama (294mm) to bez sensu pakować się w 4-tłoczek z WRX'a. Na początek załóż do OEM gładkiej tarczy klocek CL RC5+ i sprawdź, czy Ci to wystarczy (moim zdaniem tak).

Link to comment
Share on other sites

 

 

Niektore nowoczesne auta maja dosc mocne wspomaganie hamulcow
 

a my w subaru mamy słabe wspomaganie, dodatkowo zakładamy takie klocki, które albo muszą się rozgrzać, albo piszczą (...)  :D

Link to comment
Share on other sites

@@slavok u siebie w Forku SBD mam seryjne tarcze i zaciski,włożone klocki HP przód i tył.

Różnica w hamowaniu spora na +.

Warunkiem jest oczyszczenie zacisków,lekko chodzące tłoczki w zaciskach i nie blokujące się klocki w prowadnicach.W SBD trzeba szczególną uwagę zwracać na tylne zaciski. ;)

  • Upvote 1
Link to comment
Share on other sites

 

Niektore nowoczesne auta maja dosc mocne wspomaganie hamulcow
 

a my w subaru mamy słabe wspomaganie, dodatkowo zakładamy takie klocki, które albo muszą się rozgrzać, albo piszczą (...)  :D

 

 

Byc moze to jest kwestia GT vs nowsze auta, a moze tylko po prostu moj tak ma - nie wiem.

Ale czuje pewna roznice. Nawet wzgledem WRX'a mojego brata. O Citroenie czy innych "zupelnie zwyczajnych" autach nie wspominajac.

 

Ale byc moze faktycznie po prostu mam cos zepsute - jak zwykle ;)

Link to comment
Share on other sites

 

 

Ale czuje pewna roznice. Nawet wzgledem WRX'a mojego brata. O Citroenie czy innych "zupelnie zwyczajnych" autach nie wspominajac.
 

W pełni się z Tobą zgadzam. W zimie mam "mały" hamulec, na lato zakładam rozmiar WRX'owy z US'speca, czyli w praktyce zmieniam jarzmo na dłuższe i tarczę na większą. Różnica w hamowaniu - znacząca, większy (mam nacinaną i nawiercaną tarczę) ma dużo większą pojemność cieplną. Płyn DOT 5.1 i nawet na serpentynach, przy dość dynamicznej jeździe nie narzekam na hamulce (jeżdżę szybko, ale na pewno nie wyczynowo). 

 

Tak, jak napisałeś: subaru ma dość specyficzne działanie układu hamulcowego - trzeba zdecydowanie mocniej przycisnąć, żeby dobrze hamował. Jednak po przyciśnięciu hamuje całkiem, całkiem. 

 

 

 

my w subaru mamy słabe wspomaganie, dodatkowo zakładamy takie klocki, które albo muszą się rozgrzać, albo piszczą
 

 

No właśnie: może się okazać, ze wymiana klocków i tarcz nie załatwia sprawy. Bo jeśli ktoś świadomie zakłada klocki, które potrzebują wstępnego dogrzania, to może być nimi rozczarowany w codziennej jeździe. Może warto najpierw spróbować się przełamać i bardziej zdecydowanie wciskać pedał hamulca?

Link to comment
Share on other sites

Create an account or sign in to comment

You need to be a member in order to leave a comment

Create an account

Sign up for a new account in our community. It's easy!

Register a new account

Sign in

Already have an account? Sign in here.

Sign In Now
  • Recently Browsing   0 members

    • No registered users viewing this page.
×
×
  • Create New...