slavok Posted March 16, 2014 Share Posted March 16, 2014 Witam Mam takie pytanie, chcę poprawić hamowanie w lanosie diesel, hamulce w tym samochodzie są delikatnie mówiąc słabe, rozumiem, że w grę wchodzi tylko swap zacisków i tarcz z WRXa, chciałbym się dowiedzieć czy wszytko jedno z jakiego newaga zakupie zaciski 4tłoczkowe czy do GH muszą być zaciski z WRX GH? No i kolejne pytanie czy takie zaciski pasują bez problemowo do mocowań? czy coś jeszcze prócz zacisków i tarcz trzeba podmieniać, myślę, że na początek starczył by swap przodu. Link to comment Share on other sites More sharing options...
cybel Posted March 16, 2014 Share Posted March 16, 2014 A nie lepiej spróbować na początek lepszych klocków założyć do seryjnego zacisku? Taniej i efekty mogą być wystarczające. Link to comment Share on other sites More sharing options...
slavok Posted March 16, 2014 Author Share Posted March 16, 2014 Wiesz, wyszedłem z założenia, że w fabryce nie zakładają najgorszego guana Co polecasz w takim razie? Link to comment Share on other sites More sharing options...
Bryku Posted March 16, 2014 Share Posted March 16, 2014 Mam takie pytanie, chcę poprawić hamowanie w lanosie diesel, hamulce w tym samochodzie są delikatnie mówiąc słabe, rozumiem, że w grę wchodzi tylko swap zacisków i tarcz z WRXa, chciałbym się dowiedzieć czy wszytko jedno z jakiego newaga zakupie zaciski 4tłoczkowe czy do GH muszą być zaciski z WRX GH? Swap zacisków z wrx niewiele ci da . Średnica tarczy nadal pozostanie taka sama. Zdecydowanie potwierdzam to co powiedział Cybel, trzeba zacząć od prostych operacji : czyli klocki o większym współczynniku tarcia, przewody hamulcowe , dobry płyn hamulcowy i wdalszej kolejności tarcza . Najlepiej zrobić to wtedy, kiedy zestaw seryjny będzie kończył swój żywot . Link to comment Share on other sites More sharing options...
kaarolekkk Posted March 17, 2014 Share Posted March 17, 2014 W gt mam 4 i 2 tloczki z Tarczami z przodu nacinane 294 z tylu gladkie 290 bodajze ale nie jestem pewien i klockami hawk i powiem ci ze srednio mi to hamuje. Choc po wymianie wczesniejszych ebc na hawk odczulem lekka roznice lecz to i tak te klocki co mam to bez polotu wiec odnies sie do tego moze co zasugerowali wyzej i zainwestuj w dobre klocki tarcze plyn a bedziesz zadowolony. Bo kupujac niewiadomo jak dobre zaciski z shiteeeem pomiedzy nimi czyli klockami to i tak bedzie lipa w hamowaniu Link to comment Share on other sites More sharing options...
WueM Posted March 17, 2014 Share Posted March 17, 2014 @slavok, Krótko zwięźle- nie bedę dywagował o lepszych klockach jeśli pytasz o zmianę całego układu...uderz z tym prosze np do kolegi Juras K...On w Swoim "Lanosie" ma chyba takie hebelki o które pytasz....Pozdrawiam Link to comment Share on other sites More sharing options...
AMI Posted March 17, 2014 Share Posted March 17, 2014 No pewnie - bo w takim dizlu to albo grubo, albo wcale Link to comment Share on other sites More sharing options...
slavok Posted March 17, 2014 Author Share Posted March 17, 2014 Oszczędź sobie szydery. To że coś nie ma 500koni i 3,5 do setki nie oznacza ze ma ciulato hamować. @xperia Link to comment Share on other sites More sharing options...
piter Posted March 17, 2014 Share Posted March 17, 2014 na początek zmień klocki na "lepsze" (DS2500, RC5+, HP+, lub inne podobne) i wymień płyn ... a dopiero później pakuj się w koszty związane z innymi tarczami, zaciskami i większymi felgami .... taka moja rada o czyszczeniu zacisków i ich przesmarowaniu (z przodu i z tyłu) nawet nie będę wspominał, bo to przecież oczywiste, klocki pylą, zwłaszcza te lepsze, później to się wszystko zapieka, piszczy, trzeszczy i przestaje hamować jak należy ... 1 Link to comment Share on other sites More sharing options...
AMI Posted March 17, 2014 Share Posted March 17, 2014 (edited) Mam dobry humor , to Ci to rozpisze - skoro nie udalo Ci sie odczytac prawidlowo tej szydery: Posluchaj kolegow z poczatku, kup na razie dobre tarcze i hamulce (chociaz tutaj tez troche jest jak z Wielkanoca i Bozym Narodzeniem, ale sa pewne rozwiazania, ktore sa ogolnie uznane) i sobie pojezdz tak.Zobaczysz czy Ci odpowiadaja, czy nadal za slabo. Zwiekszanie ilosci tloczkow niekoniecznie musi rozwiazac problem od razu. Oczywiscie mozna isc w wieksze tarcze itp. Ale tutaj dochodzimy do mojej szydery - ja rozumiem, ze zestaw prosto z fabryki byc moze ekstramocny nie jest, ale tez nie wydaje mi sie, zeby byl tak slaby, zeby w normalnym uzytkowaniu nie wystarczal - zwlaszcza przy zastosowaniu dobrych klockow i tarcz. Na uboczu dyskusji o zaciskach, klockach i tarczach - odnosze wrazenie, wnioskujac tez z wlasnych bledow - ze niektrozy narzekaja na slabe hamulce, a zupelnie nie umieja ich uzywac. Bez urazy. Bo cisna za lekko itp. Niektore nowoczesne auta maja dosc mocne wspomaganie hamulcow - potem wsiadam do swojego GT, w ktorym mam 4tloczki Subarowe z przodu i musze sporo mocniej wcisnac pedal. Ale to nie oznacza, ze one zle hamuja - bo procz tego, ze trzeba je po prostu docisnac, nie widze nic zlego w hamowaniu nimi - zwlaszcza w jezdzie na codzien. A tez wiele osob uwaza ten zestaw za slaby (OK - byc moze w new age, przy zwiekszonej masie faktycznie jest on slabawy - ale szczerze mowiac tez w normalnej, codziennej jezdzie nie zauwazylem dramatu; choc oczywiscie zawsze mozna zalozyc cos lepszego - zwlaszcza, jak mozna kupic zestaw Alcona za 1300zl, ktorego to zestawu nikt kupic nie chce ) Faktem jest, ze wrazenia z hamowania sa inne, gdy sie ma big brake kit Ale na codzien seryjne hamulce powinny wystarczyc jednak. Edited March 17, 2014 by AMI 1 Link to comment Share on other sites More sharing options...
elmo Posted March 17, 2014 Share Posted March 17, 2014 Skoro średnica tarczy pozostaje taka sama (294mm) to bez sensu pakować się w 4-tłoczek z WRX'a. Na początek załóż do OEM gładkiej tarczy klocek CL RC5+ i sprawdź, czy Ci to wystarczy (moim zdaniem tak). Link to comment Share on other sites More sharing options...
slavok Posted March 17, 2014 Author Share Posted March 17, 2014 Dzięki za sugestie, tak też zrobię. @xperia Link to comment Share on other sites More sharing options...
piter Posted March 17, 2014 Share Posted March 17, 2014 Niektore nowoczesne auta maja dosc mocne wspomaganie hamulcow a my w subaru mamy słabe wspomaganie, dodatkowo zakładamy takie klocki, które albo muszą się rozgrzać, albo piszczą (...) Link to comment Share on other sites More sharing options...
cybel Posted March 17, 2014 Share Posted March 17, 2014 @@slavok u siebie w Forku SBD mam seryjne tarcze i zaciski,włożone klocki HP przód i tył. Różnica w hamowaniu spora na +. Warunkiem jest oczyszczenie zacisków,lekko chodzące tłoczki w zaciskach i nie blokujące się klocki w prowadnicach.W SBD trzeba szczególną uwagę zwracać na tylne zaciski. 1 Link to comment Share on other sites More sharing options...
AMI Posted March 17, 2014 Share Posted March 17, 2014 Niektore nowoczesne auta maja dosc mocne wspomaganie hamulcow a my w subaru mamy słabe wspomaganie, dodatkowo zakładamy takie klocki, które albo muszą się rozgrzać, albo piszczą (...) Byc moze to jest kwestia GT vs nowsze auta, a moze tylko po prostu moj tak ma - nie wiem. Ale czuje pewna roznice. Nawet wzgledem WRX'a mojego brata. O Citroenie czy innych "zupelnie zwyczajnych" autach nie wspominajac. Ale byc moze faktycznie po prostu mam cos zepsute - jak zwykle Link to comment Share on other sites More sharing options...
Qba25 Posted March 17, 2014 Share Posted March 17, 2014 Ale czuje pewna roznice. Nawet wzgledem WRX'a mojego brata. O Citroenie czy innych "zupelnie zwyczajnych" autach nie wspominajac. W pełni się z Tobą zgadzam. W zimie mam "mały" hamulec, na lato zakładam rozmiar WRX'owy z US'speca, czyli w praktyce zmieniam jarzmo na dłuższe i tarczę na większą. Różnica w hamowaniu - znacząca, większy (mam nacinaną i nawiercaną tarczę) ma dużo większą pojemność cieplną. Płyn DOT 5.1 i nawet na serpentynach, przy dość dynamicznej jeździe nie narzekam na hamulce (jeżdżę szybko, ale na pewno nie wyczynowo). Tak, jak napisałeś: subaru ma dość specyficzne działanie układu hamulcowego - trzeba zdecydowanie mocniej przycisnąć, żeby dobrze hamował. Jednak po przyciśnięciu hamuje całkiem, całkiem. my w subaru mamy słabe wspomaganie, dodatkowo zakładamy takie klocki, które albo muszą się rozgrzać, albo piszczą No właśnie: może się okazać, ze wymiana klocków i tarcz nie załatwia sprawy. Bo jeśli ktoś świadomie zakłada klocki, które potrzebują wstępnego dogrzania, to może być nimi rozczarowany w codziennej jeździe. Może warto najpierw spróbować się przełamać i bardziej zdecydowanie wciskać pedał hamulca? Link to comment Share on other sites More sharing options...
Recommended Posts
Create an account or sign in to comment
You need to be a member in order to leave a comment
Create an account
Sign up for a new account in our community. It's easy!
Register a new accountSign in
Already have an account? Sign in here.
Sign In Now