Jump to content

Jaki największy przebieg WRX bez remontu?


Avic

Recommended Posts

Były już wątki odnośnie największego przebiegu słynnych SBD, był wątki o padających 2,5T, na! Nawet trafiłem na wątek odnośnie wytrzymałości silników z (pół?)zamkniętym blokiem od legacy turbo I - ale na wątek o WRX jakoś nie wpadłem. Zatem jeśli takowy istnieje - proszę o wklejenie linka i późniejsze skasowanie tematu.

 

Ad rem: Nadchodzi taki czas w życiu każdego kierowcy subaru, że kopanie osiek zimą marnym 125km przestaje wystarczać, a zbieranie lekkim bokiem zakrętu jedynie poprzez balans masy to też nie to czego się oczekuje. Tym bardziej mając w perspektywie możliwość zamiany samochodu na coś lepszego. 
Na dzień dzisiejszy - '02r, 2.0 GX z przebiegiem lekko ponad 200 tys. Samochód prawie całkowicie bezawaryjny, olej łykający jak gentleman dobry alkohol - tylko dobre trunki i raczej rzadko - 0,5-0,8 l od wymiany do wymiany. Doinwestowany jak na GX'a -dołożone grubsze staby, inna kierownica itp itp...  i palący średnio 10l lpg w trasie i ok 14 w mieście - przy w miarę lekkiej nodze, acz bez zbędnego zamulania.

 

...niemniej na horyzoncie zjawił mi się WRX forumowego kolegi. Rocznik jak mój, tylko silnik inny :) Całkowicie seryjne 2.0T z dołożonymi kilkoma cukierkami w postaci turbo timera, czy zawiasu ultra sr. Auto od wymiany  do wymiany co  7-8 tys km oleju nie łyka, a jeździ sobie raczej spokojnym tempem na x-cess 5w40, czyli takim jak mój obecny. Zrobiony rozrząd, serwo, wymienione cewki itp itp. Do ogarnięcia tylko blacha.

Podsumowując powyższe - mam możliwość zmiany jednego robaka na drugiego (który po zakupie i tak wylądowałby u Jako), który chyba nie zrujnuje mnie pod względem kosztów paliwa - ale pojawia się podstawowa kwestia - PANEWKA.

 

Nasuwa się zatem podstawowe pytanie tego wątku: ile zniesie seryjny silnik w WRX bez remontu dołu? Ja wiem, że to zależy jak był użytkowany, jaka oliwa, jakie rozgrzewanie/chłodzenie.. ale może ktoś podzieli się ile wytrzymało jego autko? 
Wrx o którym piszę, jest świeżo po rozrządzie - przebieg 170kkm - ładowanie w normie, oliwy ponoć nie łyka, chodzi cicho i równo. O ile skrzynie idzie ogarnąć w miarę niewielkim kosztem, to wizja remontu silnika trochę mnie powstrzymuje przed podjęciem jakiś kroków.

Ktoś podzieli się info, jaki przebieg  WRX u niego wytrzymał?:)

Link to comment
Share on other sites

Poprzedni WRX kombi 2004r. US - do sprzedaży około 160kkm - bez remontu, bez żadnych problemów.

Aktualnie WRX kombi 2003 EU - 143kkm - bez remontu, bez żadnych problemów.

Auta zawsze rozgrzewane przed jazdą i studzone po. Zalewane motulem 300V.

Może nie jestem dobrym przykładem bo przebiegi nie za duże.

Niech się inni koledzy i koleżanki :) wypowiedzą.

Link to comment
Share on other sites

Mój były WRX - dłubnięty na "stage 1" przy ok. 120kkm dojeździł bez problemu do ok. 193kkm, kiedy to go sprzedałem. Dalej jeździ i nic się nie dzieje. Odpowiedni olej, pilnowanie wczesnych wymian i unikanie długiego jeżdżenia z ciągłym dużym przeciążeniem bocznym (sucho pod smokiem) i nie powinno się nic złego stać.

Link to comment
Share on other sites

  • 4 weeks later...
  • 4 weeks later...

Aktualnie 202 kkm. W tym ponad 100 kkm na LPG (w tym ja przejechalem ostatnie 40 kkm ), olej - zuzycie w normie ale jej gornej granicy, olej lotos.  Panewki byly wymieniane przy 95 kkm (ponoc cos stukalo w silniku i profilaktycznie(?) poprzedni wlasciciel wymienil na acl ). Na zimnym silniku cos jak piston slap slychac przez chwile, zazwyczaj po nocy - ma tak od prawie roku, kiedy go zakupilem.  W kazdym razie jezdzi bez wiekszych klopotow, czasem jakies małe upalanko tez zalicza.   Silnik bez modyfikacji zwiazanych z mocą, jedynie wywalony TGV. Są nawet katy i ori wydech.  Spręzarka niebawem bedzie musiala przejsc reanimacje - laduje poprawnie ale luz na wirniku juz mocno wyczuwalny, prawdopodobnie przez to tez zwiekszone zuzycie oleju. 

Link to comment
Share on other sites

Wątek przydałoby się podzielić na silniki 2.0 i 2.5, bo o ile te pierwsze mają dobrą opinię, to te drugie już gorzej. U mnie generalnie za wcześnie cokolwiek mówić, bo auto mam od kilku dni, ale na szafie 131k km i na chwilę obecną nic nie wskazuje, że zaraz padnie. Silnik przy ok. 100k km zmapowany na 260KM. Ale jak piszecie, nie można pałować auta na zimnym silniku i pozwalać mu się schłodzić. Warto wyposażyć się w dodatkowe zegarki.

Link to comment
Share on other sites

Intakwrx ma pod 300 000km i z tego 70% na "Halinkowej" mapie. Skrzynia chyba trzecia a silnik i turbo pierwsze od nowości.  ;)

Link to comment
Share on other sites

 

 

Wątek przydałoby się podzielić na silniki 2.0 i 2.5
 

 

Avic nie napisal tego wprost w tytule watku ale napisal ze byly już watki o silnikach 2.5 T dlatego zalozyl ten watek o wrx - chyba w domysle chodzilo o silniki 2.0T. Moj silnik się srednio lapie - poprzedni wlasciciel wymienil panewki chyba faktycznie profilaktycznie - wał został. Gdyby byl uszkodzony po panewce  to raczej nie przezylby kolejnych 100 kkm

Link to comment
Share on other sites

Intakwrx ma pod 300 000km i z tego 70% na "Halinkowej" mapie. Skrzynia chyba trzecia a silnik i turbo pierwsze od nowości.  ;)no to

no to pytanie za 100 pt na jakim oleju jeździ i jak go traktuje ? bo ja też sie spotkałem w foresterze z przebiegiem 3500000 km bez dłubnięcia palcem

Link to comment
Share on other sites

Jeśli chodzi o moje Subaru GT My99... Gdy go kupowałem miał 315 tys, zrobiłem 15 tys i poleciała panewka . Od razu mówię, że samochód chodził idealnie i nic nie wskazywało na złe wieści... Niestety raz przesadziłem z ,,bokami'' i padła jedna panewka ( reszta miała normalne ślady zużycia) 

 

PS. Pisząc chodził idealnie miałem na myśli, że nic złego się nie działo ( pomijam to że nie miał już takiej kompresji na cylindrach itp)

Edited by Picasek
Link to comment
Share on other sites

  • 3 years later...

Ostatnio pojawił się temat statystyczny o dieslach, czas na odświeżenie tematu WRX'owego :) Proponuję zaznaczać czy 2.5 czy 2.0. Ciekaw jestem jak to wygląda na większej próbie, bo jednak chyba każdy użytkownik tych aut żyje z widmem panewki, skrzyni czy UPG :) 

 

1. WRX MY04, po remapie, obecnie 156 tys. km, bez remontu skrzyni oraz silnika.

Link to comment
Share on other sites

Znów statystyki...  No dobra. GT 2,0t 218 KM (czyli taka "wcześniejsza odmiana" WRX) - panewka przy około 200kkm. 

Forester 2,5t - czyli to samo co WRX 2,5 - UPG przy 185kkm i śmierć bloku silnika przy 210tkm

Link to comment
Share on other sites

mam na podworku forka 2.5xt 2005r 240 tys km i korba bokiem wyszla dopiero a tak nie otwierany silnik jeszcze i sprzeglo orginalne :)

Link to comment
Share on other sites

Podzielę statystykę na 2.5 T i 2.0 T. Patrząc na wyniki, może lepiej jej nie prowadzić :D 

 

2.0 T:

1. Subaru GT My99, 330 tys. km, poleciała panewka.

2. WRX MY04, po remapie, obecnie 156 tys. km, bez remontu skrzyni oraz silnika.

3. 2005r., 2.0T ,bez modów, 100% seria, 165tys. km i ma się dobrze. Motul 300V 5w40.

4. GT 2,0t 218 KM (czyli taka "wcześniejsza odmiana" WRX) - panewka przy około 200kkm. 

 

2.5 T:

1. 2,5t przy 140kk się posypał...Ledwo kupiłem i generalka

2. WRX GH czyli 2,5T przy 90kkm UPG i zaraz później panewka.

3. Forester 2,5t - czyli to samo co WRX 2,5 - UPG przy 185kkm i śmierć bloku silnika przy 210tkm

4. mam na podworku forka 2.5xt 2005r 240 tys km i korba bokiem wyszla dopiero a tak nie otwierany silnik jeszcze i sprzeglo orginalne

Edited by Qóba
  • Upvote 1
Link to comment
Share on other sites

Forester SG XT AT(2.0t), MY03, aktualnie 309000km, silnik od nowości raz wyciągany na regulacje zaworów. Po niedawnej regeneracji turbiny (też od nowości siedziała w aucie, przegrzany wirnik i uszczelnienia puszczały) idzie jak zły.

  • Like 1
Link to comment
Share on other sites

Forester S-Turbo 2001 po remapie u Jako na 238 KM na seryjnych bebechach + pełen przelot H&S.. Obecnie 217 tys
Do tej pory zrobilem:
-wymiana przepływomierza bo brudny
-wymiana tarczy sprzęgła bo zużyta
Plus 2 x rozrząd
I tyle :-D


Wysłane z mojego SM-N950F przy użyciu Tapatalka

Link to comment
Share on other sites

Pozwolę podzielić się swoimi uwagami:

Legacy GT, 2006r, ver USA, silnik 2.5T (w zasadzie WRXowy):

UPG przy przebiegu ok 60tys km

Panewka przy przebiegu 90tys km

 

Ale mam prawo sądzić, że poprzedni właściciel nie dbał zbytnio o auto pod względem technicznym.

  • Sad 1
Link to comment
Share on other sites

Create an account or sign in to comment

You need to be a member in order to leave a comment

Create an account

Sign up for a new account in our community. It's easy!

Register a new account

Sign in

Already have an account? Sign in here.

Sign In Now
  • Recently Browsing   0 members

    • No registered users viewing this page.
×
×
  • Create New...