Jump to content

Forester wielkich prędkości czyli maska - skrzydło ;-)


subcharles

Recommended Posts

Witam. Mam Forka 2.5 XT MY05 - przed liftem. Wiem, że  nie jest to raczej pojazd stworzony do jazdy autostradowej. Z zainteresowaniem czytam więc posty, w których rozpisujecie się na temat takich właśnie podróży. Mój forester powyżej 130 km/h z wiernego i zaufanego towarzysza zamienia się w wymagającego przeciwnika ;-). Wiem, że jeśli chodzi o szum wiatru i opory toczenia to pewnie z racji "wyjątkowej aerodynamiki" TTTM. U mnie jednak dochodzi coś jeszcze. Otóż boki maski powyżej wskazanej prędkości zaczynają falować niczym skrzydło. To dość przerażający widok, skutecznie studzący pokusę dalszego rozpędzania. Maska jest dobrze spasowana, nie ma żadnego luzu na zamku. Mimo to pod wpływem oporu powierza krawędzie maski zaczynają żyć własnym zyciem. Czy to tylko kwestia odpowiedniej jej regulacji ? Jeśli tak to jak to zrobić ? Ponadto przy jeszcze wyższych prędkościach wewnątrz pojawia się dziwny pisk lub raczej gwizd - dochodzi z okolic radia lub środkowych nawiewów. Nie nasila się ze wzrostem prędkości, lecz powiedzmy przy około 140 km/h "włącza się" bez ostrzeżenia. Wiecie może jak można temu zaradzić ? Pozdrawiam

Link to comment
Share on other sites

 

 

Otóż boki maski powyżej wskazanej prędkości zaczynają falować niczym skrzydło.
:D Witaj w klubie. TTTM. W imprezie jest jeszcze większy horror... ;) Jedynie spinki mogą uspokoić lęki. 
Link to comment
Share on other sites

ciekawe objawy, może Twój forek myśli że jest ptakiem (z racji leśnego pochodzenia), a tak poważnie fruwająca maska nic przyjemnego. Na szczęście w moim MY07 2.0 przy 190km/h słychać tylko szum, idzie jak po szynach. pzdr

Link to comment
Share on other sites

To celowe działanie producenta w modelach na Polskę, bo u nas nie można szybciej jeździć  :P .

 

A tak poważnie to, tak jak Premo napisał, standard w Subarakach z kurnikiem. Jeździłem kilkoma i nadal jeżdżę. Na początku rzeczywiście było trochę strasznie, ale już się przyzwyczaiłem. Przy 250, co prawda w Imprezie, też nie odleciała.

Link to comment
Share on other sites

Miałem onegdaj bardzo wysoki "kurnik" i wrażenie nie było miłe, gdy spojrzało się na falującą maskę. Nigdy nic się nie stało.

 

Jeśli chodzi o pisk, to może być uszczelka szyby. Brzmi jak przycinający się wentylator, też z tym walczyłem.

Link to comment
Share on other sites

w forkach bez kurnika dzieje się to samo, maska chce odlecieć przy jeździe powyżej 140km/h, też mnie to przeraziło napoczątku:) ale no risk no fun:P cisnąc pedał gazu do końca rozpędziłem szalone 125 rumaków do nieco ponad 200km/h, pozytywne zaskoczenie.

Link to comment
Share on other sites

w forkach bez kurnika dzieje się to samo, maska chce odlecieć przy jeździe powyżej 140km/h, też mnie to przeraziło napoczątku:) ale no risk no fun:P cisnąc pedał gazu do końca rozpędziłem szalone 125 rumaków do nieco ponad 200km/h, pozytywne zaskoczenie.

Nic takiego nie zauwazylem, a rowniez gnalem 200/h.

Link to comment
Share on other sites

Create an account or sign in to comment

You need to be a member in order to leave a comment

Create an account

Sign up for a new account in our community. It's easy!

Register a new account

Sign in

Already have an account? Sign in here.

Sign In Now
  • Recently Browsing   0 members

    • No registered users viewing this page.
×
×
  • Create New...