sowczan Posted March 12, 2014 Share Posted March 12, 2014 Pacjent: OBK '2006 (US) 2.5 SOHC Automat 90tys km Witam! czasami przy temperaturze w okolicach zera, zdarza się że przy dohamowywaniu silnik mocno traci obroty. nie gaśnie ale czuć mocne przyduszenie i zakołysanie silnikiem. Dzieje sie to i na benzynie i na gazie i co dziwniejsze, nie po odpaleniu tylko po średnim nagrzaniu. Piszę o średnim bo wg wskazania temperatura jest już prawie 'przelotowa'. objaw który opisałem widac tylko przy temeperaturze w okolicach zera. Przy mrozach ok, przy całkowitym nagrzaniu OK. Sprawdze sobie dziesiaj zawór PVC i to tyle co mi do głowy przychodzi.Czy to może byc jakiś czyjnik temp. który można sprawdzić/ wymienić lyub odpytać ECU exlporerem lub innym softem? dodam tylko, że zawory były ustawiane, przepustnica (wer. bez silnika krokowego) i przepływka wyczyszczone, filtr powietrza nowy, swiece prawie nowe. Instalka gazowa ma kilka miesięcy i sprawuje się śwetnie. To BRC w wersji, która czyta wskazania ECU (bez map). JAKIE SĄ WASZE TYPY?? temat troche podobny do: http://www.forum.subaru.pl/index.php?/topic/69022-przygasanie-w-automacie/ Link to comment Share on other sites More sharing options...
valdiiaga Posted March 12, 2014 Share Posted March 12, 2014 (edited) Wygląda jak by nadal przepustnica nie zdążyła się zaadoptować. Odpiąć na nowo klemy na kilka minut celem resetu Edited March 12, 2014 by valdiiaga Link to comment Share on other sites More sharing options...
Avic Posted March 12, 2014 Share Posted March 12, 2014 @@sowczan, odepnij 3pinowy czujnik temp w bloku silnika i zobacz jak będą wyglądały objawy oprócz pojawienia się cell'a na desce rozdzielczej Link to comment Share on other sites More sharing options...
sowczan Posted March 12, 2014 Author Share Posted March 12, 2014 @@sowczan, odepnij 3pinowy czujnik temp w bloku silnika i zobacz jak będą wyglądały objawy oprócz pojawienia się cell'a na desce rozdzielczej no wiesz blok silnika to całkiem spory kawał metalu. podpowiedz mi pls gdzie mam tego szukać. Link to comment Share on other sites More sharing options...
Avic Posted March 17, 2014 Share Posted March 17, 2014 Doszedłeś który to czujnik? Usterka zdiagnozowana? Link to comment Share on other sites More sharing options...
sowczan Posted March 19, 2014 Author Share Posted March 19, 2014 USTERKA AKTUALNA, ale mniej odczuwalna z racji rosnącej temperatury otoczenia. co do lokalizacji czujnika temperatury, to tak doszłedłem (doszłem, bo było blisko:) ale nie wiem co mam z nim zrobić. Wsazania temperatury w FreSSM są ok, tj przyrastają liniowo, bez skoków. Co zauwazyłem, jeśli zgaszę silnik po np. 1km i zapalę ponownie sytuacja już sie nie powtarza. nie wiem co mam o tym mysleć. Przychodzi mi do głowy zakup używanej przepustnicy i później ewentualny zwrot. Moja przepustnica wg mnie nie posiada zaworu wolnych obrotów, jest tylko MAP, który nie wiem jak mam sprawdzić bez jakiegoś urządzenia podciśnienia z manometrem. Nie wiem czy jest coś co jeszcze sprawdza temperature silnika lub powietrza zasysanego. -Zamówiłem zawór zwrotny PVC tak na wszelki wypadek; -sprawdziłem zawór serwa wg instrukjci serwisowej jeszcze przychodzi mi do głowy czyszczenie EGR, ale to chyba nie ta droga. pamiętam że gdzieś widziałem jakieś logi z programu diagnostycznego, które ktoś poźniej analizował. Z tego co pamiętam to był to zapis parametrów silnika (nie wiem czy wszystkich czy części) i nie bardzo wiem jak to włączyć, jaki soft itd. Wie ktoś może? Link to comment Share on other sites More sharing options...
gryzli Posted March 28, 2014 Share Posted March 28, 2014 A sprawdzałeś szczelność wszystkich przewodów podciśnienia? Link to comment Share on other sites More sharing options...
sowczan Posted March 29, 2014 Author Share Posted March 29, 2014 Sprawdziłem. Jest ok według mnie. Sprawdziłem sprayem i wizualnie. nie chce sobie sam udzielać odpowiedzi ale trochę mi to nie paasuje do tego że dzieje się to tylko w pewnym zakresie temperatur. Link to comment Share on other sites More sharing options...
gryzli Posted March 30, 2014 Share Posted March 30, 2014 No właśnie to o to chodzi. W pewnym zakresie temp. Coś się rozszczelnia i łapie powietrze lewe... chyba że krokowka - czysciles? Bo jak by to było tylko na gazie to podejrzewał bym wodę w reduktorze... Link to comment Share on other sites More sharing options...
sowczan Posted March 31, 2014 Author Share Posted March 31, 2014 No właśnie to o to chodzi. W pewnym zakresie temp. Coś się rozszczelnia i łapie powietrze lewe... chyba że krokowka - czysciles? Bo jak by to było tylko na gazie to podejrzewał bym wodę w reduktorze... osobiście nie wykluczam rozszczelnienia, tylko dlaczego nagle przychodzi i samo odchodzi? poza tym nijak tego nie mogę zaobserwować.(W moim silniku nie ma krokowca) natomiast co mnie zastanowiło: na dworze temperatura 9 stopni a SSM pokazuje mi temperature zasysanego powietrza 28stopni. rozumiem że dolot jest ogrzewany niejako samoistnie od silnika, ale taka różnica??? wiec może MAFjes padnięty? Na razie podkręciłem obroty +100 i dzisiaj było ok, ale moze był zbyt ciepło. (+5) Link to comment Share on other sites More sharing options...
gryzli Posted March 31, 2014 Share Posted March 31, 2014 Ja miałem kiedyś taki podobny myk w innym aucie na górze koło przepustnicy były takie wtykane 3 podciśnienia jak odpalił na zimnym bylo ok po tem w okolicach 50 stopni zaczynał świrować i później się uspojajał - okazało się że plastik nie nadążał się rozszerzać za aluminium. Cóż z biegiem lat wszystko parcieje itp. Wtedy powstawała szczelinka skąd ssal powietrze... Link to comment Share on other sites More sharing options...
Recommended Posts
Create an account or sign in to comment
You need to be a member in order to leave a comment
Create an account
Sign up for a new account in our community. It's easy!
Register a new accountSign in
Already have an account? Sign in here.
Sign In Now