Skocz do zawartości

Subaru Impreza STI 22B


555

Rekomendowane odpowiedzi

  • Odpowiedzi 128
  • Dodano
  • Ostatniej odpowiedzi

Top użytkownicy w tym temacie

Top użytkownicy w tym temacie

Miło, że po Wielkopolsce mam nadzieje?) bedzie jezdził taki potwór.

W takim razie też ustawiam sie w kolejce do przejażdżki.

A propos skrzyni to przydałoby się coś na kształt quick-shifta z Imprezy, podobno dzięki temu da się "wyciągnąć" pare sekund wiecej (albo pare dzisiątych sekundy raczej)...

Miałem raz doświadczenia z autem powypadkowym, które sam ( w sensie - dla siebie remontowałem ) i radzę przyłożyć sie do naprawy, bo potem przy większych prędkościach może nawiedzić Cie myśl - Czy jednak to wszystko wytrzyma? Czy mechanik czegoś nie pominął? itp." ; no ale na pewno wychodzi taniej niż gdybyś miał sprowadzać takie samo auto bezwypadkowe. Gdyby pojawią sie na stronie nawe zdjęcia, daj prosze znac.

pozdrawiam

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Budowa tego GT-R jest juz dosc (nie)slawna w Internecie ("nie" ze wzgledu na obsuwe czasowa).

 

Ten GT-R jest tak robiony, zeby byl dosc bezpieczny. Inna sprawa, ze to (miedzy innymi) wplywa na dlugi czas tej roboty. Auto bedzie mialo "cywilna" klatke bezpieczenstwa, dosc porzadnie wykonana (zarowno w celu zwiekszenia bezpieczenstwa jak i usztywinienia samochodu). Robia to ludzie ktorzy zbudowali juz kilka samochodow do RSMP i wyscigow gorskich. Mysle ze efekt ostateczny bedzie warty obejrzenia.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

O kurde :shock: to se bedzie smigala. Jak juz bedzie z nia wszytko cacy to moze mnie przewieziesz :D z takimi mocami jeszcze nie jezdzilem

 

Heh, mysle, ze jakis wiosenny piknik milosników i posiadaczy Subaru ma duze szanse ujrzec ten pojazd w pelnej juz krasie ;-)

 

Milo, ze po Wielkopolsce mam nadzieje?) bedzie jezdzil taki potwór. W takim razie tez ustawiam sie w kolejce do przejazdzki.

 

Mozna sadzic, ze z poczatkiem wiosny zacznie raz na 2-3 weekendy trenowac w lasach za Dluga Goslina :-)

 

A propos skrzyni to przydaloby sie cos na ksztalt quick-shifta z Imprezy, podobno dzieki temu da sie "wyciagnac" pare sekund wiecej (albo pare dzisiatych sekundy raczej)...

 

Przewidziane do montazu :-)

 

Mialem raz doswiadczenia z autem powypadkowym, które sam ( w sensie - dla siebie remontowalem ) i radze przylozyc sie do naprawy, bo potem przy wiekszych predkosciach moze nawiedzic Cie mysl - Czy jednak to wszystko wytrzyma? Czy mechanik czegos nie pominal? itp." ; no ale na pewno wychodzi taniej niz gdybys mial sprowadzac takie samo auto bezwypadkowe. Gdyby pojawia sie na stronie nawe zdjecia, daj prosze znac.

 

Dam znac, oczywiscie.

Co do pewnosci - cóz, wykonawcy tego projektu sami poruszaja sie dosc sprawnymi pojazdami 4WD o mocach powyzej 200 (i 300 tez)KM, wiec zdaja sobie sprawe z tego co powinno sie trzymac kupy w takim aucie. A co do sprowadzenia - gdybym mial sprowadzac, to raczej kupilbym za koszt takiej przyjemnosci Impreze '98 i krecil ja do tych 330KM ;-) Z 2500 wyprodukowanych sztuk GT-R oraz GT-Ae jezdzi jakas polowa, a stan "nienaruszony" nie wystepuje w przyrodzie ;-)

 

Evo: ogolnie slawna - wszyscy chca to zobaczyc :-)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Hmm, jak w Waie jestes, to akurat mi sie przyponiala pewna strona, ktora zauwazylem w necie. Nie spotykasz sie czasem w srodku tygodnia o polnocy z kumplami na wyscigi? Moze brzmi to upierd.... tzn. staromodnie, ale mi sie tego typu rzeczy nie podobaja (kurcze, mam 15 lat - powinno byc odwrotnie :D ) - mowie oczywiscie o wyscigach.

 

 

Pozdrawiam,

ThanJu

 

 

chyba mam temat na nowy post...

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Hmm, jak w Waie jestes, to akurat mi sie przyponiala pewna strona, ktora zauwazylem w necie. Nie spotykasz sie czasem w srodku tygodnia o polnocy z kumplami na wyscigi? Moze brzmi to upierd.... tzn. staromodnie, ale mi sie tego typu rzeczy nie podobaja (kurcze, mam 15 lat - powinno byc odwrotnie :D ) - mowie oczywiscie o wyscigach.

 

Nie - z dwóch przyczyn, po pierwsze ostatnie auto jakiem moglem sie scigac sprzedalem ponad 2 lata temu, po drugie nie scigam sie w miastach na drogach publicznych. Owszem, Mazda jest budowana z lekkim nastawieniem na drag racing, ale ten w wersji cywilizowanej, legalnej i oficjalnej. Mnie duzo bardziej interesuja rajdy, ale Mazdy to akurat nikt mi do niczego oprocz Rajdu Zubrów nie dopuści ;-)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Właśnie, gdzie w okolicach Poznania można sobie potrenować? Ja swego czasu bywałem w okolicach Różanego Potoku, ale teraz tam osiedle się rozrosło i nic z tego...

 

Próbuj między Kobylnicą a Swarzędzem. Trzeba wjechać na drogę z Kobylnicy do Swarzędza - jadąc z Poznania w prawo - potem zaraz w lewo za dworcem, dosc dlugo prosto, wyjezdzasz z Kobylnicy, szybki prawy-lewy na wzniesienie, bardzo dlugi prawy 160, prosta, spadek-stromo-dziury, lasek 130, a jak dziury to 40, hamowanie i prawy nawrot, w gore serpentynką... a potem masz wsrod pol calkiem niezle szutrowe drogi, chociaz o tej porze z tego co wiem sa tam paskudne koleiny - moja narzeczona zawiesza tam zima permanentnie swoje auto. No i warto najpierw się pokręcić żeby jakąś sensowną trasę zmyślić.

Z drugiej strony Kobylnicy - przebijajac sie przez lasy z Kobylnicy do Kamińska, możesz poujeżdzać asfalty - 2 tygodnie temu było tam trochę w stylu Rajdu Szwecji ;-)

Kiedyś jeździłem jeszcze w okolicach Czerniejewa (za daleko to było) i między znaną Poznaniakom Grajzerówą a Stęszewem, też wśród pól. Zasadniczo bezpieczniej się nie da w bliskiej okolicy.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 7 lat później...
  • 11 miesięcy temu...
Subaru Impreza STi 22 B najbardziej przypomina WRC, którym można jeszcze poruszać się po drogach publicznych. Oficjalnie wyprodukowano tylko 400 sztuk tego modelu (na czterdziestolecie firmy), a w rzeczywistości 424, z czego 16 trafiło na rynek brytyjski i 8 do Ameryki jako Subaru RS. Reszta została sprzedana w Japonii. Egzemplarz na zdjęciach oznaczony jest numerem 018/400.

 

Silnik: typu bokser, z turbodoładowaniem, intercooler, o pojemności 2212 cm sześciennych

Przyspieszenie 0-100 km/h: 3,8 s

Prędkość maksymalna: 180 km/h (ograniczona elektronicznie)

Moc maksymalna: 280 KM przy 6500 obr./min

Maksymalny moment obrotowy: 430 Nm przy 3200 obr./min

Napęd: stały na cztery koła

Skrzynia biegów: 5-stopniowa, ręczna

Hamulce: tarczowe wentylowane

Zużycie paliwa: mieszane - 17 l/100km

Zbiornik paliwa: 60 l

Hamulce: tarcze wentylowane[/quot

 

Myślałem że na forum samochodów Subaru odnajdę osoby, które znają się dogłębniej na japońskiej motoryzacji. Te dane które są podane w przypadku mocy maksymalnej nie znaczą zupełnie nic, ponieważ jak każdy wie, do 2004 roku każdy samochód w Japonii musiał mieć NA PAPIERKU taką maksymalną moc. Mało jednak kto przestrzegał tych zasad i w rzeczywistości moce były trochę wyższe, a niekiedy znacznie wyższe. I dlatego model STI 22b ma takie niesamowite osiągi, ponieważ w rzeczywistości ma 350KM zmierzone przez wiele pras motoryzacyjnych na całym świecie. Są wyjątki jak np. Toyota Supra JDM a Toyota Supra EU/US gdzie faktycznie na rynku wewnętrznym Supry miały 280KM, ale za to miały większy moment obrotowy niż odmiany europejskie i amerykańskie z mocą 320/330KM. Kolejnym przykładem jest Nissan GTR R32,R33,R34 z tym samym silnikiem (26DETT) i teoretycznych mocach 280KM. Im nowsza generacja GTR (R34) tym ciężar samochodu się zwiększał ale nie przenosiło się to negatywnie na osiągi, wręcz przeciwnie - R34 miał dużo lepsze osiągi niż R32. Bardzo dziwne prawda? Dlatego warto troszeczkę bardziej wgłębić się w poszczególne, sportowe modele japońskie z lat 80,90tych, niż tylko odczytywać tabelki.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Subaru Impreza STi 22 B najbardziej przypomina WRC, którym można jeszcze poruszać się po drogach publicznych. Oficjalnie wyprodukowano tylko 400 sztuk tego modelu (na czterdziestolecie firmy), a w rzeczywistości 424, z czego 16 trafiło na rynek brytyjski i 8 do Ameryki jako Subaru RS. Reszta została sprzedana w Japonii. Egzemplarz na zdjęciach oznaczony jest numerem 018/400.

 

Silnik: typu bokser, z turbodoładowaniem, intercooler, o pojemności 2212 cm sześciennych

Przyspieszenie 0-100 km/h: 3,8 s

Prędkość maksymalna: 180 km/h (ograniczona elektronicznie)

Moc maksymalna: 280 KM przy 6500 obr./min

Maksymalny moment obrotowy: 430 Nm przy 3200 obr./min

Napęd: stały na cztery koła

Skrzynia biegów: 5-stopniowa, ręczna

Hamulce: tarczowe wentylowane

Zużycie paliwa: mieszane - 17 l/100km

Zbiornik paliwa: 60 l

Hamulce: tarcze wentylowane[/quot

 

Myślałem że na forum samochodów Subaru odnajdę osoby, które znają się dogłębniej na japońskiej motoryzacji. Te dane które są podane w przypadku mocy maksymalnej nie znaczą zupełnie nic, ponieważ jak każdy wie, do 2004 roku każdy samochód w Japonii musiał mieć NA PAPIERKU taką maksymalną moc. Mało jednak kto przestrzegał tych zasad i w rzeczywistości moce były trochę wyższe, a niekiedy znacznie wyższe. I dlatego model STI 22b ma takie niesamowite osiągi, ponieważ w rzeczywistości ma 350KM zmierzone przez wiele pras motoryzacyjnych na całym świecie. Są wyjątki jak np. Toyota Supra JDM a Toyota Supra EU/US gdzie faktycznie na rynku wewnętrznym Supry miały 280KM, ale za to miały większy moment obrotowy niż odmiany europejskie i amerykańskie z mocą 320/330KM. Kolejnym przykładem jest Nissan GTR R32,R33,R34 z tym samym silnikiem (26DETT) i teoretycznych mocach 280KM. Im nowsza generacja GTR (R34) tym ciężar samochodu się zwiększał ale nie przenosiło się to na osiągi, wręcz przeciwnie - R34 miał dużo lepsze osiągi niż R32. Bardzo dziwne prawda? Dlatego warto troszeczkę bardziej wgłębić się w poszczególne, sportowe modele japońskie z lat 80,90tych, niż tylko odczytywać tabelki.

 

:lol:

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

nie znam sie na tyle na turbinach... ale watpie, zwlaszcza 380... ale niech sie wypowiedza fachowcy, mamy ich pod dostatkiem na THE FORUM 8)

o ile dobrze pamietam, to 22b mialo tez inne przelozenia... wersja uk jeszcze inne hiba... to moze tez sie przekladac na osiagi

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

jesli chodzi o przelozenia to mozna przekladac na czasy przyspieszen czy czegos tam ale nie na moc czy moment,dlatego chcialbym wiedziec jak to sie ma w 22b

wszycy mowia jaki to kawior itp itd ale coz wiecej mial ten samochod od type r'a od silnika 2,2 i innego turbo??

zna sie ktos na tym?? bo ja nie i chcialbym sie dowiedziec

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

jesli chodzi o przelozenia to mozna przekladac na czasy przyspieszen czy czegos tam ale nie na moc czy moment,dlatego chcialbym wiedziec jak to sie ma w 22b

wszycy mowia jaki to kawior itp itd ale coz wiecej mial ten samochod od type r'a od silnika 2,2 i innego turbo??

zna sie ktos na tym?? bo ja nie i chcialbym sie dowiedziec

 

to taka mieszanka silnika z zamknietym blokiem z STi v 3 ,glowice ,dolot,zaworyz stiV4 rozwiercony na 2212...280konia przy 6000rpm i 363 nm przy 3200rpm.....czyli podobnie jak zwykly type R. turbina - IHI RHF 5HB ...czyli nic innego jak zwykla Vf23

 

cale piekno 22B to zasluga Petera Stevensa,ktory zaprojektowal samochod WRC w wersji 2 drzwiowej dla subaru ...i ta wlasnie karoserie zaaplikowano do 22B

 

szereszy od Type R -a z przodu o 80mm z przodu i z tylu, przy wadze 1260kg . seryjnie skladany na 17' BBs elektra..(type R na 16') zaciski 4 z przodu 2 z tylu .i regulowne tylne ''smiglo''

 

i chyba jeszcze jedna ciekawostka odnosnie nazwy....22B ...bylo to i chyba dalej jest powodem dyskusji...jedni uwazaja ,ze nazwa wziela sie od pojemnosci 2.2L inni 22B (jak legacy GTB) od firmy bilstein...natomiast tak naprawde nazwa '' 22B'' jest wynikiem obliczenia ''heksadecymalnego '' :) uwczesnego sponsora subaru w WRC - 555

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

dodv, dzieki za info

ale wnioskuje z tego ze moc przez niektorych podawana 350KM-380KM jest poprostu niemozliwa,raz ze turbo nie ogarnie dwa ze intercooler tez nie da rady raczej.a moze sie myle??

 

 

nie mylisz sie....co do samochodu seryjnego 22b.....seryjnego ! :)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.

×
×
  • Dodaj nową pozycję...