Jump to content

Subaru XV zyskuje drobne modyfikacje na 2014 r.


Recommended Posts

http://www.autogaleria.pl/news/index.php?id=6371

 

Subaru postanowiło w tym roku delikatnie zmodyfikować model XV. Ma być cichszy, bezpieczniejszy, a także lepiej się prowadzić m.in. dzięki zmodyfikowanemu układowi kierowniczemu. Drobne poprawki czekają na nas również we wnętrzu wraz z bogatszym wyposażeniem. Uda mu się poprawić sprzedaż?

 

No to czekamy na modele rocznika 2014.

Link to post
Share on other sites

Krótkie podsumowanko nowości XV MY14:

Debiutują dwa nowe kolory:

Quartz Blue Pearl (J8U)                      zastępuje Marine Blue Pearl (F9H)

e278905_img.jpge218800_img.jpg

oraz Plasma Green (J9U) (kolor XV Hybrid - pytanie do Dyrekcji czy będzie w PL?) zamiast bardzo fajnego Deep Cherry Pearl (E3U)

e278930_img.jpge218818_img.jpg

Oprócz tego zmieniają się kody kolorów (we wszystkich modelach):

Ice Silver Metallic (E1U) na (G1U)

Jasmine Green Metallic (35Q) na (H5Q)

Desert Khaki (36Q) na (HQ6)

Tangerine Orange Pearl (E2U) na (G2U)

Venetian Red Pearl (32Q) na (H2Q)

 

Przechodząc do wnętrza.

Żegnamy srebrne elementy kierownicy i witamy ciemnoszare:

e279498-lg_img.jpge279507-lg_img.jpg

e219436-lg_img.jpge219445-lg_img.jpg

 

Pokrętła klimatyzacji takie jak w XV Hybrid i WRX (bardzo ładne w mojej opinii)

e219507-lg_img.jpge279591-lg_img.jpg

 

Tyle zmian zauważyłem z informacji modelowej na stronie Subaru.pl. Czekamy na Specyfikację oraz fotki i informacje o działaniu TPMS. Jeśli były jeszcze jakieś zmiany to może szanowna Dyrekcja coś więcej napisze? 

Link to post
Share on other sites

Przede wszystkim Subaru traktuje rynek UE, w tym Polski po macoszemu i nie rozumiem dlaczego w USA można zamówić np aktywny tempomat i cały system bezpieczeństwa EyeSight , a u nas nie - ba nie można zamówić nawet relingów do XV.

 

Gdyby ten samochód sensownie skonfigurować to miałby sprzedaż, pewno za Outbackiem pojawi się wersja diesla z automatem, ale w wersji Comfort i wyżej ten samochód jest po prostu drogi - licząc nawet do innych modeli Subaru, czasem są oczywiście promocje, rabaty, ale nie można sobie skonfigurować samochodu nawet poziomie Dacii, nie mówiąc już o Skodzie.

Edited by phagen
Link to post
Share on other sites

Tak to jest. USA jednak przytłacza ilością zamówień. Zobacz że tam nawet Tribeca schodzi a w EU od lat wycofana. W USAi się nie wyrabiają z foresterem i mają najwyższą sprzedaż w historii. Diesel z CVT ma być też w forku pod koniec roku ale u nas nic o tym nie słychać. Wyczytałem to tylko na subaru.org Dlatego o tym pisałem bo miałem ochotę na XV 2.0XT zamiast droższego Forestera (? być może). Forek jest naprawde dobry ale trochę za duży dla mnie. Raz bym się szarpnął na nowe auto.

Link to post
Share on other sites

Tak to jest. USA jednak przytłacza ilością zamówień. 

 

Nie mniej gdyby polityka Subaru względem UE była sensowniejsza to i tu byłaby większa sprzedaż, przecież nawet w Szwajcarii nie można zamówić relingów do XV choć model wygrał z VW Golfem i był najlepiej sprzedawanym samochodem przez pewien czas.

 

Skoro i tak produkują w Japonii to można by podciągnąć ofertę dla Europy.

 

Nie wiem czy byłoby wielu chętnych na Subaru XV w wersji silnika XT czyli te 240 km.

Link to post
Share on other sites

Przede wszystkim Subaru traktuje rynek UE, w tym Polski po macoszemu i nie rozumiem dlaczego w USA można zamówić np aktywny tempomat i cały system bezpieczeństwa EyeSight , a u nas nie - ba nie można zamówić nawet relingów do XV.

 

Rynek EU, a tym bardziej rynek PL nie jest po prostu dla Subaru  interesujacy.

 

W 2013 roku z 724.000 nowych pojazdow sprzedanych przez Subaru  424.689 sztuk znalazlo nabywcow w USA.

Jezeli to porownac z  1.436 sztuk sprzedanych w tym samym roku w Polsce, czy np. z  7.456 sztuk w Niemczech to raczej

trudno sobie wyobrazic aby producent byl zainteresowany indywidualnym konfigurowaniem tych kilku procent pojazdow na rynki EU.

 

USA, Australia, Chiny, a ostatnio  Kanada i Rosja to rynki na ktorych Subaru ekspanduje, a Europa moze sie cieszyc ze, przynajmniej na razie, nie planuje sie z jej rynkow wycofac.

 

Polecam lekture tej publikacji, szczegolnie jej 17-tej strony:

Subaru

 

 

 

Żegnamy srebrne elementy kierownicy i witamy ciemnoszare:

 

Hmm u mnie są ciemnoszare ...

 

 

To tak samo jak i w moim...

Edited by SX4ever
Link to post
Share on other sites

 

 

Żegnamy srebrne elementy kierownicy i witamy ciemnoszare:

 

Hmm u mnie są ciemnoszare ...

 

 

To tak samo jak i w moim...

 

 

Aj, przepraszam, zakładki mi się pomyliły. Żegnamy ciemnoszare i witamy srebrne. Postaram się poprawić. 

Link to post
Share on other sites

Ciekawe czy możliwy będzie upgrade XV 2013 do 2014 :-) ? Chodzi konkretnie o Model z 2-litrowym silnikiem benzynowym zyskuje zmodyfikowane zawieszenie, które ma poprawić jego prowadzenie i zagwarantować kierowcy więcej przyjemności z jazdy. Wszystkie wersje wyposażone są teraz w dodatkową dźwiękoszczelną grodź, która ma jeszcze lepiej izolować kabinę od dźwięku silnika. Elektryczne wspomaganie kierownicy zostaje przeprogramowane tak, by kierowca ma lepsze czucie tego, co się dzieje z kołami " 

Troszkę mogło by być ciszej :-) 

Praca przedniego zawieszenia i układu hamulcowego też jest czasem zbyt głośna.

CVT mogli by troszkę przeprogramować na szybszą zmianę biegów w trybie D 

Takie miałbym uwagi po 20tyś.

Po za tym jeździ i działa świetnie :-)

Link to post
Share on other sites

Upgrade wydaje się możliwy, szczególnie ten dot. softu. Może Dyrekcja będzie wstanie potwierdzić teraz lub w przyszłości taką możliwość :-)

 

Wysłane z telefonu przy użyciu Tapatalka

Link to post
Share on other sites

Rynek EU, a tym bardziej rynek PL nie jest po prostu dla Subaru  interesujacy.

 

Tu mamy kwadraturę koła, skoro rynek nie jest interesujący to nie mamy ciekawej oferty, a skoro nie mamy ciekawej oferty to i sprzedaż jest słaba - w efekcie rynek nie jest interesujący. :)

 

Nawet jeśli USA jest priorytetem, to nie rozumiem dlaczego nie można ujednolicić oferty, czy jej jakoś poprawić skoro i tak Subaru produkuje w Japonii ?

Link to post
Share on other sites

Cześć phagen.

Mam do Ciebie pytanie, swego czasu na jednym z tematów zacząłeś drążyć temat napędu w XV ze skrzynią CVT. Czy udało Ci się coś dowiedzieć jak ten napęd rzeczywiście działa. Chodzi mi oczywiście o zwykłe użytkowanie (xv 2.0 CVT) tzn jaki rozkład jest przy jeździe na wprost, jak to wygląda przy poślizgu na łuku a jak przy ruszaniu na grząskiej nawierzchni. Czy następuje tu dołącznie napędu czy jest on stały, jeśli tak to w jakich proporcjach.

Pozdrawiam

Karol

Link to post
Share on other sites

Pamiętam taki wątek, ale nie ja go zacząłem i nie ja też pisałem w temacie.

 

Z tego co pamiętam, to osoby piszące podnosiły problem, że z automatem CVT nie ma takiej swobody w rozdzielaniu napędu i nie można dostać np 100 procent mocy na tył, dotyczy to chyba też wszystkich modeli Subaru nie tylko XV - pamiętam taki wątek przy Outbacku 2.0D CVT na forum Autogaleria, gdzie przeglądałem dyskusję pod testem i chyba kilka razy mignęło mi coś podobnego tu na forum przy okazji dwóch dyskusji.

Edited by phagen
Link to post
Share on other sites
  • 10 months later...

Po przejechaniu (jak na razie tylko) 1500 km stwierdzam, że izolacja akustyczna silnika jest bardzo skuteczna (może aż za bardzo ? ;)). Także praca układu kierowniczego jest wzorowa i pozwala na dobre czucie pojazdu. Skrzypień, wszelkich świerszczy - brak. A te chromowane pokrętła sterowania klimatyzacją z naszych XV MR 2014 zostaną ponoć wprowadzone do Forestera  MR 2015.

Link to post
Share on other sites

Create an account or sign in to comment

You need to be a member in order to leave a comment

Create an account

Sign up for a new account in our community. It's easy!

Register a new account

Sign in

Already have an account? Sign in here.

Sign In Now
  • Recently Browsing   0 members

    No registered users viewing this page.

×
×
  • Create New...