Jump to content

Sruby do regulacji geometrii(pochylenia kola)


komancz
 Share

Recommended Posts

Czesc,

 

gdzie mozna kupic sruby do regulacji pochylenia kola? Wiem, ze H&R robi cos takiego ale trzeba czekac 3 tygodnie.Whiteline ma cos takiego w ofercie, ale tez trzeba zamawiac. Czy ma to ktos zalozone u Siebie?

 

Pozdrawiam

Jacek

Link to comment
Share on other sites

a moze chcesz wahacze tylne na uniballach to sobie wtedy poregulujesz jak bediesz chcial :mrgreen: i wygorniej bedzie :D

 

pewnie, ze bym chcial tylko musze $$ nazbierac :) hamulce tez bym chcial :)

Link to comment
Share on other sites

Ale właściwie po co? Ścigasz się gdzieś regularnie? Ustawianie kąta pochylenia "dla zasady" jest dla mnie bez sensu. Normalnie robisz to metodą prób i błędów mierząc po kilku okrążeniach toru temperaturę na zewnętrznych i wewnętrznych krawędziach i dążysz do tego, aby różnica temperatur nie była zbyt duża.

 

W jeździe miejskiej nic nie zyskasz. Minimalnie lepsze trzymanie w zakrętach opłacisz mniejszą stabilnością samochodu podczas przyspieszania i hamowania, co na naszych dziurach niekoniecznie musi się opłacić...

Link to comment
Share on other sites

Ale właściwie po co? Ścigasz się gdzieś regularnie? Ustawianie kąta pochylenia "dla zasady" jest dla mnie bez sensu. Normalnie robisz to metodą prób i błędów mierząc po kilku okrążeniach toru temperaturę na zewnętrznych i wewnętrznych krawędziach i dążysz do tego, aby różnica temperatur nie była zbyt duża.

 

W jeździe miejskiej nic nie zyskasz. Minimalnie lepsze trzymanie w zakrętach opłacisz mniejszą stabilnością samochodu podczas przyspieszania i hamowania, co na naszych dziurach niekoniecznie musi się opłacić...

 

Racja -regularnie si enie scigam, chcialem ustawic tak jak podaja na stronie whiteline -1, -1,5 a same rozszerzenie dziur w amorku da tyle ze pokilkuset kilometrach i kilkudziesieciu dziurach sie zejdzie spowrotem i potrzebuje to stale zablokowac.

Link to comment
Share on other sites

Hmm. Nie wiem jaka jest konstrukcja zawieszenia w Imprezie. W części samochodów tył bez problemu da radę wyregulować. Z tego wniosek, że mówisz o przodzie?

 

zgadza sie - przod wlasnie w taki sposob mozna wyregulowac a to bardzo poprawia prowadzenie, tak samo jak tyl rozbiezny o 1 mm.Zamontowalem grubsze i twardsze stabilizatory, teraz zaloze ALK, potem dojdzie Bilstein B6 i trzeba to jakos sensownie wszystko ustawic.Taka geometria poprawia duzo w prowadzeniu GT-ka

 

http://www.whiteline.com.au/articles/AS ... ails_1.pdf

Link to comment
Share on other sites

Miałeś problemy z prowadzeniem? Twardszy stabilizator z przodu daje wrażenie, że samochód szybciej reaguje na ruch kierownicą, ale znowu - po nierównej nawierzchni ograniczanie swobody pracy amortyzatora skutkuje mniejszą przyczepnością. Niekontrolowana zabawa z przednim stabilizatorem kończy się podsterownością. Można ją odrobinę zniwelować ustawiając większy kąt pochylenia - ale tutaj wszystko jest powiązane ze sobą: lepsza przyczepność na zakrętach uzyskana w ten sposób = myszkowanie przodu przy hamowaniu = szybsze zużywanie się opon.

 

Tył rozbieżny o 1mm? Tzn. zbieżność całkowita czy nadal mówisz o pochyleniu? Bo jeżeli chodzi o zbieżność, to faktcznie - w fazie wejścia w zakręt samochód będzie się słuchał lepiej, ale hamowanie do zakrętu czy też późniejsze z niego wychodzenie będzie mniej stabilne. No i nadal problem naszych dziurawych dróg, kolein i myszkowania samochodu...

 

[ Dodano: Sro Sie 02, 2006 1:13 pm ]

Przeczytałem artykuł. Ciekawe - mało który samochód ma pochylenie z przodu na zero ustawione fabrycznie. Faktycznie -1 powinno pomóc na wrodzoną podsterowność. W sumie jak o tym myślę, to lepsze to niż zwiększanie zbieżności przednich kół (w końcu ten sam efekt można na kilka sposobów uzyskać). Wpływ na stabilność przy hamowaniu będzie mniejszy.

 

Nadsterowność tyłu można uzyskać nie tylko poprzez ustawienie toe-out. Podobny efekt uzyskasz wkładając słabszy stabilizator. Skoro camber jest fabrycznie ustawiony na minus to powinien sobie poradzić ze zwiększonymi siłami działającymi na poszczególne koła bez zbytniego wpływu na żywotność opon.

 

Jak widzę sam autor artykułu wspomina o negatywach tego rozwiązania. Tak więc w razie czego - byłeś ostrzegany :D

 

Tak już na zakończenie dodam tylko, że wszystkie ustawienia i tak powinny pasować do Twojego stylu jazdy. Jeżeli lubisz trailbraking to radziłbym nie przesadzać z poluzowywaniem tyłu, bo będziesz potem stresował się co zakręt. Jeżeli jeździsz klasycznie, czyli: hamowanie, turn-in, mijasz apeks i rura, to pewnie będziesz zadowolony.

Link to comment
Share on other sites

Miałeś problemy z prowadzeniem? Twardszy stabilizator z przodu daje wrażenie, że samochód szybciej reaguje na ruch kierownicą, ale znowu - po nierównej nawierzchni ograniczanie swobody pracy amortyzatora skutkuje mniejszą przyczepnością. Niekontrolowana zabawa z przednim stabilizatorem kończy się podsterownością. Można ją odrobinę zniwelować ustawiając większy kąt pochylenia - ale tutaj wszystko jest powiązane ze sobą: lepsza przyczepność na zakrętach uzyskana w ten sposób = myszkowanie przodu przy hamowaniu = szybsze zużywanie się opon.

 

Tył rozbieżny o 1mm? Tzn. zbieżność całkowita czy nadal mówisz o pochyleniu? Bo jeżeli chodzi o zbieżność, to faktcznie - w fazie wejścia w zakręt samochód będzie się słuchał lepiej, ale hamowanie do zakrętu czy też późniejsze z niego wychodzenie będzie mniej stabilne. No i nadal problem naszych dziurawych dróg, kolein i myszkowania samochodu...

 

po zalozeniu grubszych stabilizatorow bardzo poprawilo sie prowadzenie samochodu(nie wyjezdza juz tak przodem jak na starych).w tej chwili mam 22mm z przodu(bylo 19) i 20 z tylu(bylo 17) ponoc jeszcze lepiej jest przy 24mm z tylu, ale tylko taki mialem mozliwosc kupic. Zaloze anti lift kit i zmieni sie wyprzedzenie kata sworzna zwrotnicy-podobno w GT bardzo duzo daje ten zestaw-zobaczymy. Chce po prostu potrenowac rozne ustawienia geometrii i zachowanie, i co mi bardziej bedzie odpowiadac.

Link to comment
Share on other sites

Utwardzenie przodu stabilizatorem nie wpłynęło na zmniejszenie podsterowności. Masz takie wrażenie, bo samochód szybciej reaguje przodem na manewry kierownicą. Ten sam efekt uzyskałbyś ostrzej i wcześniej kręcąc kółkiem :D Utwardzenie tyłu zapewne spowodowało, że łatwiej nim nadrzucić - stąd to wrażenie. Zmiana kąta wyprzedzenia - niweluje działanie zwiększonego kąta pochylenia kół. Zakładam, że masz w planie zmniejszyć kąt wyprzedzenia - samochód będzie lepiej zaczynał skręt, ale za to na dohamowaniu do zakrętów będzie masakra...

Link to comment
Share on other sites

Utwardzenie przodu stabilizatorem nie wpłynęło na zmniejszenie podsterowności. Masz takie wrażenie, bo samochód szybciej reaguje przodem na manewry kierownicą. Ten sam efekt uzyskałbyś ostrzej i wcześniej kręcąc kółkiem :D Utwardzenie tyłu zapewne spowodowało, że łatwiej nim nadrzucić - stąd to wrażenie. Zmiana kąta wyprzedzenia - niweluje działanie zwiększonego kąta pochylenia kół. Zakładam, że masz w planie zmniejszyć kąt wyprzedzenia - samochód będzie lepiej zaczynał skręt, ale za to na dohamowaniu do zakrętów będzie masakra...

 

:)

 

chodzi o ALK

 

http://www.whiteline.com.au/articles/Ef ... 0ALK_b.pdf

Link to comment
Share on other sites

No. Taka garażowa metoda na zmniejszenie kąta wyprzedzenia sworznia zwrotnicy (w normalnych samochodach nieregulowalnego). Samochód lepiej wpada w zakręty, ale jak już pisałem - coś za coś. Musi myszkować. Łatwo to wytłumaczyć na przykładzie wózka sklepowego. Oś pionowa koła nie jest ustawiona pod kątem, przez co kółka łatwo skręcają. Ale ciężko utrzymać kierunek na wprost. Podobnie jest z samochodami i motocyklami.

 

Zakadam, ze fabryczne ustawienia zawieszenia w GT są robione pod "niedzielnych" kierowców. Coś zapewne da się poprawić - pamiętaj tylko, że przesada nie służy dobrze właściwościom trakcyjnym. Wbrew powszechnej opinii sportowe zawieszenia ustawiane "pod tor" reguluje się tak, żeby były jak najbardziej "luźne", miękkie czy jak kto tam jeszcze zwał przy zachowaniu zdolności do szybkiej jazdy.

 

No nic - kończę ten OT bo nas admin op... jak z wakacji wróci :D

 

Jeszcze mały edit: jeżeli interesuje Cię temat zawieszeń, dynamiki jazdy itd. to polecam lekturę której książki z serii "How to make your car handle"

 

http://www.amazon.com/gp/product/091265 ... e&n=283155

Link to comment
Share on other sites

No. Taka garażowa metoda na zmniejszenie kąta wyprzedzenia sworznia zwrotnicy (w normalnych samochodach nieregulowalnego). Samochód lepiej wpada w zakręty, ale jak już pisałem - coś za coś. Musi myszkować. Łatwo to wytłumaczyć na przykładzie wózka sklepowego. Oś pionowa koła nie jest ustawiona pod kątem, przez co kółka łatwo skręcają. Ale ciężko utrzymać kierunek na wprost. Podobnie jest z samochodami i motocyklami.

 

Zakadam, ze fabryczne ustawienia zawieszenia w GT są robione pod "niedzielnych" kierowców. Coś zapewne da się poprawić - pamiętaj tylko, że przesada nie służy dobrze właściwościom trakcyjnym. Wbrew powszechnej opinii sportowe zawieszenia ustawiane "pod tor" reguluje się tak, żeby były jak najbardziej "luźne", miękkie czy jak kto tam jeszcze zwał przy zachowaniu zdolności do szybkiej jazdy.

 

No nic - kończę ten OT bo nas admin op... jak z wakacji wróci :D

 

Jeszcze mały edit: jeżeli interesuje Cię temat zawieszeń, dynamiki jazdy itd. to polecam lekturę której książki z serii "How to make your car handle"

 

http://www.amazon.com/gp/product/091265 ... e&n=283155

 

Dziekuje za cenne rady i uwagi :)

 

Pozdrowienia

Link to comment
Share on other sites

 Share

  • Recently Browsing   0 members

    • No registered users viewing this page.
×
×
  • Create New...