Jump to content

Outback MY98 - jakie tarcze/klocki?


devlin

Recommended Posts

Posted

Witam,

 

Poniewaz moj wynalazek ma juz 140 kkm i tarcze do wymiany (podobno to standard przy przegladzie 150 kkm) to mam pytanie - jakie tarcze i klocki zalozyc? I gdzie je kupic?

 

Rozmawialem z bardzo sympatycznym czlowiekiem z hamulce.net - zaproponowal mi nawiercane tarcze Zimmerman Sport 276 mm przod (500 zl) i 266 mm tyl, (brak ceny) do tego klocki Ferodo Racing DS performance (400 zl przod, 380 zl tyl). Nie watpie, ze to dobry zestaw - ale moze macie inne pomysly?

Posted

Zależy co miałeś wcześniej. Ja zamiast serii wymieniłem na Brembo + Ferodo Premier, na moje potrzeby jest zupełnie OK, hamuje podobnie jak seria :)

Posted

aflinta: Tobie też hamuje tak ... budyniowato? Nie wiem czy ten model tak ma, czy mam pecha.

Posted

Jedni zwą to budyniem inni wciągającym chodzeniem po bagnach ;) Ale efekt jest ten sam, hamuje całkiem przyzwoicie (o czym się przekonałem na SJS), ale czucie pod nogą niestety inne od oczekiwanego - nie ma to jak subiektywne czucie hamulca. Pewne utwardzenie z tego co słyszałem daje wymiana przewodów hamulcowych na takie w oplocie stalowym. Ale, jakoś przyzwyczaiłem się chyba i przestaję zwracać na to uwagę. Wnerwia mnie to nieco, jak mam okazję przejechać się innym autem, który akurat heble ma lekko kamienne (co nie znaczy, że skuteczniejsze).

Posted
... Pewne utwardzenie z tego co słyszałem daje wymiana przewodów hamulcowych na takie w oplocie stalowym...

eee, a czy przypadkiem przewody hamulcowe nie mają oplotu wewnętrznego?

Posted

eee, a czy przypadkiem przewody hamulcowe nie mają oplotu wewnętrznego?

Skoro ludzie je wymieniają, to znaczy, że jakaś różnica w ich sztywności musi być :)

10108664tb.th.jpg

Posted

Przed wymiana przewodow, sprobowalbym jednaj zmienic plyn na nowy (jakis tani) i dobrze odpowietrzyc uklad. Mozliwe ze to wystarczy. Przy zmianie przewodow i tak sie wymienia plyn, wiec nie wiadomo czy poprawe mamy dzieki nowym przewodom czy tez przez odpowietrzenie ukladu.

Posted

Pewnie przed zimą będę płyn zmieniał, to postaram się zwrócić uwagę jaki wpływ to ma na hamulce :)

Posted
Zależy co miałeś wcześniej. Ja zamiast serii wymieniłem na Brembo + Ferodo Premier, na moje potrzeby jest zupełnie OK, hamuje podobnie jak seria :)

 

Wczesniej mialem, jak przypuszczam, serie - auto ma 140 kkm i kupilem go od dealera Subaru w DE, poprzednim i jedynym wlascicielem byl czlowiek urodzony w 1946 roku i mieszkal w malej miejscowosci we wchodniej Bawarii, z tego co zdarzylem zauwazyc to bardzo dbal o to auto. Nawet dodatkowe dywaniki na podloge sa oryginalne : )

 

Wiec zastanawiam sie - czy jezeli nie mam zamiaru uzywac tego auta do sportu ani scigania sie, bo do tego mam motur, to czy jest sens wstawiac wyczynowe hamulce? Pewnie nie jest to zly pomysl, ale czy nie jest tak, ze jak wstawie wlasnie Brembo plus Ferodo Premier, czy to nie tylko nie wystarczy ale i bedzie dwukrotnie tansze? Nie pamietasz moze ile za to zaplaciles?

 

[ Added: Sun Jul 30, 2006 10:38 pm ]

Pewne utwardzenie z tego co słyszałem daje wymiana przewodów hamulcowych na takie w oplocie stalowym.

 

Dokladnie taki manewr przeprowadzilem w motocyklu - efekt rzeczywiscie znakomity. Natomiast jak porownam cene przewodow do motocykla do ich dlugosci, a potem pomysle ile jest tych przewodow w samochodzie i stad zgrubsza oszacuje koszta, to mi skora na grzbiecie cierpnie... : )

Posted

Wiec zastanawiam sie - czy jezeli nie mam zamiaru uzywac tego auta do sportu ani scigania sie, bo do tego mam motur, to czy jest sens wstawiac wyczynowe hamulce? Pewnie nie jest to zly pomysl, ale czy nie jest tak, ze jak wstawie wlasnie Brembo plus Ferodo Premier, czy to nie tylko nie wystarczy ale i bedzie dwukrotnie tansze? Nie pamietasz moze ile za to zaplaciles?

Ceny już dokładnie nie pamiętam, wymianę na wiosnę robiłem, ale koszt podobny jakby kazać sobie na seryjnych gratach zrobić. Najlepiej jak masz jakieś zniżki w hurtowniach motoryzacyjnych, możesz też zapodać ogłoszenie na forum, to pewnie kilku forumowiczów parających się handlem takimi częściami sama się zgłosi z dobrą ofertą :)

 

Natomiast jak porownam cene przewodow do motocykla do ich dlugosci, a potem pomysle ile jest tych przewodow w samochodzie i stad zgrubsza oszacuje koszta, to mi skora na grzbiecie cierpnie... : )

Abt sprzedawał ostatnio takie przewody, mówił mi nawet cenę i z tego co pamiętam nie zwalała z nóg.

Posted
Witam,

 

Poniewaz moj wynalazek ma juz 140 kkm i tarcze do wymiany (podobno to standard przy przegladzie 150 kkm) to mam pytanie - jakie tarcze i klocki zalozyc? I gdzie je kupic?

 

Rozmawialem z bardzo sympatycznym czlowiekiem z hamulce.net - zaproponowal mi nawiercane tarcze Zimmerman Sport 276 mm przod (500 zl) i 266 mm tyl, (brak ceny) do tego klocki Ferodo Racing DS performance (400 zl przod, 380 zl tyl). Nie watpie, ze to dobry zestaw - ale moze macie inne pomysly?

 

Tarcza przód powinna mieć 277mm... 24mm grubości.

 

Z EBC Turbo Groove mogę Ci ściągnąć za 379 zł / sztuka

Tył też nawiercany/nacinany EBC Turbo Groove za 299 zł / sztuka

Ale sprawdź grubość bo ta ma 10, a są jeszcze 18 mm.

 

Do tego ceramiczne klocki EBC Red Stuff przód za 379 zł / kpl (ale to jak będziesz chciał to musimy sprawdzić dokładnie czy te)

Posted

 

Tarcza przód powinna mieć 277mm... 24mm grubości.

 

Z EBC Turbo Groove mogę Ci ściągnąć za 379 zł / sztuka

Tył też nawiercany/nacinany EBC Turbo Groove za 299 zł / sztuka

Ale sprawdź grubość bo ta ma 10, a są jeszcze 18 mm.

 

Do tego ceramiczne klocki EBC Red Stuff przód za 379 zł / kpl (ale to jak będziesz chciał to musimy sprawdzić dokładnie czy te)

 

Dzieki za info, bede pamietal. A czy jestes w stanie sprowadzic taki standardowy komplet Brembo/Ferodo? Na ile one roznia sie cena i jakoscia?

Archived

This topic is now archived and is closed to further replies.

  • Recently Browsing   0 members

    • No registered users viewing this page.
×
×
  • Create New...