Jump to content

3tys. km. Foresterem 2.0 N/A


carfit

Recommended Posts

Jak zapewne większość z Was wie że powiększyła się moja rodzina o Forysia 2.0 N/A w wersji GX WIN. Kilka spostrzeżeń: Zawieszenie i układ kierowniczy jest naprawdę super, nie jest za miekki ani za twardy, naprawdę udało się im zrobic super kompromis pomiędzy komfortem a trzymaniem się drogi. Moją żona się w nim normalnie zakochała a ja poszłem w odstawkę. Daje mi kluczyki żebym tylko tankował. Ale ma parę wad. Pierwsza to silnik, ospały i brak momentu obrotowego praktycznie w całym zakresie. Teraz żałuję że nie kupiłem 2,5 Turbo, ale cóż to miał być samochód dla żony, a jej to w zupełności wystarcza. Już zbieram kasę aby sobie kupić 2,5 T. ( nie nie STI nie sprzedam jeszcze długo, nie myślcie sobie że sie go tak szybko pozbędę) . Druga wada to troche mały bagażnik. Sprzęt audio ( seryjny ) to standartowo w Subaru porażka.

Wyposażenie jest w zupełności wystarczające, ma wszystko co potrzeba plus parę gadżetów umilających jazdę, jak podgrzewane fotele, spryskiwacze reflektorów, ( ksenony juz założyłem ) tempomat, podgrzewane miejsca wycieraczek

Ale ogólnie jetem baaardzo zadowolony, nie myślałem że tak może dobrze prowadzić się tego typu autko, sprawdzałem go już w terenie i byłem mocno zaskoczony in plus.

Ogólnie rewelacja i każdemu polece

Link to comment
Share on other sites

Szkoda, że Subaru nie oferuje już do Forestera silnika 2.0 turbo, który był chyba najsensowniejszym rozwiązaniem i oferował kompromis między osiągami a spalaniem.

Podobno został wycofany właśnie dlatego, że spalał praktycznie tyle co 2,5T. Ile to ma wspólnego z rzeczywistością nie wiem.

Link to comment
Share on other sites

Nie zgodze sie ze ten silnik jest mułotwaty,w tescie w Top Gear robil 9,4 do 100km/h. Przesiadajac sie z STI 99% aut to muły.W porównaniu do innych wolnych ssakow 2,0 jest bardzo rzeski,sprawdzilem na ulicach :) Wiele zalezy tez od paliwa na jakim jezdzi,na V power Racing 100 idzie naprawde suuuper,ja nie narzekam:)

Link to comment
Share on other sites

ksenony juz założyłem

 

pozwól że spytam:

Gdzie??

Za ile??

 

 

Sam u siebie, koszt 900zł

 

[ Dodano: Nie Lip 30, 2006 11:28 am ]

Nie zgodze sie ze ten silnik jest mułotwaty,w tescie w Top Gear robil 9,4 do 100km/h. Przesiadajac sie z STI 99% aut to muły.W porównaniu do innych wolnych ssakow 2,0 jest bardzo rzeski,sprawdzilem na ulicach :) Wiele zalezy tez od paliwa na jakim jezdzi,na V power Racing 100 idzie naprawde suuuper,ja nie narzekam:)

 

Nie chodzi mi o sprint do setki bo wynik poniżej 10s. jest nienajgorszy, ale brakuję mu momentu obr. przy wyprzedzaniu na III i IV biegu, wyprzedzanie trwa wieczność, Focusem Dieslem objeżdżam go z każdej strony!!!

Link to comment
Share on other sites

Szkoda, że Subaru nie oferuje już do Forestera silnika 2.0 turbo, który był chyba najsensowniejszym rozwiązaniem i oferował kompromis między osiągami a spalaniem.

Podobno został wycofany właśnie dlatego, że spalał praktycznie tyle co 2,5T. Ile to ma wspólnego z rzeczywistością nie wiem.

 

Mój w mieście pali 11-12 litrów, a 2.5XT ponad 15, więc praktycznie raczej nie to samo. Podejrzewam, że 2.0XT nie pali dużo więcej niż 2.0 N/A, a nawet jeśli trochę więcej, to zdecydowanie nadrabia osiągami.

Link to comment
Share on other sites

Jak zapewne większość z Was wie że powiększyła się moja rodzina o Forysia 2.0 N/A w wersji GX WIN.

 

XG WIN :mrgreen:

 

widzę po felgach, że to nawet 007 jest :)

Link to comment
Share on other sites

Carfit,zrozum to nie STI. Jak bedzie mial zrobione min 10 tys to dopeiro mozna cokolwiek powiedziec o jego przyspieszeniu. Wez go pare razy na autoban ,ja bylem 3 razy i "pomoglo" mu bardzo. Po 3 tys moj silnik mocno sie jescze bujal i byl totalnie nieulozony.Teraz ma 11300 i to zupelnie inny,lepszy i szybszy silnik.Wazne zeby go nie zamulac po miescie,biegi zmieniac wysoko,min 3500 tys obr ...

Link to comment
Share on other sites

Jak na nowe auto:) Ja go zawsze krecilem do min 4000....Chodzi mi o to ze sa tacy ktorzy jade 70kmh na 5 biegu bo auto nowe i wola niemeczyc a takie obciazanie chyba nie sluzy nowemu autu...

Link to comment
Share on other sites

ksenony juz założyłem

 

pozwól że spytam:

Gdzie??

Za ile??

 

 

Sam u siebie, koszt 900zł

 

 

nie zrozum mnie zle, nie chce sie czepiac, po prostu mnie to intersuje - czy takie xenony nie spowoduja ostrego czepialstwa policji albo panow podczas przegladu rejestracyjnego? ponoc maja byc samopoziomujace, cmoje boje, nie wiem co jeszcze. prawda to?

 

gratuluje foresterka, super :D

Link to comment
Share on other sites

Mój w mieście pali 11-12 litrów, a 2.5XT ponad 15, więc praktycznie raczej nie to samo. Podejrzewam, że 2.0XT nie pali dużo więcej niż 2.0 N/A, a nawet jeśli trochę więcej, to zdecydowanie nadrabia osiągami.

Jak już wcześniej pisałem, nie mam doświadczenia w tankowaniu 2.0XT vs 2.5XT, bazowałem na tej wypowiedzi: http://www.forum.subaru.pl/viewtopic.php?t=102377

Link to comment
Share on other sites

ksenony juz założyłem

 

pozwól że spytam:

Gdzie??

Za ile??

 

 

Sam u siebie, koszt 900zł

 

 

nie zrozum mnie zle, nie chce sie czepiac, po prostu mnie to intersuje - czy takie xenony nie spowoduja ostrego czepialstwa policji albo panow podczas przegladu rejestracyjnego? ponoc maja byc samopoziomujace, cmoje boje, nie wiem co jeszcze. prawda to?

 

gratuluje foresterka, super :D

 

Jeszcze sie nikt nie przyczepił, a mam w STI i miałem w Focusie, Policję mam w du.. diagności w Polsce orłami też nie są więc nie ma problemu, po za tym Foryś ma w standarcie , spryskiwacze reflektorów wiec wygląda na oryginał, a regulacja też jest tylko ręczna.

 

[ Dodano: Nie Lip 30, 2006 6:42 pm ]

Carfit,zrozum to nie STI. Jak bedzie mial zrobione min 10 tys to dopeiro mozna cokolwiek powiedziec o jego przyspieszeniu. Wez go pare razy na autoban ,ja bylem 3 razy i "pomoglo" mu bardzo. Po 3 tys moj silnik mocno sie jescze bujal i byl totalnie nieulozony.Teraz ma 11300 i to zupelnie inny,lepszy i szybszy silnik.Wazne zeby go nie zamulac po miescie,biegi zmieniac wysoko,min 3500 tys obr ...

 

Obyś miał rację

Link to comment
Share on other sites

Wiem co mowie:) Wazne aby jezdzic nim zwawo i 2-3 przejazdzki po autobanie bardzo mu dobrze zrobia,zupelnie inaczej potem odpala i chodzi jakos tak bardziej rzesko. Prawda tez jet ze im wyzszy przebieg tym mniej pali,niewiele ok 1litra ale zawsze cos...:)

Link to comment
Share on other sites

jak to się dzieje że kupując foresta 2.0 wydaje się on fajnym i wystarczająco szybkim autem, a po przejechaniu kilku kilometrów zaczyna się żałować że nie dopłaciło się do 2.5?

powinni wycofać 2.0 z oferty i nie byłoby problemu :)

Link to comment
Share on other sites

ksenony juz założyłem

 

pozwól że spytam:

Gdzie??

Za ile??

 

 

Sam u siebie, koszt 900zł

 

 

nie zrozum mnie zle, nie chce sie czepiac, po prostu mnie to intersuje - czy takie xenony nie spowoduja ostrego czepialstwa policji albo panow podczas przegladu rejestracyjnego? ponoc maja byc samopoziomujace, cmoje boje, nie wiem co jeszcze. prawda to?

 

gratuluje foresterka, super :D

 

 

Gratulacje forysia piekny jest :)

 

A możesz napisać gdzie kupiłeś xenony?

Link to comment
Share on other sites

Mój w mieście pali 11-12 litrów, a 2.5XT ponad 15, więc praktycznie raczej nie to samo. Podejrzewam, że 2.0XT nie pali dużo więcej niż 2.0 N/A, a nawet jeśli trochę więcej, to zdecydowanie nadrabia osiągami.

Jak już wcześniej pisałem, nie mam doświadczenia w tankowaniu 2.0XT vs 2.5XT, bazowałem na tej wypowiedzi: http://www.forum.subaru.pl/viewtopic.php?t=102377

 

Źródło, na które się powołujesz nie jest obiektywne, zgodzisz się z tym?

 

Sprawdzilem w praktyce, że Forester 2.0XT pali przy dynamicznej ale kontrolowanej technice jeździe 11-13 l/100km. Z nogą na podłodze: 16-18 l/100km. 2.5XT palił w takich samych warunkach 2-4 l/100km więcej. To daje brutalne różnice przy większych przebiegach.

 

Tak czy owak już nie jeżdzę Forysiem w dłuższe trasy, ale to inna historia. Przy wolnossącym, gdybym kupując zaoszczędził na turbinie, to na pewno zainstalowałbym LPG i miał przynajmniej satysfakcję z niższych kosztów. Przekonałem się, że dobrze zaintalowana sekwencja LPG świetnie sprawdza się w wolnossących motorach Subaru. Sam jeżdzę dużo autkiem, które chodzi fajniej na LPG niż na benzynce.

Link to comment
Share on other sites

U "wroga" (Subaru.de :D) firmują to nazwą "Subaru Ecomatic" i sprzedają preinstalowane. Inna sprawa, że czekając w serwisie słyszałem rozmowę pracownika z klientem (telefoniczną):

 

- klient: cośtam cośtam (tego nie słyszałem :D)

- pracownik: tak. wiemy o tym że zapala się ta kontrolka. proszę przyjechać do warsztatu to to naprawimy. w Subaru to normalne :D

 

powaga!!!!

 

Zresztą, na moje uwagi że dyfer głośny i że hamulce biją też mówił, że w Subaru tak jest. To chyba globalna strategia :D

Link to comment
Share on other sites

Sprawdzilem w praktyce, że Forester 2.0XT pali przy dynamicznej ale kontrolowanej technice jeździe 11-13 l/100km. Z nogą na podłodze: 16-18 l/100km. 2.5XT palił w takich samych warunkach 2-4 l/100km więcej. To daje brutalne różnice przy większych przebiegach.

Różnica spora, by nie powiedzieć duża. Ale czy nie wynika ona przy okazji z tego, że mocniejsze auto zachęca do pociśnięcia? Ale jak już wcześniej pisałem, nie tankowałem obu aut, więc moja wiedza w tej materii jest zerowa.

Link to comment
Share on other sites

U "wroga" (Subaru.de :D) firmują to nazwą "Subaru Ecomatic" i sprzedają preinstalowane. Inna sprawa, że czekając w serwisie słyszałem rozmowę pracownika z klientem (telefoniczną):

 

- klient: cośtam cośtam (tego nie słyszałem :D)

- pracownik: tak. wiemy o tym że zapala się ta kontrolka. proszę przyjechać do warsztatu to to naprawimy. w Subaru to normalne :D

 

powaga!!!!

 

Zresztą, na moje uwagi że dyfer głośny i że hamulce biją też mówił, że w Subaru tak jest. To chyba globalna strategia :D

 

Subaru.De to raczej brat niż wróg Subaru.PL. Chociaż miłość braterska bywa szorstka ;)

 

Prawda jest taka, że LPG strawdza się doskonale w subarakach. Jest też kilku ludzi w Polsce, którzy potrafią go doskonale zestroić. A to, że SIP się dąsa to już ich sprawa i inny temat. Zapalające się kontrolki to tym bardziej inna sprawa i inna bajka.

 

[ Dodano: Nie Lip 30, 2006 11:00 pm ]

Sprawdzilem w praktyce, że Forester 2.0XT pali przy dynamicznej ale kontrolowanej technice jeździe 11-13 l/100km. Z nogą na podłodze: 16-18 l/100km. 2.5XT palił w takich samych warunkach 2-4 l/100km więcej. To daje brutalne różnice przy większych przebiegach.

Różnica spora, by nie powiedzieć duża. Ale czy nie wynika ona przy okazji z tego, że mocniejsze auto zachęca do pociśnięcia? Ale jak już wcześniej pisałem, nie tankowałem obu aut, więc moja wiedza w tej materii jest zerowa.

 

Oba zachęcają tak samo i tak naprawdę daje po podobny efekt.

Mówię tu o poruszaniu się tą "cegłą" po drogach poblicznych a nie po torze.

 

Z punktu widzenia portfela jednoznacznie wygra wolny ssak, szczególnie zagazowany. Jeśli ktoś chce poszpanować tym, że ma SUBARU, no to faktycznie Foryś 2.5XT daje większe możliwości.

Ale jak już się wybrało budgetową wersję, to teraz można tylko zgrzytać zębami i zagryzac język. No ale cóż, trzeba było pomyśleć po co to auto zanim się wyskoczyło z 90KPLN.

 

:)

Link to comment
Share on other sites

Wróg dziejowy raczej... Wiesz - Wanda to Niemca nie chciała itd :)

 

A tak na poważnie - gdyby do H6 dało się zamontować LPG to bez zastanowienia bym tak zrobił. Pewnie zaraz mi się oberwie na zasadzie: jak nie stać to po co H6 kupował... Ale mnie stać, co nie zmienia faktu, że jak się da o 50% taniej to po co przepłacać!

Link to comment
Share on other sites

Wróg dziejowy raczej... Wiesz - Wanda to Niemca nie chciała itd :)

 

A tak na poważnie - gdyby do H6 dało się zamontować LPG to bez zastanowienia bym tak zrobił. Pewnie zaraz mi się oberwie na zasadzie: jak nie stać to po co H6 kupował... Ale mnie stać, co nie zmienia faktu, że jak się da o 50% taniej to po co przepłacać!

 

No jasne, że się da. Nawet nie musisz jechać do Warszawy, czy Krakowa. Zrobisz to równie dobrze w Berlinie, gdzie masz bliżej. Paradoksalnie, jeszcze o tyle lepiej, że dostaniesz gwarancje Subaru bo po tamtej stronie Odry Subaru promuje aktywnie instalowanie LPG.

 

Jeśli barierą byłaby słaba znajomość technicznego niemieckiego, to daj znac na PW :)

Link to comment
Share on other sites

Archived

This topic is now archived and is closed to further replies.

  • Recently Browsing   0 members

    • No registered users viewing this page.
×
×
  • Create New...