Skocz do zawartości

zegary defi gdzie je umiejscowić sti2012 / tutorial


buncol_S04

Rekomendowane odpowiedzi

Witam...

 

mam dylemat gdzie je najlepiej wrzucić :

 

zdecydowanie ta opcja mi się podoba, ale nie wiem gdzie by dać wyświetlacz zegara i spalania - mimo wszystko chciałbym to mieć w samochodzie, rozważam również obszycie deski czarna alkantrą + czerwona nić

 

post-7608-0-80988300-1392274803_thumb.jpg

 

 

post-7608-0-34927900-1392274828_thumb.jpg

 

a tu zegar ?

 

post-7608-0-46058500-1392275746_thumb.jpg

 

Gdzie najlepiej i najrozsądniej :D

 

ewentualnie takie coś :

 

post-7608-0-16102300-1392274879_thumb.jpg

 

znalazłem tutorial, jak zamontować zegary :

http://forums.nasioc...d.php?t=2296496

Edytowane przez buncol_S04
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Fajnie, że ktoś poruszył wreszcie ten temat. Co prawda nie mam Sti tylko Wrx, ale problem ten sam. Wiem, że niektórzy w GH montuj nadal w słupku pomimo Air bag. Fajna jest też nakładka na licznik, ale tam wchodzą tylko dwa zegary.(załącznik). Ten z trzema pośrodku jest chyba najlepszy tylko niestety, też nie chcę zasłaniać sobie tego wyświetlacza. Poza tym jak mam wydać ponad 500 zł na kawałek plastiku to najbardziej się przychylam do opcji trzech wolnych zegarów przy wyświetlaczu tylko nie na górze jak masz na zdjęciu a przy wyświetlaczu po jego prawej stronie tak jak ma użytkownik Aki001.

post-5674-0-26487800-1392280515_thumb.jpg

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 3 lata później...

Z tego co jest dostepne:

https://www.iagperformance.com/2008-Subaru-STI-Gauge-Pods-s/4433.htm

https://www.rallysportdirect.com/scp/interior/gauges/pods

 

Ciekawymi rozwiazaniami wydają się poniższe opcje:

 

a) jeden wskaznik 52mm :

 

SM-VP-08-3.jpg

SM-VP-08-2.jpg

 

B) dwa wskazniki 52mm: 

 

SMYCLSTR1-3.jpgSMYCLSTR1-2.jpg?1503405310

lub

 

18016-3.jpg

18016-2.jpg

 

c) trzy wskazniki 60mm (lub 52mm po dodaniu zwężki):

0FH07Rb.png

ATI-CLUST-GEGH-60-2.jpg

 

trafiłem jeszcze na firme która robi dobrze dopasowane daszki w słupki A z mozliwościa konfiguracji (kolor, ilośc wskaźników, ich średnica itp)

 

http://www.jcspods.com/0814wrx.html

 

IMG_5964_zpsf747df35.jpg

 

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Fajny wątek. Również zastanawiam się nad sposobem montażu dodatkowych zegarów. Póki co, niektóre powyższe mnie przerażają, ale może to ja mam problem... :huh:

 

- wariant w kratce nawiewu: szkoda komentować. Zablokowana kratka i bezsensowna pozycja

- wariant na słupku: ktoś już napisał, że przecież tam jest poduszka. Jak można wpaść na pomysł, aby coś tam dokładać?...

- wariant w obudowie zestawu wskaźników: dodatkowe zegary zasłaniają wskaźnik temperatury wody i nieznacznie prędkościomierz 

- wariant zamiast wyświetlacza zużycia paliwa i zegarka: ok, ale co z nim? Montaż w dolnym schowku likwiduje schowek... ;)

- wariant górny obok lusterka: No powiedzmy... Głupia pozycja, ale stosunkowo bezinwazyjny montaż

- jak dla mnie: dodatkowe 3 osobne kubeczki estetycznie zamontowane nad wyświetlaczem zegarka i paliwa wygrywają.

 

Czy jest psycholog na sali?! ;)

Ech, w GC8 było duuuużo łatwiej.

 

Zdrówka!

Luke

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 5 miesięcy temu...

Analizujac wszystkie za i przeciw, jak również własne preferencje, zdecydowałem zamiast klasycznych zegarów zainstalować wyświetlacz Defi Advance ZD. W tym celu kupiłem zestaw Club Sport Package (ekran, centralka, czujniki temp wody, temp oleju, cisnienia oleju) plus dodatkowo o czujnik EGT. Centralka standardowo zamontowana w schowku, podpięcie sygnałów TA/SP pod licznik oraz IGN/ILM/+B/GRN z wiazki radia opisalem w wątku "Dodatkowe wskaźniki". Co do samego wyświetlacza Defi i takiego montażu:

 

Plusy:

- schludnie i ładnie wpasowuje się w kokpit

- posiada dźwiękowe warningi wiec nie trzeba sie patrzeć non stop w ekran

- duża ilość informacji na małej przestrzeni (nie zabiera tyle miejsca co wskaźniki)

- monogość ustawień, widoków, ceremoni, bajerów (mozna np mierzyć czasy 0-100km/h, jest funkcja warm-up)

- moze pokazywać wskazania ze wszystkich czujników DEFI (poza Boost) + obroty, prędkość i przebieg

- wyświetlacz ma dimmer z 3 krzywymi trybu auto (+ 5 ustawień manual) wiec nie razi w nocy

- posiada też 8 czerwonych diód które sprawdzą się jako shift light gdy umiescimy ekran w zasiegu widzenia

 

Minusy:

- nie wyświetli Boost, mozna jedynie ustawic w nim warning, wskaźnik Boost trzeba podpiać osobno na zasadzie daisy chain (tu ciekawostka, podróbki są w stanie wyświetlić Boost)

- zabiera miejsce w schowku przy zapalniczce

- dość wysoka cena

 

Kb0B38a.jpg

 

 

Edytowane przez Ptasi0r
  • Super! 1
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

19 minut temu, Ptasi0r napisał:

Analizujac wszystkie za i przeciw, jak również własne preferencje, zdecydowałem zamiast klasycznych zegarów zainstalować wyświetlacz Defi Advance ZD. W tym celu kupiłem zestaw Club Sport Package (ekran, centralka, czujniki temp wody, temp oleju, cisnienia oleju) plus dodatkowo o czujnik EGT. Centralka standardowo zamontowana w schowku, podpięcie sygnałów TA/SP pod licznik oraz IGN/ILM/+B/GRN z wiazki radia opisalem w wątku "Dodatkowe wskaźniki". Co do samego wyświetlacza Defi i takiego montażu:

 

Plusy:

- schludnie i ładnie wpasowuje się w kokpit

- posiada dźwiękowe warningi wiec nie trzeba sie patrzeć non stop w ekran

- duża ilość informacji na małej przestrzeni (nie zabiera tyle miejsca co wskaźniki)

- monogość ustawień, widoków, ceremoni, bajerów (mozna np mierzyć czasy 0-100km/h, jest funkcja warm-up)

- moze pokazywać wskazania ze wszystkich czujników DEFI (poza Boost) + obroty, prędkość i przebieg

- wyświetlacz ma dimmer z 3 krzywymi trybu auto (+ 5 ustawień manual) wiec nie razi w nocy

- posiada też 8 czerwonych diód które sprawdzą się jako shift light gdy umiescimy ekran w zasiegu widzenia

 

Minusy:

- nie wyświetli Boost, mozna jedynie ustawic w nim warning, wskaźnik Boost trzeba podpiać osobno na zasadzie daisy chain (tu ciekawostka, podróbki są w stanie wyświetlić Boost)

- zabiera miejsce w schowku przy zapalniczce

- dość wysoka cena

 

Kb0B38a.jpg

 

 

Ile kosztuje ten bajer i ile kosztuję podłączenie tego? Czy sam grzebałeś? 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

32 minuty temu, filipk93 napisał:

Ile kosztuje ten bajer i ile kosztuję podłączenie tego? Czy sam grzebałeś? 

 

Zestaw Defi Advance ZD Club Sport Package znajdziesz na ebay za około 1900pln + shipping i ewentualne cło. Cena dotyczy oryginalnego Defi, bo są tez podróbki w niższych cenach. Jak odróżnić fake od oryginału znajdziesz tu: http://www.defi-shop.com/info/important/counterfeit/

 

Do tego potrzebował będziesz jeszcze adapter do montażu czujnika oleju (OEM 11024AA210) za 30zl oraz przelotke na wąż do montażu czujnika temperatury wody za 50zl. Drugi czujnik oleju mozna normalnie wkrecic w lewą głowicę w miejsce zaślepki. Gdybys chciał jeszcze dodać EGT, to oryginał defi z wiązką kosztuje ok 750zl + shipping. Mozna też kupić tańsze zamienniki.


Jeśli nie chcesz sie bawić w zakupy na ebay, to najlepsze ceny w PL zaproponowali mi w JDL-Performance. Co do montażu, w kabine wszystko ogarnąłem sam. Uzbrojenie silnika w czujniki i wiercenie w kolektorze zleciłem w warsztacie.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

10 minut temu, Ptasi0r napisał:

 

Zestaw Defi Advance ZD Club Sport Package znajdziesz na ebay za około 1900pln + shipping i ewentualne cło. Cena dotyczy oryginalnego Defi, bo są tez podróbki w niższych cenach. Jak odróżnić fake od oryginału znajdziesz tu: http://www.defi-shop.com/info/important/counterfeit/

 

Do tego potrzebował będziesz jeszcze adapter do montażu czujnika oleju (OEM 11024AA210) za 30zl oraz przelotke na wąż do montażu czujnika temperatury wody za 50zl. Drugi czujnik oleju mozna normalnie wkrecic w lewą głowicę w miejsce zaślepki. Gdybys chciał jeszcze dodać EGT, to oryginał defi z wiązką kosztuje ok 750zl + shipping. Mozna też kupić tańsze zamienniki.


Jeśli nie chcesz sie bawić w zakupy na ebay, to najlepsze ceny w PL zaproponowali mi w JDL-Performance. Co do montażu, w kabine wszystko ogarnąłem sam. Uzbrojenie silnika w czujniki i wiercenie w kolektorze zleciłem w warsztacie.

Droga zabawa ale chyba najciekawsze rozwiązanie :) Dzięki za odpowiedź

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Fajną opcją jest tez wskaźnik P3

(występuje w wersji Boost i Multi)

 

 

STI_interior_shot__63709.1519237922.jpg

Wersja "multi" pokazuje:

Coolant Temp, Intake Air Temp, Exhaust Gas Temp, Throttle Plate, Vehicle Speed, RPM, Shift-light, Battery voltage, 0-60 timer + Boost and Vacuum from OBD2 port

  • Super! 1
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

33 minuty temu, MDsuperstar napisał:

Fajną opcją jest tez wskaźnik P3

(występuje w wersji Boost i Multi)

 

Faktycznie ciekawa opcja. Wyczytałem tez w manualu, ze jednostki mozna zmienic na metryczne. Szkoda, ze cenowo nie wypada rewelacyjnie bo $400 za multi i $240 za sam boost to sporo. Biorac pod uwage, ze wersja Multi dane bierze ze złącza obd2, to lepiej wychodzi po prostu kupic sobie interface elm327 i po bluetooth połączyć sie z torque. Pokaze te same wskazania tylko ze taniej i ładniej zaprezentowane (na minus ze w telefonie).

 

Aczkolwiek moim zdaniem koncepcja fajna:)

 

 

Edytowane przez Ptasi0r
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

W dniu 27.06.2018 o 15:56, MDsuperstar napisał:

Plusem na pewno jest estetyka - wpisuje sie we wnętrze :)

 

To fakt. Jednakże zaciekawila mnie teraz jedna kwestia, czy przy tak umiejscowionym wyświetlaczu nie bedziemy go sobie zasłaniać reką/kierownicą podczas jazdy? Aż z ciekawości sprawdzę wieczorem.

 

EDIT:

Sprawdzilem, nie powinno być problemów z zasłanianiem.

Edytowane przez Ptasi0r
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 2 lata później...

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...