inzynier_mamon Opublikowano 27 Lipca 2006 Udostępnij Opublikowano 27 Lipca 2006 Witam Po wizycie u Jana Korneckiego zapadła diagnoza - stuka prawdopodobnie przekładnia kierownicza. No i trzeba będzie coś z tym zrobić. Jedną propozycją była regeneracja. I właściwie jestem zdecydowany na to, ale przyszedł mi do głowy pewien pomysł - a może można kupić coś używanego w dobrym stanie? Ale nie wiem ile to może kosztować. Próbowałem również znaleźć coś nowego na internetowych stronach, ale prawdę mówiąc nie wiem jak w języku Szekspira jest przekładnia kierownicza. Czy ktoś mógłby pomóc? I gdzie szukać? Dziekuję Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
marcin@klubsubaru.pl Opublikowano 27 Lipca 2006 Udostępnij Opublikowano 27 Lipca 2006 steering rack Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
adamusmax Opublikowano 27 Lipca 2006 Udostępnij Opublikowano 27 Lipca 2006 WitamPo wizycie u Jana Korneckiego zapadła diagnoza - stuka prawdopodobnie przekładnia kierownicza. No i trzeba będzie coś z tym zrobić. Jedną propozycją była regeneracja. I właściwie jestem zdecydowany na to, ale przyszedł mi do głowy pewien pomysł - a może można kupić coś używanego w dobrym stanie? Ale nie wiem ile to może kosztować. Próbowałem również znaleźć coś nowego na internetowych stronach, ale prawdę mówiąc nie wiem jak w języku Szekspira jest przekładnia kierownicza. Czy ktoś mógłby pomóc? I gdzie szukać? Dziekuję a jestes pewien, ze ta w dobrym stanie nie zacznie za 2k km stukac? mysle, ze najlepszym wyjsciem bedzie regeneracja, chyba ze chcesz kupic szybka przekladnie u Marcina Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Azrael Opublikowano 27 Lipca 2006 Udostępnij Opublikowano 27 Lipca 2006 Po moich doświadczeniach z regenracją przekładni zastanowiłbym się i sprawdził ile kosztuje nowa. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
inzynier_mamon Opublikowano 28 Lipca 2006 Autor Udostępnij Opublikowano 28 Lipca 2006 Wiesz, chciałbym porównać ceny przekładni, ale w sklepach internetowych w Polsce to znalazłem przekładnie sportowe do Imprez. A jak pisałem nie wiem czego szukać w anglojęzycznych stronach, żeby porównać Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Legacy96 Opublikowano 28 Lipca 2006 Udostępnij Opublikowano 28 Lipca 2006 steering rack Steering rack to chyba kolumna kierownicza, przekladnia kierownicza to steering gearbox... Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Azrael Opublikowano 28 Lipca 2006 Udostępnij Opublikowano 28 Lipca 2006 "steering rack" to JEST przekładnia kierownicza. W ogóle ten system układu kierowniczego się nazywa "rack and pinion steering", kolumna kierownicza to po prostu "steering column". Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Azrael Opublikowano 28 Lipca 2006 Udostępnij Opublikowano 28 Lipca 2006 Wiesz, chciałbym porównać ceny przekładni, ale w sklepach internetowych w Polsce to znalazłem przekładnie sportowe do Imprez. A jak pisałem nie wiem czego szukać w anglojęzycznych stronach, żeby porównać Zadzwoń do serwisu i się spytaj ile kosztuje. Nie mam nawet wyobrażenia rzędu wielkości. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
inzynier_mamon Opublikowano 28 Lipca 2006 Autor Udostępnij Opublikowano 28 Lipca 2006 O przegapiłem post Marcina, który odpowiedział na moje pytanie A co do cen - Jeśli do GT ze skróconymi przełożeniami, czy jakoś tak, kosztuje 10 tys, to tu będzie pewnie z połowa. Poszukam jeszcze Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
marcin@klubsubaru.pl Opublikowano 28 Lipca 2006 Udostępnij Opublikowano 28 Lipca 2006 Myślę, że może być nawet taniej. Do zrobienia takiej ze skróconymi potrzebujesz dwie oryginalne i jeszcze coś tam, one są produkowane metodą manufaktury. Z drugiej jednak strony oryginalna przekładnia do new age STi kosztuje chyba koło 1800 USD. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Abt Opublikowano 14 Listopada 2006 Udostępnij Opublikowano 14 Listopada 2006 Do zrobienia takiej ze skróconymi potrzebujesz dwie oryginalne i jeszcze coś tam, one są produkowane metodą manufaktury. majac przekladnie z gt'ka oraz druga z sti, co trzeba przerobic/dorobic, zeby moglo dzialac w klasycznej budzie :?: Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Azrael Opublikowano 14 Listopada 2006 Udostępnij Opublikowano 14 Listopada 2006 Abt, tego nie wie nikt poza autorami tej konstrukcji. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
akarso Opublikowano 14 Listopada 2006 Udostępnij Opublikowano 14 Listopada 2006 a może można kupić coś używanego w dobrym stanie? trąci oksymoronem ;] Ale nie wiem ile to może kosztować. Próbowałem również znaleźć coś nowego na internetowych stronach, ja znalazlem jakas maglownice (i to niejedna) za (w przeliczeniu) ok. 1400 PLN - sam bylem zdziwiony. Ale moze to regenerowane cosik, nie doczytalem, bo w miedzyczasie sie okazalo ze to tylko krzyzaki :-D A szukalem "subaru steering rack" w guglarce. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Abt Opublikowano 15 Listopada 2006 Udostępnij Opublikowano 15 Listopada 2006 Abt, tego nie wie nikt poza autorami tej konstrukcji. przydaloby sie zrobic jakas paszteciarska skladanke Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
turdziGT Opublikowano 15 Listopada 2006 Udostępnij Opublikowano 15 Listopada 2006 przydaloby sie zrobic jakas paszteciarska skladanke Oj tak :roll: A czy kots wie co proponuje nie-ASO.Czy oni siagaja gotowce czy sami porzerabiaja? Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Azrael Opublikowano 15 Listopada 2006 Udostępnij Opublikowano 15 Listopada 2006 turdziGT, gotowce, byc moze niedługo będą dostępne inną drogą w lepszej cenie. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
turdziGT Opublikowano 15 Listopada 2006 Udostępnij Opublikowano 15 Listopada 2006 Azrael, a tak sie zastanawiam czy ta modyfikacja to modyfikacja hydrauliki czy po prostu inna zebatka? Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Xbike Opublikowano 15 Listopada 2006 Udostępnij Opublikowano 15 Listopada 2006 turdziGT, gotowce, byc moze niedługo będą dostępne inną drogą w lepszej cenie. Tez dostalem wczoraj tą informacje - czy przecieki mówiły Ci coś o skali $ za w/w? Czy to opcja ok. -30% Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
komancz Opublikowano 15 Listopada 2006 Udostępnij Opublikowano 15 Listopada 2006 nie sadze zeby byla modyfikowana hydraulika bo co tam zmieniac? zaworki i szybkosc przeplywu plynu? To raczej mailo by wplyw na latwiejsze/trudniejsze krecenie kiera.Modyfikacja strikte mechaniczna-slimak i listwa. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
turdziGT Opublikowano 15 Listopada 2006 Udostępnij Opublikowano 15 Listopada 2006 Czy to opcja ok. -30% Nio 5 klockow by mozna przemyslec jeli by mial to diametralnie zienic drewniany uklad w GTeku. Modyfikacja strikte mechaniczna-slimak i listwa. Jesli tylko to to wydaje mi sie ze na pewno by sie znalazl jakis spec kto by w tym podlubal.Trzeba by bylo kupic uzywke i zaryzykowac tylko do kogo sie z tym zglosic? Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
E12 Opublikowano 16 Listopada 2006 Udostępnij Opublikowano 16 Listopada 2006 W rajdowych wersjach Fiata 126p poradzono sobie zmieniając zamocowanie drążka kierowniczego środkowego z zewnętrznymi ( zmieniło się ramie przekładni ) więc najprostrzym sposobem w Subaru było by wywiercenie nowego otworu bliżej środka osi obrotu w zwrotnicy i zamocowanie tam końcówki drążka kierowniczego Jeśli chodzi o tzw szybkie przekładnie to zapewne zmieniona jest liczba zębów na listwie lub wałku, hydrałlika nic do tego nie ma bo koła się skręcaja z taką samą liczbą obrotów kierownicy na włączonym i zgaszonym silniku PzdrE12 Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
GRAF Opublikowano 16 Listopada 2006 Udostępnij Opublikowano 16 Listopada 2006 W rajdowych wersjach Fiata 126p poradzono sobie zmieniając zamocowanie drążka kierowniczego środkowego z zewnętrznymi ( zmieniło się ramie przekładnie ) więc najprostrzym sposobem w Subaru było by wywiercenie nowego otworu(bliżej środka obrotu) w zwrotnicy i zamocowanie tam końcówki drążka kierowniczego Jeśli chodzi o tzw szybkie przekładnie to zapewne zmieniona jest liczba zębów na listwie lub wałku, hydrałlika nic do tego nie ma bo koła się skręcaja z taką samą liczbą obrotów koła kierownicy na włączonym i zgaszonym silniku PzdrE12 126p mial chyba innej konstrukcji przkladnie kierownicza niz obecnie stosowane Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
E12 Opublikowano 16 Listopada 2006 Udostępnij Opublikowano 16 Listopada 2006 GRAF<= tak maluch miał zupełnie inny ukł. kierowniczy , ale zasada działania pozostała ta sama (kręci się kierownicą a koła skręcają ) PzdrE12 Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Azrael Opublikowano 21 Listopada 2006 Udostępnij Opublikowano 21 Listopada 2006 Patent z malucha zmienia różnicę w skręcie koła prawego i lewego. Auto nie prowadzi się normalnie. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
marcin@klubsubaru.pl Opublikowano 21 Listopada 2006 Udostępnij Opublikowano 21 Listopada 2006 Tez dostalem wczoraj tą informacje - czy przecieki mówiły Ci coś o skali $ za w/w? Czy to opcja ok. -30% Nawet -40% w stosunku do obecnej ceny. Gdzieś za 10 dni. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Rekomendowane odpowiedzi