Jump to content

EGR diesel


Recommended Posts

Miałem awarię egr zaraz po dwuletniej gwarancji przy przebiegu 34 tys. km.(auto nie Subaru). Diagnoza serwisu m.in. to zbyt delikatna jazda. Wziąłem sobie to do serca (i sprzedając auto przy przebiegu ca 100 tys. zawór miałem  w pełni sprawny.

Link to post
Share on other sites

A czy tak powinno być że kiedy wciskam mocno gaz to dopiero gwałtownie zbiera się przy około 1800-2000 obrotów a poniżej to jest "studnia" , " muł" ?

Mam legacy diesel 2010 91k przebiegu

 

Tak ma być. I dla dobra silnika lepiej "nie wciskać mocno gazu" poniżej 2000rpm :rolleyes:

Link to post
Share on other sites

Diagnoza serwisu m.in. to zbyt delikatna jazda. Wziąłem sobie to do serca (i sprzedając auto przy przebiegu ca 100 tys. zawór miałem  w pełni sprawny.

 

Ech... co ekologia zrobiła z silnikami....

Za dużo gazu - źle dla DPF.

Za mało gazu - źle dla EGR.

 

Koszmar.... :)

Link to post
Share on other sites

Ech... co ekologia zrobiła z silnikami....

Za dużo gazu - źle dla DPF.

Za mało gazu - źle dla EGR.

 

Koszmar.... :)

 

"Dużo gazu" niekoniecznie oznacza wyższe obroty. Czasami tylko wyższe obciążenie ;)

Link to post
Share on other sites
  • 2 weeks later...

Tips and Tricks jeśli nie chcesz rozstać sie ze swoim EGR:P

 

- nie używaj chemi, kwasów itd bo tylko zwiekszysz chropowatość kanału, może uszkodzisz cos jeszcze nie wiem ale napewno szybciej sie bedzie zapychal (za pierwszym razem tak zrobilem i zje... beszcześcielm sprawe po 30 tys kolejne czyszczenie) 

- trzeba stosować ognie piekielne czyli palnik i jaramy popiół aż da sie go skrobać (nie zjarać plastikow)

- czyścimy rozpalony EGR na cacy, wkładamy i staramy sie nie mulić jak emeryt

- silnik ma pracować jak u Japca na chamowni spokojnie do 2 k i dopiero mozna mu depnąć do 3 k

- jak wciskamy gaz na niskich obrotach to w wyobraźni powinna ukazywać się czarna chmura jak za Jelczem 

- w trasie nie sluchamy strzaleczek (wer 6MT) tylko jeździmy na 2,4-2,6 k obr wtedy pracuje EGR (NIE spalanie nie wzrośnie o 500 litrów)

- lejemy gnojowke premium (ja stoluje Subie na Lotos ale pewnie Shell itd tez ok zeby reklamy nie robic) 

 

z tak traktowana EGR problem wystepuje raz 

tak BTW na EGR i filtr duzy wplyw ma stan wtryskow. Jak ktos mial talent i lał tanią gnojówe to niech nie oczekuje ze cokolwiek w tym silniku bedzie dobrze chodzić. Dla pocieszenia lepiej EGR niz Filtr :D

Link to post
Share on other sites

Tips and Tricks jeśli nie chcesz rozstać sie ze swoim EGR:P

 

- nie używaj chemi, kwasów itd bo tylko zwiekszysz chropowatość kanału, może uszkodzisz cos jeszcze nie wiem ale napewno szybciej sie bedzie zapychal (za pierwszym razem tak zrobilem i zje... beszcześcielm sprawe po 30 tys kolejne czyszczenie) 

- trzeba stosować ognie piekielne czyli palnik i jaramy popiół aż da sie go skrobać (nie zjarać plastikow)

- czyścimy rozpalony EGR na cacy, wkładamy i staramy sie nie mulić jak emeryt

- silnik ma pracować jak u Japca na chamowni spokojnie do 2 k i dopiero mozna mu depnąć do 3 k

- jak wciskamy gaz na niskich obrotach to w wyobraźni powinna ukazywać się czarna chmura jak za Jelczem 

- w trasie nie sluchamy strzaleczek (wer 6MT) tylko jeździmy na 2,4-2,6 k obr wtedy pracuje EGR (NIE spalanie nie wzrośnie o 500 litrów)

- lejemy gnojowke premium (ja stoluje Subie na Lotos ale pewnie Shell itd tez ok zeby reklamy nie robic) 

 

z tak traktowana EGR problem wystepuje raz 

tak BTW na EGR i filtr duzy wplyw ma stan wtryskow. Jak ktos mial talent i lał tanią gnojówe to niech nie oczekuje ze cokolwiek w tym silniku bedzie dobrze chodzić. Dla pocieszenia lepiej EGR niz Filtr :D

Na początku brzmi trochę jak procedura startowa F16, no ale może coś w tym jest :)

Link to post
Share on other sites

Tips and Tricks jeśli nie chcesz rozstać sie ze swoim EGR:P

[...]

 

W sumie coś w tym jest ;) Szczegóły do dyskusji (gnojówka premium vs. standardowa + uszlachetniacze czy zakresy obrotów - wg mnie 2500 to minimum obrotów żeby 'depnąć' na IV i V biegu ;) )

 

Tylko ta chamownia mnie zaniepokoiła :biglol:

Link to post
Share on other sites
  • 2 years later...
  • 1 year later...
W dniu 23.01.2018 o 07:05, owad napisał:

Dzień Dobry

Przepraszam, że oswieżam temat po tak długim czasie jednak i mnie przydarzył się smutny epizod z zaworem EGR. Kontrolki się świecą, autu zdecydowanie brakuje mocy. Chciałbym dowiedzieć się, czy ten EGR od Nissana ktoś przerabiał? Zastanawiam się, czy te rurki są odkręcane i można je przełożyć czy nie. Z tego co widzę, żeby wyjąć EGR w SBD troszkę trzeba zdemontować tego i owego- np kolektor. Moje kolejne pytanie jest takie. Czy jak zdejmę kolektor to muszę mieć pod niego nowe uszczelki, czy tylko do zaworu EGR jakaś jest potrzebna. Będę wdzięczny za każdą podpowiedź. Pozdrawiam

jeszcze jedno pytanko - ile uszczelek powinienem nabyć do wymiany zaworu, znalazłem gdzieś też zawór firmy NTY, ciekaw jestem czy to warto kupować.....

Edited by atlas1977
Link to post
Share on other sites
  • 10 months later...
W dniu 5.08.2019 o 13:10, kwojtyra napisał:

nikt nie Korzystał z żadnego z tych rozwiązań czyli zawór od Nissana ani firmy NTY?

Ja skorzystałam z nty. Błąd z p0403 zmienił się na p0409. Kontroli świecą te same czyli check trakcja i brak tempomatu. Silnik chodzi przyzwoicie mocy też nie brakuje. Albo wymienię na oryginał albo pojadę jeszcze do jakiegoś dobrego elektryka.

Link to post
Share on other sites

Create an account or sign in to comment

You need to be a member in order to leave a comment

Create an account

Sign up for a new account in our community. It's easy!

Register a new account

Sign in

Already have an account? Sign in here.

Sign In Now
  • Recently Browsing   0 members

    No registered users viewing this page.

×
×
  • Create New...