Jump to content

Parowanie reflektorów


Recommended Posts

Panowie,

Mam problem z reflektorami. mianowicie bardzo intensywnie parują. Kondensacja jest do tego stopnia intensywna, że po jeździe (zwłaszcza przy obecnej aurze) skroplona para zalewa przetwornice ksenonowe i oczywiście światła gasną. Czy miał ktoś taki problem? Jak sobie poradziliście? Czy jest jakiś inny sposób, poza wymianą reflektorów, aby pozbyć się tego irytującego zjawiska?

Samochód to Forester 2.5T z 2008 roku

Link to post
Share on other sites

Hej.

Najwyraźniej masz rozszczelnione lampy. Najczęściej te mini szparki występują po obwodzie gdzie łączy się przednia część reflektora z tylną. Kiedyś kiedyś, jak miałem jeszcze Hondę to pamiętam, jak na tamtejszym forum chłopaki opisywali kucharski sposób radzenia z tym problemem ;) Mianowicie włożenie reflektora do piekarnika na określony czas w określonej temperaturze w celu rozłożenia, później dokładne nałożenie silikonu i scalenie. Niby działało, chociaż ja bym się nie odważył hehe :P

U mnie się okazało, że nie mam gumowej uszczelki (tej za żarówką) i tamtędy dostawała się wilgoć. Jeżeli masz zenony dokładane, to może właśnie tam kryje się nieszczelność...

Link to post
Share on other sites

@Pan Dziedzic

Ok, jutro sprawdzę. Dziękuję

 

@Simpson

Ksenony mam oryginalne, więc problem może leżeć gdzie indziej. Sprawdzę jutro obudowę reflektora, może faktycznie jest nieszczelna.

Aha, uszczelki wszystkie są. :(

Link to post
Share on other sites

Piekarnik bym ryzykował przy wymianie szkieł, ale tu wymontuj lampy , odtłuść benzyną, osłoń taśma klejącą jak przy malowaniu, i uszczelnij silikonem, na około, albo lepiej klejem do szyb tylko on czarny jest- trzeba estetycznie to zrobić.

Np. wycisnąć do małej strzykawki i z nie jechać.

pozdr.

Link to post
Share on other sites
  • 2 weeks later...

Jeśli to nowy forek 2009+ to lampy są podatne na pękanie (u mnie pękły po akcji wypychania auta do tyłu). Fabryka/serwis nalepia na górze taką samoprzylepną gumkę piankową co niby pomaga (im przetrwać okres gwarancyjny). W Twoim przypadku już tylko regeneracja - można wygooglać np. pvlpolska. Nowe reflektory drogo.

  • Upvote 1
Link to post
Share on other sites

Na lekko parujące lampy pomaga wrzucenie do środka torebki albo dwóch silikagel.

 

Mocno parujące będą wymagały "przejścia" przez piekarnik i nowego uszczelniacza.

Link to post
Share on other sites
  • 1 year later...

Masakra Drodzy,

 

już drugi reflektor pękłbył. Tak z niczego.

Pierwszy kleiłem u ziutków co spawają plastik - nie pomogło.

 

Reflektor przestaje świecić bo w przetwornicy jest woda.

 

Wymyśliłem więc Januszowy workaround...

 

Zalałałem styk łączący przetwornicę z halogoenem - przezroczystym silikonem sanitarnym. - wilgoś w reflektorze została, ale światło działa.

 

http://imgur.com/a/FPV6C

http://imgur.com/uTR3fWk

http://imgur.com/SbCcutj

http://imgur.com/GqUw6fZ

http://imgur.com/gSD6PXI

http://imgur.com/SKQ3BRh

http://imgur.com/N5JfCwj

Link to post
Share on other sites
  • 4 years later...

Mam problem z parującą lampa. Dałem ja do uszczelnienia, szpec ją rozkleił wypolerował jeszcze raz ładnie skleił, wentylacje przeczyscił terotycznie powinno być ok. Z drugą lampa zrobił to samo, ta co parowała paruje dalej i mam zabitego gwoździa. Oczywiście zadzwonię do szpeca i mu powiem ale moze ltos ma pomysl co jeszcze może być powodem? (Forester II 2006 bez ksenonow) dodam ze lampa zaczęła parować  nagle, wczesniej nie miala problemu 

Edited by bigwaldi
Link to post
Share on other sites

U mnie też od niedawna paruje, to chyba jakaś epidemia jak z tym koronawirusem :biglol:

Edited by yaroz
Link to post
Share on other sites
W dniu 6.02.2014 o 19:56, Paulus napisał:

Panowie,

Mam problem z reflektorami. mianowicie bardzo intensywnie parują. Kondensacja jest do tego stopnia intensywna, że po jeździe (zwłaszcza przy obecnej aurze) skroplona para zalewa przetwornice ksenonowe i oczywiście światła gasną. Czy miał ktoś taki problem? Jak sobie poradziliście? Czy jest jakiś inny sposób, poza wymianą reflektorów, aby pozbyć się tego irytującego zjawiska?

Samochód to Forester 2.5T z 2008 roku

To samo stało się z moim reflektorem po stronie prawej-pojawiło się parowanie, no i zgasł. Próbowałem umówić się na naprawę, ale a to fachowcy chcieli abym przywiózł im sam reflektor, a to terminy były odległe, albo mówili, że spróbują „coś” zrobić, ale nie dają gwarancji. Skończyło się na wymianie na nowy – mam nadzieję, że wytrzyma następne kilkanaście lat :)

Link to post
Share on other sites

Ja rozklejałem reflektor po wygrzaniu w piekarniku. Do ponownego sklejenia użyłem Sikalastomer -710 .

Robiłem to dwukrotnie bo za pierwszym razem dałem za mało kleju. Teraz trzyma szczelnie.

Link to post
Share on other sites
  • 2 weeks later...

Podłączam się pod temat

Niedawno kupiłem SG, sprzedawca zrobił taki trik, że zdemontował tylne dekielki obu lamp, lampy nie parują. Zaślepki wrzucił do schowka. Zamontowałem te zaślepki i w środku skrapla się i to całkiem nieźle. Zdemontowałem uszczelki z tych zaślepek, ale to nie pomogło. 

 

Czy w tej sytuacji pozostaje tylko rozklejenie klosza (np. przez podgrzanie) i ponowne złożenie np. na kleju do szyb ? Czy przyczyny należy szukać w innych detalach tych lamp?

 

Sprawa dotyczy obu lamp P+L, zwykłe żarówki H1

 

Pozdrawiam

 

Edited by halinka
Link to post
Share on other sites
3 godziny temu, olej napisał:

W subaru lampy są hermetyczne czy jest jakieś odpowietrzenie?

W Forku SG (przedlift) nie są, z uwagi na gumową zaślepkę żarówki H4 której piny wystają na zewnątrz lampy, Trudno takie rozwiązanie nazwać hermetycznym.

Link to post
Share on other sites

W sumie to lampa nie powinna być hermetyczna, zwłaszcza halogen. Nie pamiętam jak to w forku wyglądało ale w obk z tyłu są dwa plastikowe grzybki, w środku jest gumowa tulejka z prostą membraną, coś jak mały filtr. Zawalone miałem to pyłem. Wyczyściłem, zobaczę czy pomoże.

Link to post
Share on other sites
On 3/16/2020 at 10:28 AM, BazaN said:

@Mont W jakiej temperaturze wygrzewaleś?

ja wygrzewałem w 100C wystarczy 8 min.  do klejenia uzywałem tego co w fabryce orginalnie  biutyl specjalna guma do uszczelniania jest na ebuy .

zdjecie błotnika 15 min lampy maja 4 śruby bardzo szybka akcja 

Link to post
Share on other sites

BC9720FB-FA86-416A-A4DA-D151F751C23E.heic134AED34-A695-4FA5-8007-B9E9408FFA81.heic

 

 

99362061-5B7D-420F-BF35-7891D2DB2474.jpeg

 

7057580A-7BDE-44AE-9EF2-B03BE6A9725D.heic 134AED34-A695-4FA5-8007-B9E9408FFA81.heic C4A9E44F-B33E-457E-88E1-261FBF8B2815.heic 134AED34-A695-4FA5-8007-B9E9408FFA81.heic C4A9E44F-B33E-457E-88E1-261FBF8B2815.heic C4A9E44F-B33E-457E-88E1-261FBF8B2815.heic

 

 

 

Edited by siwulas71
image foult
Link to post
Share on other sites

U mnie po robocie. Sprawdziłem szczelność lampy dmuchając przez weżyk założony w miejsce odpowietrznika i albo na słuch albo na pianę (dużo babrania). Miałem prawie niewidoczne pękniecie obudowy przy jednym mocowaniu. Lutownica załatwiła temat. Lampa szczelna na tyle ile odpowietrzenie pozwala i już nie paruje.

Link to post
Share on other sites

Create an account or sign in to comment

You need to be a member in order to leave a comment

Create an account

Sign up for a new account in our community. It's easy!

Register a new account

Sign in

Already have an account? Sign in here.

Sign In Now
  • Recently Browsing   0 members

    No registered users viewing this page.

×
×
  • Create New...