Jump to content

xenony w subaru


rafal73
 Share

Recommended Posts

Szanowni,

 

Czy ma ktos z Was porowanie swiecenia xenonów w Subaru Legacy (w szczególności MY10) do innych aut?

 

Mialem kiedys Honde Acord z xenonami i pamietam jak w nocy na trasie Lodz-Miedzyzdroje chyba ze 2x wlaczylem drogowe, bo xenon oswietlal droge idealnie... Honda niestety odjechala bez mojej zgody, no i tak to sie stalo, ze mam Legacy... Nestety swiatla xenonowe moim zdaniem swieca kiepsko... A ostatnio jak wsiadlem w outlandera znow zobaczylem jak moga swiecic xenony...

 

Mam pytanie :

1. Czy Wy tez macie takie oddczucie?

2. Czy moze xenony sie po prostu wypalaja i z czasem gorzej swieca? Auto ma 150kkm po Polandii, gdzie trzeba jeżdzić na światlach i moze po prostu trzeba je wymienic???

 

Mozecie sie podzielic Waszymi obserwacjami? Gdyby nie cena, a jeszcze gorzej wymiana, to by czlowiek po prostu sprawdzil, a tak, to pisze po forach ;-)

 

Pozdr

 

Wysłane z mojego GT-P7500 przy użyciu Tapatalka

 

 

Link to comment
Share on other sites

Skoro mają 150 kkm, to chyba czas na zmianę. Mam OBK MY 2012 z przebiegiem 45 kkm, z tego nieduża część przejechana na światłach mijania (bo mam dzienne) i nie mogę powiedzieć złego słowa. Porównując do Skody Yeti z symbolicznym przebiegiem, która ma skrętny bixenon, nie widzę różnicy. W legacy 2009 też było ok. Z jedną uwagą - w jednym i drugim subaru podnosiłem światła, bo fabrycznie były ustawione zdecydowanie za nisko.

I jeszcze jedno - po takim przebiegu, non stop na światłach, możesz mieć już odbłyśniki w reflektorach w słabej kondycji.

Link to comment
Share on other sites

A ja mam takie pytanie jedno, może trochę głupie, ale co tam :D. Xenony jak zawsze myślałem to były takie okrągłe soczewki w lampach, a tym czasem mam forestera my 12 i tam jest po prostu zwykła żarówka, a mimo to są to reflektory xenonowe. Możecie mi powiedzieć o co tu chodzi?.Pozdrawiam.

Link to comment
Share on other sites

Jak odebrałem z salonu to krótkie światła świeciły na 30m. Fabryczne ustawienie jest za nisko. Nie pamiętam dokładnie ale fabrycznie było pochylenie ok 1,4 % a przepisowo jest chyba 1%. Zauważyłem też że jadąc po nierównej drodze układ samopoziomowania dość mocno obniża światła. Najpierw spróbuj podnieść oczywiście w granicach przepisów a potem szukaj dalej.

Link to comment
Share on other sites

A ja mam takie pytanie jedno, może trochę głupie, ale co tam :D. Xenony jak zawsze myślałem to były takie okrągłe soczewki w lampach, a tym czasem mam forestera my 12 i tam jest po prostu zwykła żarówka, a mimo to są to reflektory xenonowe. Możecie mi powiedzieć o co tu chodzi?.Pozdrawiam.

 

Lampy xenonowe mogą mieć zarówno budowę soczewkową, jak i klasyczną (jak tradycyjny reflektor halogenowy). W jednym i drugim przypadku źródłem światła jest palnik, który wyglądem przypomina trochę żarówkę halogenową. Z tym, że w soczewce palnik jest niewidoczny a w reflektorze bez soczewki (jak w Twoim foresterze) go widać. Dlatego pewnie napisałeś, że masz "zwykłą żarówkę". Fakt, że to rozwiązanie z forestera (wszystkie generacje takie miały), jest trochę pase. Nie wiem, jak jest w nowym forku, ale np. w foresterze SG xenony świeciły wyraźnie słabiej (mimo nowych palników), od soczewkowych xenonów w OBK.

Link to comment
Share on other sites

Create an account or sign in to comment

You need to be a member in order to leave a comment

Create an account

Sign up for a new account in our community. It's easy!

Register a new account

Sign in

Already have an account? Sign in here.

Sign In Now
 Share

  • Recently Browsing   0 members

    • No registered users viewing this page.
×
×
  • Create New...