Jump to content

Przygotowanie Wrx-a(GH) do remapu. Co wymienić a czego nie?


Recommended Posts

Trochę pogrzebałem na zagranicznych forach i nawet znalazłem podobny temat http://www.clubwrx.net/forums/engine-modifications/134331240-2008-wrx-how-much-power-can-handle-produce.html

Bardzo dużo jest osób, które mają Wrx-a 08 i chcą wymienić turbo na Vf52. Faktycznie nie ma z tym większego problemu, ale zaczynają się później schody bo jedni piszą, że trzeba zmienić intercooler(co raczej logiczne) inni, że wtryski też powinno się zmienić. Oczywiście pompka paliwa i dp to oczywistość. Wtedy można osiągnąć 300- 320KM. O awariach po takim setupie dużo nie znalazłem. Fakt, że to już jest większy wydatek, ale fajnie by mieć taki setup. Zostanę chyba przy wymianie dp i remapie na razie.

Ps: Odnośnie turbo wyczytałem, że pasuje jeszcze VF46 napewno jest mniejsza od VF52, ale jak ona się ma do TD04?

Edited by DanPlut
Link to post
Share on other sites
  • Replies 83
  • Created
  • Last Reply

Top Posters In This Topic

Top Posters In This Topic

Popular Posts

@DanPlut - a tak szczerze, po co Ci to? Twoja kasa ale na zabawki wydasz około 5-7 k PLN a nadal będzie to WRX i pomodzony jeszcze trudniej wg mnie sprzedać, ścigasz się tym autem czy coś takiego ze p

jakbym słyszał ojca 15lat wcześniej " po co ci auto, rower już ci nie wystarcza ? " moc się zwiększa żeby uprzyjemnić sobię jazdę... jak by nie było zawsze 290KM będzie szybsze niż np seria sti

nie jest aż tak słaba.... nie przesadzajmy... z gó!@a nie są....

Zrob tylko przelot i mape. Reszty nie ruszaj bo to wyrzucanie kasy w bloto przy wrx. Ewentualnie stabilizatory whiteline i tyle.

Co nie zrobisz i tak bedziesz chcial sti. Nie oszukasz samego siebie. STI nie da ci zyc.

Najrozsadniej bedzie chyba zostawic bez modow i nie pakoeac w to kasy. Po mapie zaraz zesra sie skrzynia lub poplyna tloki.

Najlepiej probuj sprzedac. Allegro, otomoto i jakies zagraniczne serwisy. Niestety cene musisz mocno urealnic bo za taka kazdy woli wziasc GD STI.

Podsumowujac. Staraj sie wkladac w to auto jak najmniej bo tanim kosztem i tak duzo nie ugrasz. Dbaj, zeby stan sie nie pogorszyl i czekaj na klienta zbawce;-)

 

Tapatalk.

 

 

  • Upvote 2
Link to post
Share on other sites

Bzyq najgorsze jest to, że masz racje. Ja robię powoli rozpoznanie co robić jak auto jednak zostanie. Faktycznie dp i remap ewentualnie. Każdego dnia mam inne nastawienie. Raz sprzedać a raz dłubać.

Link to post
Share on other sites
Po mapie zaraz zesra sie skrzynia lub poplyna tloki.

Przy dobrze zrobionym remapie i dobrze dobranych parametrach silnika,w stosunku do wytrzymałości skrzyni,to raczej czarny scenariusz.

Owszem skrzynia może polec przy ostrym upalaniu,ale to przecież w miarę świeże auto.Popłynięcie tłoków na dobrej mapie,to raczej niemożliwe,przy sprawnych podzespołach silnika.

Faktem jest,że nie warto pakować kasy w grube mody,raczej zrobić podstawowe i cieszyć się trochę lepszymi możliwościami autka.

  • Upvote 1
Link to post
Share on other sites

sti to inna skrzynia, zawieszenie (zero komfortu), i trochę inny osprzęt silnika jak się nie mylę... heh powoli możesz kupować te rzeczy i wrxa zrobisz sti ;)

 

i różnica w cenie za sti a wrx'a z tych samych lat to dość spora różnica... ale jak s@#sz kasą to sprzedawaj i kupuj sti..

a jak nie to powoli... skrzynia 6mt z sti... i powoli powoli do celu.. wszystko to zależy od budżetu

 

Po mapie zaraz zesra sie skrzynia lub poplyna tloki.

Przy dobrze zrobionym remapie i dobrze dobranych parametrach silnika,w stosunku do wytrzymałości skrzyni,to raczej czarny scenariusz.

Owszem skrzynia może polec przy ostrym upalaniu,ale to przecież w miarę świeże auto.Popłynięcie tłoków na dobrej mapie,to raczej niemożliwe,przy sprawnych podzespołach silnika.

Faktem jest,że nie warto pakować kasy w grube mody,raczej zrobić podstawowe i cieszyć się trochę lepszymi możliwościami autka.

no a w moim mniemaniu to nie warto kupować sportowego auta do jazdy emeryckiej.. a jak się bawić to się bawić.. mój wrx lata na mapie 280 koni i żyje dalej, nic mu się nie dzieje... a dookoła wszyscy gadają że nie warto, że się posypie, a 2 lata na ponad w mojej stajni i działa :) a moi znajomi jeżdżą wrx'ami na mapach po +- 300koni i dalej hulają!

Link to post
Share on other sites

No dzięki. Rozważam różne opcje. Kasą nie s...am i nie stać mnie żeby mojego sprzedać z czwórką z przodu i dołożyć drugie tyle. Z Wrx a jestem zadowolony na tyle że właśnie z chęcią bym dodał trochę koników zwłaszcza, że Gh już mogą mieć te 300KM, ale faktycznie to już większy wydatek, który się nie zwróci przy odsprzedaży. Ciężki temat i dziękuję wszystkim za odpowiedzi.

Link to post
Share on other sites

nie wiem jak w gh

ale tutaj znajomy w gd bugu przy takej konfiguracji

przelot 3" hks, downpipe, uppipe, stożek (fachowy odizolowany w miejsce przeciwmgielnej lampy), pompa walbro, tmic sti

wystrugał 300 koni i śmiga już tak 9m-cy i nic nie sypie się ale auto do zastosowania dziennego, nie upalane ale do czerwonego pola kręci nie rzadko

jak masz ochotę na imprezę na dłuższy czas-bardzo dłuuuugi to myślę że małymi kroczkami dasz radę zrobić z tego sti jak jesteś zapaleńcem bo dołożyć tyle kasy do sti na raz to boli a montować graty w wrx'a powoli aż tak nie a cenowo wyjdzie podobnie co zakup sti.. pewnie posypie się zaraz "że to dalej nie sti" chociaż buda wrx'a tylko została

  • Upvote 2
Link to post
Share on other sites

Piszesz, że masz już tunera. Skoro tak to może umów się z nim na poszczególne kroki razem z ich wyceną - to chyba sensowniejszy sposób niż takie dobieranie spec'u samemu.

 

W ten sposób będziesz mógł zrobić setup wyjściowy i za jakiś czas zdecydować czy idziesz w dalsze zmiany czy nie. Przy okazji będziesz miał świadomość kosztów do poniesienia za kolejne zwiększenia mocy.

  • Upvote 1
Link to post
Share on other sites

Piszesz, że masz już tunera. Skoro tak to może umów się z nim na poszczególne kroki razem z ich wyceną - to chyba sensowniejszy sposób niż takie dobieranie spec'u samemu.

 

W ten sposób będziesz mógł zrobić setup wyjściowy i za jakiś czas zdecydować czy idziesz w dalsze zmiany czy nie. Przy okazji będziesz miał świadomość kosztów do poniesienia za kolejne zwiększenia mocy.

 

Mocy której nigdy nie wykorzystasz a ukręcisz 2 bieg....... :( ze względu na stosunkowo słabą skrzynię.

Impreza nie prowadzi się jakby chciał kierowca - ucieka przód itd......dlatego zamiast wydawać kasę na pierdoły jak szpanerski remap zainwestuj w lepszy napęd.

Krótka skrzynia, szpery, hydrauliczny ręczny, dobre klocki hamulcowe.

Wtedy poczujesz że 250 KM wystarczy a frajda jest dużo większa. I zobaczysz że STI też jest samochodem który można poprawić :)

  • Upvote 1
Link to post
Share on other sites

@@DanPlut, jestem jednym z tych co postanowił grzebać w WRX GH i do tej pory się nic nie sypie, a minęło już ponad 2 lata od dłubania. Mam nadzieje, ze tak zostanie.

Niektórzy piszą po co Ci mapa, bo to tylko 30 czy 50 KM więcej, a ja Ci powiem moc mocą, ale przebieg tej mocy i momentu robią całą robotę. Odczuwalna różnica. U mnie jest 305-310 KM oraz 415-420 Nm, ale moment osiąga dużo wcześniej niż seria i go trzyma.

Tak jak @@cybel, napisał - dobra mapa to podstawa.

Druga rzecz którą zawsze słyszę od człowieka "opiekującego" się stanem auta - olej. Dbaj o odpowiedni olej i jego temperatury.

Wiele razy przeszło mi przez głowę STI, ale w tej chwili chyba bym musiał modowac STI aby dojść do tego co juz mam z WRX'a ;) (no moze poza DCCD :P ).

Zatem grzeb chłopie w WRX'ie. Bedzie nas dwóch . :yahoo:

Tak to tylko mi gadają, że mam pod sufitem nie tak dłubiąc WRX'a. :thumbup:

  • Upvote 1
Link to post
Share on other sites

Będzie nas trzech :D Mam w swoim WRX obecnie ok. 300 KM i 400 Nm z seryjnych 265 KM i naprawdę czuć różnicę. Teraz myślę tylko o zmianie hamulców na lepsze. Nie mam manii żeby robić z mojej Imprezy STI, chciałbym tylko trochę poprawić właściwości jezdne zachowując przy tym zdrowy rozsądek bo WRX to mój tzw. dupowóz do codziennego użytku.

  • Upvote 1
Link to post
Share on other sites

Dobrze wiedzieć. Tylko Wy-Platon i Pencilpaul macie w seri 265 koni i łatwiej Wam było osiągnąć te 300KM. Fajnie, że piszecie, że wszystko jest ok z samochodem. Przynajmniej wiem, że można i nie będzie problemu. Możecie napisać co powymienialiście do remapu? Może być na PW.

4mamut to nie jest tak, że chcę robić szpanerski remap ot tak. Dużo poszperałem i dowiedziałem się że powinno się go zrobić bo to odmienia auto nie do poznania i ,że fabryczne mapy są "przelane" a ja chcę się dowiedzieć jak to zrobić najlepiej i najefektywniej. Zminan napędu itp. To już za wiele wtedy to na pewno wypada lepiej kupić Sti.

Edited by DanPlut
Link to post
Share on other sites

Za bogate czyli wychodziło by na "bezpieczną mapę", patrząc na to że niedostatek paliwa może doprowadzić do zbyt dużego wzrostu temp. w komorze spalania, skąd masz tą informacje bo informacja jest ciekawa. Nawiasem mówiąc czy są jakieś zagrożenia dla silnika od zbyt bogatej mieszanki ? Ciekawe co na to specjaliści.

Edited by Corax
  • Upvote 1
Link to post
Share on other sites

Fabryczne mapy są przelane?

wiekszosc (wszyscy?) tunerow tak twierdzi... tu jest dosc przystepnie opisane "fabryczne przelanie" (co prawda dotyczy klasykow, ale w new-age zasada ta sama)

 

http://www.airpowersystems.com/wrx/ecu_shootout/intro.html

 

p.s. dobry tuner potrafi bezpiecznie skorygowac fabryczne mapy, wiec nic dziwnego, ze oo remapie wiele ludzi twierdzi, ze pomimo wiekszej wydajnosci auto pali mniej ;):)

  • Upvote 1
Link to post
Share on other sites

Właśnie o to mi chodziło. Dzięki Eddie_gt4. Właśnie nie jeden serwis mi to tak tłumaczył. Wychodzi na to, że nawet na seryjnych gratach bez wymiany czego kolwiek można zrobić małą korektę mapy a odczujemy różnicę. Tylko jak już płacić za remap to lepiej coś więcej podłubać.

Link to post
Share on other sites

@@DanPlut, wkład miski, ssak, chłodnica, odma, zewnętrzna chłodnica oleju, 3" wydech ze sportowym katem, no i nowa mapa. To chyba tyle jeżeli chodzi o silnik. ;)

Aby to trochę nie przesada dla auta do normalnej jazdy?Prócz mapy i wydechu.

Z tego co napisane wynika,że auto toru raczej nie ujrzy. ;)

Link to post
Share on other sites

Toru na pewno nie będzie. Przy takich gratach to jeszcze tylko turbo i można w 300 KM celować, ale to już spore koszta, ale dzięki za podanie co trzeba wymienić.

Edited by DanPlut
Link to post
Share on other sites
  • 3 months later...

temat przeczytany idę z wami bracia wrx-owcy

 

downpipe już za mną wydech z przelotem + koncowe tłumiki z sti zrobione teraz czas na pierwszy remap pytanie do kolegi z Białegostoku co smiga podobną do mojej subaryny gdzie robiłeś program ?

 

to samo do autora jak coś ciekawego wyczytasz z checią o tym poczytam na łamach forum wiec informuj nas co już się stało a co jeszcze pezed tobą

 

Pozdrawiam

Link to post
Share on other sites

Przed remapem może jeszcze pompa paliwa (koszt mały - 350zł, a zawsze bezpieczniej)?

Link to post
Share on other sites

Create an account or sign in to comment

You need to be a member in order to leave a comment

Create an account

Sign up for a new account in our community. It's easy!

Register a new account

Sign in

Already have an account? Sign in here.

Sign In Now
  • Recently Browsing   0 members

    No registered users viewing this page.


×
×
  • Create New...